Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
İLK SAHİBİNDEN MAKYAJLI 2012 MITO QV KAZASIZ 41500km ÇOK TEMİZ

İlan No: 625607221

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-qv-kazasiz-41500km-cok-temiz-625607221/detay

Şu herif arabasını daha önce satılığa çıkarmış olsa hiç düşünmeden alırdım. Makşne mühendisi, hastalık derecesinde titiz, büyük ihtimal hiç dip gaz görmedi araba, 17” jant satıyordu, arkadaş için almaya gitmiştik, orda görmüştüm arabasını, galeriden sıfır alacağıma bu adamdan kullanılmıl alırıö daha iyi.
Şu arabaya crossclimate da, ne bileyim :D
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
O detayı gördüm ve arabanın hakikaten temiz kullanıldığına kanaat getirdim :)
Farklı bir bakış açısı tabi, ben o arabayı niye aldığını sorguladım madem kullanmayacak :) Bir de viraj kasmak, bulduğu her yerde tapagaz gitmekten, motor soğukken basmaktan falan nispeten daha az arabayı yoran bir şey.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,940
7
51,187
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Farklı bir bakış açısı tabi, ben o arabayı niye aldığını sorguladım madem kullanmayacak :) Bir de viraj kasmak, bulduğu her yerde tapagaz gitmekten, motor soğukken basmaktan falan nispeten daha az arabayı yoran bir şey.
Param olsa ben de MiTo düşünürüm, Günde 150 km yol gitmeyeceksem 1.3mjet almayacaksam da bu motorla alırım. Düşünüyorum da, benim şu anki günlük sürüşümü Crossclimate kaldırabilir. Evde tek araç kaldığından beri eskisine göre daha sakin kullanıyorum. Makul kullanımda yeterince viraj eğlencesini o lastiklerle de sunar bence. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Crossclimate'e yakın kıvamda olan kumho'nun solus ta31 adındaki 4 mevsim lastiğini kullanıyorum bir kaç aydır. 3 aya kalmaz semi slicklere tekrar geçiş yapacağım tabi.

4 mevsim lastik yağmurda falan ciddi güven veriyor ama kuruda tabi bi performans lastiği gibi cayır cayır viraj kasmana izin vermiyor.

Yani, mito'yu özellikle güzel havalarda 4 mevsimle kullanmak, arabanın hakkını verememektir.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Önce foto, sonra anlatım:
16g3GY.jpg


2018'in son pist gününde yaşadığım fren sorunundan sonra, bu sene hiç bir şeyi şansa bırakmamakta kararlıydım.

İlk iş olarak, ferodo üretimi orijinal ön balatalardan alıp kenara koymuştum.

Sonra başladım disk aramaya. Orjinal diye geçen ön diskl (sanırım yine ferodo üretimi) için 1400₺ isteniyordu. Bu rakamı isteyen parçacı bile emin olun rakamı telaffüz ederken utanıyordu. Bluprint oem disk ise 700₺ idi. Durum böyle olunca alternatifleri aramaya başladım. Zaten hep aklımda desenli disk alma fikri vardı, hep gözüme çok seksi gelmiştir. Resmen hot hatch'lerde desenli disk görünce içim erirdi.

İnternette araştırmalarım sonucu MTEC marka İrlanda üretimi diskleri buldum. İngiliz forumlarında falan genellikle pozitif yorumlar almış, sadece parası bol olan abiler "tarox'tan şaşmam" gibisinden yorumlarda bulunmuştu :p

MiTo'nun 305 mm'lik diskleri ile aynı ebatta MTEC diskleri deliksiz sadece desenli olarak Almanya teslim şeklinde sipariş ettim. Almanya'da bulunan akrabamız, sağolsun bir daha diski buraya kargolayınca, baya uygun fiyata (600₺ + 90₺ vergi) ön diskleri almış oldum. Sadece kargoda bir karışıklık olmuş ve diskler saçma bir şekilde amerika ve fransayı dolaşmış. Tam 2,5 ayda ancak Türkiye'ye geldiler. Ama önemli olan gelmiş olmaları.

Arka disk ve balatayı da Bluprint oem olarak tercih ettim, nispeten uygun fiyata geldi onlar da.

Yaklaşık 2 haftaya araba bakıma girecek, o zaman tüm fren tertibatını yenilemiş olacağız.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
şimdi bu diskler irlandadan almanyaya oordan amerika ve fransaya ordan Türkiyeye geldi dimi :D

Vay arkadaş :D :D

İzmir'e gelirsem bi elini öpeyim şu disklerin, dünya turuna çıkmışlar :D
Gel artık bro İzmir'e :D. Bak bu Cumartesi günü Ödemiş Gölcük'te dağın tepesinde buluşma da var...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Benim merak ettiğim bir şey var, affınıza sığınarak soruyorum, yaptıklarınızı ise gıpta ile okuyorum, @stan yapılan bu modifikasyonlar günlük kullanımda bir problem oluşturuyor mu?Sonuç olarak ailecek binilen bir araba anladığım kadarıyla, hanede de başka araç yoksa sizin için problem oluşturan yanları oluyor mu?

Ben sizin projenizde(artık proje diyorum), en çok sevdiğim okumaktan haz aldığım mükemmel bir iş diye düşündüğüm bir yer var: başkalarının tabiri caizse ''tırstığı'' LPG sistemi ile, Turbo benzinli bir aracı birleştirmek hatta bununla yetinmeyip, çeşitli modifikasyonlarla pist günlerine katılmak hele bir de bunu bir çok kişi için ''dayanıksız'' diye betimlenen Alfa ile yapmak, takdire şayan bir hareket, motivasyonunuzun sönmemesini ve daha nice pist günlerine gitmenizi dilerim.

Samimiyetiniz için teşekkür ederim. Sizin konunuzu okudukça belki bir gün ben de diyorum ister istemez :)
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Benim merak ettiğim bir şey var, affınıza sığınarak soruyorum, yaptıklarınızı ise gıpta ile okuyorum, @stan yapılan bu modifikasyonlar günlük kullanımda bir problem oluşturuyor mu?Sonuç olarak ailecek binilen bir araba anladığım kadarıyla, hanede de başka araç yoksa sizin için problem oluşturan yanları oluyor mu?

Ben sizin projenizde(artık proje diyorum), en çok sevdiğim okumaktan haz aldığım mükemmel bir iş diye düşündüğüm bir yer var: başkalarının tabiri caizse ''tırstığı'' LPG sistemi ile, Turbo benzinli bir aracı birleştirmek hatta bununla yetinmeyip, çeşitli modifikasyonlarla pist günlerine katılmak hele bir de bunu bir çok kişi için ''dayanıksız'' diye betimlenen Alfa ile yapmak, takdire şayan bir hareket, motivasyonunuzun sönmemesini ve daha nice pist günlerine gitmenizi dilerim.

Samimiyetiniz için teşekkür ederim. Sizin konunuzu okudukça belki bir gün ben de diyorum ister istemez :)
Yorumların için çok teşekkürler. Bu tür şeyleri duymak insanın gururunu okşuyor gerçekten.

Dediğin gibi, hanenin tek aracı bu. Hanım, ben ve 2 yaşındaki oğlumla beraber 2 yıldır kullanıyoruz. Allah kaza bela vermezse, satma gibi bir düşüncem kolay kolay olmayacak bir araba.

LPG konusu illa ki bir riskti. Fakat özellikle AFR ayarı konusu ortaya çıkıp, arabaya yaptığım işlemlerin LPG'ye rağmen sağlıklı olduğundan emin olduktan sonra tabiri caizse arabaya daldım:D

Bu sene için kafamdaki hemen hemen herşeyi yaptım sayılır. Bundan sonra sene boyunca pist etkinliklerini koşturmaya bütçemi ayıracağım. Daha büyük projeler, belki bir sonraki sene gerçekleştiririm, belki bu şekilde devam ederim. Orasını artık zaman gösterecek.

Bir de benim özellikle keyif aldığım bir konu da, çoğu kimsenin uğraşmadığı, nispeten nadir bir araç üzerinde uğraşıyor olmam. Aynı işleri belki vag grubu bir araç üzerinde yapsaydım, beygir olarak çok daha yüksek değerler gelebilirdi (yol tutuşu olarak ise B segmenti vagların mito'ya yaklaşabileceğini sanmıyorum) ama o insana "özel" hissiyatını alfa'dan başkasında almak gerçekten kolay değil.
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Abi öncelikle eline sağlık senin konuyu çok beğenerek takip ediyorum. Sen şimdi arabayı günlük de kullanıyorsun ve çocuğun da var. Bagajdaki kule gergisi sıkıntı çıkarmıyor mu bebek arabası, valiz vs koyarken :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bir başka öğlen arası projesinden daha merhaba :D

Aracın OBD üzerinden verilerini okumanın ne kadar değerli olduğunu bilen birisi olaraktan, OBD adaptörünün kolay ulaşılabilir bir noktada olmasını istiyordum. MiTo'da OBD girişi mevcutta direksiyonun sol altındaki gözde yer alıyor. OBD adaptörünü takmak için orayı komple sökmek gerekiyor, adaptörü üstünde bırakılınca küçük kapak kapanmıyor, adaptörü üstünde bıraksan akü biter mi korkusu falan... Derdi çok olan bir konu yani.

Durum böyle olunca, sol alt kenardaki o hiç bir işe yaramayan çekmeceği söküp, yerine obd'yi takabileceğim bir kapak yapalım dedim.

İlk iş olarak lazer kesimci abimiz ile kapak üzerinden özlçü alıpi çizim yaptık. sonra lazer kesim parçaya abkantta büküp, orjinal parçadaki kavisi vermeye çalıştık.

7aNrbv.jpg


Ortaya çıkan parça şu oldu:
16glkD.jpg


Devamında, bu arkadaşın sol tarafına bir de elektrik anahtarı için delik açtık ve karbon kaplama yapıp, obd'yi üzerine taktık.
r52oVM.jpg


OBD adaptörünü obd girişine bağlayabilmek için de bir uatma kablosu aldım. Uzatma kablosunun besleme hattını anahtara bağladım. amaç, yukarıda da dediğim üzere olası aküyü sömürmelere karşı önlem almak.
7aNrbW.jpg


En sonda da araç üstü montaj.
oXkRZk.jpg


nQW3gl.jpg


Artık şu ekran baya ulaşılabilir bir durumda:
lqW6yb.jpg
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Abi öncelikle eline sağlık senin konuyu çok beğenerek takip ediyorum. Sen şimdi arabayı günlük de kullanıyorsun ve çocuğun da var. Bagajdaki kule gergisi sıkıntı çıkarmıyor mu bebek arabası, valiz vs koyarken :D
Valiz koyarken evet ama bebek arabası için hayır. Zaten kule gergisini kolay sökülebilir şekilde yaptım, olur da valizle yolculuğu gitmek gerekirse diye. Ayrıca Bir lokma ve cırcır anahtar seti de bagajımda duruyor. Ama gergiyi daha 1 kez bile sökmedim :D
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,940
7
51,187
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bir başka öğlen arası projesinden daha merhaba :D

Aracın OBD üzerinden verilerini okumanın ne kadar değerli olduğunu bilen birisi olaraktan, OBD adaptörünün kolay ulaşılabilir bir noktada olmasını istiyordum. MiTo'da OBD girişi mevcutta direksiyonun sol altındaki gözde yer alıyor. OBD adaptörünü takmak için orayı komple sökmek gerekiyor, adaptörü üstünde bırakılınca küçük kapak kapanmıyor, adaptörü üstünde bıraksan akü biter mi korkusu falan... Derdi çok olan bir konu yani.

Durum böyle olunca, sol alt kenardaki o hiç bir işe yaramayan çekmeceği söküp, yerine obd'yi takabileceğim bir kapak yapalım dedim.

İlk iş olarak lazer kesimci abimiz ile kapak üzerinden özlçü alıpi çizim yaptık. sonra lazer kesim parçaya abkantta büküp, orjinal parçadaki kavisi vermeye çalıştık.

7aNrbv.jpg


Ortaya çıkan parça şu oldu:
16glkD.jpg


Devamında, bu arkadaşın sol tarafına bir de elektrik anahtarı için delik açtık ve karbon kaplama yapıp, obd'yi üzerine taktık.
r52oVM.jpg


OBD adaptörünü obd girişine bağlayabilmek için de bir uatma kablosu aldım. Uzatma kablosunun besleme hattını anahtara bağladım. amaç, yukarıda da dediğim üzere olası aküyü sömürmelere karşı önlem almak.
7aNrbW.jpg


En sonda da araç üstü montaj.
oXkRZk.jpg


nQW3gl.jpg


Artık şu ekran baya ulaşılabilir bir durumda:
lqW6yb.jpg
Ya yok artık LeBron james :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve mustafa.e

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
ahahahaha adam arabayla ilgili bu senelik yapmak istediklerimi tamamladım dedikten sonra bir şeyler daha yapmış :D :D
aynı konuya vurgu yapan başka arkadaşlar da var, hiç sorma :D

Büyük iş olarak yapacaklarımı yaptım ama, minnak kurcuklamalaık bişiler arada gelir daha.

NOT: EGT sensörü, DV montajı ve fren montajı için malzemeler alındı ama daha montaj işleri bekliyor. Onları takınca taşlamayın beni :D
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bonalume dump valfin Cuma akşam üstü montajını yaptık.

Stock VS Bonalume fotoları:
jgQ9pm.jpg

26EDqA.jpg


Bu da montajlanmış hali, birebir uyumlu parça olduğundan, en ufak revizyon ihtiyacı olmadan direkt yerine oturdu.
ZXO8pG.jpg


Montaj ettiğim akşam P0039 hatasını yaktı araç. Bu, geçen yaz uğraştığım diverter valf arızasındaki ile aynı kod. Yani basınç düzensiliği olunca bu hata oluyor. Ben de cumartesi sabahı ilk iş dükkana gidip, zamanında sorunu çözdüğümüz metot olan diverter valf adaptastonunu yaptım.

Adaptasyondan sonra o gün 300 km yol yaptım. Bu 300km hem uzun yol hem de dağ tırmanması şeklinde oldu. Yani farklı kombinasyonlarda test fırsatım oldu.

Stock valf ile log alırken, turbo basıncı peak değeri olarak max 17,5 - 18.1 psi arası değerler okurdum. Bonalume montajından sonra bu aralık 18.1 - 19.1 şeklinde oldu. Yanı basınç olarak yaklaşık %5 kazanç var.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Dün araba bakıma girdi. Triger, 4 fren balata ve diskler, yağ falan değişti. Açık hava filtremiz ellerimizle yıkandı, temizlendi.

Ön frenlerimiz:
mMoW98.jpg


Egt sensörünü de down pipe'ın hemen tepesine taktık. Ama sensörü takarken çok temel bir hata yaptık. Sensörün sadece ucunu egzoz içine gelecek şekilde takmak gerekirken, biz ne var ne yoksa içeri daldırdık. Durum böyle olunca da sensörden hemen sobna gelen metal kılıf içindeki kablo izolasyonları dumanlı şekilde yanıp kül oldu (dumanları gözümle gördüm).

Sensörü kurtarmak için sonrasında çok uğraştım ama en son ümidi kestim ve bugünlük egt işini askıya aldım.

Aliex siparişi yanan sensörden sonra, bu sefer egt nin siparişini amazon'dan verdim :)

İnş hem biz doğru montaj yaparız hem de sensör biraz daha dayanıklı çıkar.

Sensör işi böyle olunca, araç içindeki egt display montajını bugün yapmadım. O sebeple @emert20 senin kısmı daha sonra anlatacağım bro ;)
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,617
1
64,386
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Abi bu arabaya ne yapmadın :D

bu arada Ata'nın mitoya neler yaptığını paylaşmasını bekliyorum, o da epey uğraşıyor sanırım ama sır gibi saklıyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20 ve stan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım