audi güzel benimde aklıma yatıyor fakat yakıt civarları ne durumdadır bilginiz var mı? Ayrıca avensis devamı gelmediği için düşünmediğim bir araç.
Yakın akrabamda b8 2.0 tdi 177lik quattro var.Zaman zaman kullanma fırsatı buluyorum.Açıkçası motor şanzıman uyumunu beğenmiyorum arabanın.Neden derseniz şanzımandan başlayayım hayatımda gördüğüm arabayı minimum devirde tutmak için uğraşan en inatçı şanzıman.O kadar boğuyorki arabayı sanki kullandığınız araba
50 beygir hissi veriyor.Abartmıyorum gerçekten eğer sakin kullanılırsa 105lik herhangi bir dizelden boy boy fark yiyecekmiş gibi hissettiriyor.Bu durumdan kurtulmak için azcık gaza basmakta yetmiyor tahminime göre %60 basarsanız anca yürümeye karar kılıyor pek çok kez arkadaşlarımla konuştum,hayret ettim,tedirgin oldum acaba bakımları mı eksik , bir sıkıntısı mı var falan diye ama yok şanzımanın çalışma prensibi bu maalesef.(araba
silecek suyu için bile servise gidiyor filtrelerin tıkalı olma ihtimali yok 35 binde ön arka balatalar bile değişti)Spor modu kötü değil. Kulakçıkla şanzıman düşüşleri çıkışlarıda dsg standardında belki 10-15 milisaniye daha düşüktür üretildiği yıl ve kalibrasyona bağlı olarak ama tatminkar. Gelelim motora motor hep
normal kullanımla yani hiçbir zaman yakıt kasılmadan trafiğe de girerek ara sıra boşluklarda sıkarak yani gayet standart
istanbul şehiriçi kullanımla hep 7.8-8.7 arası dolaşıyor.Ben hep bu değerleri gördüm.4 çeker olmasının payıyla böyle yakıyor ama 4 çeker olmasından ziyade şanzıman biraz daha kararlı çalışsa daha az yakacağından eminim.Çok mu değil 2 litre hacme göre ama bence ortalama 8 lerle dolaşmak beni ne güldürüyor ne üzüyor öyle söyleyeyim.320d hem daha iyi yürüyor aşırı fark olmasada bunu binen herkes hisseder hemde şehiriçi verileri çok daha iyi.Uzun yolda illaki az yakar zaten 4 litrelere kadar düşüyormuşda. Zaten şehirler arası hızlarda bir problemi yok arabanın ama şehiriçi dediğim dertlerden muzdaribim.