2016 Opel Astra K İncelemesi

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
35
İzmir
Merhaba arkadaşlar, önceki konulardan birinde forumun değerli üyelerinden birinin isteği üzerine yaklaşık 7 aydır kullandığım 2016 Astra K aracım hakkında "kendi çapımda" inceleme/değerlendirme konusu açmaya karar verdim.

Öncelikle bu aracı almadan önceki araştırma ve karar verme sürecini anlatayım. Bu konu biraz uzun olacak, umarım okurken sizi fazla sıkmaz. Önceki aracım olan 2012 model Auris'den sıkıldığım için aracı değiştirmeye karar verdim ve kendime göre bütçe/kriterleri sıralayarak modelleri araştırmaya başladım. Açıkçası araştırmamın başlarında kafamdaki bütçe 300 bin TL gibi bana göre büyük bir miktardı, fakat arkadaşlarımın iknaları ve biraz da kendi adıma o parayı bir arabaya tabiri caizse "gömmenin" şu an için mantıksız olduğunun farkına vardığım için o hedefimden vazgeçtim ve kullandığım Auris gibi C sınıfı HB bir araç almayı daha uygun buldum. Bunun üzerine Mazda, BMW, Opel, Toyota (servisinden memnundum), Volkswagen, Audi gibi markaların araçlarını incelemeye ve fırsat oldukça test sürüşlerine gitmeye başladım. Bunların arasında bazılarını kendi sınıfı için çok pahalı olmasından dolayı, bazılarını da motorlarından dolayı eledim ve son 2 seçenek olarak 1.4 150 HP Golf ve 1.4 150 HP Astra K kaldı. Ben de donanım, fiyat avantajı, dış dizayn ve daha yeni bir model olmasından dolayı tercihimi Astra K modelinden yana kullandım.

Haziran ayında kısa mesafeli bir test sürüşünün ardından Gaziemir Mercanlar'dan istediğim donanımlarla yeni bir araba siparişi geçirdim ve bana söylenilen 3-4 aylık süreyi beklemeye başladım. Araç siparişi Dynamic paket, 1.4 150 HP motor, 6 ileri tam otomatik şanzıman, kırmızı renk, 18" alaşım jant, park pilotu (elektrikli katlanan yan aynalar için aldım), 8" bilgi eğlence sistemi, flexdock hazırlığı ve sunroof seçenekleriyle verildi. Şansıma 2.5 ay sonra araba geldi fakat sunroof'un olmadığı bildirildi, ben de sunroof olmadan almayı uygun buldum ve eksik donanımın ödemesini de alarak 2 günlük işlemler sonucunda arabamı teslim aldım.

Arabayı kullanırken düşündüğüm ilk şey test sürüşünde de farkettiğim gibi görüş açılarının dar olduğuydu, ancak trafikte kör nokta uyarısı ve manevra sırasında geri görüş kamerasının varlığından dolayı bu çok fazla dert edilecek bir şey değil diye kafama takmadım. Gene de 7 aylık süreçte 1 defa "biraz da benim dikkatsizliğim" yüzünden yayaya çarpma tehlikesi yaşattı, son anda farkedip çarpmak yerine montunu sıyırmakla kurtardım. Düşündüğüm ikinci şey ise 1.4 150 HP benzinli motorun arabayı güzel yürüttüğü oldu. Abartılı performansa ihtiyaç duymayan biri için 1.4 motor fazlasıyla yeterli ve torku düşük devirlerde verebilmesinden dolayı sakin kullanımda yakıt tüketimi gayet iyi ama rodaj sonrası tüketimlerde değişiklik olmamasına biraz şaşırdım. Şanzımandan ise tam tersine hiç memnun kalmadım, tork konvertörlü olduğu için çift kavramalı şanzımanlardaki performansı beklemiyorum fakat bu şanzıman bariz hantal. Arabayı aldıktan sonraki gün şanzıman yüzünden başka bir aracın altında kalma tehlikesi yaşadığımdan önceki konulardan birinde bahsetmiştim. Aracı aldığımın ertesi günü İzmir - Ayvalık yolunda sollama yaparken aracın gaza basmama rağmen ciddi şekilde kendini frenlemesi yüzünden arkadan gelenlere ve bana sorun çıkardı. Gerçi bunun şanzımandan dolayı olduğundan %100 emin değilim ama aracın o şekilde kendini yavaşlatmasının başka bir açıklamasını bulamadım. Sanıyorum ki bu sorun şanzımanın gereğinden fazla vites düşürmesi yüzünden oldu.

Test aracındaki 17" jantlar ve şehir içi kullanımıyla birlikte konfor çok kötüymüş gibi gelmedi ancak 18" jantlarla birlikte bozuk yol kullanımlarında konfor diye bir şey kalmıyor. Aracın arkasına binenler indiklerinde saçı başı dağıtmış oluyorlar dersem abartmış olmam. İnternetten okuduğum yorumlardan da süspansiyonların fazla sert olduğunu biliyordum ama şehir içi kullanımda bunu çok farketmemiştim, eğer parkurda konfor seviyesini belli eden bir şey olsaydı ya bu arabayı almaktan vazgeçerdim ya da 18" jantlarla sipariş vermezdim. Konfor benim açımdan bir gereklilik değil, hatta arabanın sert olmasının yol tutuş limitlerinin yüksek olmasındaki etkenlerden biri olduğunun da farkındayım ama Opel mühendislerinin "sertlik" konusundaki yaklaşımının pek çok kullanıcıya uygun olmadığı da bir gerçek. Yol tutuş limitleri ise çok iyi olmayan lastiklerle bile çok çok yüksek. Arabanın arkasını bırakması için fazla zorlamak gerekiyor ve işin kötü tarafı o limitleri gereğinden fazla zorlarsanız araç arkasını bırakmak yerine bütün olarak virajdan açılmaya başlıyor. Önden çekişli bir arabanın arkasını bırakmasının pek anlamı olmayabilir ama yakıt ve sürücüyle birlikte 1.5 tona yaklaşan bir kütlenin bir bütün olarak yolda "sekmeye" başlaması tecrübesiz birisi için korkutucu bir tecrübe. Bu konudaki tek tecrübemi dediğim gibi limitleri gerçekten aşırıya kaçarak zorladığımda (arabayı tanımak için) Kuşadası girişindeki virajlarda yaşadım.

Astra K tercihimdeki önemli faktörlerden biri olan dış dizayn için fazla bir şey söylemeye gerek yok çünkü estetik algısı ve güzellik anlayışı kişiye göre değişir. J kasasının dizaynını da beğenen biri olarak K kasasını çok beğeniyorum. İç mekanda ise önceki modellerden farklı bir dizayn yapılmış. Önceki Opellerin karmaşık ve fazla sayıdaki düğmeye sahip orta konsolun yerini daha büyük bir ekran ve yeterli sayıdaki düğmeye sahip başka bir konsol almış. Sürücü tarafındaki yol bilgisayarının ekranı da, 8" bilgi eğlence sisteminin ekranı da hem işlevsel hem de çözünürlüğü yüksek. Koltuklar çok rahat sayılmasa da yan desteklerini beğendim. Kör nokta uyarı sistemi, yol işareti okuma sistemi olması gerektiği gibi çalışıyor, otomatik farlar çoğu zaman olması gerektiği zamanlarda yanıp sönüyor ama park pilotu ve şerit takip sisteminin çalışması yeteri kadar iyi ve güvenilir değil. Şerit takip sisteminin arabayı şeritte tutma anlayışı arabayı şeritlerin ortasında değil de çizgi üzerinde tutma şeklinde çalışıyor. Açısı biraz fazla olan virajlarda arabanın 3/1'ini şerit dışına taşırması yüzünden çok kullanışlı değil ve başkaları için tehlike oluşturuyor. Ayrıca çizgilerin çok hafif belirsizleştiği ya da tamamen düzleştiği zamanlarda çalışmayı bırakabiliyor. Park pilotu ise hem paralel hem dik giriş yapabilmesine rağmen ben mi beceremedim bilmiyorum ama sol tarafı taramıyor. Elektronik park freni de en başta alışması biraz sıkıntı yaratan bir detay oldu ama kısa zamanda sorun olmaktan çıkıyor. Direksiyon ise tutuş hissi olarak pek hoşuma gitmedi, açıkçası Auris'in direksiyonu daha iyiymiş gibi geldi ama tasarım olarak ve Dynamic paket ile gelen direksiyon üzeri kontrol düğmeleriyle kullanım olarak iyi. Yağmur sensörü için ise bir şey söyleyemem çünkü manuel olarak kullanmayı tercih ettim. Bu arabadaki beğenmediğim bir diğer şey ise kısa farların yetersizliği oldu, hem mesafe hem de açı olarak hoşuma gitmedi.

Yakıt tüketim verilerini de eklemek gerekirse şehir içi sakin kullanımda 100 km'de 7.5 litre, normal şehir içi kullanımında 7.8-8 litre, şehir dışı 90 km cruise ile 4.4 - 4.8 litre, 110 km cruise ile (ara ara sollamalar dahil) 5.8 litre, benim şu ana kadarki çoğu zaman agresif bazen sakin kullanım ortalamam ise havalar sıcakken 7.8 soğukken 8.1 litre. İzmir - Aydın - İzmir gidiş geliş ortalaması ise şehir içi dahil 5.4 litre.

Sonuç olarak bu aracı alırken kötü yanlarını ve eksiklerini bilerek aldığım için fazla memnuniyetsizliğim yok. Sadece birkaç elektronik donanımın beklediğim gibi çalışmaması ve 18" jantlarla birlikte konforun beklediğimden de kötü olması biraz canımı sıktı o kadar. Bunları bilerek alacak kişiler gayet memnun kalabilir ama genel olarak aile kullanımı için tavsiye etmem. Yaklaşık 7000 km. kullanımımdan sonraki yorumum şu; eğer bu arabadaki motor Mazda 3 HB içinde olsaydı tercihimi o yönde kullanırdım.

+ Yüksek yol tutuş limitleri.
+ Dış ve iç tasarım.
+ 1.4 150 HP motor ile yeterli performans.
+ Sakin kullanımda düşük yakıt tüketimi.
+ Güçlü frenler.
+ Sınıfına göre geniş arka yaşam alanı.
+ Zengin donanım.

- Düşük sürüş zevki.
- Kalitesiz işçilik ve düşük iç mekan kalitesi.
- Aşırı sert süspansiyonlar ve konforsuz sürüş.
- Arka kol dayama olmaması.
- Küçük yakıt deposu. (Maddi olarak farketmese de benzinliğe daha sık girmenize neden oluyor.)
- Limitleri aşınca aracın bütün olarak kaymaya olan meyili.
- Hantal şanzıman.
- Yetersiz görüş açıları.
- 8" bilgi eğlence sistemi ile torpido gözünün kapanması.
- Bazı donanımların etkin çalışmaması.

Dış Görünüş:

IMG-20160829-WA0011.jpg


IMG-20160829-WA0009.jpg


Ön konsol ve direksiyon:

konsol - diraksiyon.jpg


Diğer iç mekan fotoğrafları:

3 boyutlu navigasyon.jpg


8 inch ekran ve torpido.jpg


orta konsol.jpg


İzmir - Çeşme karma tüketim (şehir içi dahil):

izmir - çeşme şehir içi dahil ortalama.jpg


İzmir - Çeşme 90 km/h cruise ortalaması (4 kişi):

izmir - çeşme otobanı 90kmh 4 kişi.jpg


İzmir - Aydın - İzmir uzun kullanım ortalaması (eski yol):

izmir-aydın-izmir karma.jpg
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,919
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Emeğine sağlık hocam çok güzel, aydınlatıcı ve açıklayıcı bir yazı olmuş..

Kısa bir test sürüşünde bulunmuştum 1.6 dizel exellence modelini. Kısa kısa aklımda kalanlara gelirsek otomatik şanzımanın yokuşlarda vites değişim kararlılığını ve dur kalk değişimini beğenmiştim. Hızlı ve sakin kullanımlarda sarsıntısız ama biraz yavaş geçişlere sahipti. Fakat motor gerçekten güçlü olduğu için o aradaki farkı kapatabiliyordu. Şanzımanı genel olarak dizel versiyonunda beğenmiştim.

Konfor olarak araçta 17'lik jant vardı, düşük hızlarda çukurlu yollara girdiğimde aracın gergin yapıda olduğunu hissediyordum. Araç çukurlarda esnemeyi pek sevmiyor gibiydi. Tabii bu sertlik hissi olarak kabindekilere geri dönüyor. Fakat aracın bu sert yapısı yol tutuş olarak geri dönüyor. Kendi aracım focus ile 110'la girdiğim bir virajda astra ile 120 girebilmiştim. Tabii bunlar araçların limitleri değil, sürücüyü tedirgin etmeyecek limitler açısından bir değerlendirme. Tempoyu biraz artırıp virajlara sert girince dediğiniz gibi araç bütün halde dışarı açılmak istiyor, kafadan kayma ya da arkadan bırakma değil bütün olarak. Bunun için alışmak gerekiyor ama zaten çoğu kullanıcı o limitlere çıkmayacaktır bile. Araç gerçekten güzel yol tutuyor.

Arka diz mesafesine bayılmıştım. Malzeme kalitesi gayet yeterliydi, ama işçilik olarak gözle görülür bir şey bulamasam da test aracı henüz çok yüksek km'lerde olmamasına rağmen b ve c sütunundan trim sesleri alabiliyordum. Belki test aracına özgüdür.

Sonuç olarak, konfor beklentisi olan birisine göre bir otomobil değil. Ama yol tutuş konusundaki inatçılığı, tasarımı, güçlü motoru, sağlam otomatik şanzımanı, zengin donanım seçeneği, iç mekan hacmi v.b şeyler düşünüldüğünde ben aracı gayet beğenmiştim. Sizdeki motorun yakıt tüketimini de gayet yerinde ve güzel buldum. Allah güle güle kullanmayı nasip etsin inşaallah :)
 

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
35
İzmir
@CenkGs Benim kullandığım test aracı da 1.6 dizel Excellence paketliydi, şanzıman o modelde gözüme fazla batmamıştı ama 1.4 benzinli modelde hantal kalıyor. Trim seslerinden bahsetmeyi unutmuşum, o konuya da siz değinmişsiniz zaten.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,919
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
@CenkGs Benim kullandığım test aracı da 1.6 dizel Excellence paketliydi, şanzıman o modelde gözüme fazla batmamıştı ama 1.4 benzinli modelde hantal kalıyor. Trim seslerinden bahsetmeyi unutmuşum, o konuya da siz değinmişsiniz zaten.
Yüksek ihtimal şanzımanın ayarlamasıyla alakalı bir durumdur. Bir de dizel ünitenin torku çok yüksek olduğu ve benzinliye göre daha kısa aralıkta sunduğu için vites geçişlerindeki bekleme süresi pek sırıtmıyor. Gerçi dediğimiz gibi aşırı bir bekleme yoktu ama yine de bir gecikme yaşanıyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc ve Porsche

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Güzel yazı olmuş, elinize sağlık. Yalnız söylemek istediğim bir şey var, her ne kadar eksi olarak yazsanız da aracın limit ötesinde bütün olarak kayması, sadece önünün veya sadece arkasının kaymasına kıyasla çok daha güvenilir ve tahmin edilebilir bir şey. Onun dışında bu aracı düşünenler için açıklayıcı bir yazı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,919
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Güzel yazı olmuş, elinize sağlık. Yalnız söylemek istediğim bir şey var, her ne kadar eksi olarak yazsanız da aracın limit ötesinde bütün olarak kayması, sadece önünün veya sadece arkasının kaymasına kıyasla çok daha güvenilir ve tahmin edilebilir bir şey. Onun dışında bu aracı düşünenler için açıklayıcı bir yazı.
Aslında artık son limitte aracın bütün olarak dışarı çıkmaya meğil etmesi, biraz da ne yapacağını bilemeyecek konuma sokabiliyor insanı. Normalde davranışları bütün halde yapabiliyor olmak önemli ama otomobil zorlandığında kafadan kayma başladığında yahut arkadan kopma olduğunda yapılabilecek direksiyon, gaz ve fren hareketleri nispeten belliyken, gövde 4 teker eşliğinde komple kaymaya başladığında fazla bir seçenek kalmıyor maalesef. Buna benzer durum awd araçlarda da çok tartışılıyor. Awd sistem viraj limitlerini çok yukarıya taşıyor ama koptuğu anda bütün olarak kendini bıraktığı için elden de fazla bir şey gelmiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Tunc

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
35
İzmir
@fksarall Sürüş konusunda çok iddialı biri değilim ama bu konuda sizinle aynı şekilde düşünmüyorum. Arkadan ve önden çekişi olan araçlarda kopma yaşadım fakat önden çekişli bir aracın tamamen gövde ile yol dışına kayması farklı bir durum. Astra K için bu çok sorun değil çünkü aracın limitleri özellikle aşmak için uğraşmayan biri tarafından zorlanmayacak kadar yüksek ama bu araç tüm gövdeyi saldığı zaman sekerek kaymaya başlıyor. Bu da yoldaki bir bozukluğun ya da ters eğimin arabanın takla atma ihtimalini çok yükseltiyor. Ayrıca limitler o noktaya kadar zorlandığı zaman araç bir işaret vermeden gövdeyi bırakıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
@Tunc Bilmiyorum, Astra K'yı kullanmadım ne yazık ki, sadece aracın bütün olarak kayma olayına kafam takıldı. Yalnız sekerek kayma, ya da ne bileyim takla atma riski falan çok ciddi ve korkutucu şeyler gibi. Başınıza bir kere mi geldi, yoksa hep mi oluyor kayınca? Belki o anki yol durumuyla ilgili falandır ya da lastiklerden olabilir mi?

@CenkGs Ya ben de tabii ki aman aman araba sürdüğümü söyleyemem de, mantığım tümden kayma durumlarında arabanın yoldan çıkma riskinin daha az olduğunu ve arabanın dengeli olduğunu söylüyor. Bazen kabak yazlık lastiklerimle ben de yaşıyorum, genelde direksiyona pek input vermeyip gazı da kontrollü kesince raya oturuyor hemen. Bilemiyorum, belki de ben çok ufak şekillerde yaşamışımdır.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,919
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Benim test ettiğim araçta pekte iyi olmayan lastikler vardı çünkü hafif hafif geziniyordu lastikler. Aracın potansiyeline uygun değildi. Temiz asfaltta içten alarak 140 ile sert girdiğim bir virajda otomobilin dışarı açılacağını hissettiğim an direksiyonu daha içeri kırmaya çalıştım ama araç dışarı doğru bütün halde akmaya başladı. Normalde o hızda limiti aşacak bir araba değil ama lastikler kötü olunca malum limitte düşüyor. O durumda açıkçası biraz panikledim, vitesi düşürüp gaza hafif yüklendim o zaman toparladı.Kendi aracımda pek alışkın olmadığım bir durum olduğu için ne yapacağımı bilemedim. Kendi aracım limiti aştığı an direksiyonu içeri kırdığınızda hafif arkasını açarak viraja oturuyor, tabii bu da alışkanlık gerektiriyor. Ama yine dediğim gibi astra'da sağlam lastikler varken o limitleri görmek çok zor. Ben kötü lastikle bile 140'da görebildim o limiti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Tunc

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,919
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
@Tunc Bilmiyorum, Astra K'yı kullanmadım ne yazık ki, sadece aracın bütün olarak kayma olayına kafam takıldı. Yalnız sekerek kayma, ya da ne bileyim takla atma riski falan çok ciddi ve korkutucu şeyler gibi. Başınıza bir kere mi geldi, yoksa hep mi oluyor kayınca? Belki o anki yol durumuyla ilgili falandır ya da lastiklerden olabilir mi?

@CenkGs Ya ben de tabii ki aman aman araba sürdüğümü söyleyemem de, mantığım tümden kayma durumlarında arabanın yoldan çıkma riskinin daha az olduğunu ve arabanın dengeli olduğunu söylüyor. Bazen kabak yazlık lastiklerimle ben de yaşıyorum, genelde direksiyona pek input vermeyip gazı da kontrollü kesince raya oturuyor hemen. Bilemiyorum, belki de ben çok ufak şekillerde yaşamışımdır.
Küçük hareketlerle viraj dışına komple çıktığında pek sorun olmuyor bütün halde dışarı atması. Çünkü onu kurtarabiliyorsun, ama daha sert ve uzun soluklu şekilde bütün halde virajın dışına çıkmaya başladığında biraz daha el ayak birbirine giriyor. Önden veya arkadan kopmaları bazı tekniklerle savuşturabiliyorsun da bütün halde koptuğu zaman ne yapılması gerekiyor ben pek bilmiyorum açıkçası. O tarz bir durumda ne yapmak gerekiyor bilen arkadaşlar var ise ben de aydınlanmış olurum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
35
İzmir
Konuda da anlattığım gibi bütün olarak kayma başıma 1 kere geldi, onda da Kuşadası girişindeki virajlarda yol tamamen boş olunca zorlamayı aşırı abarttığım için oldu. Yani genel olarak sıkıntı çıkarmaz ama saliselik periyotta önlem almazsanız sonu viraj dışında biter. İç taraftaki 2 lastiğin yerden kopması hiç hoş bir durum değildi, eğer ağırlık merkezi biraz daha yüksek olsaydı tamamen yol temasları kesilirdi ve 2 tekerlek üzerinde virajda kontra verirken tepeye girmek ya da uçurumdan uçmak çok olası.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,919
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Konuda da anlattığım gibi bütün olarak kayma başıma 1 kere geldi, onda da Kuşadası girişindeki virajlarda yol tamamen boş olunca zorlamayı aşırı abarttığım için oldu. Yani genel olarak sıkıntı çıkarmaz ama saliselik periyotta önlem almazsanız sonu viraj dışında biter.
Aynen öyle, bu limitlere dediğim gibi çoğu kullanıcı çıkmayacaktır. Hatta iyi lastikler takıldığında fazla zorlamalarda bile o limitleri görmek zor. Dediğim gibi, yolda gezinen lastiklerle bile 140'da görebilmiştim ben o gövdenin komple kayma olayını. Araç hakikaten tok ve sert yol tutuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve Tunc

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Güzel araba. Özellikle içini beğeniyorum. 1.4 benzinli motor en sevdiğim motoru ama fiyatı yüksek geliyor.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
@Tunc En önemli soruyu sormamış kimse bu arabanın sanırım liste fiyatı 105-106k civarı rakiplerinin fiyatları nasıl bilmiyorum ama siz bu parayı verip bir daha bu arabayı alır mıydınız?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
35
İzmir
@berkay4408 Arabayı aldığımda Opel kampanyası ile fiyatı bu donanımlarla 88,800 TL idi, bayi indirimi ile araba 82,500 TL'ye geldi. Üstüne seramik boya koruma, taban koruması, cam filmi, kaput koruması, paspaslar falan derken 85,300 TL tuttu.

Aracın şimdiki kampanyalı fiyatı ekstra donanımlarla birlikte 109 bin'e dayanmış durumda, sadece yarım yılda 20 bin TL'den fazla fiyat artışı oldu. Eğer araba almayı bu döneme denk getirmiş olsaydım açıkçası ya hiç almazdım ya da 2. el bakardım. 2017 sonunda A4 Avant 2.0 TDI alma planım da bu yüzden yattı çünkü 3 ay önceki fiyatla şimdiki arasında 40 bin TL'den fazla fark var...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
@berkay4408 Arabayı aldığımda Opel kampanyası ile fiyatı bu donanımlarla 88,800 TL idi, bayi indirimi ile araba 82,500 TL'ye geldi. Üstüne seramik boya koruma, taban koruması, cam filmi, kaput koruması, paspaslar falan derken 85,300 TL tuttu.

Aracın şimdiki kampanyalı fiyatı + ekstra donanımlarla birlikte 109 bine'e dayanmış durumda, sadece yarım yılda 20 bin TL'den fazla fiyat artışı oldu. Eğer araba almayı bu döneme denk getirmiş olsaydım açıkçası ya hiç almazdım ya da 2. el bakardım. 2017 sonunda A4 Avant 2.0 TDI alma planım da bu yüzden yattı çünkü 3 ay önceki fiyatla şimdiki arasında 40 bin TL fark var...

2. elleri de aradan çıkartırsak diyelim çünkü aldığınız dönemde de öyle bir seçim yapabilirdiniz ama yapmamışsınız
 

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
35
İzmir
Rakiplerinin fiyatları da farklı değil maalesef, yani 0 almak istiyorsanız mecbur C sınıfı arabalara bu fiyatları ödemek durumunda kalıyoruz. Dediğim gibi kendi adıma söylemem gerekirse bu arabayı şu anda almak için araştırıyor olsaydım yaklaşık 110 bin TL verip almazdım. Aldığım zamanki kampanyalı fiyatı olan 88,800 TL'ye de yüksek diyordum, fiyatı 82,500 TL'ye kadar düşürülmüş olmasaydı muhtemelen gene almayacaktım.
 
Son düzenleme:

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Rakiplerinin fiyatları da farklı değil maalesef, yani 0 almak istiyorsanız mecbur C sınıfı arabalara bu fiyatları ödemek durumunda kalıyoruz. Dediğim gibi kendi adıma söylemem gerekirse bu arabayı şu anda almak için araştırıyor olsaydım yaklaşık 110 bin TL verip almazdım.
110k ya bir kaç donanımdan vazgeçip 1.6t astra veya honda rs almak daha mantıklı olurdu sanırım illaki 0 c sınıfı alınacaksa :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
35
İzmir
Özel bir araba olmadığı sürece 110 bin TL verip C sınıfı araba almanın mantıklı bir tarafı yok bence. :) Sadece "mecbur" kalıyoruz...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Özel bir araba olmadığı sürece 110 bin TL verip C sınıfı araba almanın mantıklı bir tarafı yok bence. :) Sadece "mecbur" kalıyoruz...

Mecburiyet ayrı mevzu maalesef. Donanımsız almak bence çok daha mantıklı mesela navi900 ün 4k edeceğini çok düşünmüyorum. Donanımsız fiyatı 96k diyor bayi birazcık indirim yapsa 90k gayet mantıklı olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tunc
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım