Oyumu Focus ve 308'den yana kullandım.
Focus; bu araç C segmentinin en eski üyelerinden biridir. İlk çıktığı zamandan son çıkan kasasına kadar bugün geline süreçte otomobilin değişim görmediği hiç bir yanı kalmadı. Bugün ki kasada eksik olarak sayılabilecek iki unsur; kişisel zevke göre iç - dış tasarımı ve yer yer iç mekan malzeme kalitesi. Bunun haricinde bu aracın sayılabilecek hiç bir alanda eksiği kalmadı.
Yıllardır doğru düzgün bir şanzımanı yoktu bu geldi. Eski modelleri ciddi yol ve rüzgar gürültüsü alırdı şimdiyse sınıfında ilk 3'e rahat girer. Hacim eksiği vardı artık giderildi. Donanım kıtlığı vardı artık yok ( Dünya genelinde ki versiyonlar ). Kişisel zevklere ve tercihlere göre en az 5-6 tane farklı kasa ve versiyon sunabiliyor. Güçsüz versiyonlarda torsiyona geçildi ama ulaşılabilir motora sahip güçlü sayılabilecek versiyonlarında SLA süspansiyonu bugün premium'ların üst segmentlerinde ancak görebiliyoruz. Ün yaptığı control blade'den ve onun üst versiyonu olan integral link süspansiyondan daha gelişmiş bir süspansiyon kullandılar. Torsiyonlu versiyonları bile bugün sınıfında yol tutuş ve sürüş zevki sunan rakipleriyle yarışabilecek düzeyde. Konforu eksik dendi 18 jant 45 yanak spor süspansiyon kombinasyonlarında bile konfor sunabilir hale geldi ki bu kombinasyonlarda konforu premium modellerde bile zar zor görebiliyoruz. Her versiyonuyla konforu, sürüş zevkini, teknolojiyi ve günlük hayatta kullanılabilirliği birleştirdi. Her bölümünde eski kasalarına oranla işçiliği arttırıldı. Keza eski kasalarına oranla malzeme kalitesi de arttırıldı. Başı çeken rakipleriyle kıyaslandığında bu aracın, kişisel zevklere göre karar verilebilecek tasarım haricinde tek eksik yanı yer yer malzeme kalitesidir hepsi bu.
308'e gelince; uzun zaman Fransız otomobillerini kullananlar iyi bilir ki altyapı, makul konfor ve standart bineklerde sürüş zevki Fransızların mottosu değildir. Bunu benim gözümde kıran, daha iyisini sunabilen ilk marka Peugeot'tur. Üstelik iyi ve kaliteli bir iç mekanla birleştirdiler bu değişimi. Yaşamış olduğu bu değişim Fransız üreticilere ders niteliğindedir.