Selam arkadaşlar, yaklaşık 1 buçuk yıl önce 244 küsür bin kilometrede bir fiesta satın aldım. Şu anda kendisi 251 bin küsür kilometrede ve %95 civarı şehir içinde kullanılıyor. Onunla bir defa kaza yaptım, her ne kadar ilk başta kendisini satın almak istemesemde beni hiçbir zaman yarı yolda bırakmadı, iyiki almışım onu. Arabamı az çok tanıdığımı düşünüyorum ve bu doğrultuda bahsettiğim modelde bir fiesta alırsanız ortalama olarak aracı kullanırken hissedeceklerinizi size aktarmak istiyorum.
Öncelikle birazcık teknik bilgi;
-Kişiden kişiye göre değişir ama özellikle aracın dikey arka lambaları en sevdiğim özelliklerinden birisi, özellikle ön farlar arabayı olduğundan daha hırçın gösteriyor. Öyle ahım şahım bir tasarımı yok aracın ama kesinlikle yabana atılacak cinsten de değil.
İÇ TASARIM:
-Özellikle o saçma multimedya sistemini (ne kadar multimedya sistemi olduğu tartışılır, orası da ayrı bir konu) kim tasarladı bilmiyorum, iç mekanda hemen hemen hiçbir oyuncak yok. Oldukça sade ve gösterişten uzak bir iç mekanı var aracın, klima panelleri göze çok hoş geliyor.
MALZEME KALİTESİ:
-Üst konsol yumuşak deri benzeri bir şeyle kaplı ve gayet yumuşak, kesinlikle konum olarak bir üst sınıf otomobillere kafa tutabilecek cinsten. Geri kalan her şey sert plastik, ön konsol falan taş kadar sert. Bu arada plastik dediysek öyle kolayca çizilen bir plastik değil, her ne olursa olsun eskitmek çok zor bu araçta kullanılan plastik tuşları. Aracın iç mekanında kullanımdan ötürü eskiyen tek şey direksiyon simidi desem sanırım yanlış olmaz, ayrıca her şeyin kullanımı çok basit çünkü araçta kullanılabilecek elle tutulur bir özellik yok. Zaten bluetooth falan hak getire, yok öyle bir şey. Olsa da pek bir şeyin değişeceğini söyleyemem, benim gibi az çok ses kalitesine önem veren birisi iseniz zorunda kalmadığınız sürece o kalitesiz hoparlörlerle müzik dinlemek istemeyeceğinize eminim.
MOTOR VE ŞANZIMAN :
- 0-100`ü 15 saniye bir araba olduğunu düşündüğünüzde suratınızı ekşitiyorsunuz ama şehiriçi kullanımda gayet istekli bir araba ki kısacık şanzımanıyla düşük hızlarda tatmin edici denilebilir. Hatta 50-55 kilometre hızlarda 4. viteste rahatlıkla gidebiliyorsunuz, o derece kısa bir şanzımanı var yani. Vites geçişleri gayet kemikli ve net, vitesleri karıştırmak pek kolay değil. Özellikle o fındık kadar turbosu 2000 devirlerde öyle tatlı geliyorki insan şaşırıyor. 70 kilometre hıza kadar herhangi bir sorun yok hızlanma bakımından, sonrası insanı biraz kanser edebilir.
KULLANIM KOLAYLIĞI:
-Mesele kullanım kolaylığı ise fiesta`yı kesinlikle en üst sıralara koyabiliriz, görüş açıları falan inanılmaz net. Araba zaten küçük, bir de her tarafı rahatlıkla görebilince tam bir kontrol abidesi oluyor bu otomobil. Gösterge panelinin solunda yer alan bagaj açma düğmesi o kadar işlevsel bir şey ki bence her arabada olmalı. Parklara falan girmek zaten çocuk oyuncağı, eğer şehiriçi kullanımına yönelik bir otomobil arıyorsanız fiesta`yı kesinlikle denemenizi öneririm.
YAKIT TÜKETİMİ:
-Araçta bir yakıt tüketim göstergesi yok, kendi hesaplamalarıma göre 7-8 litre civarı yakıyor performanslı kullanımda. Uzun yola gitmedim daha önce bu yüzden uzun yol yakıt tüketiminden bahsedemeyeceğim, bilen arkadaşlar varsa beni de bilgilendirirler umarım.
KONFOR:
-Sürekli uzun yola mı gitmek istiyorsunuz? Direk olarak fiesta`dan uzaklaşın, hatta arkanıza bile bakmayın. Bir saat üzeri bir kullanımda bile bende bel ağrıları oluşmaya başlıyor, koltukların bel destekleri yok gibi bir şey. Özellikle And`ın bahsettiği yerdeki her noktayı hissetme ama rahatsız olmama hissi bu arabada da var. Yoldaki her şeyi hissediyorsunuz, aracın süspansiyonlarını kalitesiz bulsam da eşiği çok çok yüksek diyebilirim. Yüksek hızlarda tümseklerden geçerken inanın bana insanı oldukça şaşırtıyor, pat küt vurma olayı asla yok. Mesele büyük tümseklerse w204`ten daha konforlu geliyor bana. Ki 14” jantlar ve bir hayli büyük sayılabilecek lastik yanaklarıyla büyük çukurlardan geçerken vuruntu yapmaması biraz da normal geliyor. Yalnız yanlara doğru araç salınımı oldukça fazla, eğer bir tık hızlıysanız ve ani manevra yapıyorsanız yana yatma hissi bir hayli can sıkabiliyor. Benim tavsiyem konfor olarak kısa süreli kullanımlar dışında pek bulaşılmaması gereken bir araba, pek mutlu etmez açıkçası. Söylemeyi unutmayayım, aracın arkası çok dar ve bagajı çok küçük. Eşya taşımaya pek uygun bir otomobil değil ve arka koltukları tam olarak yatıramıyorsunuz.
SÜRÜŞ KEYFİ:
-Mesele sürüş keyfi ise yukarıda yazdığım bütün olumsuz şeyleri unutun, sınıfının en iyi yol tutan otomobillerinden birisi olması fiesta`yı zaten keyifli bir otomobil yaparken ek olarak bunlara ford`un karakteristik direksiyon hissi de eklenince araç inanılmaz hisli bir makineye dönüşüyor. Sadece hidrolik olduğunu düşündüğüm direksiyonunu tam olarak anlatabilmek için birkaç sayfa yazı yazmam gerekebilir. O direksiyon hissi öyle bir şey ki vazgeçebilmek pek mümkün değil, arabanın yön değiştirirken ne kadar baskı altında kaldığını bile size rahatlıkla gösterebiliyor size o direksiyon. Yahu gerçekten nasıl anlayabileceğimi bilmiyorum o direksiyonun hisliliğini, daha önce kullandığım hiçbir araba görmedim desem sanırım yalan olmaz söylediklerim. Kafadan mı kayıyor araba? Ne kadar kaydığını bile elinde hissediyorsun, her ama her şey o direksiyonda his şeklinde toplanıyor. Bu arada aracımda esp yok ve arkasını getirmek çok çok kolay. Eğer yüksek hızlarda koparırsanız sıradan bir arkadan itiş kadar getirebiliyorsunuz aracın arkasını. Özellikle tavsiyem öyle bir şey denemek isterseniz güvenli bir yerde denemeniz, araçta esp`de olmayınca tamamen sizin sürüş becerinize kalıyor her şey. Araç zaten kafadan kaymaya oldukça meraklı. Aslında normalde pek hırçın bir araba değil ama siz isterseniz oldukça hırçın bir otomobile dönüşebiliyor. Direksiyon aracın kafasıyla çok iyi bir uyum içerisinde, her şey oldukça net. İstesem buraya fiesta`nın sürüş zevki ile ilgili sayfalarca şey yazabilirim, çok çok çok zevkli. Hazır sürüş zevkinden bahsetmişken aracın frenlerine de değineyim; sert denilebilecek bir fren pedalı var ve pek hisli olduğunu söyleyemem. Aracın saçma sapan bir abs karakteri var, ani frenlemelerde yolda en ufak bir çukur varsa neredeyse lastikler tamamen kilitleniyor. Geçenlerde yüksek denilebilecek bir hızda ani bir fren yaptım, ön süspansiyonlar nasıl olduysa yolda bir boşluk hissetti ve araçtaki abs sistemi öyle saçma bir karar verdi ki yola kadar çıktım ki duramamam bunun sebebi. Soldan araba gelse net olarak bana çarpardı. Soğuk havalarda zaten frenler ölüyor, benim tavsiyem kesinlikle frenlere güvenmemeniz. Hava şartları değiştiğinde her zamanki fren tepkinizle durmaya kalkarsanız çok sorun yaşarsınız bence, özellikle kışın öndeki arabalara pek yaklaşmamak gerekiyor.
SONUÇ OLARAK:
-Kullanımı basit, neredeyse hiçbir sorun çıkarmayan ve az yakan bir araba arıyorsanız fiesta sizin için mükemmel bir seçenek olacaktır ki inanılmaz bir sürüş zevki var. Benim fiesta ile ilgili kişisel tecrübelerim bu kadar, aynı arabayı kullanan başka arkadaşlar da varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim. Her şey bir kenara fiesta bir ´sürücü otomobili`, her şeyiyle çok hisli ve en önemlisi bence herkesin denemesi gereken bir otomobil. Okuduğunuz için teşekkürler.
Öncelikle birazcık teknik bilgi;
- Silindir Hacmi 1399 cc
- Maksimum Hız 164 km/s
- Beygir Gücü 68 HP
- 0-100 Km Hızlanma 15.0 sn
- Maksimum Tork 160 Nm
- Uzunluk 3917 mm
- Vites Tipi 5 İleri Düz
- Genişlik 1683 mm
- Yakıt Türü Dizel
- Yükseklik 1463 mm
- Şehir İçi Ortalama Tüketim 5.3 lt
- Boş Ağırlık 1065 kg
- Şehir Dışı Ortalama Tüketim 3.7 lt
- Bagaj Hacmi 284 lt
- Karma Yakıt Tüketimi 4.3 lt
- Yakıt Deposu 45 lt
-Kişiden kişiye göre değişir ama özellikle aracın dikey arka lambaları en sevdiğim özelliklerinden birisi, özellikle ön farlar arabayı olduğundan daha hırçın gösteriyor. Öyle ahım şahım bir tasarımı yok aracın ama kesinlikle yabana atılacak cinsten de değil.
İÇ TASARIM:
-Özellikle o saçma multimedya sistemini (ne kadar multimedya sistemi olduğu tartışılır, orası da ayrı bir konu) kim tasarladı bilmiyorum, iç mekanda hemen hemen hiçbir oyuncak yok. Oldukça sade ve gösterişten uzak bir iç mekanı var aracın, klima panelleri göze çok hoş geliyor.
MALZEME KALİTESİ:
-Üst konsol yumuşak deri benzeri bir şeyle kaplı ve gayet yumuşak, kesinlikle konum olarak bir üst sınıf otomobillere kafa tutabilecek cinsten. Geri kalan her şey sert plastik, ön konsol falan taş kadar sert. Bu arada plastik dediysek öyle kolayca çizilen bir plastik değil, her ne olursa olsun eskitmek çok zor bu araçta kullanılan plastik tuşları. Aracın iç mekanında kullanımdan ötürü eskiyen tek şey direksiyon simidi desem sanırım yanlış olmaz, ayrıca her şeyin kullanımı çok basit çünkü araçta kullanılabilecek elle tutulur bir özellik yok. Zaten bluetooth falan hak getire, yok öyle bir şey. Olsa da pek bir şeyin değişeceğini söyleyemem, benim gibi az çok ses kalitesine önem veren birisi iseniz zorunda kalmadığınız sürece o kalitesiz hoparlörlerle müzik dinlemek istemeyeceğinize eminim.
MOTOR VE ŞANZIMAN :
- 0-100`ü 15 saniye bir araba olduğunu düşündüğünüzde suratınızı ekşitiyorsunuz ama şehiriçi kullanımda gayet istekli bir araba ki kısacık şanzımanıyla düşük hızlarda tatmin edici denilebilir. Hatta 50-55 kilometre hızlarda 4. viteste rahatlıkla gidebiliyorsunuz, o derece kısa bir şanzımanı var yani. Vites geçişleri gayet kemikli ve net, vitesleri karıştırmak pek kolay değil. Özellikle o fındık kadar turbosu 2000 devirlerde öyle tatlı geliyorki insan şaşırıyor. 70 kilometre hıza kadar herhangi bir sorun yok hızlanma bakımından, sonrası insanı biraz kanser edebilir.
KULLANIM KOLAYLIĞI:
-Mesele kullanım kolaylığı ise fiesta`yı kesinlikle en üst sıralara koyabiliriz, görüş açıları falan inanılmaz net. Araba zaten küçük, bir de her tarafı rahatlıkla görebilince tam bir kontrol abidesi oluyor bu otomobil. Gösterge panelinin solunda yer alan bagaj açma düğmesi o kadar işlevsel bir şey ki bence her arabada olmalı. Parklara falan girmek zaten çocuk oyuncağı, eğer şehiriçi kullanımına yönelik bir otomobil arıyorsanız fiesta`yı kesinlikle denemenizi öneririm.
YAKIT TÜKETİMİ:
-Araçta bir yakıt tüketim göstergesi yok, kendi hesaplamalarıma göre 7-8 litre civarı yakıyor performanslı kullanımda. Uzun yola gitmedim daha önce bu yüzden uzun yol yakıt tüketiminden bahsedemeyeceğim, bilen arkadaşlar varsa beni de bilgilendirirler umarım.
KONFOR:
-Sürekli uzun yola mı gitmek istiyorsunuz? Direk olarak fiesta`dan uzaklaşın, hatta arkanıza bile bakmayın. Bir saat üzeri bir kullanımda bile bende bel ağrıları oluşmaya başlıyor, koltukların bel destekleri yok gibi bir şey. Özellikle And`ın bahsettiği yerdeki her noktayı hissetme ama rahatsız olmama hissi bu arabada da var. Yoldaki her şeyi hissediyorsunuz, aracın süspansiyonlarını kalitesiz bulsam da eşiği çok çok yüksek diyebilirim. Yüksek hızlarda tümseklerden geçerken inanın bana insanı oldukça şaşırtıyor, pat küt vurma olayı asla yok. Mesele büyük tümseklerse w204`ten daha konforlu geliyor bana. Ki 14” jantlar ve bir hayli büyük sayılabilecek lastik yanaklarıyla büyük çukurlardan geçerken vuruntu yapmaması biraz da normal geliyor. Yalnız yanlara doğru araç salınımı oldukça fazla, eğer bir tık hızlıysanız ve ani manevra yapıyorsanız yana yatma hissi bir hayli can sıkabiliyor. Benim tavsiyem konfor olarak kısa süreli kullanımlar dışında pek bulaşılmaması gereken bir araba, pek mutlu etmez açıkçası. Söylemeyi unutmayayım, aracın arkası çok dar ve bagajı çok küçük. Eşya taşımaya pek uygun bir otomobil değil ve arka koltukları tam olarak yatıramıyorsunuz.
SÜRÜŞ KEYFİ:
-Mesele sürüş keyfi ise yukarıda yazdığım bütün olumsuz şeyleri unutun, sınıfının en iyi yol tutan otomobillerinden birisi olması fiesta`yı zaten keyifli bir otomobil yaparken ek olarak bunlara ford`un karakteristik direksiyon hissi de eklenince araç inanılmaz hisli bir makineye dönüşüyor. Sadece hidrolik olduğunu düşündüğüm direksiyonunu tam olarak anlatabilmek için birkaç sayfa yazı yazmam gerekebilir. O direksiyon hissi öyle bir şey ki vazgeçebilmek pek mümkün değil, arabanın yön değiştirirken ne kadar baskı altında kaldığını bile size rahatlıkla gösterebiliyor size o direksiyon. Yahu gerçekten nasıl anlayabileceğimi bilmiyorum o direksiyonun hisliliğini, daha önce kullandığım hiçbir araba görmedim desem sanırım yalan olmaz söylediklerim. Kafadan mı kayıyor araba? Ne kadar kaydığını bile elinde hissediyorsun, her ama her şey o direksiyonda his şeklinde toplanıyor. Bu arada aracımda esp yok ve arkasını getirmek çok çok kolay. Eğer yüksek hızlarda koparırsanız sıradan bir arkadan itiş kadar getirebiliyorsunuz aracın arkasını. Özellikle tavsiyem öyle bir şey denemek isterseniz güvenli bir yerde denemeniz, araçta esp`de olmayınca tamamen sizin sürüş becerinize kalıyor her şey. Araç zaten kafadan kaymaya oldukça meraklı. Aslında normalde pek hırçın bir araba değil ama siz isterseniz oldukça hırçın bir otomobile dönüşebiliyor. Direksiyon aracın kafasıyla çok iyi bir uyum içerisinde, her şey oldukça net. İstesem buraya fiesta`nın sürüş zevki ile ilgili sayfalarca şey yazabilirim, çok çok çok zevkli. Hazır sürüş zevkinden bahsetmişken aracın frenlerine de değineyim; sert denilebilecek bir fren pedalı var ve pek hisli olduğunu söyleyemem. Aracın saçma sapan bir abs karakteri var, ani frenlemelerde yolda en ufak bir çukur varsa neredeyse lastikler tamamen kilitleniyor. Geçenlerde yüksek denilebilecek bir hızda ani bir fren yaptım, ön süspansiyonlar nasıl olduysa yolda bir boşluk hissetti ve araçtaki abs sistemi öyle saçma bir karar verdi ki yola kadar çıktım ki duramamam bunun sebebi. Soldan araba gelse net olarak bana çarpardı. Soğuk havalarda zaten frenler ölüyor, benim tavsiyem kesinlikle frenlere güvenmemeniz. Hava şartları değiştiğinde her zamanki fren tepkinizle durmaya kalkarsanız çok sorun yaşarsınız bence, özellikle kışın öndeki arabalara pek yaklaşmamak gerekiyor.
SONUÇ OLARAK:
-Kullanımı basit, neredeyse hiçbir sorun çıkarmayan ve az yakan bir araba arıyorsanız fiesta sizin için mükemmel bir seçenek olacaktır ki inanılmaz bir sürüş zevki var. Benim fiesta ile ilgili kişisel tecrübelerim bu kadar, aynı arabayı kullanan başka arkadaşlar da varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim. Her şey bir kenara fiesta bir ´sürücü otomobili`, her şeyiyle çok hisli ve en önemlisi bence herkesin denemesi gereken bir otomobil. Okuduğunuz için teşekkürler.
Son düzenleme: