Selamlar herkese, bundan önceki aracım "Alfredo" isimli Alfa Romeo 2.0 TS SS'i yakıtından dolayı kullanmakta zorlanmaya başlamıştım.
Bu sebeple şehir içinde biraz daha pratik ve az yakan bir araç arayışına girdim.
Sarı site ilanlarına bakarken Grande kasa Fiat Punto'lar zaten geçmişte kuzenimde olması sebebiyle ilgimi çekiyordum ve listenin en başlarındaydı. İlk başta hem performans hem de yakıt anlamında daha mutlu olacağımı düşünerek 1.3 multijetlere baktım ancak bütçe anlamında benim için sınırların üstündeydi. Bu sebepten kronik sorununun az olması sebebiyle gitmez ama yakmaz, masrafı da az olur diyerek 8v'lik 1.4 fire motorlar radarıma girdi.
Genç arabası olarak 3 kapı istiyordum, bu da alacağım arabalarda fiyatının daha da düşmesini sağladı. Bildiğiniz üzere 3 kapılar, 5 kapılara göre daha ucuz.
Birkaç farklı marka model (206 1.4 HDI, Corolla 1.4D4D vs vs) ve gene 3 kapı 1.4 Fire Punto baktıktan bu aracın ilanını gördüm ve aradım.
Sahibi ile görüşünce her şeyi açık açık söyledi.
Bundan yaklaşık tam 1 ay önce (29 Ocak'ta) araca gidip baktım, aracın kondisyonu ve sahibinin verdiği güven neticesinde ustama gösterme kararı aldım.
Ustam aracı genel olarak beğendi ancak 240.000 km'de LPG'li bir aracın çıkarabilmesi muhtemelen en masraflı durumun yani silindir kapağının durumunun iyi olmadığını söyledi.
Sübapların, sübap lastiklerinin değişmesi gerekebileceğini ve masrafının da aracın alacağım paranın yaklaşık olarak %10'una kadar çıkabileceğini söyledi.
Araç kondisyon olarak içime sinmişti, sahibi de hiç sıkıntı çıkarmadan pazarlıkta bu durumu sonuçlandırmama sıkıntı çıkarmayınca arabayı aldım.
240.000 km'de, Prins LPG'li, 4. sahibinden aldığım, çok el değiştirmemiş ve detaylarıyla geçmişi hakkında bana iyi-kötü fikir veren bir araç.
Üst kapağını da masraftan hiç kaçınmadan yaptırdım, içime sinerek binerim dedim ve bütçe olarak derinden sarsılsam da keyifle biniyorum.
Evet performansı, gidişi, duruşu hissiyatı Alfa 156 ile alakasız ancak devir ekonomi devri .
Şehir içi pratikliği ve az yakıtı ile çok kullanışlı ve kafamı çok rahat ettiren bir araç. Park yeri bulabilecek miyim derdim kalmadı, Alfa ile 11 civarı ortalama yakıt tüketirken punto ile 7.0-7.5 arasında yakıt tüketiyorum.
Bu konuda Alfa'da beni hiç yormasa da Fiat Punto'nun da yedek parçaları bol ve ucuz.
Şimdilik Punto ile birbirmizi çok sevdik, üstüne para verip aldığım arabanın lüks hissiyatı ve gidişi vs daha kötü olunca ilk başta hata mı yaptık desem de muhtemelen kullana kullana üstüne verdiğim farkı yakıt ekonomisinden çıkartacağım gibi.
Yapılan işlemlere gelirsek:
Motor yağı ve filtreleri değişti, şuan rodajdayız.
Triger seti, V-kayışı seti, devirdaim su pompası değişti.
Silindir kapağı kapakçıya gitti ve sübaplar, sübap lastikleri değişti ve üst kapak tıraşlandı.
Piston ve sekman seti iyiydi, değiştirmesek de olur dendi ancak bu kadar girmişken onları da değiştireyim dedik ve değiştirdik.
Tüm takım contalar değişti ve var olan yağ terlemeleri kesildi.
İyi durumda olmayan hortum ve borular değişti.
60A Varta BlueDynamic akü aldım, aküsünü yeniledim.
Şanzıman yağı, antifriz gibi sıvılar yenilendi.
Motor kulağı, şanzıman kulağı gibi sarf malzemelerimiz de yenilendi.
LPG ayarı, LPG filtre değişimi yapıldı ancak rodajda olduğumdan test edemedim henüz.
.
.
.
Yapılanların listesi daha da uzar ancak aklıma gelen başlıca şeyler bunlar.
Yaptıracağım işlemlere gelirsek: ( bütçe toparlandıkça tabii)
@Cenk abi ile istişare edip 4 lastik alacağım, en büyük aciliyeti bu.
16 Mart'ta TüvTürk muayenesi ve Egzoz emisyon ölçümü randevumuz var.
Bagajda eksik "Punto" yazısını temin ettim, arka çamurluklardaki "design guigiaro" stickerlarını temin ettim. Bunlar yerlerini alacak.
Ön-arka silecek aldım, sileceklerini takacağım.
Belki orijinal jant kapaklarına dönerim, belki üstündekileri siyaha boyarım ancak jantlara da bir değişiklik yapacağım gibi duruyor.
Sizin de önerileriniz neticesinde ilerleyen zamanlarda aracı yenilemeye, geliştirmeye devam edeceğim .
Fotoğraflarla sizi başbaşa bırakayım, maşallahınızı esirgemeyin .
Bu sebeple şehir içinde biraz daha pratik ve az yakan bir araç arayışına girdim.
Sarı site ilanlarına bakarken Grande kasa Fiat Punto'lar zaten geçmişte kuzenimde olması sebebiyle ilgimi çekiyordum ve listenin en başlarındaydı. İlk başta hem performans hem de yakıt anlamında daha mutlu olacağımı düşünerek 1.3 multijetlere baktım ancak bütçe anlamında benim için sınırların üstündeydi. Bu sebepten kronik sorununun az olması sebebiyle gitmez ama yakmaz, masrafı da az olur diyerek 8v'lik 1.4 fire motorlar radarıma girdi.
Genç arabası olarak 3 kapı istiyordum, bu da alacağım arabalarda fiyatının daha da düşmesini sağladı. Bildiğiniz üzere 3 kapılar, 5 kapılara göre daha ucuz.
Birkaç farklı marka model (206 1.4 HDI, Corolla 1.4D4D vs vs) ve gene 3 kapı 1.4 Fire Punto baktıktan bu aracın ilanını gördüm ve aradım.
Sahibi ile görüşünce her şeyi açık açık söyledi.
Bundan yaklaşık tam 1 ay önce (29 Ocak'ta) araca gidip baktım, aracın kondisyonu ve sahibinin verdiği güven neticesinde ustama gösterme kararı aldım.
Ustam aracı genel olarak beğendi ancak 240.000 km'de LPG'li bir aracın çıkarabilmesi muhtemelen en masraflı durumun yani silindir kapağının durumunun iyi olmadığını söyledi.
Sübapların, sübap lastiklerinin değişmesi gerekebileceğini ve masrafının da aracın alacağım paranın yaklaşık olarak %10'una kadar çıkabileceğini söyledi.
Araç kondisyon olarak içime sinmişti, sahibi de hiç sıkıntı çıkarmadan pazarlıkta bu durumu sonuçlandırmama sıkıntı çıkarmayınca arabayı aldım.
240.000 km'de, Prins LPG'li, 4. sahibinden aldığım, çok el değiştirmemiş ve detaylarıyla geçmişi hakkında bana iyi-kötü fikir veren bir araç.
Üst kapağını da masraftan hiç kaçınmadan yaptırdım, içime sinerek binerim dedim ve bütçe olarak derinden sarsılsam da keyifle biniyorum.
Evet performansı, gidişi, duruşu hissiyatı Alfa 156 ile alakasız ancak devir ekonomi devri .
Şehir içi pratikliği ve az yakıtı ile çok kullanışlı ve kafamı çok rahat ettiren bir araç. Park yeri bulabilecek miyim derdim kalmadı, Alfa ile 11 civarı ortalama yakıt tüketirken punto ile 7.0-7.5 arasında yakıt tüketiyorum.
Bu konuda Alfa'da beni hiç yormasa da Fiat Punto'nun da yedek parçaları bol ve ucuz.
Şimdilik Punto ile birbirmizi çok sevdik, üstüne para verip aldığım arabanın lüks hissiyatı ve gidişi vs daha kötü olunca ilk başta hata mı yaptık desem de muhtemelen kullana kullana üstüne verdiğim farkı yakıt ekonomisinden çıkartacağım gibi.
Yapılan işlemlere gelirsek:
Motor yağı ve filtreleri değişti, şuan rodajdayız.
Triger seti, V-kayışı seti, devirdaim su pompası değişti.
Silindir kapağı kapakçıya gitti ve sübaplar, sübap lastikleri değişti ve üst kapak tıraşlandı.
Piston ve sekman seti iyiydi, değiştirmesek de olur dendi ancak bu kadar girmişken onları da değiştireyim dedik ve değiştirdik.
Tüm takım contalar değişti ve var olan yağ terlemeleri kesildi.
İyi durumda olmayan hortum ve borular değişti.
60A Varta BlueDynamic akü aldım, aküsünü yeniledim.
Şanzıman yağı, antifriz gibi sıvılar yenilendi.
Motor kulağı, şanzıman kulağı gibi sarf malzemelerimiz de yenilendi.
LPG ayarı, LPG filtre değişimi yapıldı ancak rodajda olduğumdan test edemedim henüz.
.
.
.
Yapılanların listesi daha da uzar ancak aklıma gelen başlıca şeyler bunlar.
Yaptıracağım işlemlere gelirsek: ( bütçe toparlandıkça tabii)
@Cenk abi ile istişare edip 4 lastik alacağım, en büyük aciliyeti bu.
16 Mart'ta TüvTürk muayenesi ve Egzoz emisyon ölçümü randevumuz var.
Bagajda eksik "Punto" yazısını temin ettim, arka çamurluklardaki "design guigiaro" stickerlarını temin ettim. Bunlar yerlerini alacak.
Ön-arka silecek aldım, sileceklerini takacağım.
Belki orijinal jant kapaklarına dönerim, belki üstündekileri siyaha boyarım ancak jantlara da bir değişiklik yapacağım gibi duruyor.
Sizin de önerileriniz neticesinde ilerleyen zamanlarda aracı yenilemeye, geliştirmeye devam edeceğim .
Fotoğraflarla sizi başbaşa bırakayım, maşallahınızı esirgemeyin .
Son düzenleme: