1.0 Ecoboost Nasıldır ?

Metehann

Metehan Çetinkaya
Takipçi
7 May 2024
2
0
10
27
Adana
Marka
Ford
1.0 ecoboost focus hakkında genel bilgisi olan paylaşabilir mi
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,072
7
51,466
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Eğer Mk3-3.5 kasaları konuşursak gidişi 1.6 ti-vct motor ile kafa kafayadır. Ama motor doğal olarak çok fazla yük altında çalıştığı için arıza potansiyeli yüksektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Metehann ve S.Asil

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,776
3
9,722
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Eğer Mk3-3.5 kasaları konuşursak gidişi 1.6 ti-vct motor ile kafa kafayadır. Ama motor doğal olarak çok fazla yük altında çalıştığı için arıza potansiyeli yüksektir.
Katılıyorum , özellikle kendini bilmez birinden geliyorsa bu motor sonraki sahibi için üzücü oluyor.
 

HaniBanaDemiş

Rıfat
Profesör
2 Şub 2021
219
157
1,085
38
İstanbul
Marka
Opel
Hala sıfır km araçlarda kullanılıyor. Her neslinde biraz daha iyileştirildiği sorunların giderildiği söyleniyor. Özellikle 3 silindirin ortaya çıkarttığı titreşimin üzerinde çok çalışmışlar fazladan donanım koymuşlar diye duymuştum. Sonbaharda sıfır km Focus'ları araştırırken öğrenmiştim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,072
7
51,466
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Hala sıfır km araçlarda kullanılıyor. Her neslinde biraz daha iyileştirildiği sorunların giderildiği söyleniyor. Özellikle 3 silindirin ortaya çıkarttığı titreşimin üzerinde çok çalışmışlar fazladan donanım koymuşlar diye duymuştum. Sonbaharda sıfır km Focus'ları araştırırken öğrenmiştim.
Doğrudur. Ecoboost her neslinde, özellikle dayanıklılık konusunda bir öncekinin üzerine ciddi koyarak ilerleyen bir motor. İlk çıkanlar artık nasıl bir sorun yumağıysa, her nesilde bir yerleri ciddi sağlamlaştırılıyor; düzelte düzelte hala bitiremediler. :D
 
  • Haha
Tepkiler: HaniBanaDemiş

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,651
1
5,175
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Daha önce de yazıldı, tekrarını geçeyim.

1.0 ecoboost motorların triger kayışı, yağın içerisinde çalışır. Haliyle aşınan kayış parçaları kartere iner ve yağ süzgecini yavaş yavaş tıkar. Eğer 3-4 bakımda bir karter sökülüp yağ süzgeci temizlenmezse o parçalar yağ pompasının emişini tıkar ve motor yatak sarar. Bunun da kullanımla, sürücülükle, kullanılan yağ ile vs alakası yoktur.

Ayrıca kayış motor yağıyla çok iyi anlaşamaz. Kayışı zamanla gevrek bir hale getiriyor. O yüzden zamanından önce triger değişimi öneririm.

2019 öncesi 1.5-1.6 ecoboost motorlardaki blok çatlatma olayı 1.0 ecoboost'larda yok.
 

Metehann

Metehan Çetinkaya
Takipçi
7 May 2024
2
0
10
27
Adana
Marka
Ford
Daha önce de yazıldı, tekrarını geçeyim.

1.0 ecoboost motorların triger kayışı, yağın içerisinde çalışır. Haliyle aşınan kayış parçaları kartere iner ve yağ süzgecini yavaş yavaş tıkar. Eğer 3-4 bakımda bir karter sökülüp yağ süzgeci temizlenmezse o parçalar yağ pompasının emişini tıkar ve motor yatak sarar. Bunun da kullanımla, sürücülükle, kullanılan yağ ile vs alakası yoktur.

Ayrıca kayış motor yağıyla çok iyi anlaşamaz. Kayışı
Katılıyorum , özellikle kendini bilmez birinden geliyorsa bu motor sonraki sahibi için üzücü oluyor.
Yani geçmişini bilmediğinız 1.0 ecoboosta çok yanaşmayın diyorsunuz :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
899
1,656
2,320
İst.
Marka
Ford
Güncelleri sorunsuz, güvenle alabilirsiniz bence belirlenen periyottan 1 periyot önce garantiye almak için triger değişimi yapılmalı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Metehann

barankaratas

Baran
Profesör
11 Mar 2020
384
772
1,895
ANKARA
Marka
Ford
Ben de 2023 manuel focuslara bakıyorum da neredeyse hepsi filo çıkması. 30k km'deki arabalar bile güven vermiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap

racer

Sedat
Profesör
27 Eyl 2021
229
362
1,085
29
ankara
Marka
Ford
2016 model 1.0 ecoboost fiestam var 75 binde. Kuzenimin ise 2020 puması var yine 1.0 ecoboost. İkisi de sorunsuz Allah a şükür. Sorunuz varsa sorabilirsiniz
 

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
899
1,656
2,320
İst.
Marka
Ford
Güncelleri sorunsuz derken, yağ ve kayış probleminin devam ettiğini, motorun böyle tasarlandığını da ekleyelim.
Eskisi gibi major sorunu yok, triger değişimi bir periyod erken yapılırsa sorun yaşanma ihtimali kalmaz. Aile içinde 2 tane 3.5 - 4.5 focus ecoboost kullanıyoruz aktif olarak ve km’ler 60k ve 80k civarlarında. Trigerler erken değişim olmamasına rağmen bir sorun yaşanmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,651
1
5,175
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Eskisi gibi major sorunu yok, triger değişimi bir periyod erken yapılırsa sorun yaşanma ihtimali kalmaz. Aile içinde 2 tane 3.5 - 4.5 focus ecoboost kullanıyoruz aktif olarak ve km’ler 60k ve 80k civarlarında. Trigerler erken değişim olmamasına rağmen bir sorun yaşanmadı.
Triger kayışının kendinden ziyade parçalarının süzgeç tıkama durumundan bahsetmiştim. Debriyajı olan manuel şanzımanlı bir arabanın baskı balatasının bitmesi ne kadar olağansa, o kayış parçalarının süzgeci tıkaması da o kadar olağan maalesef. Yeni model olması da mekanizmasının doğasını etkilemiyor.

Birebir aynı mantıkla çalışan 1.2 puretech motorlarda 70-80 binde yağ basınç uyarısı alan var. Ecoboost özelinde de yeni model olup yatak söken örnek bulabilirim. Dikkatli olmakta fayda var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım