Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Ön 2 diskim ve balatalarımın TRW olması lazım (hatırladığım kadarıyla), erken ısınıyor ve ses yapıyor. Onun harici güç olarak memnunum ama balatadan ziyade bana da hidrolik karışması sonucu olabilir gibi geldi. Torna demişsin de abi tornayı kenarları derken diskin kenarları yani kanala yakın mı? Rodaj gerektirdi mi acaba veya sen yaptın mı rodajı? Belki de sebebi budur diyecem de pedalın düşmesine zannetmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,015
7
51,343
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bu sefer olmadı panpalar.

MiTo ilk kez çok çok tuhaf bir şekilde frenlerden çok ciddi sıkıntı yarattı dün.

Henüz daha ilk piste çıkışımda, ilk tur tabi soft frenlerle lastikleri, arabayı ve kendimi ısıttım. Akabinde ikinci turda, MiTo'nun o efsane frenlerinin hakkını vermek için S/F sonunda fren pedalına ilk kez tekmeli vurarak (olması gerektiği gibi yani), çok güzel freni mi yaptım. ilk anda lastik ve fren olması gerektiği gibi çok güzel zınk diye arabayı yavaşlattı. Ama frenajın sonuna doğru pedalın hafiften düştüğünü hissettim, tabi bu bende bi alarm durumu hemen oluşturdu.

bir sonraki viraja biraz daha temkinli girdim ve pedaldaki yumuşaklık baki idi, sonrasında da pedal neredeyse tamamen aşağıya inip, fren kuvveti belki de %50'nin bile altına düştü.

Durum böyle olunca hemen pite girdim ve pit duvarının arka tarafındaki boş alanda bi 10 tane falan frene hiç dokunmadan tur attım ve fren kendine geldi.

İşin tuhaf tarafı, fren kontrollerimi yapıp da piste gelmiştim. Daha önce 10 turda bile banamısın demeyen frenler, ilk sert frenajda ruhunu teslim etmişti. Frenle ilgili güncel olrak yaptığım bakımlar:
  • Normalde Ferodo balata kullanırım ama 1 ay önceki bakımda Ferodo bulamadığımdan TRW marka takmıştım.
  • Yine 1 ay önceki bakımda ön disklerin dış kenarlarını tornalattırdım.
  • Sadece 4 gün önce fren hidroliğimi yeniledim. Bunun için RBF600 siparişi vermiştim, sipariş ile RBF660 geldi. Elimde, bir önceki bakımdan da yarım kutu RBF600 vardı. Fren hidroliği yaklaşık 1,5 kutu hidrolik yağı aldığından elimdeki yarım kutu RBF600 ile tam kutu RBF660'ı birlikte koydum.
Şimdi, yukarıda saydığım durumlarda şüpheli durumlar var tabiki de. Öncelikle balata Ferodo yerine TRW kullanmam bir etken olabilir. Ama daha önce TRW ile de piste çıkmıştım, hiç bu yönde bir sorun yaşamamıştım.

RBF600 ile RBF660'ı karıştırmak bir ihtimal sıkıntı yaratmış olabilir, ama buna pek ihtimal vermiyorum.

Yeni aldığım RBF660'ın taklit ürün olmasından ciddi şekilde şüpheleniyorum.

Belki de, ağzı kapalı şekilde beklettiğim RBF600 zamanla nem aldı, ondan da sıkıntı yaşamış olabilirim.

Hatta, ilk piste çıkışımdan sonra, yakınlarda bir sanayi sitesi bulup, hiren hidroliğinde hava olup olmadığını kontrol ettirdim. Usta sistemde hava yok dedi. Gün sonlarına doğru tekrar denemelik piste çıkıp, 3 tur soft gazladım, fren pedalı max yarım basış şeklinde kullandım. 4. tur tam soğutma yapıp, 5. turda arabayı biraz zoarlayayım dedim. ama daha ilk frenajda aynı düşen pedal hissiyatı kendini belli etti. O sebeple, günü olması gerekenden çok çok kısa tutarak, tamamladım.

Asıl bundan sonra ne yapacaklarıma gelirsek:
  • Bu hafta içi ilk iş olarak, fren hidroliğini tamamen boşaltıp, günlük kullanıma uygun standart bir hidrolik koyacağım.
  • Semi slickler lastikleri söküp artık 4 mevsim lastiklere geçeceğim.
  • kış mevsiminde, uygun bir vakitte artık goodridge'in çelik fren hortumlarını orta ve arka set olarak alıp takacağım (ne olur ne olmaz hesabı). Şu an sadece önlerde var çünkü çelik hortumlar.
  • Bahar mevsiminde çıkacağım bir sonraki pist gününden önce kesinlikle ferodo balata bulup takacağım.
  • Son olarak, yine kışın uygun bir vakitte, ön tampon boşluklarından, ön balatalara doğru tampon boşluklarındn bir hava yönlendirmesi yapacağım.
Sütten ağzı yanan, yoğurdu üfleyerek yermiş...

Bu da, dün tüm gün bana eşlik eden Murat Turhan Kaptan'ın (Alfa Ege Moderatörü) kamerasından, piste ilk çıkışımız ve fren sorunuyla tanıştığımız anlar:
Rahmi hocam öncelikle geçmiş olsun. Disk soğutma için özel çalışma yapmana gerek yok bence. Mevcut tasarımı onun için yeterli oluyor. Binmesem görmesem belki derdim de, görüp yaşadım; soğutmayla ilgili sorunun yok :)
- Hidroliklerini tek model koymaya bak. Alakasız bir bileşen veya katkı nedeniyle basınç ve sıcaklık altında kimyasal tepkimeye girmiş olabilirler.
- Balatada marka değiştirmişsin. Balatalar da tek başına böyle sorunlar için geçerli sebeptir.
- Diskleri tornalatmışsın, yeni balatayla birlikte tornalanmış diskler, normalden daha fazla rodaj gerektirebilir. O da fren sisteminin aşırı reaksiyonuna sebep olabilir. Tamamlanmamış rodajla frenin nasıl saldığını ben de mx-5'te tatmıştım malum :)

Çok da şey yapma, senin frenlerin %50'si bile arabana trafikte yeter :) Pistte de en fazla birazcık yoldan çıkarıp ot yoldurur, canını tehlikeye atmaz. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Ön 2 diskim ve balatalarımın TRW olması lazım (hatırladığım kadarıyla), erken ısınıyor ve ses yapıyor. Onun harici güç olarak memnunum ama balatadan ziyade bana da hidrolik karışması sonucu olabilir gibi geldi. Torna demişsin de abi tornayı kenarları derken diskin kenarları yani kanala yakın mı? Rodaj gerektirdi mi acaba veya sen yaptın mı rodajı? Belki de sebebi budur diyecem de pedalın düşmesine zannetmiyorum.

Rahmi hocam öncelikle geçmiş olsun. Disk soğutma için özel çalışma yapmana gerek yok bence. Mevcut tasarımı onun için yeterli oluyor. Binmesem görmesem belki derdim de, görüp yaşadım; soğutmayla ilgili sorunun yok :)
- Hidroliklerini tek model koymaya bak. Alakasız bir bileşen veya katkı nedeniyle basınç ve sıcaklık altında kimyasal tepkimeye girmiş olabilirler.
- Balatada marka değiştirmişsin. Balatalar da tek başına böyle sorunlar için geçerli sebeptir.
- Diskleri tornalatmışsın, yeni balatayla birlikte tornalanmış diskler, normalden daha fazla rodaj gerektirebilir. O da fren sisteminin aşırı reaksiyonuna sebep olabilir. Tamamlanmamış rodajla frenin nasıl saldığını ben de mx-5'te tatmıştım malum :)

Çok da şey yapma, senin frenlerin %50'si bile arabana trafikte yeter :) Pistte de en fazla birazcık yoldan çıkarıp ot yoldurur, canını tehlikeye atmaz. =)

Yaklaşık 1 ay önce ben fren bakımını yapmıştım. Sadece hidroliği yeni değiştirdim. Yani hiç yapmadıysam, en az 2.000km yapmışımdır bakımdan sonra. O sebeple rodajlık bir sorun olduğunu sanmam.

Ferodo balata buldum bu arada. Yarın gidip alacağım ama hemen takmam ferodoları. Kışı artık trw'ler ile geçiririm. Baharda, pist işleri başlamadan ferodoları takarım.

Bür de motul rbf serisi ciddi pahalı. O sebeple rbf yerine, piste giderken yine motul dot 5.1 koymayı düşünüyorum. Hiç deneyimleyen oldu mu?
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bugün önler için ferodo marka balata buldum. Maalesef piyasa koşullarından dolayı, bunun gibi spesifik malları bu aralar pek bulmak mümkün olmuyor. O sebeple bulduğum ferodo'ları alıp kenarı koydum. Kışı, şu an daha yeni sayılan trw balatalar ile geçiririm. Ama ilk pist günü öncesinde ferodo'ları takarım. O da zaten baharı bulur.
7D0gPL.jpg

Not: bu ferodo'lar orijinal alfa parçası olarak geçiyormuş.

Bir de tabi lastikleri değiştirdik. Artık ku36 semi slick'ler çatı arasındaki yerini aldı. Yine kumho marka olan solus ta31 4 mevsim lastikleri taktım.
LDVAE0.jpg


Lastiklerle bugün yaklaşık bi 100km yol yaptım. İlk izlenimlerim baya sessiz ve konforlu oluşu. Ku36 gibi yolu pençeler gibi bir tutuşu yok tabi sert frenlerde. Ama şehir içi patinajı baya az. Ku36 lar şehir içinde iyi ısınamadığından, çok daha fazla patinaja kalıyordu. Biraz daha kullanayım, detayları paylaşırım.

Bir de tabi, hazır lastikler sökülmüşken, fren hidroliğini de dot 4 ile günlük kullanıma yeterli olacak şekilde yeniledim.

Bir de mor yaylarımızdan ve spacer'dan bir görsel de bırakayım şuraya:
r1lMRa.jpg
 

giualfa

Düz Yol Gazcısı
2 Eyl 2018
12
9
145
bende bu trw lerden pek memnun kalmadım.hem ses yapıyor hemde sanki duruş kabiliyeti iyi değil.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
vay vay vay vay anam vay... biz de sanayide özel servise ne marka balata kullandığını sorduğumuzda "export takıyoruz abi çin malı değil" diyor :D
Trw günlük kullanım için yeterlidir ama aga, çok da şeeetme yani :)

Bu "biz export takıyoruz" muhabbetini bana ön çam çatladığında yapmışlardı. Biraz araştırınca export denen şeyin çin malı çakma cam olduğunu öğrenmiştim. Sonra bunlara bi güzel şikayet edip, italyan üretimi orijinal camı getirttirmiştim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,015
7
51,343
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Trw günlük kullanım için yeterlidir ama aga, çok da şeeetme yani :)

Bu "biz export takıyoruz" muhabbetini bana ön çam çatladığında yapmışlardı. Biraz araştırınca export denen şeyin çin malı çakma cam olduğunu öğrenmiştim. Sonra bunlara bi güzel şikayet edip, italyan üretimi orijinal camı getirttirmiştim.
Oto sanayide EXPORT çok tehlikeli bir terim. :D Benim "export" dedikleri benzin pompam da kutusunda barkod bile olmayan yerli malı bir marka. O gün o anda o servise mecburdum, o yüzden onu taktırmıştım. ¯\_(ツ)_/¯ Ön balatalarımın başka bir servis nedeniyle çin malı olma ihtimali de var. Ön camımsa benden önce adını ilk kez duyduğum yerli bir marka takılmış :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
İnsan yeni lastik alınca mutlu oluyor. @stan bu lastiklerin 195 50 15 olanları yok sanırım

Emin değilim bro. Ama ben çok çok ucuza aldım bu lastikleri. Ocak 2018 üretimi, bu doların 6 tl ye ilk kez fırladığı günün sabahında, liste fiyarları güncellenmeden önce 1000₺ ye aldım. Şu an illa biraz daha pahalıdır ama 4 mevsim 17" lastik için çok iyi fiyat.

Oto sanayide EXPORT çok tehlikeli bir terim. :D Benim "export" dedikleri benzin pompam da kutusunda barkod bile olmayan yerli malı bir marka. O gün o anda o servise mecburdum, o yüzden onu taktırmıştım. ¯\_(ツ)_/¯ Ön balatalarımın başka bir servis nedeniyle çin malı olma ihtimali de var. Ön camımsa benden önce adını ilk kez duyduğum yerli bir marka takılmış :)
Konyadan export =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,530
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Trw bu işin lcw'si gibi bir marka zaten. Ferodo da bi vakko olmasa da, massimo dutti falan eder ama:p
vay vay vay vay anam vay... biz de sanayide özel servise ne marka balata kullandığını sorduğumuzda "export takıyoruz abi çin malı değil" diyor :D
Trw günlük kullanım için yeterlidir ama aga, çok da şeeetme yani :)


yok yok trw günlük gecelik farketmez cidden kötü :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Emin değilim bro. Ama ben çok çok ucuza aldım bu lastikleri. Ocak 2018 üretimi, bu doların 6 tl ye ilk kez fırladığı günün sabahında, liste fiyarları güncellenmeden önce 1000₺ ye aldım. Şu an illa biraz daha pahalıdır ama 4 mevsim 17" lastik için çok iyi fiyat.


Konyadan export =)
Ben de 1060 TL ye kapattım falkenleri piyasaya göre güzel fiyat. Hayırlı olsun abi
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Baya bir süredir kutu içi K&N filtreden, açık K&N'ye geçiş için fırsat kolluyordum. Çünkü MiTo'da açık filtre kullanan arkadaşlar, hem performans hem de ses olarak çok övüyorlardı.

Bu hafta bir arkadaşım K&N açık filtre satıyordu, hemen onu kaptım.

K&N filtrenin temizlendikten sonra ilk fotosu:
1EzqJj.jpg


Tabi açık hava filtresini olduğu gibi kaput altında gelişi güzel koymak olmaz. O sebeple, cold air intake tarzı bir çalışma yapmak lazımdı.

Bunun için, ürettirdiğim şase gergilerinin braketlerini üreten, lazer kesim ve büküm için gerekli ekipmanlara sahip olan Osman Abi'me başvurdum.

Onunla yaklaşık 2 saat boyunca araç üstünde ölçü alıp, autocad'de tasarım yaptık. Onun da örnek ekran görüntüsünü şöyke koyayım:
NDMP6X.jpg


Yeni yaptığımız metal parçayı, stock hava filtresinin üst kapağı yerine kullanma amacıyla tasarladık. Bu sebeple stock hava filtresi alt kutusunun üstüne, mevcut vida delikleri ile oturacak şekilde bağlantı noktalarını hazırladık. Bu sayede yeni metal parçayı bir nevi ısı duvarı gibi kullanıp, stock alt kapaktaki mevcut hava girişini de (kaput ile tampon arasındaki boşluğa uzanan bir hortum mevcut) kullanmış olacaktık.

Ayrıca yeni metal parçaya yandan girecek bir hava boşluğu da bıraktık. Bu noktaya da spiral boru ile tampon altından hava yönlendirmesi yapması hedefledik. Yani açık filtre hem alttan hel de üstten bol bol besleniyor olacak.

Tüm parçalar, teoride aynı aşağıdaki gibi yerleşmesi gerekiyordu.
VD4m3Z.jpg


Bu sabah dükkana geçip, araç üstünde montaj çalışmalarına başladık. Tabi, ısı duvarı olarak çalışacak metal parçanın kenarlarına falan biraz alıştırma yapmak gerekti. Metal traşlama işeri içiniçin ust beraber canavarla bazı ince detayları işledik. Arabanın kendi hava filtresi kutusunun alt parçasının tepesine, yeni metal parça montaja hazır hale geldi.

Bir de parçacıdan bir kaput fitili aldım ve bunu metal parçanın tüm kenarlarına taktım. Bu fitil, hem hava kaçaklarını önleyecek, hem de olası sarsıntılarda parçaların birbirine çarpıp ses yapmasını önleyecek.

Metal ısı kalkanının fitillerle final hali:
2aGBEA.jpg


Üst tarafa metal parçayı koyup, filtre ve hortum bağlandıklarını tamamladıktan sonraki görseller ve hava yönlendirme noktaları:
ODQmoD.jpg

JDPmQQ.jpg


Bundan sonrasında arabayı lifte kaldırıp, aşağıdaki hava yönlendirmesinin sabitlemesini yaptık.
lZnmbJ.jpg


Arabanın alt plastik motor koruma kapağını kapattıktan sonraki görselimiz:
Bzl3yp.jpg


Artık deneme sürüşü için hazırdık:
Z3GmOG.jpg


Tabiki de, deneme sürüşü için en uygun yol çukurköy yolu (CVfilms testlerinden bilirsiniz) idi.
oVBo6b.jpg


İlk olarak çok kısa bir ses videosu, sonrsında yorumlarımı paylaşayım:

Araç dinamik modda iken 2000 - 3500 rpm arasında çok feci ciğerli bir emiş sesi var. 3000 rpm civarındayken, yani tubo basıncı max iken, gazdan ayağınızı çekince çuflama da geliyor.

IAT olarak da, çukurköy rampasında gazlamaya başlamadan önce ilk olarak ölçülen sıcaklık 51C idi. Gazlama ve frenleme karışık gitmeye başlayınca da IAT 45C'ye düştü. Intercooler water spray'i açınca da 42C'ye kadar IAT düştü. Otoban şeklinde sıfır frenlemeli bir yol olsaydı, yüksek ihtimalle IAT bir kaç derece daha düşerdi diye tahmin ediyorum.

Uzun lafın kısası, açık hava filtresinin sesi adamı sağlam gaza getiriyor. Bunu yaparken de IAT'nin olumsuz etkilenmemesini sağladık, çok şükür. Performans olarak azıcık da olsa birşeyler belki getirmiştir, ama o konuda şu an net konuşmak zor tabi.

EDvkyZ.jpg


Bir de, aslında hem metal parçaya hem de boruya aslında ısı yalıtımı yapacağım, ama onun için aliex'in kargosunu bir kaç hafta beklemek durumundayım.

Not: sıradaki proje, oil catch can. O da kargoda.
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Ellerinize sağlık hocam, sorun sadece bende mi bilmiyorum ama koyduğunuz resimlerin çoğunu göremiyorum. Belki forumla ilgili bir sorun olabilir.

Bunun dışında keyifle okudum, gelişmeleri bekliyoruz. Kolay gelsin...
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Ellerinize sağlık hocam, sorun sadece bende mi bilmiyorum ama koyduğunuz resimlerin çoğunu göremiyorum. Belki forumla ilgili bir sorun olabilir.

Bunun dışında keyifle okudum, gelişmeleri bekliyoruz. Kolay gelsin...
Çok sağolasın öncelikle.

Fotolar en azından bende gözüküyor :)

Yukarıdaki postta 11 foto ve 1 video göremeyenler lütfen ses etsin!!!
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım