Amcamın yurtdışına çıkması sebebiyle satması gereken otomobili kendi ailemize aldık. Henüz üniversite çağlarımda olmama rağmen ortaokulun başlarından beri simülasyonla ve Otopark.com videolarıyla büyümüş biri olarak daha çok sürüşe, virajdan viraja fırlatmayı hayal ettiğim bir otomobil olmasa da aldıktan sonra sakin sürmenin de keyifli olabileceğini öğrendim.
Kendisiyle 2023 Eylül'ünde tanıştık. Tabi daha öncesinde "Amca 1 tur atayım" istekleriyle sürmüştüm. Fakat sahip olduktan sonraki sürüş ve duygular daha farklı oluyor tabi.
+Sunrooflu olması nispeten arabayı genç arabası gibi göstermesi, yolda aşırı yumuşak amortisörlerinden dolayı Mercedes gibi hissettirmesi, motor sesi, içinin yılına göre tok ve sunrooftan dolayı ferah hissettirmesi hoşuma giden kısımları.
-Atmosferik 1.6 litre hacimli motorunun torkunun az olması ve aracın ağırlığının motora göre zayıf kalması, küçük çukurlarda ön takımlarda, amortisörlerde bir sorun olmamasına rağmen pat küt etmesi, yaşından dolayı olması muhtemel olan viraj dönerken bile ön göğüsten gelen trim sesleri, özellikle kısa keskin virajlarda yumuşak karakterinden dolayı fazla yana yatması gözüme batan eksiler. Tabi bunlar aslında yaşına göre normal durumlar.
Fakat keskin kısa virajlarda yana yatması yol tutuşunu zayıflatsa da, uzun virajlarda limitinin yüksek olduğunu söyleyebilirim. Kocaeli'nin Karamürsel ilçesinde yaşıyorum. Karamürsel ile Gölcük arasında Ulaşlı ve Konca virajlarını Kocaeli'de yaşayan abilerim bilirler. O virajlara bu yumuşak süspansiyonlara ve nispeten tepkisiz direksiyonuna rağmen 130-150 kilometre hızlar arasında kafadan kaymadan dönebiliyor. Belki fazlasını da becerebilir fakat motorun ciğeri bir yere kadar yetiyor ) O hızlarda aşırı derecede gövde yatması ve amortisörlerden dolayı güvensizlik oluşturuyor.
Tabi bu arabanın asıl marifetleri böyle virajlarda performans denemesi yapmak değil, otobanda 110-140 kilometre hızlar arasında konforlu bir seyahat etmek, ve bunu da başarıyor (120'den sonraki motor ve rüzgar gürültüsü hariç).
Bu arabayı sattıktan sonraki hedefim yazılımlı takribi 115-120hp binebileceğimiz bir Astra H.
Forumdaki ilk konum olacağı için yaptığım hatalar varsa şimdiden özür dilerim.
Kendisiyle 2023 Eylül'ünde tanıştık. Tabi daha öncesinde "Amca 1 tur atayım" istekleriyle sürmüştüm. Fakat sahip olduktan sonraki sürüş ve duygular daha farklı oluyor tabi.
+Sunrooflu olması nispeten arabayı genç arabası gibi göstermesi, yolda aşırı yumuşak amortisörlerinden dolayı Mercedes gibi hissettirmesi, motor sesi, içinin yılına göre tok ve sunrooftan dolayı ferah hissettirmesi hoşuma giden kısımları.
-Atmosferik 1.6 litre hacimli motorunun torkunun az olması ve aracın ağırlığının motora göre zayıf kalması, küçük çukurlarda ön takımlarda, amortisörlerde bir sorun olmamasına rağmen pat küt etmesi, yaşından dolayı olması muhtemel olan viraj dönerken bile ön göğüsten gelen trim sesleri, özellikle kısa keskin virajlarda yumuşak karakterinden dolayı fazla yana yatması gözüme batan eksiler. Tabi bunlar aslında yaşına göre normal durumlar.
Fakat keskin kısa virajlarda yana yatması yol tutuşunu zayıflatsa da, uzun virajlarda limitinin yüksek olduğunu söyleyebilirim. Kocaeli'nin Karamürsel ilçesinde yaşıyorum. Karamürsel ile Gölcük arasında Ulaşlı ve Konca virajlarını Kocaeli'de yaşayan abilerim bilirler. O virajlara bu yumuşak süspansiyonlara ve nispeten tepkisiz direksiyonuna rağmen 130-150 kilometre hızlar arasında kafadan kaymadan dönebiliyor. Belki fazlasını da becerebilir fakat motorun ciğeri bir yere kadar yetiyor ) O hızlarda aşırı derecede gövde yatması ve amortisörlerden dolayı güvensizlik oluşturuyor.
Tabi bu arabanın asıl marifetleri böyle virajlarda performans denemesi yapmak değil, otobanda 110-140 kilometre hızlar arasında konforlu bir seyahat etmek, ve bunu da başarıyor (120'den sonraki motor ve rüzgar gürültüsü hariç).
Bu arabayı sattıktan sonraki hedefim yazılımlı takribi 115-120hp binebileceğimiz bir Astra H.
Forumdaki ilk konum olacağı için yaptığım hatalar varsa şimdiden özür dilerim.
Son düzenleme: