2020 Toyota Supra

3a4a1339823838a2c56bd97291f2d859.jpg

FT-1 konseptinin ortaya çıkmasından beş yıl sonra Toyota, nihayet dünyaya yepyeni bir Supra getirdi. Uzun bir bekleme dönemiydi ama beşinci nesil Supra A90’ın beklemeye değdiğini söyleyebiliriz. Yeni Supra, dışarıdan çok kaslı bir görünüme sahip. FT-1 konseptinin etkileri dış tasarımınında önemli rol oynuyor.

İç mekanında ise Supra, yeni Z4 Roadster’dan fazlaca izler taşıyor. BMW ile oldukça fazla ortak parça kullanıldığını görüyorsunuz. FT-1 konseptinden ilham alan bir iç mekan daha güzel olurdu ama bu iç mekan da fena durmuyor.
2839ca5db1545e857692378a8c88f361.jpg
312499622a0fcdbd93d70deef6bc0958.jpg


Bugüne kadarki en hızlı Toyota markalı seri üretim otomobil: 0-96 km/h hızlanması 4.1 saniye

2020 Toyota Supra, BMW cephesinde bulunan 3.0 litrelik turbolu sıralı 6 silindir makine ile piyasaya sürüldü. Bu motor 340 PS güç ve 494 Nm maksimum tork gibi etkileyici bir değer üretebiliyor.

8 ileri tork konvertörlü şanzımana ve vites değiştirme kulakçıklarına sahip olan Supra, sıralı 6 silindirli motoruyla 0-96 km/h hızlanmasını yaklaşık olarak 4.1 saniyede tamamlıyor. Son hızı ise elektronik olarak 250 km/h’e limitlendirilmiş.

Yeni Supra, seri üretim olarak Toyota’nın en hızlı aracı olucak. Yeni Supra ayrıca 2.0 litrelik turbolu, sıralı 4 silindirli makineye de sahip olucak. Bu motor 197 PS ve 258 PS güç üretebilecek.

Toyota, Supra’nın arkadan itiş olması, düşük ağırlık merkezi ve 50:50 ağırlık dağılımı sayesinde “heyecan verici bir güç, hassasiyet ve çeviklik karışımı” bir sürüş sunacağına söz veriyor.

Normal ve Spor sürüş modları, aktif arka diferansiyel

2020 Toyota Supra, Normal ve Spor olmak üzere 2 sürüş modu sunacak. Spor modu, çekiş ve stabilite kontrol sistemlerine müdahalesinin yanı sıra gaz tepkisini keskinleştiricek, direksiyonun ağırlığını arttırıcak ve şanzımanın keskinliğini arttırıcak. Aynı zamanda aktif diferansiyelin daha agresif bir şekilde ayarlanmasını sağlayacak ve egzoz sesini yükseltecek.

Aktif diferansiyelden bahsedersek, yanal torku kontrol etmek için bir elektrik motoru ve çok plakalı kavramalar kullanılıcak. Diferansiyel, hızlanma ve frenleme altında viraj alırken arka tekerlekler arasındaki tork dağılımını değiştiricek ve dengeli bir sürüş sağlayacak. Toyota’ya göre bu sistem aynı zamanda understeer ve oversteeri azaltarak nötr bir kullanım sağlayacak.

Supra, hem hassas yol tutuşu hem de sürüş kalitesini arttırdığı söylenen çift eklemli yaylı gergi ön süspansiyona ve çok kollu arka süspansiyona sahip.

Supra, önde 255/35 R19 ve arkada 275/35 R19 boyutlarında Michelin Pilot Super Sport lastikleriyle standart olarak gelen 19 inç dövme alaşımlı jantlara sahip olacak. Fren gücü, 4 pistonlu Brembo kaliperler ile 348mm ön disklerle sağlanacak.
a8d992b50081d0ef1272bf433f9ca2ef.jpg


Standart Adaptif Değişken Süspansiyon

Daha önce sürüş kalitesinden bahsettiğimiz Supra’da adaptif değişken süspansiyon standart olarak geliyor. Normal ve Spor olmak üzere 2 modu mevcut.

Fiyatı ne kadar olacak?

Toyota, ABD’de Yeni Supra’nın başlangıç fiyatını 49.990 $ olarak belirledi. Mümkün olan en kısa sürede almaya istekli olanlar ise başlangıçta 1500 adet üretilecek olan başlangıç seviyesi Launch Edition için 55.250 $ dolar ödeyecek. ABD’de satışlar yaz aylarında başlayacak.
ca6c0f01eb29fb73ec97e048728985fd.jpg


Kaynak: http://garajtv.com/supra/
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Beyler az sakin ya. Supra her kasa değiştiğinde eskisine o kadar çok bağlanılan muhafazakar yapıyla ''Hate&Love'' taraftarlarıyla yaşadı. 2jz bin son nesli çıktığında yeter rakiplerinden geri kalıyor bu motor diye ortalık inlemiş.Sert eleştirilere maruz kalmış.Ben daha kundakta bile değilken bu arabalarla insanlar modifiye ve 1000 hp leri hayal etmiş.Şimdi ağzımızın suyu aka aka bakılan çoğu motorun dengenin handling in basit ve efektif yolunun olabileceğini hissettirmiş baş modellerden birinin ismini taşıyor.Tüm Dünya'daki spor araba ve araba severler olarak BMW altyapısı ve motoru kullanılmasını yanlış buluyoruz.Ancak 3 yıl sonra bu tasarımıyla kullanımıyla bu motoruyla neler yapabileceğini bilemezsiniz.Supra ruhunu yansıtmıyor diyorsunuz ya.
İlk kasa çıktığında Celica çakması
İkinci kasa çıktığında neden tek egzantrikli ya bu motor
Üçüncü kasa çıkınca e hala turbolamadınız
Dördüncü ve son makyajıyla neden kasa değişmediniz çok geride kalıyorsunuz serzenişleri yedi.
5.jenerasyonu da Avusturya'da Z4 ile üretilecek ve onla kardeş olacak diye eleştiriliyor.Eleştirilmesin demiyorum tabiki bir araba hatalarıyla ve yaptıklarıyla ruhunu kazanır.Ancak Supra isminin ruhunun öldüğünü o ring tavafından sonra konuşalım diyorum.
Kaldı ki Z4 hem şasi hem motor olarak kötü değil. Millet N54-55'le 900+ beygirleri görüyor, B58'le neden olmasın aynı şeyler. Dengeli ve zevkli bir araba olacağına kuşku yok bence. Fazla eleştiriliyor.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,915
2
24,209
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Kaldı ki Z4 hem şasi hem motor olarak kötü değil. Millet N54-55'le 900+ beygirleri görüyor, B58'le neden olmasın aynı şeyler. Dengeli ve zevkli bir araba olacağına kuşku yok bence. Fazla eleştiriliyor.
Bu videoyu izledikten sonra hiç bilmediğim Bmw motor ürün gamına bir göz attım. Avrupa da piyasada olan ve en modifiyeye müsait motor olarak sayılıyor.
+ Bu B58 motoru 2 kat güce çıkarmak için her parçanın en iyisi kullanıldığında 4000 euro civarı bir para gidiyormuş
- 2jz motorda 2 kat güç için bu 7000 euro civarı oluyor.
+En az 5 yıl beklemek gerek bu eleştirileri yapmak için sonuç olarak.Bakalım aftermarket neler olacak
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Sözde 3JZ diye makina çıkacaktı. Toyota'ya hak veriyorum otomotiv zaten ilerleyen yıllarda küresel anlamda daralacak. Toyota'nın Amerika'yı yeni keşfetmemesi bence şirket ve yatırımcılar açısından mantıklı. Gel gelelim otomobil severlerin perspektifine... Kim ne derse desin Japon spor otomobilleri diyince herkesin aklına hayvan gibi arabayı yüklemek ve modlamak geliyor. Haliyle bu Supra olmamış. BMW'lwr kimse kusura bakmasın ama Japonlar gibi yüklenebilen makinalar değiller. Bir M3'ü yüklersin ama 10k da bir motor acarsın ama EVO yükleyince 7-24 sıkıp ömürlük binersin. Kısacası olmamış abicim olmamış... Keşke efsane olarak kalsaydı. Ancak biz otomobil severlerin arzuladığı Supra 2009 yıllarında GTR ile rekabet etmek için çıkardı ama geçti Bor'un pazarı...
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Sözde 3JZ diye makina çıkacaktı. Toyota'ya hak veriyorum otomotiv zaten ilerleyen yıllarda küresel anlamda daralacak. Toyota'nın Amerika'yı yeni keşfetmemesi bence şirket ve yatırımcılar açısından mantıklı. Gel gelelim otomobil severlerin perspektifine... Kim ne derse desin Japon spor otomobilleri diyince herkesin aklına hayvan gibi arabayı yüklemek ve modlamak geliyor. Haliyle bu Supra olmamış. BMW'lwr kimse kusura bakmasın ama Japonlar gibi yüklenebilen makinalar değiller. Bir M3'ü yüklersin ama 10k da bir motor acarsın ama EVO yükleyince 7-24 sıkıp ömürlük binersin. Kısacası olmamış abicim olmamış... Keşke efsane olarak kalsaydı. Ancak biz otomobil severlerin arzuladığı Supra 2009 yıllarında GTE ile rekabet etmek için çıkardı ama geçti Bor'un pazarı...
En basitinden şu örnek var, internette N54 diye aratırsan daha fazla buna benzer arabalar da bulabilirsin:

Kaldı ki e9x 335i'lerdeki motor dediğim gibi N54. B58 bunlardan hem blok hem internal anlamında daha dayanıklıymış. Dolayısıyla adı 3JZ değil ama ruhani devamı gibi bir şey olması pek tabii mümkün.
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
En basitinden şu örnek var, internette N54 diye aratırsan daha fazla buna benzer arabalar da bulabilirsin:

Kaldı ki e9x 335i'lerdeki motor dediğim gibi N54. B58 bunlardan hem blok hem internal anlamında daha dayanıklıymış. Dolayısıyla adı 3JZ değil ama ruhani devamı gibi bir şey olması pek tabii mümkün.
Dayanıklı fakat bir japon makinası kadar mı? Hayır değil. Ülkemizde bu işleri yapanlarla konuştuğumda herkes zaten BMW modlamaktan şikayetçi (1.6 motora yazılım atanlarla değil M3 V8, S54 makina, GTR, Supra yukleyenlerle konuşuyorum) Japon arabalarında kes biç araba oluyor ama Alman arabalarında ne yazik ki olmuyor. Yüklenmez demiyorum ama bir japon ruhunu yakalayamaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Dayanıklı fakat bir japon makinası kadar mı? Hayır değil. Ülkemizde bu işleri yapanlarla konuştuğumda herkes zaten BMW modlamaktan şikayetçi (1.6 motora yazılım atanlarla değil M3 V8, S54 makina, GTR, Supra yukleyenlerle konuşuyorum) Japon arabalarında kes biç araba oluyor ama Alman arabalarında ne yazik ki olmuyor. Yüklenmez demiyorum ama bir japon ruhunu yakalayamaz.
İyi de Türkiye'de N54 ve B58 modlayan yok, çünkü motor yok gibi bir şey. Turbo M50B25 gibi bir motordan bile çok iyi değerler alınabiliyor. S65 ve S85'teki genel problemler de yataklar, onları değişince motorun pek bir sıkıntısı olmuyor, onların da supercharge örnekleri var.

Kısacası N54 ve B58 eski motorlar gibi dayanıksız falan değil, çok rahat modlanabiliyor. Türkiye'de yapılmıyor oluşu bu motorları kötü yapmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Mt.Akina
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım