Re reis işte sıkıntı orda Ankara'da pist yok öneri için teşekkürlerPratikle otomobili limitlerde ama tehlikeden kaçınarak deneyerek yapabilirsin en doğru yer pist
Fren, gaz, motor freni falan düz yolda deneye deneye alışmalısın, tam performans hızlanıp belirlediğin bir noktada limit frenle durmaya çalışabilirsin.Kartingten başla, bi tane ucuz araba bulup suyunu çıkar, videolar izle, bilen birinin yanına otur onu izle.
Bide acele etmeden sakin öğrenmeye çalış, üzerine hep azar azar koyarak git, bir anda 100le lift off yapıp yanlamaya çalışırsan yaşama şansın yok 30la yap 40la yap mesela, hatta gerekirse virajda bile yapma düz yolda gaz kesip arabanın ne yaptığını anlamaya çalış. Abartınca makineler affetmiyor.
İlk başladığın şeyler buysa geçmiş olsun şimdiden.Abilerim müsait bi alan buldum heel and toe ve sol ayak freni antremanlarına başlayacağım İnşAllah.
Niye öyle dedin kral korkuttun bak şimdiİlk başladığın şeyler buysa geçmiş olsun şimdiden.
o teknikleri kullanmanı gerektiren bir araban varsa zaten geçmiş olsun, normal bir arabayla ilk onları yapmaya çalışıyorsan da kesin patlarsın bir yerde net.Niye öyle dedin kral korkuttun bak şimdi
Aynen durum bu işte, öncelikle akıcı bir şekilde araba sürmeyi öğrenmek gerekiyor.Bu yazmakla bitmez bence. Her şeyden önce ne kadar tecrüben var bilmiyorum ama bilgi ve pratik sahibi olmadan direksiyona geçip sol ayak freni - virajda ağırlık transferiyle arkasını kaydırmak gibi ileri sürüş becerileri gerektiren uygulamalara girişmek hayatında denize girmemiş birisinin okyanusta yüzmeye çalışmasına benzer.
Heel and toe ve sol ayak freni en zor tekniklerden ve kullanır mısın veya ihtiyacın olur mu bunu bilemedim, öncelikle sürüşünü ilerletmelisin.Abilerim müsait bi alan buldum heel and toe ve sol ayak freni antremanlarına başlayacağım İnşAllah.
Bu yaklaşım da yanlış, bir işi öğrenmeye çalışan birini o işten korkutmak olur ki bu tamamıyla yanlış. Kesin patlarsın diye bir durum da yok, 18'li yaşlarda iken biz de saçma sapan işler yaptık ancak patlamadık. Yani illa bir hata yaptıysan bu ölümcül hemen orada patlarsın diye bir durum yok, riski yüksek, kaza yapma riskin çok yüksek denilirse daha iyi olur.o teknikleri kullanmanı gerektiren bir araban varsa zaten geçmiş olsun, normal bir arabayla ilk onları yapmaya çalışıyorsan da kesin patlarsın bir yerde net.
Mesaj alındı, teşekkürlerAynen durum bu işte, öncelikle akıcı bir şekilde araba sürmeyi öğrenmek gerekiyor.
Benim ilk alıştığım şey az fren kullanarak arabayı yürütmek olmuştu sonrasında da debriyaj-vites-motor devrini tam analiz edebilmek, duyabilmek olmuştu. Vites değiştirirken sarsmamaya çalışmak, arabanın en sarsıntısız ve en sessiz haliyle en az frenle aktif yürütebilmeye çalışmak olmuştu. Bunları başarabildikten sonra gazlamaya, limitlere ulaşmaya çalışmaya başlamıştım.
Ayrıca öncelikle çizgi dönmeyi öğrenmek lazım, temiz çizgi dönmeyi öğrendikten sonra lift off gibi işlere girişilebilir. Keza ikisini de yapabilen biri olarak bana sorarsanız arabanın limitinin sonuna doğru temiz bir şekilde çizgi dönebilmek çok daha keyifli ve güzel.
Lift off öğrenmek için bence başlangıçta yavaş hızda el freni çekerek başlayın ki arabanın kayınca ne tepki vereceğini yada senin ne tepki verdiğini görebilesin. Ardından el freni kullanmayı bırakıp 2. vites orta-üst devirlerde geniş hafif virajlı yolda yada kavşakta gaz keserek tatlı tatlı gelmeler ile öğrenilebilir. Bunların hepsinin özellikle kapalı yerlerde, mesire alanı yada boş sahil gibi yerlerde öğrenilmesi de milletin ve senin can güvenliği için çok önemli, ayrıca başına gelebilecek bir olumsuzlukta direkt suçlu olacağını da unutma.
Heel and toe ve sol ayak freni en zor tekniklerden ve kullanır mısın veya ihtiyacın olur mu bunu bilemedim, öncelikle sürüşünü ilerletmelisin.
Bu yaklaşım da yanlış, bir işi öğrenmeye çalışan birini o işten korkutmak olur ki bu tamamıyla yanlış. Kesin patlarsın diye bir durum da yok, 18'li yaşlarda iken biz de saçma sapan işler yaptık ancak patlamadık. Yani illa bir hata yaptıysan bu ölümcül hemen orada patlarsın diye bir durum yok, riski yüksek, kaza yapma riskin çok yüksek denilirse daha iyi olur.
Bende de kaydırma gibi bi derdim yok ama severim..Benzer bir durum bende de var ama ben öyle hill toe yapayım kaydırayım derdim yok. Evet akıcı araç kullanıyorum Sadece bir virajda araç kayarsa atıyorum arkadan veya önden, ne yöne kayacağını veya nasıl tepki vereceğimi bilmiyorum. Bunu da hiç test etmedim açıkcası bazı virajlara hızlı girdim boş yerlerde hani böyle bir durumla karşılaşırsam ne yapmam gerek diye ama naptıysam araba kaymadı çok da hızlı girip iyice kontrolü kaybetmek istemedim.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.