2016 Seat Leon 1.6 TDI 110hp DSG

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
20170507_122312_resized_1.jpg

  • Beygir Gücü 110 hp
  • Azami Tork 250 nm
  • Azami Hız194 km/s
  • 0-100 Km Hızlanma10.5 saniye
  • Kilometre 5800
  • Model yılı 2016 (Makyajsız)

Kendisi, uzun zamandır merak ettiğim, sokakta hergün onlarcasını gördüğüm ve nasıl bu kadar sattığını, satılma sebeplerini düşündüğüm bir arabaydı. Tanışmamız piyasaya çıktıktan 4 sene sonra FR ile beraber en çok satan versiyonuna nasipmiş.

Geçtiğimiz hafta zat-ı muhterem ile 6 gün 450km'lik bir birlikteliğimiz oldu. Maalesef videosunu çekme şansım olmadı. Ancak bu çok satan araç hakkındaki fikirlerimi sizinle sözlü olarak dahi olsa paylaşmak isterim. Ana başlıklar halinde toparlayıp işe başlayalım.

İç Mekan:

"Orta şeker" kelimesi herhalde Leon'un iç mekanını en iyi tanımlayan kelimelerden biri. Aslında olumsuz bir algısı olmasa "vasat" tanımı daha çok otururdu. Malzeme kalitesi vasat, kapı üst önde yumuşakımsı ancak arkada sert. Kapı açıp kapama hissi nerede Golf megane,308'den kötü. Belki de en sevmediğim şeylerden biri oldu. Kapıyı söküp atmak istedim. Böyle boş,ucuz bir kapı uzun süredir görmemiştim. Kapı ile olan sorunumu geçersek; Ön kol dayama ufak,gözlüklük yok,şoför koltuk altı ve aydınlatma kumandası altı göz var. Ön kapı gözleri büyük ancak arkadakiler ufak. Arkada mazgal var bu güzel birşey. Arka yaşam alanı makul. boyum 1.91 kendi ideal sürüş pozisyonumda arkaya "sınırlarda" sığdım. Direksiyon malzeme kalitesi güzel ama direksiyon çok ince parmak gibi onu sevmedim. Multimedya ekranı 5 inc, moral bozuyor. Torpido normal boyutlarda. Bagaj 350lt ile sınıf standardında ancak eşik yok yüksek eşyaları bildiğin bagaja yerleştirmek yerine atıyorsunuz. Opsiyon olarak Sunroof vardı, kumandası çok yönlü ve kullanışlı.

Şanzıman:

7 İleri DQ200. Tüm alt/orta sınıf VAG araçlarından alıştığımız şanzıman. Daha önce pek çok vag aracında kullanma şansım olmuştu, bu arabada biraz daha sağlam hissettirdi. Sanırım yıllar geçtikçe iyileştirmeler yapılıyor. Arkaya kaydırma tam frene basıp vites değiştirmezseniz olası, geçiş hızları muazzam,sarsıntısız. D modunda gaz tepkisi o kadar ölü ki sizi sürekli gazı ezmeye teşvik ettiğinden yumuşak gaz pedallı bir arabaya geçtiğinizde alışmak zor oluyor. S modu canlı ancak orada da vitesi sürekli düşük tuttuğu için ekonomiden ödün vermek zorunda kalıyorsunuz. Bu araçta insan bir sürüş modu mutlaka istiyor. Bu bir eksiklikti, neyse ki makyaj ile gidermişler. Titreme,silkeleme hiç yaşamadım ancak zaten araç daha 5800km de idi. Beklemiyordum. Daha önce kullandığım bir başka VAG aracı 1.4 tdi Polo'da bahsettiğim gibi (incelemeyi izleyenler bilir) DSG bu kalibredeki bir dizel motorda gereksiz hissettiriyor. Gereksiz hızlı. İnsan kaya gibi bir tork konvertörlüyü arıyor.. Çünkü bu arabaların amacı belli; trafikte dur kalk yapmak ve az yakmak. Performans iddiası zaten yok. O halde DSG'ye ne hacet?

Konfor:

Gelelim bende dananın kuyruğunun koptuğu yere..Farlar da bence konforun bir parçası. Buradan başlamak lazım. Kısalar vasat, uzun yok gibi birşey. Aydınlatma performansını hiç beğenmedim. İyi ki makyajda revizyona gidilmiş.Motor sesi uzun yolda yok ancak şehiriçinde ve dip gaz da biraz kulak tırmalıyor. Araba sert. Ancak bu sertlik rigitlikten gelen, sportif karakterin bir yansıması olan sertlik değil. Bu sertliğin içinde geçirgenlik de var,şeffaflık da var,izolasyon eksikliği de var,kalitesizlik de var. FR kullanan arkadaşıma özellikle sordum,depo kapağında psi belirtilen listede konfor seçeneği var mı diye. Yok yanıtını verdi. Bu arabada 3 kişi için 36 32, 5 kişi için 39 34 ve konfor seçeneği olarak da 32 29 vardı. Aracı teslim aldığında Turanza'ların hepsi 36 idi. Baktım çekilecek gibi değil, hemen 32 29 hava bastım. Evet araba nispeten yumuşadı ancak istediğim düzeye gelmedi. Konfor beklentisi olan bu arabayı kesinlikle 16 inc'ten yukarı almasın. 17 inc ile bile bu kadar yol sesi var ise 18 19 takanları düşünemedim.. Tabi aracın yol sesinin içerde bu denli duyulmasında Turanza'ların payı büyük ancak michelin,hankook ya da goodyear gibi yumuşak hamur taksak belki izolasyonu arttıracağız ama sanmıyorum ki o şeffaflık gitsin. Arabada yana yatma eğilimi az, sportif bir karakteri var. Bu güzel. Dikey hareketlerde de çok üzmüyor esniyor ancak geri kalan tüm kriterlerde sınıfta kalıyor. Rüzgar sesi 120den sonra başlasada 80'den itibaren başlayan yol sesi,her bir çukuru ilikerinize kadar hissetmeniz, biraz hızlı geçeyim şu tümsekten çukurdan dediğiniz anda başlayan bam gümler sizi sportiflik iddiası olmayan c segment bir otomobil de üzüyor. Elbette uçan halı beklemedik, süzülelim istemedim ama bir 6C Polo'dan iyi olabilse memnun olurdum.

Motor/sürüş hissi/yol tutuş:

1.6 tdi dolu dolu tork bandı ve 110hp'sini size kanının son damlasına kadar vermesiyle takdirinizi kazanıyor. 130luk rakiplerinden bazılarının 10sn 0-100 verdiği yerde 10.5 ile yüz güldürüyor. Ancak 120km/s'den sonra ara hızlanmalarda çok birşey beklememek lazım. Yolunu aldığında 200km+ görmek mümkün olsa da ara hızlanmalarda bazen size ne olur daha fazla basma iflahım kesildi diyor. Potansiyel var ancak stock olarak göremiyorsunuz. Yazılım şart :)
Leon yol tutmuyor diyemem. Limitleri güzel bir lastik ile daha da yukarılara çıkabilir. Kulandığım şu haliyle beni çok tedirgin edecek bir hareket yapmadı ancak bazen fazla zorladığınızda arkası kademe kademe gelmek yerine bir anda kopabiliyor ki bu çok istediğimiz birşey değildir. Ancak dediğim gibi fazla zorlandığında ortaya çıktığı için standart bir kullanıcı bu söylediğimin yalan olduğunu iddia edebilir. Fren dozajını beğendim ve araba sağlam duruyor.Ancak dip frende poponun hafif titremesini sevmedim.Torsiyonun makyajda yerini yarı bağımsız arkaya bıraktığı iyi olmuş.. Sürüş hissi 110luk bir dizelden ne bekliyorsanız o işte. ne özel bir direksiyon tepkisi ne de eğlenceli bir şasisi var. Ancak beni çok rahatsız etmedi.

Sonuç:

Leon benim için iç tasarımda da bahsettiğim gibi tam anlamıyla orta şeker bir otomobil. Eksisi var ancak katlanılamayacak gibi değil. Artıları var ancak harika değil. C sınıfının Şampiyonlar Ligi potasını kovalayan takımı. Beğeni toplayan dış tasarımı bence ülkemizde bu kadar çok tutulmasının yegane sebebi. Şampiyonluk için daha çok yolu var.
 

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
@gtepro bende onu diyorum aslında. Herkes ağzında bir leon bu kadar konuşulacak tartışılacak bir araba değil mK3 leon çıktığından beri otopark da bu döner durur. Asıl orda ben yarı bağımsıza geçilmiş denmis onun üstünde durmusum ondan kimse bahsetmez
Bütün gün evde pc başında donamimlara bakıp arabadan anladığını sanan gençler copy pastele kendi çapında bişeyler anlattığını sanır
Sen ne ikidebir genç falan yazıp duruyon la
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
@CenkGs kötü manada demedim aynı şeyleri dediği için araba dilinde Yalama yaptı derler ya onun için. Öyle başka bir Mana ciktiysa herkesden Özür dilerim
Rica ederim. Herkesin fikirleri ve düşünceleri farklı olabilir. Sizin ak dediğinize başkası kara diyebilir o yüzden haklı-haksız tartışması yapmanın faydası olmaz diye düşünüyorum. Bu başlığı da tartışmayla daha fazla oyalamayalım ki başlığın sahibine ayıp etmeyelim. İyi akşamlar size.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Bir arabayı bütünüyle kıyaslamakta hata olmuş iyi iki tane donanım listesi paylaştık ve donanım fazlası olan arabanın doğal olarak pahalı olduğu belirtmekte ergenlik oldu. Keşke her şey kağıt üstündeki motor verileri,süspansiyon sistemi ile bitse
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Yine söylüyorum bence hala eskisi kadar olmasada f/p aracıdır leon
Torsiyon yarı bağımsız bir süspansiyon türüdür
Evet trim sesleri vardır süspansiyon serttir ama kalitesiz bence kesinlikle değil
Vede trim sessiz bir araba artık bulmak çok zor şuanda 2. Arabam corolla d4d ekran arkası kol dayama sağ kapıdan bolca trim sesi çıkıyor
Burası bir OTOMOBİL FORUMU.Zevkler ve renkleri haliyle bu forumda tartışmaya ve bu şekilde yaladın tarzı çocukca laflarla , terbiyesizce ve üslup bilmeden eleştirmeye başlarsak burası otomobil forumu hariç herşeye benzer.Eleştirirken belirli terbiye kuralları olduğunu hatırlatır, hangi marka olursa olsun marka fanatikliğini azaltmanızı tavsiye ederim.

İyi forumlar.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Leon dayanıklı bir araba değil. 10bin km'lerden sonra trim sesi duymaya başlıyorsunuz rahatsız edici bir seviyede. Makyajsız versiyonu için konuşuyorum tabi. Daha iyi bir donanıma rağmen neden Golf'ten 10bin TL daha ucuz olduğunu ise baştan hissettiriyor.

Araç alıp 5 sene kullanılacaksa alınmaz, 2 max 3 senede araba değiştiren biriyseniz alınır.
kullandığım araçta cam tavandan değil ama kapılardan trim sesi geliyordu. 5800de idi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
@Renard makyajlı kasada yarı bağımsız süspansiyon ile gelmiş demişsin. şuandaki torsiyon dediğimiz sistem yarı bağımsız olarak geçer zaten. bir süspansiyon sistemi değişikliğine gittiğini ilk senden duydum. bir link atabilirmisin onunla ilgili. leon o fiyatlara alınmaz artık deniyor. bagajı 350 değil 380 lt. 5 inc ekranı 2017 yılı için küçük olabilir ama ekran çözünürlüğü küçükte olması sebebiyle belkide çok güzel ve karanlıkta güneşte her türlü görünümün etkilenmemesi çok güzel. kısa farlar için katılıyorum. uzunları bence gayet yeterli. leonda a3 deki gibi 2 tane uzun yanıyor. biri kendinize çekince uyarı için sadece ortadan yanan diğeri ileri itince yanan.
konforla ilgili şunu hiç bir zaman unutmamak gerek; ne kadar sevmessenizde süspansiyonlarını hangi çukura girerseniz girin arabanın istifini bozmayacağını biliyorsunuz.
ben bakıyorum diğer araçlara
i30 dolusu: 111 bin ve artık full dolu bir araç değil. çoğunu opsiyon yaptılar.
astra: 120
golf yazamaya gerek yok
ceed 119.9
auris düz vites 117
308 122
megane hb 114.5
başka marka varsa söyleyin. bunların en ucuzu leon. en kötüsü leon olsa bile bence hala f/p olma özelliğini koruyor.
bagaj hacmi düzeltmesi için teşekkürler. tekrar teknik verilere bakmadan yazmıştım 380 doğrudur.
Bu arada makyajsız Leon'da kullanılan arka süspansiyon burulma kirişli aks mı yoksa tek torsiyon çubuğu mu? makyajlıda yarı bağımsız süspansiyon olarak belirtilince burulma kirişli aks'a geçildi olarak yorumladım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

omerta84

Profesör
29 Ara 2016
242
130
1,085
bagaj hacmi düzeltmesi için teşekkürler. tekrar teknik verilere bakmadan yazmıştım 380 doğrudur.
Bu arada makyajsız Leon'da kullanılan arka süspansiyon burulma kirişli aks mı yoksa tek torsiyon çubuğu mu? makyajlıda yarı bağımsız süspansiyon olarak belirtilince burulma kirişli aks'a geçildi olarak yorumladım.
@Renard bu konuda değişik yerlerde değişik tanımlar var. çok nokta bağlantılı süspansiyonlar yaygınlaştığından beri bazıları double wishbone bile yarı bağımsız yazıyor :)
burulma kirişli aksda torsiyonda yarı bağımsız çeşitleridir asllında
seat international da hala aynı yazıyor: Semirigid or Multilink axle with coil springs and hydraulic shock absorber.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
@Renard bu konuda değişik yerlerde değişik tanımlar var. çok nokta bağlantılı süspansiyonlar yaygınlaştığından beri bazıları double wishbone bile yarı bağımsız yazıyor :)
burulma kirişli aksda torsiyonda yarı bağımsız çeşitleridir asllında
seat international da hala aynı yazıyor: Semirigid or Multilink axle with coil springs and hydraulic shock absorber.
bu durumda makyajlı alıp test etmeye bile gerek yok. en çok şikayet ettiğim nokta bu olmuştu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

omerta84

Profesör
29 Ara 2016
242
130
1,085
@Renard her sistemin avantajı dezavantajı var işte. tercih meselesi. her marka ayrı ayar yapıyor. en iyi a3 golflerdeki torsiyon herhalde. ama yinede genellersek yol tutuş açısından hiçbir torsiyonlu araca güvenmemek lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
@Renard her sistemin avantajı dezavantajı var işte. tercih meselesi. her marka ayrı ayar yapıyor. en iyi a3 golflerdeki torsiyon herhalde. ama yinede genellersek yol tutuş açısından hiçbir torsiyonlu araca güvenmemek lazım.
yol tutuş konusunda fazla üzmedi kendi fiyat skalasında (dünya geneline bakmak lazım türkiye fiyatları hepsinin sapıttı) iyi düzeyde. sadece aşırıya kaçınca bazen sapıtabiliyor. çok üstüne çıkmayınca sorun yok. a3 iyi. gerçekten iyi. hele sline olunca alçaltılmış süsp. ile geliyor. sorunsuz dönüyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Sen yine de vaktin olursa bir test et hocam. Amortisörleri daha kaliteli hale getirdilerse pat küt mevzusu o kadar da canını sıkmayabilir.
şimdi benim yeni takıntım astra k. orada da ciddi eleştiriler var, görmek istiyorum. bir yerlerden elime düşmez ise kiralayacağım. golf iyi, yeni civic iyi, mazda 3 iyi. onları bir daha bir daha denemeye gerek yok. megane'de sanki leon'dan bir tık üstte idi konfor olarak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
şimdi benim yeni takıntım astra k. orada da ciddi eleştiriler var, görmek istiyorum. bir yerlerden elime düşmez ise kiralayacağım. golf iyi, yeni civic iyi, mazda 3 iyi. onları bir daha bir daha denemeye gerek yok. megane'den sanki leon'dan bir tık üstte idi konfor olarak.
Abi ceed baktın mı hiç onun hakkındaki yorumlarını da merak ediyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Abi ceed baktın mı hiç onun hakkındaki yorumlarını da merak ediyorum :)
bakmadım ancak zaten arabalar ile test sürüşüne çıkıp 10dk sürüp yorum yapmayı pek sevmiyorum. fikir veriyor lakin her şartta test etme şansı olmadığı için herşeyi yakalayamayabiliyorsunuz. yeni creed hakkında bildiğim birşey var güzel yürüyor. ilk çıktığı günlerde satın almış bir abimiz epey inanmış uzun süre beni takip etmişti. kendi çapında gidişini beğenmiştim. bir de önüme alıp denedim epey bir patates oldu ama bu zaten normal birşey. hakkını yiyemem 190'a kadar iyi yürüyor. tdi,tdci,dci ve cdti'cılara duyrulur:D
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
şimdi benim yeni takıntım astra k. orada da ciddi eleştiriler var, görmek istiyorum. bir yerlerden elime düşmez ise kiralayacağım. golf iyi, yeni civic iyi, mazda 3 iyi. onları bir daha bir daha denemeye gerek yok. megane'de sanki leon'dan bir tık üstte idi konfor olarak.
Ben astra'yı test ettiğimde bu segment için yol tutuşunu beğenmiştim. Benim araçtan biraz daha az yatıyor yana ama tamamen üstüne çıktığında 4 teker halinde dışa açılıyor. Kafadan kayma ya da arkayı hafif bırakma şeklinden ziyade gövde açılıyor. Ama bunu yapmak için de ciddi üstüne çıkmak gerekiyor. Tabii lastiklerin de bunda etkisi büyük. Direksiyonun ağırlığı ve netliği gayet iyi yani yeterli. Konfor olarak ise benim araçtan daha sert. Amortisörlerin çalışma prensibi keskinlere girildiğinde yahut üzerinden geçildiğinde benim araçla benzer ama otomobil esnemeyi pek sevmiyor. Neticede benim araçtan daha sert olduğu kanaatindeyim. Alt takımlardan gelen tıkırtı, lokurtu gibi şeyleri ben gözlemlemedim malum araç yeniydi ama bu segmentteki sert araçların ortak kaderidir. Zamanla ön düzenden o sesler gelecek kaçarı yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
bakmadım ancak zaten arabalar ile test sürüşüne çıkıp 10dk sürüp yorum yapmayı pek sevmiyorum. fikir veriyor lakin her şartta test etme şansı olmadığı için herşeyi yakalayamayabiliyorsunuz. yeni creed hakkında bildiğim birşey var güzel yürüyor. ilk çıktığı günlerde satın almış bir abimiz epey inanmış uzun süre beni takip etmişti. kendi çapında gidişini beğenmiştim. bir de önüme alıp denedim epey bir patates oldu ama bu zaten normal birşey. hakkını yiyemem 190'a kadar iyi yürüyor. tdi,tdci,dci ve cdti'cılara duyrulur:D

İmkanın olursa bir dene ben süspansiyonlarına hayran kalmıştım tabii senin fikirlerini de merak ettim :)

Bu arada astra k dizeli kullanma fırsatım oldu. Konfor için konuşmak gerekirse çok değişik süspansiyonları yavaş geçince baya sarsıyor hızlı geçince vuruyor sanki ideal bir hız da çalışılsın diye yapılmış gibiydi. Gazlayınca da @CenkGs dediği gibi araba gergin hissettiriyor sanki ilk çıkan insignia gibi o da serte dönüktü sonra makyaj ile konfor-tutuş dengisini sağladılar zaten astra kullandıkça bazı şeyleri daha iyi yapabilirlermiş ama bu kadarı yeter abartmayalım demişler gibiydi bazı şeyleri makyaja bıraktıklarını düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
İmkanın olursa bir dene ben süspansiyonlarına hayran kalmıştım tabii senin fikirlerini de merak ettim :)

Bu arada astra k dizeli kullanma fırsatım oldu. Konfor için konuşmak gerekirse çok değişik süspansiyonları yavaş geçince baya sarsıyor hızlı geçince vuruyor sanki ideal bir hız da çalışılsın diye yapılmış gibiydi. Gazlayınca da @CenkGs dediği gibi araba gergin hissettiriyor sanki ilk çıkan insignia gibi o da serte dönüktü sonra makyaj ile konfor-tutuş dengisini sağladılar zaten astra kullandıkça bazı şeyleri daha iyi yapabilirlermiş ama bu kadarı yeter abartmayalım demişler gibiydi bazı şeyleri makyaja bıraktıklarını düşünüyorum.
Ben bayağı bayağı focus 2'ye benzettim aracın konfor-tutuş dengesini. F2'de de zamanla ön düzenden sesler geliyordu aracın sertliğinden dolayı. Buna bir de yapılan km ile paralel olarak zamanla amortisörlerin ilk günkünden daha sesli çalışmaya başlayacağı gerçeğini de ekleyince otomobillerin sakin sürüşleri ileride can sıkacak hale gelebiliyor. Benim araç f2'ye göre daha yumuşak olduğu için 45 bin km'ye geldim henüz ön takımlardan ses falan gelmiyor. Daha sert olsaydı çoktan başlamıştı bu sesler. Sert araç alacak olanlar kesinlikle düzgün yollarda kullanacaksa almalı. İleride benim araca focus st yayları taktırmayı planlıyorum. Bununla beraber amortisörler daha çabuk eskimesin diye aynı şekilde st'nin amortisörlerini de taktırmayı düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım