İnsanlar bence VW nin iç donanımını beğeniyor, evet sınıfında iç malzeme kalitesi olarak iyi. Fakat söylede bir gerçek var bunu kabul etmek gerek. Bu adamlar şanzıman olayını beceremiyor. DSG evet hızlı, sarsıntısız ama bozuluyor maalesef ve buna çözüm bulma gibi bir dertleri yok. Çünkü insanlar bunu bildiği halde alıyor. Yani VW sorun çıkartacak araçları bile sorunsuz satabiliyor. Bunun alanda satanda farkında. Düz vites araçları da çok başarılı değil, kronik yaylı volant sorunları bulunmakta hatta bu sorun genelde sıfır araçlarda çıkıyor. İnternet'te biraz araştırın, göreceksiniz ki VAG gurubunda volant sorunu artık kronik.
Ben aracı sıfır aldığımda ve yine test ettiğim sıfır araçlarda 1. vitesten 2. vitese geçerken şak şuk seslerini hep duydum.
VW buna yok şanzıman hazırlanıyormuş onun sesiymiş normalmiş deyip duruyor. Normal falan değil kullanılan malzemenin kalitesinde bir sorun olduğu belli.
Benzinli modellerde yağ eksiltme ve zincir sesi gibi sorunlar almış başını gitmiş.
Şimdi durum böyle olunca içi bu kadar konforlu, iyi dizayn edilmiş ve pahalı bir araçta bu sesler kabul edilemez arkadaşlar kimse kusura bakmasın.
Bu yeni nesil VAG gurubunun araçları öyle 10 - 15 yıl kullanılmak üzere tasarlanmamış . 2 yıl donra dökülmeye başlıyor.
Seçeneklerde oldukça adaletsiz ful paket tam takım geldiği halde comfortline bomboş geliyor. Günümüzde park sensörü, bluetooth, oto far ve oto silecek olmayan araç kalmadı. Ayrıca golf gibi bir araç sarı merceksiz bir farı hak etmiyor. Mid paketi resmen comfortline paketi olarak satıyorlar. Leon, golf 7 den çok daha dolu ve full geliyor.
Bir araçtan bu kadar da çalmanın anlamı yok. Üstüne kalitesiz volant ve balata gurubu eklenince durum iyice iğrençleşiyor.
Ben ilk defa bir arabanın debriyaj pedalının zangır zangır titrediğine şahit oldum, daha önce kullandığım hiç bir araçta böyle bir şey yaşamadım. Şanzımanda ki titreşim boru yoluyla pedala kadar geliyor.
Önceki aracım olan focus 2 HB kronik aks sorunundan başka bir olumsuz durum yaşamadım ve şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki yol tutuş konusunda golf 7 den çok çok daha başarılı bir araçtı. Golf 7 yi kesinlikle esp siz tercih etmezdim, zaten onlarda farkında olacak ki standart donanım olarak sunuyorlar.
Focus'un diğer kötü bir yanı aşırı yol sesi alması ve devamlı olarak viraj demirlerinin bozulmasıydı. Onun dışında güzel bir araçtı.
O yüzden golf 7 için iyi şeyler söyleyemeyeceğim maalesef.
Servis konusunda zaten Doğuş tam bir rezalet ve müşteriyi atlatma yada kazıklama modunda. Ben aracı önce sanayiye götürüp arızasını öğreniyor ardından da servise götürüp arızanın ne olduğunu söyleyip garantiden yaptırıyorum.
Biz bu sorunları çok kez A3 ile de yaşadık. 15 000KM de DSG dağıldı ve komple değişti fakat 10 000KM sonra tekrar şakır şukur sesler gelmeye başladı. Garanti bittiği için yaptıramadık.
Neyse çok fazla uzatmayayım. Kısaca VAG gurubu sorunsuz ve mükemmel gir araç üretemiyor emsallerinden kalite olarak farklı değil (iç malzeme hariç)