Bir süre Captiva kullanmıştım.
Araçta olumsuz gördüğüm konuların başında klima performansı geliyordu. Sanki Aveo'nun havalandırma sistemini koymuşlar gibiydi, tam kapasite çalışsa bile İstanbul'da yazın geniş hacmi soğutmaya yetersiz kalıyordu. Kapalı garajdan çıksa bile seyir halinde yediği güneşi tolere edemiyordu. Bunun dışında orta konsolun plastik kalitesi cidden çok zayıf gelmişti. Bacak yaslandığında veya virajlarda kol kalça filan değdiğinde sürekli çıtırdayan ince plastikli orta konsolu vardı. Koltuklarının kalitesine ve dış görüntüsüne hiç yakışmıyor bu durum. Benim gördüğüm bildiğim 6 ay içerisinde multimedya sistemi arıza çıkarmıştı ekstra o kadar. Multimedya demişken, o da çok kullanışsız ve kalitesizdi. Aftermarket çok belli. Dokunmatik zayıf, ışık vurduğunda okumak imkansız, ses kalitesi vasat, radyo çekişi bütün eski Opel'ler gibi zayıf.
Ben yedek parça konusunda endişe duymam. Artık dünya küçük, bir şekilde parçaları temin edilir. En kötü ihtimalle yan sanayi ürünleri her zaman olur. Servis olarak da Opel servisleri ülkedeki en yoğun talep gören yerler zaten, bitmez.
Benim endişem şu olur: Masraf çıkarırsa tam çıkarır. Yaptırdığım son periyodik bakım zamanı servise bir Captiva vardı. Görüntüde çiçek gibi, sürücüsünün şikayeti yok saat gibi sanıyor. O yüzden muayeneye götürmüş, araba muayeneden kalmış. Servise getirip bıraktı nesi var bakın bana haber verin diye. Adam gittiğinde arkasından bir kontrol ettiler. Turbo, turbonun hortumları, motorun yağ devirdaimi komple perişan hale gelmişti. Apar topar telefonla adamı aradılar. "Senin araba alev aldı yandı" deseler daha kolay olurdu, öyle bir arama. Bayağı ağır bir masraf tutacağını söylemişlerdi miktarı duyamadım ama büyük sıkıntıya girmişlerdi. Bunların hepsinin birden dağılmasını çok yadırgamıştım. Motor&mekanik&elektronik konularında hassas olan yerlerini ve kronik sıkıntılarını bilenler yazarsa iyi olur. Arkadaşım da şu aralar düşünüyor, bu sebepler yüzünden caydırmaya çalışıyorum caydıramıyorum