w40 yağ vs w30 yağ

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,046
1
1,125
2,570
Ankara
Marka
BMW
herkese merhabalar.
e90 aracımın bakımı yaklaştı parçalara bakarken yağ konusunda inanılmaz kafam karıştı.
aracımın kitapçığında 5w30,5w40 ile 0w40 kullanabilirsiniz yazmakta.
ben hep 0w40 kullandım ancak bugün internette sayfaları dolaşırken bir kaç yazıda (motor ideal çalışma sıcaklığına eriştiğinde) 5w30, 0w40’a göre daha iyi bir yağlama sağlıyormuş.
0 viskoziteli yağın soğuk motorda daha iyi yağlama yaptığını biliyorum.
5w30 ile 0w40 arasında sıcak motorda koruma, sessizlik ve akışkanlık karşılaştırmasını anlatabilirseniz çok sevinirim.
 
Son düzenleme:

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
images.jpeg

Ankara koşullarında 5w30 gayet ideal. 0w40 daha ekstrem koşullar için, hem soğukta daha iyi hem de gazlama koşullarında daha iyi koruma sağlar.
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,705
2
9,636
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
0w40 mı daha iyi koruma sağlar yoksa 5w30

Yağların değerleri vardır kıyaslama yapmak lazım , 2 motor alıp yağları doldurup test etmek lazım , en iyisi kriterlerinize uygun speclerde bir yağ seçin :) 0W40 kaldırıyorsa araç 0W40 uygun speclerde 5W30 kaldırıyorsa yine uygun speclerde 5W30 tercih edilebilir :) Zaten çoğu üretici araçları için 2-3-4-5 yağ önerebiliyor aynı kendi aracımda olduğu gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,046
1
1,125
2,570
Ankara
Marka
BMW
Yağların değerleri vardır kıyaslama yapmak lazım , 2 motor alıp yağları doldurup test etmek lazım , en iyisi kriterlerinize uygun speclerde bir yağ seçin :) 0W40 kaldırıyorsa araç 0W40 uygun speclerde 5W30 kaldırıyorsa yine uygun speclerde 5W30 tercih edilebilir :) Zaten çoğu üretici araçları için 2-3-4-5 yağ önerebiliyor aynı kendi aracımda olduğu gibi.
saolun hocam çok teşekkürler
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,705
2
9,636
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
saolun hocam çok teşekkürler
Ama şunu da eklemeden geçmeyelim genelde yağ ve motor üreticileri şunu sürekli söylerler , motor ilk çalıştırmada tamamen yağlanma gerçekleşene kadar yıpranır , o yüzden akışkanlığı yüksek yağ pompanızı üzmeyecek en düşük viskozitesi olan yağı kullanmak aşınmayı azalttığından motor ömrünü koruyabilir diyede ekleyelim :)

-Rica ederim
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,046
1
1,125
2,570
Ankara
Marka
BMW
Ama şunu da eklemeden geçmeyelim genelde yağ ve motor üreticileri şunu sürekli söylerler , motor ilk çalıştırmada tamamen yağlanma gerçekleşene kadar yıpranır , o yüzden akışkanlığı yüksek yağ pompanızı üzmeyecek en düşük viskozitesi olan yağı kullanmak aşınmayı azalttığından motor ömrünü koruyabilir diyede ekleyelim :)

-Rica ederim
benim sorum aslında motor sıcakken yağ kalınlığıyla ilgiliydi.
0w40, 5w30’a göre motor sıcakken daha az akışkan bir yağ; sanayi ağzıyla daha kalın yağ.
sıcak motorda daha kalın yağ daha mı iyi korur?
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,037
3
4,934
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
herkese merhabalar.
e90 aracımın bakımı yaklaştı parçalara bakarken yağ konusunda inanılmaz kafam karıştı.
aracımın kitapçığında 5w30,5w40 ile 0w40 kullanabilirsiniz yazmakta.
ben hep 0w40 kullandım ancak bugün internette sayfaları dolaşırken bir kaç yazıda (motor ideal çalışma sıcaklığına eriştiğinde) 5w30, 0w40’a göre daha iyi bir yağlama sağlıyormuş.
0 viskoziteli yağın soğuk motorda daha iyi yağlama yaptığını biliyorum.
5w30 ile 0w40 arasında sıcak motorda koruma, sessizlik ve akışkanlık karşılaştırmasını anlatabilirseniz çok sevinirim.

Sizin de bildiğiniz gibi değerin sol tarafı soğuktaki akışkanlığı,sağ tarafı ise motorun çalışma sıcaklığındaki akışkanlığını gösterir.5w-30 yağ günümüzde en çok tercih edilen yağlardan biridir,spektrumu 0w-40 kadar geniş olmasa da ülkemizde kullanımı sorunsuz olan yağdır.Zaten çoğu viskozite bizim ülkemizde kullanılabiliyor ikliminden dolayı,lakin hava sıcaklığı hariç dikkat etmek gereken bir nokta daha var o da motorun kullanım şartları.Örneğin gazlanan bir motorda 30 viskozite,40 viskoziteye oranla daha çok incelir,motorun iç ısısı 30 viskozitenin max. ısınma derecesini geçerse motordaki yağ basıncı düşer ve yüksek devirde yetersiz yağlanma oluşup yatak sardırabilirsiniz.Bunun olmaması için de üretici kullanabileceğiniz min. ve max. viskoziteyi kullanım kitapçığında yazar.Örneğin benim aracımda minimum 0w-20 kullanılabilir yazıyor lakin ufak bir notu mevcut,yıllık sıcaklığı yüksek ülkelerde kullanmayınız diye.Bunun nedeni,zaten hali hazırda ince olan yağ,iklim sıcaklarıyla birlikte iyice inceliyor ve yüksek motor taleplerinde az önce yazdığım gibi haddinden fazla incelebiliyor.Sürekli performans talebi olanlar için ince yağ biraz risk grubuna girebiliyor haliyle.Performans talebi olmayanlar içinse kitapçıkta yazan en ince yağı kullanmak çoğu zaman avantaj motorun rahat devirlenmesi,sessizliği,yakıt sarfiyatı açısından.Kalın yağ kullanmak ise motoru daha fazla korumak demek,lakin yakıt ve performans olarak dezavantajı var.Farkettiyseniz günümüzdeki ince yağlar kalın yağlara göre daha pahalı oluyor bunun nedeni ise kaliteli ince yağlarında artık güncel teknolojilerle neredeyse kalın yağların dayanımlarını verebilmesi.O yüzden mütemadiyen performans beklentiniz yoksa ben ince yağ kullanmanın hem daha sağlıklı hem daha avantajlı olacağını düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: VectraGt28

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,046
1
1,125
2,570
Ankara
Marka
BMW
Sizin de bildiğiniz gibi değerin sol tarafı soğuktaki akışkanlığı,sağ tarafı ise motorun çalışma sıcaklığındaki akışkanlığını gösterir.5w-30 yağ günümüzde en çok tercih edilen yağlardan biridir,spektrumu 0w-40 kadar geniş olmasa da ülkemizde kullanımı sorunsuz olan yağdır.Zaten çoğu viskozite bizim ülkemizde kullanılabiliyor ikliminden dolayı,lakin hava sıcaklığı hariç dikkat etmek gereken bir nokta daha var o da motorun kullanım şartları.Örneğin gazlanan bir motorda 30 viskozite,40 viskoziteye oranla daha çok incelir,motorun iç ısısı 30 viskozitenin max. ısınma derecesini geçerse motordaki yağ basıncı düşer ve yüksek devirde yetersiz yağlanma oluşup yatak sardırabilirsiniz.Bunun olmaması için de üretici kullanabileceğiniz min. ve max. viskoziteyi kullanım kitapçığında yazar.Örneğin benim aracımda minimum 0w-20 kullanılabilir yazıyor lakin ufak bir notu mevcut,yıllık sıcaklığı yüksek ülkelerde kullanmayınız diye.Bunun nedeni,zaten hali hazırda ince olan yağ,iklim sıcaklarıyla birlikte iyice inceliyor ve yüksek motor taleplerinde az önce yazdığım gibi haddinden fazla incelebiliyor.Sürekli performans talebi olanlar için ince yağ biraz risk grubuna girebiliyor haliyle.Performans talebi olmayanlar içinse kitapçıkta yazan en ince yağı kullanmak çoğu zaman avantaj motorun rahat devirlenmesi,sessizliği,yakıt sarfiyatı açısından.Kalın yağ kullanmak ise motoru daha fazla korumak demek,lakin yakıt ve performans olarak dezavantajı var.Farkettiyseniz günümüzdeki ince yağlar kalın yağlara göre daha pahalı oluyor bunun nedeni ise kaliteli ince yağlarında artık güncel teknolojilerle neredeyse kalın yağların dayanımlarını verebilmesi.O yüzden mütemadiyen performans beklentiniz yoksa ben ince yağ kullanmanın hem daha sağlıklı hem daha avantajlı olacağını düşünüyorum.
hocam çok teşekkür ederim.
aracımla yeri geliyor çok sıkışık trafikte de kalıyorum, yeri geliyor 200 ortalama ile uzun yola çıkıyorum.
son bakımda 0w40 kullanmamdan dolayı seçimimi 0w40 yapacağım teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım