yazlık 205/55 r19 kullanan arabaya kışlık 225/55r19 takılırım

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
aracıma kışın biraz daha geniş ve yanaklı lastik takmak istiyorum,kar yağışının olduğu bir bölgede yaşıyorum,yüksek hız yapılmayacağı için hem konfor hem yol tutuş için 225/55r19 gibi bi lastik takabilirmiyim?
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
aracıma kışın biraz daha geniş ve yanaklı lastik takmak istiyorum,kar yağışının olduğu bir bölgede yaşıyorum,yüksek hız yapılmayacağı için hem konfor hem yol tutuş için 225/55r19 gibi bi lastik takabilirmiyim?
Tam tersine ince tabanlı lastik takmanız lazım çok kar oluyorsa. Karda lastik tutuşu daha farklı işliyor. Yere uygulanan basıncın fazla olması lazım.
 

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,470
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
Tam tersine ince tabanlı lastik takmanız lazım çok kar oluyorsa. Karda lastik tutuşu daha farklı işliyor. Yere uygulanan basıncın fazla olması lazım.
Aslında dediğiniz doğru olabilir ,eğer tabanı inceltirsek cm2 ye uygulanan basınç artacağı için çekişe yardımcı olabilir.Ama benim teorim de şu,eğer kar lastiği ''karlar lastik arasına girip ve bu sayede kar karı tutarak çekiş sağlıyor'' ise, daha geniş tabanlı lastik ''daha çok lastik kanalı içerdiğinden '' (eskisine nazaran) daha çok kar ile kar tutuşu olacağından çekiş fazlalaşmaz mı düşünüyorum ama cm2 ye uygulanan basınç azalacak :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,283
45,926
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Var olan ebattan belirttiğiniz ebata geçemezsiniz. Sapma payı oldukça yüksek aracın yürür aksamını yorar. Ayrıca ben 205 - 55 - 16 ebatlarını kullanıyorum ve kış lastiğiyle birlikte önden çeker arabayla Bolu Dağı, Küre Dağı, Ilgaz Dağı dahil karda tırmanamadığım yer olmadı. Bana kalırsa ebat değişikliğine gerek yok.
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Aslında dediğiniz doğru olabilir ,eğer tabanı inceltirsek cm2 ye uygulanan basınç artacağı için çekişe yardımcı olabilir.Ama benim teorim de şu,eğer kar lastiği ''karlar lastik arasına girip ve bu sayede kar karı tutarak çekiş sağlıyor'' ise, daha geniş tabanlı lastik ''daha çok lastik kanalı içerdiğinden '' (eskisine nazaran) daha çok kar ile kar tutuşu olacağından çekiş fazlalaşmaz mı düşünüyorum ama cm2 ye uygulanan basınç azalacak :)
Tek görsel yeterli bu konuya :)
egle.jpg
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım