1 Yıl, Japon Sedanı Serüveni, Ticariye Dönüş

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Selamlar, yaklaşık 1 yıldır buralarda yokum, gerek hayat telaşesi, gerek eğitim durumları derken klavyeden uzak kaldık. En son 1 yıl önce mesaj yazmışım, son mesajımdan bugüne kadar bayağı bir şey değişti. Bu konuda biraz onları özetlemeye çalışacağım, şimdiden söyleyeyim biraz uzun bir konu olacak vaziyet alın :)

Geçtiğimiz yıl 29 Temmuz'da 10 yıllık yol arkadaşımız Caddy ile artık yaşının ilerlemesi, masrafların yavaş yavaş kendini göstermeye başlaması ve piyasadaki araçların 50 50 artarken 10 yaşında bir ticarinin 3 5 artması nedeniyle vedalaşma yoluna gittik. Tabii bu yola giderken tek kriterimiz tekrar sıfır araç almaktı çünkü niyetimiz yine uzun süre etliye sütlüye karışmadan araç kullanmaktı. O dönemdeki ekonomik koşullarımız, piyasadaki araç bulunamama mevzuları vs nedeniyle hedeflediğimiz araçlara ulaşamadığımız için, çok döndük dolaştık ve ufak bir plan ile, kış dönemi arabayı sadece babam işe git gel için kullandığından hem araba küçülsün en azından kış dönemini atlatırken piyasadan kopmayalım, önümüzdeki yaz girişi kafamızdaki arabaya hem gücümüz yetecek kadar birikim yapar, hem de bunlar değer kaybetmez diye düşünerekten Megane ve Corolla ikilisine yöneldik.

IMG_20220630_111733.jpg


Tabii ki o dönemde yine bayilerden araç bulunamadığını bilsem de şansımızı denemek adına bayileri gezip araçlara baktık, o dönemde bizim koşullarımızda radarımıza 0 1.3 tCe Joy Comfort Megane, 0 1.5 Dream MDS Corolla ve 2020 Faz I 25 30 binde kiralama çıkması Icon Megane'lar giriyordu. Faz I Megane'ları makyajla çözülen sorunları duyduktan sonra direkt eledim, bayi ziyaretlerimiz sırasında da o kadar para veriyoruz, biraz donanım olsun düşüncesinde olaraktan Corolla'ya yoğunlaşmıştık, zira bizim açımızdan performanstan ziyade Donanım önemliydi. Gün geldi çattı, test sürüşlerine çıktık. Evet 1.3 tCe motor çok güçlü ama arabanın yol tutuşu ve konfor hissi beni pek memnun etmedi, rahat hissedemedim. Bu noktada Corolla bariz şekilde bağımsız süspansiyonu ile hem daha konforluydu, hem daha iyi tutuş hissi veriyordu.

Kararımız %90 Corolla lehineydi. Arabayı bayi müdürüyle artık tanışıklıktan öte bir ilişkimiz olduğundan 3 4 kez farklı rotalarda test ettikten sonra Atmosferik de olsa motorun en azından bizim beklentilerimizi ( şehir içinde A'dan B'ye performans fazla gerekmeden seyahat) karşılayacağını düşünerekten Corolla aramaya başladık, tabii ki temmuz ortalarında bu kararı verdiğimiz için bayilerde araç bulmak imkansızdı, nitekim en az 8 9 bayiyle iletişime geçtim ama araç bulamadım. O dönemde sıfır fiyatına en yakın sıfır ikinci ellere bakıyorken bir araçta karar kıldık. En son arabayı bir inceleyelim, içimize sinen sinmeyen neyi var diyerekten bayiye gittik. Zira hâlâ daha arka yaşam alanıyla ilgili soru işaretlerimiz vardı çünkü yeri geldiğinde 5 yetişkin binilecekti. Bayiye gittik, arabayı kullanma niyetimiz en fazla 1 yıl olacağı ve bu sürede arabanın genelde 2 ya da 3 kişi kullanılacağını düşünerekten aile fertlerinin hepsinin de onayı alınarak karar vermiş olduk. O sırada son kez şansımı denemek adına Bayi Müdürü'ne kurduğum "Abi boşa düşen, ya da stokta araba denk gelirse beni ararsan sevinirim" cümlemin hemen üstüne telefonu çaldı ve o ay 60 bin lira zam yiyen Corolla'dan vazgeçen bir müşterinin arabası boşa düşmüş oldu. Şansıma boşa düşen araba, tam istediğim renk kombinine ve donanıma sahipti, hatta bayiye girerken arabayı yanına park ettiğim ve ne güzel duruyor şu duruş dediğim arabanın ta kendisiydi.

IMG_20220704_151612.jpg

Bizim için büyük sürpriz olmuştu, arabayı 2 günlüğüne opsiyonladık zira Caddy için bu süreçte kapora almış, satışını yapacaktık. Nitekim Caddy'nin satışını yaptık, içimiz burulmadı desem yalan olur. 10 yıl, sayısız anı, arabacılık namına ilklerle dolu bir arabaydı benim için. Kaldı ki hâlâ daha zaman zaman onu anar, anılarımı yâd ederim :/ Her neyse, maddi durumları ve satış işlemlerini de hallettikten sonra, şaşırtıcı şekilde üzerine kuruş para ödemeden, liste fiyatından bir Corolla almış olduk. Bu bizim için bir artıydı, tabii ki bayiden çıkarır çıkarmaz rahat duramadım ve Camlara Llumar film ve fiyatlar sağolsun zoraki alabildiğimiz arabalanın boyasını korumak adına Seramik Uygulamasını hallettirdim. Ve ilk karelerimiz.

IMG_20220803_105051-min.jpg

IMG_20220803_131305.jpg

IMG_20220804_180750.jpg

Tabii ki bir anda 10 yaş gençleştirmenin ve binek bir araca geçmenin hissi muazzamdı, özellikle sakin kullanımda CVT şanzımanın sağladığı o pürüzsüz sürüş hissi, sessiz ve kolay kullanımla birlikte yakıt tüketiminin de Atmosferik benzinli bir araca göre çok az olması, yüzümüzü güldürüyordu. Tabii ki Almandan Japona geçmenin bazı farklılıkları var, japonların kendilerine has bazı huyları var. Mesela CVT gibi. Neyse ki bu motorla birlikte gelen 10 ileri sonradan oranlandırılmış CVT diğerleri gibi kalkıştaki esneklikler, gazlamalardaki isteksizlikler gibi şeylere pek sahip değildi zira kalkış için ayrı bir dişli ile o kalkıştaki ölülük alınmış, sportif kullanımda ise eğer kick down yapmıyorsanız geçiş hissi verilmişti ki pek de dip gaz yapmayı sevmeyen biri olarak performanslı kullanımdaki hisler benim için yeterliydi. Beni en çok etkileyen şey ise yol tutuşuydu, arabanın kafa dirayeti mükemmeldi, 50 60 ile girilecek virajlara 80 90 hatta bazen abartıp 100 ile girdiğimde dahi esp sadece tatlı tatlı gelen arkayı kontrol altında tutmak için minicik bir kaç müdahale ediyordu ve siz hissetmiyordunuz bile. Sanıyorum bugüne kadar üretilen en iyi konfor/yol tutuş oranına sahip Corolla kasası bu diyebilirim. Beklenmeyecek kadar dinamik bir şaseye sahipti. Gündelik kullanımda ise yakıt olarak yoğun trafikte dahi 7-7.5 litreleri geçmeyen, açık trafikte sakin kullanımda ise 4'lü değerleri rahatlıkla görebildiğiniz atmosferik motordan beklenmeyecek kadar esnekliğe sahip bir yakıt tüketimi vardı. Uzun yolda ise 140-160 bandında seyrettiğim bir Bursa- Bolu seyahatini 4.9 lt/100 km ile tamamladım ki bunda Bolu dağı tırmanışı da var.
IMG_20220821_193251.jpg
IMG_20220904_145041.jpg
IMG_20220909_082628.jpg
IMG_20230124_123234.jpg


Genel anlamda Corolla beklentilerimizin oldukça üstünde çıkmıştı, bir konu hariç. Ocak ayında 5 yetişkin, günübirlik ve trafiğin en yoğun olduğu saatlerde olmak üzere Bursa İstanbul seyahati yapmaya kalktığımız gün, arkada oturanların düzgün sığamadıkları için duyduğu rahatsızlık üzerine arabayı değiştirme sinyalleri yanmaya başladı... Bu sinyaller üzerine piyasada yaptığımız araştırmalar, deneyimler yeni istekler, bize oluşan yeni bütçe dahilindeki C-SUV'lardan birini alsak da arkada benzer omuz mesafesi sunacağını gösteriyordu. Bizim istediğimiz omuz mesafesini sunabilen C-SUV segmentindeki çok az seçenek ve D-SUV'lar direkt bütçe dışı kalıyordu. Evdekiler de yine sıfır bir araç istedikleri ve hâlâ daha eski Caddy'i unutamadığımız için rota ister istemez o tarafa kayıyordu. Tüm dezavantajlarını bildiğimiz ve alıştığımız için her şeyine razıydık ama motorun 2.0 olması ve vergisi yüksek söylemleri gözümüzü korkutuyordu ki bir akşam fiyat listesine bakarken vergisinin 6 aylık taksidinin 2.558 TL olduğunu gördüm. Bu rakam şu an kullandığımız Corolla'dan sadece 200 TL fazlaydı ve bu kabul edilebilir bir fazlalıktı bize göre. Tek soru işaretimiz de ortadan kalkınca, Caddy aramaya koyulduk. Tabii o sırada Ford-VW ortaklığı sonucunda VW tarafından üretilen Yeni Connect'de TR pazarına giriş yapmıştı. Hal böyle olunca ikisine de şansımı denemek adına bayilere gidiyordum ancak Caddy bulmak imkansız gibi bir şeydi. Ümitsiz bir şekilde Ford'a gittiğim bir gün, Ocak ayında sadece 1 adet sipariş açıldığını, şubat sonunda sipariş açıldığını ve cüzi bir miktar kapora ile birlikte kendi istediğimiz renk ve donanıma sahip bir aracı sipariş edebildiğimizi öğrendim ve Şubat ayında açılacak sipariş için bayinin bizi bilgilendirmesini söyledim. Tabii bu 1 aylık süreçte bayinin yollarını bayağı aşındırdım ve nitekim 24 şubat günü Active Paketli, Esmer Gümüş renginde Connect'in siparişini verdik.
Screenshot_2023-02-23-15-47-11-137-edit_com.sahibinden.jpg

Her şey plan dahilinde ilerliyordu, yine bayiden ve yine liste fiyatına araç bulabilmiş olmak da işin tuzu biberi olmuştu. Ta ki 28 Şubat günü bayiye gidip de sipariş ekranında üretim tarihi olarak Mayıs ayını görene kadar. Bize söylenen şey, aracın mart ayında üretilip en geç mayıs başında teslim edileceği idi. Anlık bir kulak ısınması ile bayiden çıktım, eve gidene kadar ufak bir beyin fırtınası ile yürüttüğüm tahmin bana aracın gelmesinin Temmuz'u bulacağını hatta aksama olursa Ağustosu bile bulabileceğini söylüyordu. Nitekim öyle de oldu ama bu konuyu ilerleyen kısımlarda daha iyi anlayacaksınız :)

Eve geldim, evdekilerle bir beyin fırtınası daha yaparak o zamana kadar Corolla'nın artan km'si ile ( bunu konuştuğumuzda 12.000 km'deydi ve bu kmyi sadece 6 ayda yapmıştı) değer artışındaki yavaşlama ve sıfır araçlara her ay istisnasız gelen zamlara karşı Corolla'nın üzerine yaklaşık 150 bin lira koyacağımızı öngörerek, o rakamı şimdiden koyup istemeye istemeye de olsa sıfır ikinci el furyasına maruz kalarak bir Caddy almamızın doğru olacağına kanaat getirdik. İyi ki de öyle yapmışız.
Her neyse, Corolla'yı ilana koyduk, fiyatını da piyasada yazılan rakamlardan yaklaşık 15 20 bin lira daha aşağısına yazdım ki üzerindeki ekstralar zaten o kadar ediyordu.

1677597352965-min.jpg
1677597352921-min.jpg
1677597352877.jpg

Şu güzel duruşuna kıyamasam da maalesef ayrılmak için gemileri yakmıştık. Neyse ki sevindirici tarafı, amcam da o sırada aracını satmış ve bu tarz bir araç arıyordu. Bingo! Aracı amcama biraz daha akraba indirimi ile sattık ve araç aile içinde kalmış oldu, en azından bir süreliğine :) Tabii ki bu süreçte tarihler mart ayının ortasına kadar geldi. Şubat sonundan beri yaklaşık 15 günde 200'e yakın Caddy ilanına bakmış, 20 25 alternatif araba belirlemiştim. Bu 15 günde 20 25 tane arabanın 10 tanesi satıldı, yaklaşık 10 tanesi fiyat yükseltti ve alternatif sayımız 4 5' e düştü. Her şeyin netleştiği bir pazar akşamı ise Bu arkadaş, piyasadaki 0 km araçların arasında en uygun araçlardan biri olarak ilana girdi. O dönemde bu fiyata 2000 3000 km'lerdeki Caddy'ler vardı. Hiç kaçırmak istemedik ve arayıp sadece kendi aracımızın satışı ve maddiyat durumlarının salı günü tamamlanacağını, çarşamba gününe kadar bizi bekleyip bekleyemeceğini sorduk ve aracı aldığımız Yusuf Abi, gerçek bir ticaret insanı olarak, miktarını bizim belirleyeceğimiz bir miktar kaporayı şirket hesabına gönderirsek aracı ilandan kaldıracağını ve bekleyebileceğini söyledi. Nitekim öyle de oldu. Gerçekten beklemediğimiz kadar rahat ve iyi bir ticaret olmuştu. İlan fotoğraflarından birkaç tanesini ekleyelim :)
Screenshot_2023-03-12-19-14-36-848_com.sahibinden.jpg


Screenshot_2023-03-12-19-14-58-070_com.sahibinden.jpg
Screenshot_2023-03-12-19-15-02-597_com.sahibinden.jpg


Tek problem, aracın Samsun'da olması ve mesafenin uzak olmasıydı ama fiyatın piyasaya göre 30 40 bin lira uygunluğu ( Çarşamba günü arabayı aldığımızda bu rakam 70 80 bin olmuştu) ve aracın sadece "40" km'de olması bu mesafeye katlanmaya değer bir durumdu. Evet liste fiyatına alamamıştık ama o günkü koşullarda ilanlardaki araçlara göre uygun olmuştu. Gün geldi çattı, Çarşamba günü Samsun Çarşamba'dan :) BaBA'yı aramıza katarak yola koyulduk. İlk görüş :)
IMG_20230315_105533.jpg

10 saat süren 900 km'lik yolun sonunda BaBA in da house :)
IMG_20230316_114231.jpg

Bu mesaj çok uzun oldu biliyorum, buraya kadar okuduysanız, helal olsun :) 1 seneyi özetlemek uzun sürüyor maalesef :) Sürecin devamını ikinci mesajda göreceğiz, onu da kaleme alıyorum hemen :)
 
Son düzenleme:

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Aracı aldıktan sonra detaycının olmazsa olmazı ilk yıkamayı yaptık, yaptık ama araç yaklaşık 2 ay yatmıştı ve yattığı yer yol kenarında bir petrolün otoparkıydı, bu yüzden üzerinde çıkmayan kirler vardı. Bu yıkama çok içime sinmese de maddi olarak belimizi biraz doğrultur doğrultmaz girişmek adına razı geldim ama bu çok uzun sürmedi, sıradaki yıkamada aldım kili ve demir tozu temizleyiciyi elime ve giriştim arabaya çünkü cam bile o kadar dolmuştu ki silecekler çok sesli çalışıyordu. Her neyse opak beyaz olmasına rağmen yaptığım ufak dokunuşlar ve pH nötr şampuan+ hızlı cila ile parlatmayı başardım 😊 Ayrıca Eski Caddy'de bagaja eşya koyup çıkarırken tamponun üst kısmı çizilmişti, bu da biraz üzücü bir durum doğrusu, bunu önlemek için bagaj eşiği uygulaması yaptım, tabii ki arabanın siyah beyaz uyumunu da göz önünde bulundurarak siyah renkli bir eşik seçimi yaptım ki bence çok da sırıtmadı :)

IMG_20230320_164303.jpg
IMG_20230415_135159.jpg
IMG_20230430_103135.jpg
IMG_20230430_110745.jpg
IMG_20230430_110809.jpg



Mutlu mesut binmeye devam ediyorduk ama bir serüven daha akıyordu, Ford’dan kaporayı geri almamış, siparişi iptal etmemiştik çünkü amcam Caddy’i aldığımız gün, bindi ve Ford’u iptal etmeyin ben alacağım dedi, biz de eyvallah dedik. Dedik ama, araba mayıs sonu nakiyeye başladı, fatura tarihi 28 haziran görünüyordu, 6 temmuz oldu, derken 13 temmuz oldu, artık işin iyice suyu çıkmış, araba biz sipariş ettiğimizden beri 500 bin lira zam yemiş, corollanın üzerine 150 koysak iyi 200 koyarız en az öngörüm tutmuştu. Biz işin kârlı tarafındaydık, Caddy’i tam zamanında almış Connect’i beklememiştik, amcam da son zamdan sonra soru işaretlerine sahipti ki, Ford’dan Focus, Kuga vs araç alan müşterilerin, mayıs sonunda faturası kesilen arabalarını Temmuz sonu gelmesine rağmen hâlâ teslim alamadıklarını da birkaç kez farklı yerlerde duyunca, o işten de vazgeçtik… Tabii bu sürede amcam da farklı bir yatırıma yönelerek Corolla’yı sattı, AVN tarihin tozlu raflarında yer alırken, tarih de 3 ağustos sabahını gösterir oldu. İşte böyle, 1 yıl, dolu dolu geçti… Mental olarak çok zorlayıcı da olsa, zevkli bir araç serüveni geçirdik.

Biraz Caddy’den bahsedecek olursak, eskisine göre ciddi manada çağ atlamış. Sanki yerden yüksek bir golf sürüyor hissi daha da artmış, bir binek karakterine bürünmüş. Yalıtım olarak Corolla’dan yol sesi anlamında daha iyi, şaşırtıcı ama öyle 😊 Tek dezavantajı aerodinamik yapısından dolayı 110’u geçer geçmez rüzgar sesi içerde. Bizim aracımızda Cam Tavan opsiyonu yok, bu yüzden biraz daha az ama Cam tavanlı araçlarda bu ses daha da fazlaymış. Motor olarak EA288 Evo harika iş çıkarıyor. 122 ps 320 nm torku var, hacme göre az gibi görünse da hacimli olduğu için yük altında çekişi muazzam, yakıt da şaşırtıcı gelecek ama eski 1.6’dan yaklaşık yarım litre daha az yakıyor. 2.0 motor kasayla daha rahat baş edebildiği için, eğer sağ ayağınıza hakim olabiliyorsanız, açık trafikte 70 80 sabit giderken 3’lü rakamları görmek çok da zor değil, uzun süreli ortalamamız 5.6 litre, son yakıt fiyatlarından sonra ise depo ortalamamız 5.3 litre ki 50 litrelik depoyla 1000 km’yi devireceğiz gibi görünüyor 😊 En sevdiğim kullanışlılık detaylarından biri olan bagaj üstü ledleri de ekleyeyim de 4 fotoğraf tam olsun bu kısım :)

IMG_20230801_154304.jpg
IMG_20230801_154309.jpg
IMG_20230801_154312.jpg
IMG_20230506_203711.jpg


Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim, biraz hikayeleştirip akıcı olması için çaba gösterdim, başınızı şişirdik hakkınızı helal edin 😊 Şimdilik uzun bir süre araba defterini kapatmış gibi görünüyoruz, tek eksiğimiz ön camlara film gerekiyor, onu da eğer burnumuz borç batağından çıkarsa önümüzdeki yaz girişi yaptırmayı düşünüyorum, olmuşken iyisi olsun diye beklemedeyim doğrusu 😊
 
Son düzenleme:

ALK

Düz Yol Gazcısı
15 Şub 2022
24
33
195
36
bursa
Marka
Hyundai
Ülkede kısmen basit bir araca bile sahip olmak için yapılan hesaplar, planlamaların da ne kadar yorucu olduğunu bir kez daha yüzümüze çarptı. Harika anlatım olmuş, kazasız belasız kullanın inşallah.
 

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Ülkede kısmen basit bir araca bile sahip olmak için yapılan hesaplar, planlamaların da ne kadar yorucu olduğunu bir kez daha yüzümüze çarptı. Harika anlatım olmuş, kazasız belasız kullanın inşallah.
Maalesef üzücü de olsa durum bu... Teşekkür ederim, cümlemize kazasız belasız sürüşler inşallah :)
 

diablo1905

Profesör
17 Şub 2020
414
999
2,195
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Maşallah çok güzel duruyor. Güle güle kullanın hocam. Bu sınıfta artık belli markaların dolu paketleri bayağı yol aldı. Benim VW fanatiği bir arkadaşım da Rifter GT aldı. Aşırı memnun.

Toyota da güzelmiş yalnız. Tam al 15 sene etliye sütlüye karışmadan devam et arabası
 
  • Beğeni
Tepkiler: mehmeetakiff

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Maşallah çok güzel duruyor. Güle güle kullanın hocam. Bu sınıfta artık belli markaların dolu paketleri bayağı yol aldı. Benim VW fanatiği bir arkadaşım da Rifter GT aldı. Aşırı memnun.

Toyota da güzelmiş yalnız. Tam al 15 sene etliye sütlüye karışmadan devam et arabası
Çok teşekkürler, gerçekten artık bu sınıf MPV'lerin yerine talip olma yolunda kararlı ve fiyat-fayda oranında donanım anlamında özellikle dolu paketlerde çok iyi iş çıkarıyorlar.
Toyota çok güzeldi, tek eksisi kullanım şartlarımızı Toyotanın iç hacmine uyduramamak oldu, çekirdek aileler için, masrafsızlık, konfor ve dayanıklılık abidesi resmen. Sokaklarda sık görmemizin sebeplerinden biri de bu sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,733
3
9,667
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Hayırlı olsun , tekrar seni görmekte güzel burada :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mehmeetakiff

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Hatırlayanlarınız illaki vardır, mesaj yazmaya ara vermeden öncelerde YouTube'a yeni yeni başlıyordum, süreç aktı gitti 5.000 aboneye gün sayar konuma geldik. BaBA'yla da 10.000 KM'yi devirmişken, bir detaylı kullanıcı deneyimi videosu hazırladık. Buraya bırakayım, uzun oldu ama her şeyi anlatmaya çalıştım :)
 

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
VAG grubu malum, oynamaya çok açık. Kodlama ile çalışırken kilitleme, kadran modları, kadran renkleri, şerit takip sisteminin hafızaya alması(kapatınca açana kadar tekrar açılmaması) ve şerit terk sisteminin şerit takip olarak kodlanması(normalde tam şeritten çıkarken müdahale ediyorken kodlama sonrası şerit ortasında ip gibi tutuyor) gibi pek çok özelliği arabayı alır almaz açmıştık. Tek bir eksiğimiz kalmıştı. Kontak açıkken gündüz LED'leri ile arka stopların yanmasını da geçen hafta yine kodlama ve retrofit konusunda destek aldığımız VagCom Bursa'da hallettik. İlk hali ve son halini aşağıya ekliyorum, stopların LED'leri gerçekten çok güzel, sürekli yanması da hoş oldu.

IMG_20230808_153827.jpg
IMG_20230826_091445.jpg
 

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Ağustos ayı bayağı tempolu geçti, bir ayda 600'ü uzun yol olmak üzere 3500 km yol yaptık, tabii bu süreçte arabayla pek ilgilenemedik. En son 29 Ağustos'ta da günübirlik balıkesir tarafına bir kaçamak yapınca haliyle iç dış detay farz oldu. Hem de 11 Eylül'de artık okula geleceğim için arabayı son kez iç dış temizleyip, Ocak'a kadar bu kadar detaya girilmeden yüzeysel temizleneceğini hesaba katarak 2 saatten fazla emekle güzelce parlattım :) Videosu gelecek ama düzenlemeyi henüz bitirmedim, 2 saat ham görüntüden 40 dakika civarına düşürebildim, oradan ekran görüntüleri ekliyorum.
Ekran görüntüsü 2023-09-16 104058.png

Ekran görüntüsü 2023-09-16 104355.png

Uzun yolun vazgeçilmezi sinekler, arada bir kaç yerde de 2'li hızlara çıkınca ekstra fazla oldular :) Sinek ölüleri için 5:1 oranda sulandırılmış APC'yi önyıkamadan önce sıkıp üzerine köpük ve su ile temassız ön yıkama yaparsanız daha kolay kurtulabilirsiniz :)

Elim değmişken 11.000 km'yi aşmış ve klasik vag huyu olan çabuk parlamaya baş gösteren direksiyona da minik bir müdahalede bulundum, fazla abraziv davranmadım, Leather Cleaner ve iç mekan detay fırçası ile hafif hareketlerle geçtim, daha abraziv davransam daha da matlaşabilirdi ama şu anki hali yeterli, daha parlamasın yeter :)
Ekran görüntüsü 2023-09-16 104203.png

Ekran görüntüsü 2023-09-16 104325.png


Madem bu kadar detay girdik bir de motor içine el atalım dedim, çok aşırı uğraşmadan kabaca kiri gitsin kafasında plastik kısımları en son yine APC ve detay fırçası ile geçip silerek detay işini noktaladık.
Ekran görüntüsü 2023-09-16 104342.png


Bu da sonuç. Yıkama için Bursa'da Oksijen Self Servis Oto Yıkama'yı tercih ediyorum. İşletme sahibi abimizle tanışıklığımız uzun süredir var, kendisi emekli kimya mühendisi. Yıllarca otomotiv temizlik ürünleri firmalarında Ar-Ge departmanlarında çalışmış. Burada kullanılan bütün ürünler araç boyasına uygun, pH nötr. Ayrıca sularında da Osmoz kireçsiz durulama seçeneği de var. Aracın üzerinde zaten halihazırda sık sil tarzında yaptığımız hızlı cilalardan vardı ama yıkama seçeneklerinde var olan Islak cilayı da sıkıp üzerine osmoz yapınca araba sanki metalik renkliymiş gibi parladı. Fotoğrafta sadece düzenleme olarak vinyet var. Akşam güneşinde efsane bir yansımayla çok güzel bir kare ortaya çıktı.

IMG_20230830_191228-01.jpg
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım