1.2 TSI rekor yakıt tüketimi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Dsg'de güç kaybı neredeyse yok çok hızlı vites atıyor ama bazen kararsız kalıyor fazla vites değiştiriyor manuelden fazla yakmasının sebebi tek kavramalı bi araca göre 70kg kadar daha ağır olması.
 

Metinm

Profesör
8 Eyl 2016
73
225
1,060
Ben motoru ısıtırken bu kadar yakıyorum :) Kırklareli pınarhisar gişeden istanbul mahmutbey gişe 34dk 13LT ort. motor benzine doysun aç bırakmayın hayvanı :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,316
45,994
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hocam bence dsg + tdi ile dsg + tsi arasında sürüşte hissedilecek kadar farklı bir kalibrasyon farkı olduğunu düşünüyorum. tdi + dsg kombinasyonunda şanzımanın kalibrasyonu, dizel motorun çok alt devirlerden itibaren yüksek tork vermesinden kaynaklı bir an önce üst vitese geçmeye odaklı ayarlanmış. Hatta tsi ve tdi motorlarda gaz tepkileri bile pek benzerlik göstermeyebiliyor. Dizel dsg kullanıcısı olsam yokuşu bol yerlerde mutlaka kontrolü kendim alır ve değişimleri ben yapardım. Çünkü bazen alt devir torkunu kullanacağım diye motoru boğabilecek seviyede vites yükseltebiliyor. Zaten kalkışlarda daha doğru düzgün hızlanmadan 2.vitese geçmesi, tam durulacağı sırada tekrar hareket edildiğinde 1.vitese düşürmeyip yarım debriyaj yaparak hareket etmeye çalışması gibi mevzular da dizel motora has bir şanzıman kalibrasyonu olduğunu gösteriyor. Tabii tüm bu saydığım durumlarda şoför, hızlanmayı devam ettirebilmek için gazı daha fazla eziyor manuel vites kullanıcısına göre ki bu da yakıt tüketimine etki ediyor. Belki dizel bir motorda standart sürücü için yakıt tüketimi açısından büyük bir fark yaratmayabilir ama ekonomi kasmaya odaklı kişilerde bu sorun oluşturabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Tiguandaki tek sıkıntı belirtilmiş bende 2.0 caddy comfortline dsg var sakin giderken gayet vitesi yükseltip güzel çalışıyor arada bir kere bile kalmadı tabi bu kalibrasyonu iyi tutturmak lazım golfdada kusursuz fakat jettada berbat ve tiguandada durağan halde giderken bazen geç kavraması sıkıntı belkide benim arabada torku 1300de vermesinden dolayı stabildir.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Şimdi nasıl anlatsam, size gayet normal gayet başarılı gelen bir vites kutusu benim kullanım tarzıma ters olabiliyor. Nasıl tarif etsem bilemiyorum. Araba sadece gaz pedalı altında yumurta varmış gibi basmakla az yakmıyor. Motorların bir vacum değeri var. Yakıtın belli bir karışım oranıyla yanması lazım. Dsg motoru düşük devirde kullanıyor olması karışımın %100 yandı anlamına gelmez. Motorun sesi zaten bunu sana anlatıyor. Ama tarifini yapamıyorum.
Kendi arabamdan örnek vereyim, Arabamın otomatik versiyonu 2000 devirde 4 düncü vitesde rampa çıkıyor. 80 altına düşünce 3 ncü vitesde çıkmaya çalışıyor. o yokuşu ne 3 ile nede 4 ile çıkması ekonomik. Devir 3 ncü vitesde fazla kalırken, 4ncü vitesde düşük kalıyor.
Araba manual olunca sen istediğin vitesde istediğin devir bandında yokuşu çıkabiliyorsun. 2500 - 3000 ve 3500 devirlerim benim altın devirlerim. Otomatiklerde bu devri sabit tutsanda şanzıman istediği herhangi bir vitesi kullanıyor. Bu işte benim işime gelmiyor.
Bir sürü denemeler yaptım, otomatik vitesi manual modda kullanmadığın sürece istediğim sürüş ekonomisini alamadım. Ama 7 tane viteside tek tek değiştirmekde adamı şöförü resmen bayıyo.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Şimdi nasıl anlatsam, size gayet normal gayet başarılı gelen bir vites kutusu benim kullanım tarzıma ters olabiliyor. Nasıl tarif etsem bilemiyorum. Araba sadece gaz pedalı altında yumurta varmış gibi basmakla az yakmıyor. Motorların bir vacum değeri var. Yakıtın belli bir karışım oranıyla yanması lazım. Dsg motoru düşük devirde kullanıyor olması karışımın %100 yandı anlamına gelmez. Motorun sesi zaten bunu sana anlatıyor. Ama tarifini yapamıyorum.
Kendi arabamdan örnek vereyim, Arabamın otomatik versiyonu 2000 devirde 4 düncü vitesde rampa çıkıyor. 80 altına düşünce 3 ncü vitesde çıkmaya çalışıyor. o yokuşu ne 3 ile nede 4 ile çıkması ekonomik. Devir 3 ncü vitesde fazla kalırken, 4ncü vitesde düşük kalıyor.
Araba manual olunca sen istediğin vitesde istediğin devir bandında yokuşu çıkabiliyorsun. 2500 - 3000 ve 3500 devirlerim benim altın devirlerim. Otomatiklerde bu devri sabit tutsanda şanzıman istediği herhangi bir vitesi kullanıyor. Bu işte benim işime gelmiyor.
Bir sürü denemeler yaptım, otomatik vitesi manual modda kullanmadığın sürece istediğim sürüş ekonomisini alamadım. Ama 7 tane viteside tek tek değiştirmekde adamı şöförü resmen bayıyo.

Ozaman yokuşlarda manuel almak zorunda olucaksın :) bence baymaz ya debriyaj felan yok şahsen ben manuelde kullanıyorum zevkli oluyor d ye almıyorum genelde.performanslı sürüş yaptığımdan
 

cgkya

Profesör
16 Eyl 2016
293
447
1,395
Arkadaşlar merhaba,
Bugün kişisel rekorumu kırdım ve paylaşmak istedim. Her gün gidip geldiğim için bir süre sonra ister istemez ekonomi kasıyor insan. Herkese tavsiye ederim :D

Polo 1.2 TSI BMT 90 hp Manuel
Kırklareli-Edirne yolu, 55 km. Gidiş geliş 110 km, otoban değil, birer şerit gidiş geliş ve eski bir yol. Dümdüz, güzel asfalta sahip bir yol değil. Tek kişi ve doğal olarak klima kapalı :)

Sadece gidiş
Ekli dosyayı görüntüle 773


Ve gidiş-dönüş; bu biraz fazla :D
Ekli dosyayı görüntüle 774

Yorumlarınızı bekliyorum. İyi günler herkese :)
Gerçekten mükemmel. Polo'da bu motorda gördüğüm en düşük değerler oldu. Bir depo ile kaç km yaptığınızı hiç ölçtünüz mü? Şehir için veya şehir dışı fark etmez.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Ozaman yokuşlarda manuel almak zorunda olucaksın :) bence baymaz ya debriyaj felan yok şahsen ben manuelde kullanıyorum zevkli oluyor d ye almıyorum genelde.performanslı sürüş yaptığımdan

Kimsenin sevmediği CVT şanzımanlar benim aradığım şeyi tek veren vites kutuları. Ama onlarında kavramada tork konverteri var. Biraz daha geliştirmeleri lazım. Sonsuz oranlı şanzıman kullanmanın zevki bambaşka. Fakat cvt arabanın dolumu boşmu bunu algılayamaması yüzünden bunlarda gaz pedalı dayalı kalıyorlar. az gaza abanıyım diyince 3000 li devirlerde kısa oranda kalıyorlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Değerler güzel ama 1 deponun sonunda ne yaktığı önemli.

RQ4q4Y.jpg


Böyle şeylerde var. :D
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,090
7
51,497
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Şimdi nasıl anlatsam, size gayet normal gayet başarılı gelen bir vites kutusu benim kullanım tarzıma ters olabiliyor. Nasıl tarif etsem bilemiyorum. Araba sadece gaz pedalı altında yumurta varmış gibi basmakla az yakmıyor. Motorların bir vacum değeri var. Yakıtın belli bir karışım oranıyla yanması lazım. Dsg motoru düşük devirde kullanıyor olması karışımın %100 yandı anlamına gelmez. Motorun sesi zaten bunu sana anlatıyor. Ama tarifini yapamıyorum.
Kendi arabamdan örnek vereyim, Arabamın otomatik versiyonu 2000 devirde 4 düncü vitesde rampa çıkıyor. 80 altına düşünce 3 ncü vitesde çıkmaya çalışıyor. o yokuşu ne 3 ile nede 4 ile çıkması ekonomik. Devir 3 ncü vitesde fazla kalırken, 4ncü vitesde düşük kalıyor.
Araba manual olunca sen istediğin vitesde istediğin devir bandında yokuşu çıkabiliyorsun. 2500 - 3000 ve 3500 devirlerim benim altın devirlerim. Otomatiklerde bu devri sabit tutsanda şanzıman istediği herhangi bir vitesi kullanıyor. Bu işte benim işime gelmiyor.
Bir sürü denemeler yaptım, otomatik vitesi manual modda kullanmadığın sürece istediğim sürüş ekonomisini alamadım. Ama 7 tane viteside tek tek değiştirmekde adamı şöförü resmen bayıyo.
Hocam anlıyorum ben seni :) Motor, anlayan sürücüsüyle konuşur zaten içiyorum, kokluyorum, boğuluyorum, coşuyorum diye. Her arabada farklı durum. Babamdaki 1.4 benzinli Fiesta'da 5.vites düzlükte 1500 devirle bile sabit gazla gidiliyor. Benim 1.2 Corsa ile 1800rpm altında gitmem çok zor olabiliyor (Klima açarsam 2500rpm). Ama kalkışta benim araba rölanti devriyle rahatça kalkabiliyor. Tüketim olarak altın değerim de 65-70km/h. Bu tarz özellikler her arabada farklı oluyor. İlk okuyunca dehşete düşüren bu cümleleri otomatik şanzımanla uygulamak pek mümkün olmuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Birde şu var,
Mesela benim arabam 2000 devirde 5 nci vitesde 70 km hız yapıyor
Ama 4 ncü vitede de 2500 devirde 70 km hız yapıyor.

Bu iki arasında tüketim farkı yok. Oysaki birinde motor vacum değeri daha yüksek, daha zengin bir yanma var. 2000 devirde daha kötü yanma daha çok atık yakıt var.

2500 devirde zengin yanan benzinle 30 beygiri çalışan motor,
2000 devirde kötü yanma ile 20 beygir bile üretirken zorlanıyor.

Sonucta iki durumdada aynı tüketim değeri veriyor. 2500 devir herzaman daha iyi, çünkü güc var, sollarken daha az ivemelenme enerjisi sarf ediyorsun. Öbüründe powerband ölü olduğu için daha fazla efor harcıyor. Tüketim dahada kötüleşiyor.

İşte Dsg 1900 devirde araba yürütürken yaptığı bu yukarda anlattığım şey.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Amerikalı Hypermiler kardeşlerim, motor sesini anlamayanlar için Vacuum göstergesi kullanıyorlar. Bu göstergeye bakarak, gaz pedalına basarlar.

7Ap4lm.jpg
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
İkinci dünya savaşında Naziler bu sistemle ucakların kullanılması sağlanırdı. Piston motorlu ucaklar, seyir yaparken , tırmanırken, dalarken, hep bu gösterge ile gaz acıp kapatırlar. Yoksa yanmayan çiğ benzin kuyruklarında iz bırakır beyaz duman atardı.

Bf109 ata basınç göstergesi.

Fl20555erweitert_2_via_cockpitinstrumente_de.jpg
 

hollandali

Profesör
9 Eyl 2016
75
51
1,010
Birde şu var,
Mesela benim arabam 2000 devirde 5 nci vitesde 70 km hız yapıyor
Ama 4 ncü vitede de 2500 devirde 70 km hız yapıyor.

Bu iki arasında tüketim farkı yok. Oysaki birinde motor vacum değeri daha yüksek, daha zengin bir yanma var. 2000 devirde daha kötü yanma daha çok atık yakıt var.

2500 devirde zengin yanan benzinle 30 beygiri çalışan motor,
2000 devirde kötü yanma ile 20 beygir bile üretirken zorlanıyor.

Sonucta iki durumdada aynı tüketim değeri veriyor. 2500 devir herzaman daha iyi, çünkü güc var, sollarken daha az ivemelenme enerjisi sarf ediyorsun. Öbüründe powerband ölü olduğu için daha fazla efor harcıyor. Tüketim dahada kötüleşiyor.

İşte Dsg 1900 devirde araba yürütürken yaptığı bu yukarda anlattığım şey.
sizce dsg'li araci tasarlayan muhendis bu dediginizi bilmiyor mu? binlerce test yapiyorlar devir araliklarini, performansi, ne zaman kac hp urettigini hepsini bilip ona gore araci tasarliyorlar zaten. su ana kadar dediklerinize katiliyorum ama bu son dediginize katilamayacagim. bayirda yokus asagi bu hesaplar carsiya uymayabilir ama uzun duz yolda dsgnin daha az yakacagini dusunuyorum. fabrika verilerine baktiginiz da dsg ayni gucteki manuel dengine gore daha az yakar. vag grubunun sitelerinden bunu gorebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara

RedLine

Profesör
11 Eyl 2016
257
349
1,395
İstanbul
Marka
MINI
Öncelikle tüketim değerleri verilirken ortalama hız bilgisi de paylaşılmalı,aksi halde fazla anlamı bulunmuyor.Aşağı eğimli trafiksiz otoyolda 1.4 tsi ile de aynı değeri yakalarım.

Dsg'nin kalibrasyonu dizel ve benzinlide benzer yapıda,turbonun devreye girdiği devirler motordan motora değiştiği için vites değişim devri az buçuk farketse de D modunda sürerken 2000dd civarı ikisi de vites yükseltir (düz yolda)

Ali arkadaşımızın kullanım tarzı pek normal olmayıp sadece tüketime odaklı olduğundan bu tip durumlarda,özel koşullarda (yokuş,trafik vs) bir zahmet D'nin yanındaki bölmeye alıp sadece istediğiniz devirde yükselteceksiniz.
Düşürmeyi kendisi yapıyor zaten.

Dsg için yazılanları "duygusal" bulup fazla yorum yapmıyorum ama evvela bir kullanıp ondan sonra fikir sahibi olmakta fayda var. 2.0 tdi ile 1.2 tsi arasında dağlar kadar dark var.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Neyse boş verin arkadaşlar, DSGye karşı ön yargımı desem ısınamamakmı desem bilmiyorum. Avisden dsg bi araba kirlayıp bakmak lazım. 2 tane çift kavrama araç kullandım ekonomik olarak istediğimi alamadım.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Demek yanlış aracı kullandın reis tartışmaya gerek yok ben otoparkın sözcüsüyüm :D polo golf passatta gayet kusursuz çalışıyor fakat tiguan o kadar değilde jettada biliyorum kendimden stabil çalışmıyor şuan aracımdada gayet stabil çalışıyor
 

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
dsg veya başka bir otomatik şanzıman sıradan bir kullanıcının tüketimini düşürür mutlaka. Ama @istanbul 'un dediği gibi aracanı tanıyan insan manuel ile daha iyi bir ortalama tutturabilir. Yalnız bunu yapmak için beynin yarısı gaz pedalı, vites, devir vs ile ilgilenir. Manuel'in bir diğer avantajı ise aynı araçta yaklaşık 50-70kg hafif olmasıdır
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Artı olarak insan beyni, otomatik şanzımandan daha iyi kararlar verir. Çünkü yolu gören sizsiniz, 500 metre sonra ilerde yokuş mu var, iniş mi var, ışık mı var. Bu ve bunun gibi birçok bilgiyi sadece siz bilirsiniz, araba bilmez. O sadece belli parametrelere göre programlanmıştır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29 ve bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım