Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,190
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Baya bir süredir kutu içi K&N filtreden, açık K&N'ye geçiş için fırsat kolluyordum. Çünkü MiTo'da açık filtre kullanan arkadaşlar, hem performans hem de ses olarak çok övüyorlardı.

Bu hafta bir arkadaşım K&N açık filtre satıyordu, hemen onu kaptım.

K&N filtrenin temizlendikten sonra ilk fotosu:
1EzqJj.jpg


Tabi açık hava filtresini olduğu gibi kaput altında gelişi güzel koymak olmaz. O sebeple, cold air intake tarzı bir çalışma yapmak lazımdı.

Bunun için, ürettirdiğim şase gergilerinin braketlerini üreten, lazer kesim ve büküm için gerekli ekipmanlara sahip olan Osman Abi'me başvurdum.

Onunla yaklaşık 2 saat boyunca araç üstünde ölçü alıp, autocad'de tasarım yaptık. Onun da örnek ekran görüntüsünü şöyke koyayım:
NDMP6X.jpg


Yeni yaptığımız metal parçayı, stock hava filtresinin üst kapağı yerine kullanma amacıyla tasarladık. Bu sebeple stock hava filtresi alt kutusunun üstüne, mevcut vida delikleri ile oturacak şekilde bağlantı noktalarını hazırladık. Bu sayede yeni metal parçayı bir nevi ısı duvarı gibi kullanıp, stock alt kapaktaki mevcut hava girişini de (kaput ile tampon arasındaki boşluğa uzanan bir hortum mevcut) kullanmış olacaktık.

Ayrıca yeni metal parçaya yandan girecek bir hava boşluğu da bıraktık. Bu noktaya da spiral boru ile tampon altından hava yönlendirmesi yapması hedefledik. Yani açık filtre hem alttan hel de üstten bol bol besleniyor olacak.

Tüm parçalar, teoride aynı aşağıdaki gibi yerleşmesi gerekiyordu.
VD4m3Z.jpg


Bu sabah dükkana geçip, araç üstünde montaj çalışmalarına başladık. Tabi, ısı duvarı olarak çalışacak metal parçanın kenarlarına falan biraz alıştırma yapmak gerekti. Metal traşlama işeri içiniçin ust beraber canavarla bazı ince detayları işledik. Arabanın kendi hava filtresi kutusunun alt parçasının tepesine, yeni metal parça montaja hazır hale geldi.

Bir de parçacıdan bir kaput fitili aldım ve bunu metal parçanın tüm kenarlarına taktım. Bu fitil, hem hava kaçaklarını önleyecek, hem de olası sarsıntılarda parçaların birbirine çarpıp ses yapmasını önleyecek.

Metal ısı kalkanının fitillerle final hali:
2aGBEA.jpg


Üst tarafa metal parçayı koyup, filtre ve hortum bağlandıklarını tamamladıktan sonraki görseller ve hava yönlendirme noktaları:
ODQmoD.jpg

JDPmQQ.jpg


Bundan sonrasında arabayı lifte kaldırıp, aşağıdaki hava yönlendirmesinin sabitlemesini yaptık.
lZnmbJ.jpg


Arabanın alt plastik motor koruma kapağını kapattıktan sonraki görselimiz:
Bzl3yp.jpg


Artık deneme sürüşü için hazırdık:
Z3GmOG.jpg


Tabiki de, deneme sürüşü için en uygun yol çukurköy yolu (CVfilms testlerinden bilirsiniz) idi.
oVBo6b.jpg


İlk olarak çok kısa bir ses videosu, sonrsında yorumlarımı paylaşayım:

Araç dinamik modda iken 2000 - 3500 rpm arasında çok feci ciğerli bir emiş sesi var. 3000 rpm civarındayken, yani tubo basıncı max iken, gazdan ayağınızı çekince çuflama da geliyor.

IAT olarak da, çukurköy rampasında gazlamaya başlamadan önce ilk olarak ölçülen sıcaklık 51C idi. Gazlama ve frenleme karışık gitmeye başlayınca da IAT 45C'ye düştü. Intercooler water spray'i açınca da 42C'ye kadar IAT düştü. Otoban şeklinde sıfır frenlemeli bir yol olsaydı, yüksek ihtimalle IAT bir kaç derece daha düşerdi diye tahmin ediyorum.

Uzun lafın kısası, açık hava filtresinin sesi adamı sağlam gaza getiriyor. Bunu yaparken de IAT'nin olumsuz etkilenmemesini sağladık, çok şükür. Performans olarak azıcık da olsa birşeyler belki getirmiştir, ama o konuda şu an net konuşmak zor tabi.

EDvkyZ.jpg


Bir de, aslında hem metal parçaya hem de boruya aslında ısı yalıtımı yapacağım, ama onun için aliex'in kargosunu bir kaç hafta beklemek durumundayım.

Not: sıradaki proje, oil catch can. O da kargoda.
Eline sağlık. Yalnız aklıma gelen önemli bir soru oldu: Yağmurda çamurda o hava girişinden muazzam kirli sıvı girişi olacaktır. Onun olumsuz etkisi olmaz mı?

Bir de İzmir'de yaşıyorsun, sağlam yağmurda yolların çoğu 10-15 cm yüksekliğinde su oluyor. O zaman hava girişin direk tıkanacaktır. Ön ızgaranın üst taraflarından bir yerden filtreye doğru alternatif bir hava kaynağı yönlendirebilirsen o zaman süper olur. Filtre açık ama senin uygulamada yarı açık :p, O yüzden sıkışık kaputun içindeki kısıtlı hava, dediğim olumsuz senaryolarda yetersiz kalabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Eline sağlık. Yalnız aklıma gelen önemli bir soru oldu: Yağmurda çamurda o hava girişinden muazzam kirli sıvı girişi olacaktır. Onun olumsuz etkisi olmaz mı?

Bir de İzmir'de yaşıyorsun, sağlam yağmurda yolların çoğu 10-15 cm yüksekliğinde su oluyor. O zaman hava girişin direk tıkanacaktır. Ön ızgaranın üst taraflarından bir yerden filtreye doğru alternatif bir hava kaynağı yönlendirebilirsen o zaman süper olur. Filtre açık ama senin uygulamada yarı açık :p, O yüzden sıkışık kaputun içindeki kısıtlı hava, dediğim olumsuz senaryolarda yetersiz kalabilir.
Aga, tek hava girişi aşağıya sağladığım hortum değil, ayrıca stock alt kutunun kaput ile tampon arasından gelen havayı çeken bir girişi daha var. Olur da aşağısı tıkanırsa, suya girerse, alt kutunun hava girişinden alır.

Bir de, özellikle ısı kalkanını tam kapalı yapmadım, sadece içeri yönlenen havayı filtreye yönlendirsin ve motor sıcaklığına bi izolatör olması için koydum.

Bi de aşağı salladığım hortum çapı 2.5 inç. Onun tıkanması bence çok olası değil. Ama yağmurlardan sonra o bölgeyi yakından takip edeceğim, ben de merak ediyorum durumu doğrusu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgur Gunes ve bt

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,617
1
64,387
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Sen nasıl bi kralsın ya, adam açıkhava filtresi için bile autocad'de çizim alıp hesap kitap yapıp sıcaklık testine tabii tutup yorum yapıyor.


saçma sapan x firmasının c fiyata yaptığı oooo öteki yaptırmış çok iyi verim almış kafasıyla yapıp bende de iyi halde diyen yazılımcılar görüp örnek alsın....

detay önemli...
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Sen nasıl bi kralsın ya, adam açıkhava filtresi için bile autocad'de çizim alıp hesap kitap yapıp sıcaklık testine tabii tutup yorum yapıyor.


saçma sapan x firmasının c fiyata yaptığı oooo öteki yaptırmış çok iyi verim almış kafasıyla yapıp bende de iyi halde diyen yazılımcılar görüp örnek alsın....

detay önemli...

Çok gaz verdin, kasıntıdan yerimde duramıyorum şu an:p

Sağolasın panpa :)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,190
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Sen nasıl bi kralsın ya, adam açıkhava filtresi için bile autocad'de çizim alıp hesap kitap yapıp sıcaklık testine tabii tutup yorum yapıyor.


saçma sapan x firmasının c fiyata yaptığı oooo öteki yaptırmış çok iyi verim almış kafasıyla yapıp bende de iyi halde diyen yazılımcılar görüp örnek alsın....

detay önemli...
Kral kafama takılan bütün soruları önceden düşünmüş, takır takır cevap veriyor baksana. :D Bu kadar işlem yaptı arabasına, o kadar kıl adam olmama rağmen henüz benim aklıma yatmayan hiçbir şey olmadı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve alfhonso

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,617
1
64,387
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Kral kafama takılan bütün soruları önceden düşünmüş, takır takır cevap veriyor baksana. :D Bu kadar işlem yaptı arabasına, o kadar kıl adam olmama rağmen henüz benim aklıma yatmayan hiçbir şey olmadı :)

ahahaha harbiden öyle, bi gönderi paylaşırken sıcaklık ne oldu mu diyeceksin, fren mesafesi ne durumda mı diyeceksin hiç soru işareti yok, hepsine cevap hazır :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve bt

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Kral kafama takılan bütün soruları önceden düşünmüş, takır takır cevap veriyor baksana. :D Bu kadar işlem yaptı arabasına, o kadar kıl adam olmama rağmen henüz benim aklıma yatmayan hiçbir şey olmadı :)

ahahaha harbiden öyle, bi gönderi paylaşırken sıcaklık ne oldu mu diyeceksin, fren mesafesi ne durumda mı diyeceksin hiç soru işareti yok, hepsine cevap hazır :D

Dersime çalıştım da geldim örtmenim!!!

Ama @bt nin dediği detay önemli.

Tek girişi olsaydı sadece ve o da öyle aşağıya yürü ya kulum diye sallansa, oradan motora su bile çekebilir, vakum etkisiyle.
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Rahmi abi, konuyu yeni gördüm, biraz fren meselesi havada kalmış, öncelikle tdslere baktım, karıştırdığın için olması imkansız gibi bişi,

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/.../169/RBF_660_Factory_Line_(GB).pdf?1506679940
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/.../168/RBF_600_Factory_Line_(GB).pdf?1506679764

ikisi de gerekli şartları sağlıyor, ben elindeki rbf600 lerin sağlam nem kaptığını düşünüyorum ama 200 dereceler yine de 3-4 fren sonra şişmez ya da rbf660lar sahte idi ki 75-80 tl ye aldığını düşünürsek kesin sahte :)

Onun dışında diske normal tornadan farklı bir şey uygulamışsın galiba, tam anlayamadım, o biraz yapısını bozmuş olabilir diskin, bir daha balata değişiminde diski çıkarıp bi kumpasla ölçün derim kalınlığı neymiş, sonra üreticinin sitesinden min-max kalınlıklara bakın diskin

Onun dışında autocad den çizip yaptığın işlerin hastasıyım :) birde yaptığın işleri deneysel olarak güzel test ediyorsun, ben şu stajda ölçüm alıp çizim yapayım dedim, eldeki kısıtlı imkanlarla yapamadım, eline sağlık, yılların mühendisi olduğunu belli etmişsin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
baknz. arabacı mühendis nedir => @stan :D abi Türk ustalara yargı dağıtmaya devam ediyorsun gene :D zevkle takipteyim ellerine sağlık

O Türk ustalardan biri de babam:p
Ne zaman arabaya bir şey yapmaya kalksam, babam önce bi "ne gereği var" diyor, sonra iş bitince "güzel oldu be" diyor :)

Çok sağolasın.

Rahmi abi, konuyu yeni gördüm, biraz fren meselesi havada kalmış, öncelikle tdslere baktım, karıştırdığın için olması imkansız gibi bişi,

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/169/RBF_660_Factory_Line_(GB).pdf?1506679940
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/168/RBF_600_Factory_Line_(GB).pdf?1506679764

ikisi de gerekli şartları sağlıyor, ben elindeki rbf600 lerin sağlam nem kaptığını düşünüyorum ama 200 dereceler yine de 3-4 fren sonra şişmez ya da rbf660lar sahte idi ki 75-80 tl ye aldığını düşünürsek kesin sahte :)

Onun dışında diske normal tornadan farklı bir şey uygulamışsın galiba, tam anlayamadım, o biraz yapısını bozmuş olabilir diskin, bir daha balata değişiminde diski çıkarıp bi kumpasla ölçün derim kalınlığı neymiş, sonra üreticinin sitesinden min-max kalınlıklara bakın diskin

Onun dışında autocad den çizip yaptığın işlerin hastasıyım :) birde yaptığın işleri deneysel olarak güzel test ediyorsun, ben şu stajda ölçüm alıp çizim yapayım dedim, eldeki kısıtlı imkanlarla yapamadım, eline sağlık, yılların mühendisi olduğunu belli etmişsin :)

fren konusunda en büyük şüphelim benim kafamda şu an balatalar bro. Zaten ferodo'lar evde, stokta. Yeni sezon öncesi onu bi yenileyeceğim.

Ama açık söyleyeyim, hidrolik olarak bir de motul dot 5.1'i deneyeceğim, çünkü onun da spekleri çok iyi.

Bir de yine uygun bir vakitte, ön tamponda intercooler'ın sağından solundan birer boruyu davlumbaz içine çekip, aktif soğutma yapacağım frenlere.

Diskin sadece dış kenarlarına bildiğin standart torna yaptım. Ama dediğin kumpasla ölçü işini yapacağım, çok mantıklı. Gerekirse sezon öncesi bi disk de kaçar artık bana :)

Bir de son olarak, iyi bildirim yapmışsın bro bana bu sabaha :p
Ekran Alıntısı.JPG
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Ozgur Gunes

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Fren soğutma işi mantıklı, hatta zorunlu, çok zor bir işlem değil, hava filtresinden daha kolay yapacağına eminim
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Bunu soran çok var bro. Ama her sorlduğunda da şaşırıyorum. Çünkü hiç öyle birşey hissetmedim.

Her taktığım gergiden sonra yol tutuşuna bariz bir etki hissettim. Ama konfor kaybı kesinlikle bunlardan biri değil.

Benim kia da seninki gibi cnc de yapılmış ön kule vardı, biraz konfor azalmıştı açıkçası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım