Merhaba değerli arkadaşlar,
Daha önce bu konuyu Toyota marka eski arabam varken başka bir forum sitesinde paylaşmıştım. Burada paylaşma amacım da aynı olup bilgisi olmayan veya bu işi yapmaya cesareti olmayan arkadaşlara yardımcı olmaktır. Bazı arkadaşlar için basit bir işlem olabilir (benim için olduğu gibi) fakat işlem içerisindeki birkaç önemli noktayı da belirtmek isterim.
Asıl konuya gelecek olursa, gerekli olan ekipmanlara sahip olmamız lazım;
-Aracınıza uygun yeni yağ filtresi
-Plastik kap ve huni
-Araç krikosu
-Tahliye tapasının ölçüsüne uygun anahtar
-Yağ filtresi anahtarı
-Bez, havlu vb. temizlik için.
-Aracınıza uygun seçim yaptığınız motor yağı.
*Aracımızın el frenini çekip arka tekerlere taş vb. cisim koyarak güvenliğimizi artırıyoruz.
*Tüm ekipmanları sağladıktan sonra, aracımızı çalıştırıp ideal sıcaklığa ulaşana kadar bekliyoruz (Motor yağının ısındıktan sonra daha iyi akıp tahliye olması için).
*Sonrasına motoru kapatıp aracı krikoya alıyoruz.
*Karter korumayı söküyoruz
*Motor yağ kapağını açıyoruz ve kontrol çubuğunu çıkarıyoruz ( Yağın alt taraftan daha iyi tahliye olabilmesi için).
*Plastik kabımızı tahliyenin altına koyup uygun anahtarla tapayı söküyoruz.
*Yağ filtresi anahtarıyla da filtreyi söküyoruz.
*Akan yağın yeterli olduğuna kanaat getirdiğimiz zaman tekrar aracın önünü krikoyla kaldırıyoruz.
*Tahliye tapasının contasını temizledikten sonra (Kötü durumdaysa değiştirmek gerekli) yerine takıp
sıkıyoruz. Burada önemli bir nokta tapayı ÇOK SIKMAMALISINIZ ! (Zorlanmaya başladıktan sonra yarım tur daha sıkın merak etmeyin bu yeterli olacaktır).
*Yeni yağ filtresinin üst kısmına ve contasına yeni yağdan bir miktar döküp parmağımızla gezdiriyoruz.
*Motor üzerindeki filtre yuvasını ve etrafını bezle silip yeni filtreyi elimizle saat yönünde çevirerek takıyoruz. Elimizle çeviremeyene kadar sıktıktan sonra filtre anahtarıyla yarım tur daha sıkıp bırakıyoruz ( Filtreyi çok sıkmayınız filtre yuvasına, yuvadaki dişlere zarar verirsiniz veya bir sonraki yağ bakımında filtreyi çıkarmakta aşırı zorlanırsınız).
*Yağ çubuğunu yerine takıp yeni yağı yukardan doldurmaya başlıyoruz. Gerekli miktarda yağ doldurduktan sonra kapağı kapatıyoruz ve özellikle bir kaç gün esiltme olup olmadığını kontrol etmemiz gerekiyor. Kontrol çubuğunda gördüğünüz miktar yeni dolum yaptığınız için yüksek görünebilir fakat araç uzun süre bekledikten sonra motor soğuyunca yani yağ tam olarak kartere inince kontrol çubuğu eksik gösterecektir korkmayın gerekli ilaveyi yapın.
Fotoğraf yerine youtubeda yabancı bir kanaldan alıntı yaparak bir video ekliyorum görsel olarak anlaşılması için.
Daha önce bu konuyu Toyota marka eski arabam varken başka bir forum sitesinde paylaşmıştım. Burada paylaşma amacım da aynı olup bilgisi olmayan veya bu işi yapmaya cesareti olmayan arkadaşlara yardımcı olmaktır. Bazı arkadaşlar için basit bir işlem olabilir (benim için olduğu gibi) fakat işlem içerisindeki birkaç önemli noktayı da belirtmek isterim.
Asıl konuya gelecek olursa, gerekli olan ekipmanlara sahip olmamız lazım;
-Aracınıza uygun yeni yağ filtresi
-Plastik kap ve huni
-Araç krikosu
-Tahliye tapasının ölçüsüne uygun anahtar
-Yağ filtresi anahtarı
-Bez, havlu vb. temizlik için.
-Aracınıza uygun seçim yaptığınız motor yağı.
*Aracımızın el frenini çekip arka tekerlere taş vb. cisim koyarak güvenliğimizi artırıyoruz.
*Tüm ekipmanları sağladıktan sonra, aracımızı çalıştırıp ideal sıcaklığa ulaşana kadar bekliyoruz (Motor yağının ısındıktan sonra daha iyi akıp tahliye olması için).
*Sonrasına motoru kapatıp aracı krikoya alıyoruz.
*Karter korumayı söküyoruz
*Motor yağ kapağını açıyoruz ve kontrol çubuğunu çıkarıyoruz ( Yağın alt taraftan daha iyi tahliye olabilmesi için).
*Plastik kabımızı tahliyenin altına koyup uygun anahtarla tapayı söküyoruz.
*Yağ filtresi anahtarıyla da filtreyi söküyoruz.
*Akan yağın yeterli olduğuna kanaat getirdiğimiz zaman tekrar aracın önünü krikoyla kaldırıyoruz.
*Tahliye tapasının contasını temizledikten sonra (Kötü durumdaysa değiştirmek gerekli) yerine takıp
sıkıyoruz. Burada önemli bir nokta tapayı ÇOK SIKMAMALISINIZ ! (Zorlanmaya başladıktan sonra yarım tur daha sıkın merak etmeyin bu yeterli olacaktır).
*Yeni yağ filtresinin üst kısmına ve contasına yeni yağdan bir miktar döküp parmağımızla gezdiriyoruz.
*Motor üzerindeki filtre yuvasını ve etrafını bezle silip yeni filtreyi elimizle saat yönünde çevirerek takıyoruz. Elimizle çeviremeyene kadar sıktıktan sonra filtre anahtarıyla yarım tur daha sıkıp bırakıyoruz ( Filtreyi çok sıkmayınız filtre yuvasına, yuvadaki dişlere zarar verirsiniz veya bir sonraki yağ bakımında filtreyi çıkarmakta aşırı zorlanırsınız).
*Yağ çubuğunu yerine takıp yeni yağı yukardan doldurmaya başlıyoruz. Gerekli miktarda yağ doldurduktan sonra kapağı kapatıyoruz ve özellikle bir kaç gün esiltme olup olmadığını kontrol etmemiz gerekiyor. Kontrol çubuğunda gördüğünüz miktar yeni dolum yaptığınız için yüksek görünebilir fakat araç uzun süre bekledikten sonra motor soğuyunca yani yağ tam olarak kartere inince kontrol çubuğu eksik gösterecektir korkmayın gerekli ilaveyi yapın.
Fotoğraf yerine youtubeda yabancı bir kanaldan alıntı yaparak bir video ekliyorum görsel olarak anlaşılması için.