Merhaba arkadaşlar, konumuz başlığımızda da görüldüğü üzere herkesin üzerinde bir şeyler bildiği bir konu bunu yazmamdaki amaç ise bazı kişilerin RWD araçları almaktansa FWD araçları aldığı bazı kişilerin ise FWD araçları almaktansa RWD araçları almayı yeğlemelerini gördüm.Halbuki benim görüşlerime göre birinin öteki üzerine bariz üstünlüğü var, ama arkadaşlar için bu yazıyı elimden geldiğince tarafsız yazarak neden insanların tercihlerinde farklılık olduğunu anlatmaya çalışacağım.
Niçin FWD?
Olası kaygan zemin koşullarında güvenli sürüş.
Düşük üretim maliyetiyle birlikte düşük bakım maliyetleri ve daha az işçilik ücreti
Arka bagaj mesafesi(Arkaya torsiyon konulduğu durumlarda hacim artarak, pratiklik sağlıyor)
Şaft tüneli yüksekliğinin düşük olması
İç kullanım alanının ferahlığı ve genişliği(arka diz mesafesi vs)
Niçin FWD değil?
Yüksek performanslı sürüşlerde viraj çıkışında önden kayma eğilimi
Motor ve tüm aktarma organları önde toplandığı için ağırlık artar bu da dolaylı olarak viraja girişte önden kayma eğilimini arttırır.
Dengesiz ağırlık dağılımı(yukarıdaki madde ile bağlantılı)
Ön tekerleklerin daha çabuk aşınması
Arka süspansiyonun tahrik sağlamak gibi bir görevi olmadığından basit bir şekilde torsiyon ya da yarı bağımsız süspansiyon kullanma eğilimlerinden
Yukarıdaki madde ile alakalı olarak aracın arka tarafındaki basit süspansiyon geometrisinin aracın arka taraftaki yol tutuşunu azaltma eğilimine girmesi
Neden RWD?
Yüksek performanslı sürüşte nispeten kontrol edilebilir olan viraj çıkışında arkadan kayma eğilimi
Yüksek performanslı sürüşte ağırlık dağılımı nispeten dengeli olduğundan aracın viraj girişinde önden kayma eğiliminin daha az olması(dikkat edin viraj girişinde arkadan itiş araba da önden kayar-çoğu kişinin yanıldığı nokta burasıdır).
Tahrik elemanlarının arkada olması sebebiyle aracın ağırlığının ön tarafta yığılmasını engeller bu da dolaylı olarak yukarıdaki maddelerin avantajını sağlar.
Çekiş arka tekerin, dönüş ön tekerin görevidir.Yani aracın ön tekerlekleri hem dönüş hem de çekiş için yıpranmayacaktır yani FWD araca göre daha az yıpranacaktır.
Arkada tahrik olduğundan arkaya konulan süspansiyonun, tahriği iletebilecek kadar güçlü ve kaliteli olması gerekir ki bu durumda arkada torsiyon ya da yarı bağımsız süspansiyon kullanmak imkansız hale gelebilir.
Bütün bu saydıklarımın etkileşimiyle daha iyi bir yol tutuş sunması RWD aracın genel karakteristiğidir.
Neden RWD değil?
Olası kaygan zemin koşullarında aracın çekiş sırasında arkasını kaydırması ve güvenli sürüşü çok zor bir hale getirmesi
Yüksek üretim maliyetleri ve dolaylı olarak, yüksek bakım maliyetleri ve fazla işçilik ücreti
Arka bagaj mesafesi, arka süspansiyon sisteminden dolayı azalması ve pratikliğe zarar vermesi.
Arka oturma alanı şaft tüneli geçtiğinden dolayı 5. kişiye oturma imkanı sunmaması sunsa dahi sıkıştırması.
Dolaylı olarak aracın iç hacmindeki artış.
Tamamen kendi bireysel düşüncem, RWD aracı almayı yeğlerim çünkü bir araçta tekerler hem dönmeyi hem de çekişi sağlaması benim için saçma ve mantık dışı gelmektedir.Yazıyı yazmamdaki amaç her iki çekiş sisteminin de kendine göre avantajı ve dezavantajı olduğunu anlatmaya çalışmaktır.
Niçin FWD?
Olası kaygan zemin koşullarında güvenli sürüş.
Düşük üretim maliyetiyle birlikte düşük bakım maliyetleri ve daha az işçilik ücreti
Arka bagaj mesafesi(Arkaya torsiyon konulduğu durumlarda hacim artarak, pratiklik sağlıyor)
Şaft tüneli yüksekliğinin düşük olması
İç kullanım alanının ferahlığı ve genişliği(arka diz mesafesi vs)
Niçin FWD değil?
Yüksek performanslı sürüşlerde viraj çıkışında önden kayma eğilimi
Motor ve tüm aktarma organları önde toplandığı için ağırlık artar bu da dolaylı olarak viraja girişte önden kayma eğilimini arttırır.
Dengesiz ağırlık dağılımı(yukarıdaki madde ile bağlantılı)
Arka süspansiyonun tahrik sağlamak gibi bir görevi olmadığından basit bir şekilde torsiyon ya da yarı bağımsız süspansiyon kullanma eğilimlerinden
Yukarıdaki madde ile alakalı olarak aracın arka tarafındaki basit süspansiyon geometrisinin aracın arka taraftaki yol tutuşunu azaltma eğilimine girmesi
Neden RWD?
Yüksek performanslı sürüşte nispeten kontrol edilebilir olan viraj çıkışında arkadan kayma eğilimi
Yüksek performanslı sürüşte ağırlık dağılımı nispeten dengeli olduğundan aracın viraj girişinde önden kayma eğiliminin daha az olması(dikkat edin viraj girişinde arkadan itiş araba da önden kayar-çoğu kişinin yanıldığı nokta burasıdır).
Tahrik elemanlarının arkada olması sebebiyle aracın ağırlığının ön tarafta yığılmasını engeller bu da dolaylı olarak yukarıdaki maddelerin avantajını sağlar.
Çekiş arka tekerin, dönüş ön tekerin görevidir.Yani aracın ön tekerlekleri hem dönüş hem de çekiş için yıpranmayacaktır yani FWD araca göre daha az yıpranacaktır.
Arkada tahrik olduğundan arkaya konulan süspansiyonun, tahriği iletebilecek kadar güçlü ve kaliteli olması gerekir ki bu durumda arkada torsiyon ya da yarı bağımsız süspansiyon kullanmak imkansız hale gelebilir.
Bütün bu saydıklarımın etkileşimiyle daha iyi bir yol tutuş sunması RWD aracın genel karakteristiğidir.
Neden RWD değil?
Olası kaygan zemin koşullarında aracın çekiş sırasında arkasını kaydırması ve güvenli sürüşü çok zor bir hale getirmesi
Arka bagaj mesafesi, arka süspansiyon sisteminden dolayı azalması ve pratikliğe zarar vermesi.
Arka oturma alanı şaft tüneli geçtiğinden dolayı 5. kişiye oturma imkanı sunmaması sunsa dahi sıkıştırması.
Dolaylı olarak aracın iç hacmindeki artış.
Tamamen kendi bireysel düşüncem, RWD aracı almayı yeğlerim çünkü bir araçta tekerler hem dönmeyi hem de çekişi sağlaması benim için saçma ve mantık dışı gelmektedir.Yazıyı yazmamdaki amaç her iki çekiş sisteminin de kendine göre avantajı ve dezavantajı olduğunu anlatmaya çalışmaktır.