Sürücü belgesi alma süreci ve ehliyetlere ilişkin yeni dönem 1 Ocak’ta başlıyor.

Bütün ehliyetler 5 yıl içinde değiştirilecek, 180 ülke ile uyumlu hale getirilecek.

1 Ocak 2016 tarihinde başlayacak bu işlem için gerekli belgeler belli oldu.

Ehliyetini değiştirmek isteyen sürücü öncelikle, emniyet müdürlüklerinin trafik tescil şubelerine başvuracak.

Tek hekimden alınan ‘sürücü olur’ sağlık raporu, 1 biyometrik fotoğraf, parmak izi ve 15 liralık hizmet bedeli dekontu da istenenler arasında.

Değerlendirme sonucunda da sürücüye, 17 sınıfa çıkartılan ehliyetlerden biri yeniden verilecek.

Yeni tip ehliyetler tek basım merkezinde basılıp, sürücülerin adresine postayla gönderilecek.

Ancak bu ehliyetler minibüs, otobüs, kamyon ve çekici sınıfları için 5 yıl, motosiklet, otomobil, traktör ve iş makinesi sınıfları için 10 yıl geçerli olacak.

Bu sürenin sonunda, sürücü sağlık kontrolünden geçirilerek sürücü belgesi yeniden düzenlenecek.

Meclis’te bekleyen yeni yasa tasarısı ile ehliyet verme işlemleri yetkisi 1 yıl içinde Emniyet Genel Müdürlüğü’nden alınarak nüfus müdürlüklerine devredilecek.

 

Kaynak: NTV

Kimler Neler Demiş?

13 Yorum "İşte yeni ehliyet yasaları"

avatar
  Subscribe  
en yeni en eski en iyi
Bana bildir
yusuf sinan
Üye

adamlar harbi düzenbaz ya. hani bide akıllı kimlik mi ne çıkartıyolardı. seneye de o gelir!!! ondanda alırlar mis. adamlar yoluna bakar.

golf mk7
Üye

ulan devlet hiç lafı uzatmadan ”kardeş at bi 50 kağıt” dese daha iyiydi. kılıf uyduruyorlar işte.

enzo
Üye

Yeni ehliyete başvurulduğunda yine eski ehliyete el koyacaklar mı? Bir ay yine ehliyetsiz mi dolaşacaz?

enzo
Üye

“Eksi” basan arkadaş bir nedenini de yazsın hele 😀 İEM mensubu sanırım…

meego
Üye

Son rakamlara göre Türkiyede 26 milyon ehliyet var. 26 milyon x 15 TL= 390 milyon TL.
Başka bir sözüm yok, teşekkürler iyi günler.
🙂

Desolatar
Ziyaretçi

Kart parası, Kargo parası, Basım parası ve verilen hizmet giderlerinide yazarmısınız. şuan ki Ehliyetin ile çık yurtdışında araba kullan bakayım kaç ülkede sorunsuz gezebileceksin. sadece 180 ülkede geçmesi için verilir o 15 TL. bir paket sigara parası. yorum yaparken illa siyasetten dem vurmayın.

golf mk7
Üye

ben arkadaşın siyasetten dem vurduğunu göremedim. peki sen neden direkt konuyu siyasete getirip savunmaya geçiyosun?

Desolatar
Ziyaretçi

Ben savunmaya felan gecmedim. Ayrica mevcut hukumet yanlisi birisi degilim. Ben yapilan is ile alakali konusulmasini istedim. 15 TL yi neye vermiyoruz ki. Bu acidan bakilmasi yonunde konusmak isterim Yanlis anlasilmak istemem

Yıldız
Üye

26 milyon ehliyet olan kişilerden Allah kitap aşkına kaçı bırak 180 1 tane yabancı ülkeye gidecek mk millet köyüne zor gidiyor lan sen gelmiş edebiyat yapıon neye vermiyomussun bana ver lan hadi cıkarda. Cepinizden 5 lira düşsün 1 ay arasınız mk.

Desolatar
Ziyaretçi

klavye erkekliği yapma çocuk.

Yıldız
Üye

🙂

Bebebiskuvisi
Üye

Basım ve kargo bu kadar tutmaz. Zaten PTT’ye gidiyor kargo parası da. Kendi içinde dönüyor. Verdiğimiz vergiler yetmezmiş gibi memurların maaşını da biz veriyoruz resmen. Ayrıca şu anki ehliyet de tüm dünyada geçerli. En azından ben gittiğim hiçbir yerde sorun yaşamadım polis tarafından çevrilmeme falan rağmen.

enzo
Üye

Yunan arabayla sınırdan almıyor turing’in 300liralık kazığı olmadan ama onun dışında orada kullanırken ben de sıkıntı görmedim.