Herkese Selamlar,
Mito'ya henüz semi slick lastik bulamadığımdan, hafta sonu İzmir Ülkü'deki time trial etkinliğinde ilk kez Siena Cup kullandım.
10 dk'lık kısa bir seanstı. Ama verdiği hissiyat, her şeyden önce, standart yol aracına göre çok çok farklı!!!
Araç zaten bildiğiniz üzere tamamen sökülmüş, roll cage ve yarış koltuğu gibi güvenlik önlemleri mevcut. Koltuğa oturup sizi 5 nokta bağlantılı kemer ile iyicene sıktıklarında, milim bile kımıldayamaz hale geliyorsunuz. Koltuk zaten sizi ana kucağı gibi sarıyor. Bu aslında oldukça güvenli bir durum ama hafiften kolstrofobik ve gerici bir algı da oluşturuyor.
Lastikler slick, süspansiyon ise mümkün olduğunca yere yakın ve taş kıvamında. Araç çok hafif olduğundan, arka kolayca kopuyor, hatta bazen korkutuyor.
Motor ise stock. Ama açık hava filtresi ve egzoz gibi eklentiler mevcut.
Son olarak da ABS yok.
Tüm bunlar birleşince, düşük beygire rağmen, hafifliği ve yol tutuşu sayesinde gerçek bir yarış aracı kullanıyor hissiyatını yakalıyorsunuz.
Piste ilk çıktığımda, daha ısınma turunda, hızlı girdiğim ilk virajda, hem benim tecrübesizliğimin, hem de soğuk lastiklerin azizliğine uğradım.
"Dakika 1, gol 1" tırsmasından sonra, biraz daha temkinli gitmeye karar verdim. Çünkü araç ABS yokluğundan ve özellikle arkanın çok hafif olmasından arka lastikleri kolayca kilitleyebiliyor.
Durum böyle olunca, özellikle çok hızlı dönülen ilk virajda, kilometreler (tamam biraz abartıyorum) öncesinden frenle turumu attım. Yaptığım zaman 1:14:xx oldu.
Biraz daha antrenman ile 1:11 civarı süreler kesinlikle gelebilir. Ama doğrusu, ben kendi aracım Mito'yu, Siena'dan daha keyifli buldum. Çünkü araç gerçekten çok kolay sapıtabiliyor. Bu da korku faktörünün, eğlence faktörünün önüne geçmesine sebep oluyor. Ama eski FD6 civic yerine de Siena Cup'ı tercih edebilirim.
Artık sırada Polo Cup var. Polo Cup'da ABS olması belki korku faktörünü biraz daha azaltabilir. Bir ara inş. onu da deneyip paylaşırım...
Mito'ya henüz semi slick lastik bulamadığımdan, hafta sonu İzmir Ülkü'deki time trial etkinliğinde ilk kez Siena Cup kullandım.
10 dk'lık kısa bir seanstı. Ama verdiği hissiyat, her şeyden önce, standart yol aracına göre çok çok farklı!!!
Araç zaten bildiğiniz üzere tamamen sökülmüş, roll cage ve yarış koltuğu gibi güvenlik önlemleri mevcut. Koltuğa oturup sizi 5 nokta bağlantılı kemer ile iyicene sıktıklarında, milim bile kımıldayamaz hale geliyorsunuz. Koltuk zaten sizi ana kucağı gibi sarıyor. Bu aslında oldukça güvenli bir durum ama hafiften kolstrofobik ve gerici bir algı da oluşturuyor.
Lastikler slick, süspansiyon ise mümkün olduğunca yere yakın ve taş kıvamında. Araç çok hafif olduğundan, arka kolayca kopuyor, hatta bazen korkutuyor.
Motor ise stock. Ama açık hava filtresi ve egzoz gibi eklentiler mevcut.
Son olarak da ABS yok.
Tüm bunlar birleşince, düşük beygire rağmen, hafifliği ve yol tutuşu sayesinde gerçek bir yarış aracı kullanıyor hissiyatını yakalıyorsunuz.
Piste ilk çıktığımda, daha ısınma turunda, hızlı girdiğim ilk virajda, hem benim tecrübesizliğimin, hem de soğuk lastiklerin azizliğine uğradım.
"Dakika 1, gol 1" tırsmasından sonra, biraz daha temkinli gitmeye karar verdim. Çünkü araç ABS yokluğundan ve özellikle arkanın çok hafif olmasından arka lastikleri kolayca kilitleyebiliyor.
Durum böyle olunca, özellikle çok hızlı dönülen ilk virajda, kilometreler (tamam biraz abartıyorum) öncesinden frenle turumu attım. Yaptığım zaman 1:14:xx oldu.
Biraz daha antrenman ile 1:11 civarı süreler kesinlikle gelebilir. Ama doğrusu, ben kendi aracım Mito'yu, Siena'dan daha keyifli buldum. Çünkü araç gerçekten çok kolay sapıtabiliyor. Bu da korku faktörünün, eğlence faktörünün önüne geçmesine sebep oluyor. Ama eski FD6 civic yerine de Siena Cup'ı tercih edebilirim.
Artık sırada Polo Cup var. Polo Cup'da ABS olması belki korku faktörünü biraz daha azaltabilir. Bir ara inş. onu da deneyip paylaşırım...
Son düzenleme: