Şimdi nasıl anlatsam, size gayet normal gayet başarılı gelen bir vites kutusu benim kullanım tarzıma ters olabiliyor. Nasıl tarif etsem bilemiyorum. Araba sadece gaz pedalı altında yumurta varmış gibi basmakla az yakmıyor. Motorların bir vacum değeri var. Yakıtın belli bir karışım oranıyla yanması lazım. Dsg motoru düşük devirde kullanıyor olması karışımın %100 yandı anlamına gelmez. Motorun sesi zaten bunu sana anlatıyor. Ama tarifini yapamıyorum.
Kendi arabamdan örnek vereyim, Arabamın otomatik versiyonu 2000 devirde 4 düncü vitesde rampa çıkıyor. 80 altına düşünce 3 ncü vitesde çıkmaya çalışıyor. o yokuşu ne 3 ile nede 4 ile çıkması ekonomik. Devir 3 ncü vitesde fazla kalırken, 4ncü vitesde düşük kalıyor.
Araba manual olunca sen istediğin vitesde istediğin devir bandında yokuşu çıkabiliyorsun. 2500 - 3000 ve 3500 devirlerim benim altın devirlerim. Otomatiklerde bu devri sabit tutsanda şanzıman istediği herhangi bir vitesi kullanıyor. Bu işte benim işime gelmiyor.
Bir sürü denemeler yaptım, otomatik vitesi manual modda kullanmadığın sürece istediğim sürüş ekonomisini alamadım. Ama 7 tane viteside tek tek değiştirmekde adamı şöförü resmen bayıyo.
Gerçekten mükemmel. Polo'da bu motorda gördüğüm en düşük değerler oldu. Bir depo ile kaç km yaptığınızı hiç ölçtünüz mü? Şehir için veya şehir dışı fark etmez.Arkadaşlar merhaba,
Bugün kişisel rekorumu kırdım ve paylaşmak istedim. Her gün gidip geldiğim için bir süre sonra ister istemez ekonomi kasıyor insan. Herkese tavsiye ederim
Polo 1.2 TSI BMT 90 hp Manuel
Kırklareli-Edirne yolu, 55 km. Gidiş geliş 110 km, otoban değil, birer şerit gidiş geliş ve eski bir yol. Dümdüz, güzel asfalta sahip bir yol değil. Tek kişi ve doğal olarak klima kapalı
Sadece gidiş
Ekli dosyayı görüntüle 773
Ve gidiş-dönüş; bu biraz fazla
Ekli dosyayı görüntüle 774
Yorumlarınızı bekliyorum. İyi günler herkese
Ozaman yokuşlarda manuel almak zorunda olucaksın bence baymaz ya debriyaj felan yok şahsen ben manuelde kullanıyorum zevkli oluyor d ye almıyorum genelde.performanslı sürüş yaptığımdan
Hocam anlıyorum ben seni Motor, anlayan sürücüsüyle konuşur zaten içiyorum, kokluyorum, boğuluyorum, coşuyorum diye. Her arabada farklı durum. Babamdaki 1.4 benzinli Fiesta'da 5.vites düzlükte 1500 devirle bile sabit gazla gidiliyor. Benim 1.2 Corsa ile 1800rpm altında gitmem çok zor olabiliyor (Klima açarsam 2500rpm). Ama kalkışta benim araba rölanti devriyle rahatça kalkabiliyor. Tüketim olarak altın değerim de 65-70km/h. Bu tarz özellikler her arabada farklı oluyor. İlk okuyunca dehşete düşüren bu cümleleri otomatik şanzımanla uygulamak pek mümkün olmuyor.Şimdi nasıl anlatsam, size gayet normal gayet başarılı gelen bir vites kutusu benim kullanım tarzıma ters olabiliyor. Nasıl tarif etsem bilemiyorum. Araba sadece gaz pedalı altında yumurta varmış gibi basmakla az yakmıyor. Motorların bir vacum değeri var. Yakıtın belli bir karışım oranıyla yanması lazım. Dsg motoru düşük devirde kullanıyor olması karışımın %100 yandı anlamına gelmez. Motorun sesi zaten bunu sana anlatıyor. Ama tarifini yapamıyorum.
Kendi arabamdan örnek vereyim, Arabamın otomatik versiyonu 2000 devirde 4 düncü vitesde rampa çıkıyor. 80 altına düşünce 3 ncü vitesde çıkmaya çalışıyor. o yokuşu ne 3 ile nede 4 ile çıkması ekonomik. Devir 3 ncü vitesde fazla kalırken, 4ncü vitesde düşük kalıyor.
Araba manual olunca sen istediğin vitesde istediğin devir bandında yokuşu çıkabiliyorsun. 2500 - 3000 ve 3500 devirlerim benim altın devirlerim. Otomatiklerde bu devri sabit tutsanda şanzıman istediği herhangi bir vitesi kullanıyor. Bu işte benim işime gelmiyor.
Bir sürü denemeler yaptım, otomatik vitesi manual modda kullanmadığın sürece istediğim sürüş ekonomisini alamadım. Ama 7 tane viteside tek tek değiştirmekde adamı şöförü resmen bayıyo.
sizce dsg'li araci tasarlayan muhendis bu dediginizi bilmiyor mu? binlerce test yapiyorlar devir araliklarini, performansi, ne zaman kac hp urettigini hepsini bilip ona gore araci tasarliyorlar zaten. su ana kadar dediklerinize katiliyorum ama bu son dediginize katilamayacagim. bayirda yokus asagi bu hesaplar carsiya uymayabilir ama uzun duz yolda dsgnin daha az yakacagini dusunuyorum. fabrika verilerine baktiginiz da dsg ayni gucteki manuel dengine gore daha az yakar. vag grubunun sitelerinden bunu gorebilirsiniz.Birde şu var,
Mesela benim arabam 2000 devirde 5 nci vitesde 70 km hız yapıyor
Ama 4 ncü vitede de 2500 devirde 70 km hız yapıyor.
Bu iki arasında tüketim farkı yok. Oysaki birinde motor vacum değeri daha yüksek, daha zengin bir yanma var. 2000 devirde daha kötü yanma daha çok atık yakıt var.
2500 devirde zengin yanan benzinle 30 beygiri çalışan motor,
2000 devirde kötü yanma ile 20 beygir bile üretirken zorlanıyor.
Sonucta iki durumdada aynı tüketim değeri veriyor. 2500 devir herzaman daha iyi, çünkü güc var, sollarken daha az ivemelenme enerjisi sarf ediyorsun. Öbüründe powerband ölü olduğu için daha fazla efor harcıyor. Tüketim dahada kötüleşiyor.
İşte Dsg 1900 devirde araba yürütürken yaptığı bu yukarda anlattığım şey.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.