Merhaba,
Eylül ayının başında Nev Oto Tarabya yetkili bayisinden almış olduğum, modeli 308 GT olan aracımda bugüne kadar birçok üretim hatasıyla karşılaştım ve bu süreçte neredeyse ilk üç ay sürekli servise gitmek zorunda kaldım. Bu amaçla yaklaşık 1500 km yol yaptım ve şu an aracım 3000 km civarındadır. Fazla zamanınızı almadan hâlihazırda çözüme ulaşmamış ve çözüme ulaşan kusurları şu şekilde özetleyebilirim:
Çözüme Ulaşmayan Hatalar:
1. Araç kabin içine sigorta kutusu bölümünden su alıyor. Uzun süreli (5-8 saat arası) yoğun yağmur altında düz bir alanda park halinde kaldıktan sonra özellikle gaz ve fren yapıldığı esnada (araç sarsıldığında) sigorta kutusu tarafından su döküldüğünü farklı zamanlarda gözlemledim. Ayrıca sağ (yolcu) taraftan da soldaki kadar şiddetli olmasa da su aldığını kayıt altına aldım. Servis de su alma sorununu gözlemledi ve raporladı. Aracın sürüş güvenliğini tehlikeye atan bir kusur olduğu servis yetkilileri tarafından da kabul edildi. Bu problem sigortada kısa devre neticesi yangın çıkarma olasılığı veya sürüş esnasında aracın tüm elektrik desteğinin kaybolması neticesinde direksiyon, fren vb. sistemlerin çalışmasında problem çıkararak kazaya sebebiyet verme olasılığı yaratmaktadır. Bu sebeple can güvenliğini riske atan bir kusurdur ve aracın güvenli sürüşünü doğrudan engellemektedir. Geçen bu süreçte aracımı yağmurlu havalarda kullanamayarak ciddi mağduriyetler yaşadım.
Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 1 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)
Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 4 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)
Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 3 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)
Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 2 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)
Sıfır Peugeot 308-Yolcu Tarafı Su Alma (youtube.com)
2. İleri veya geri ilk kalkışlarda (özellikle geri) ön taraftan (konsol içinden) lakırtı veya zırıltı olarak tarif edilebilecek bir ses gelmektedir. Sorunun çözümü için muhtemelen konsolun tamamının sökülmesi gerekebileceği bilgisi verildi, ancak sorunun ne olduğu ile ilgili servisteki ustaların bir fikri oluşmadı.
Sıfır Peugeot 308-Konsol İçinden Gelen Ses (Geri Viteste) (youtube.com)
3. Sürücü güneşliğinin altında, tavan döşemesinde kabin içine doğru bir şişlik ve sertlik bulunmaktadır. Bu sebeple güneşlik açılıp kapatılırken döşemeye ciddi manada sürtmektedir. Serviste de bu şişliğin normal olmadığı teyit edildi ve öncelikle tavan döşemesinin sökülmesi gerektiği bilgisi verildi.
Sıfır Peugeot 308-Tavandaki Sert Çöküntü Sürücü Güneşliği Hizası (youtube.com)
4. Direksiyon simidinde 4 ayrı kozmetik kusur bulunmaktadır. Bir yerinde sivilce boyutunda bir şişlik varken başka bir yerinde de bir çukur bulunmaktadır. Ayrıca bir yerinde deride ele gelen damar benzeri (deri katlanma izi) bir kusur bulunmaktadır. Bunlara ek olarak tuş bölgesinin hizasında kalan arka tarafta deride diğer 308 örneklerinde gözlemlenmeyen bir potluk vardır. Servis onay vermem durumunda direksiyon simidimin garantiden değiştirilebileceği bilgisini verdi.
5. Aracın sağ arka çamurluğunda iç tarafa doğru boyada çapak bulunmaktadır. Sol ön (sürücü) kapı içinde boyada pütür (boya tozu) olarak tarif edilebilecek bir kusur vardır.
Sıfır Peugeot 308-Boya Kusuru (Sürücü Kapı İçi Boya Tozu) (youtube.com)
6. Aracın C sütununda yer alan iç siyah plastik parçaya flaş tutulduğunda garip lekelerin olduğunu fark ettim. Servisteki usta ne lekeleri olduğu konusunda bir fikir üretemedi ve o da ilginç buldu. Bu lekeler, aracın içi komple siyah olduğu için gün ışığında fark edilememektedir ve usta da lekelerin sadece ışık tutulduğunda fark edildiğine şahit oldu, durumu onayladı, neden kaynaklandığı hakkında bir fikir yürütemedi.
7. Direksiyon sisteminden de bazı çıtırtı sesleri gelmeye başladı ve bu sebeple de servise gittim. Bu seslerin anormal olma ihtimali olduğu ve bir sorun olup olmadığını ancak hava yastığı ve birkaç plastik parça sökülmeden söylenemeyeceği bilgisini aldım.
Çözüme Ulaşan Hatalar:
1. İlk alındığı gün bagajın sert kapanma problemiyle karşılaştım. Bagaj kilidinin tuttuğu metal parça vidaları gevşetilerek tekrar ayarlandı. Bu sorunu çözmem için toplamda 3 defa servise gitmem gerekti. İlk iki gidişimde servis normal bulsa da sonrasında gittiğim başka bir yetkili servis normal olmadığını söyleyerek ayarlama yaptı ve sorunum çözüldü.
2. Bagaj üstünde yer alan sağ fren lambası içine ciddi şekilde su aldığı için garantiden değişimi gerçekleşti.
3. Araç içi ambiyans aydınlatma, multimedya (ana ekran ve I-Toggle) ile ilgili yaşadığım problemler için yazılım güncellemesi yapıldı.
Sıfır Peugeot 308-Ambiyans Aydınlatma Çalışmaması (youtube.com)
Göründüğü üzere araçta major ve minor birçok sorun bulunmaktadır. 16.11.2023 tarihinden beri Peugeot Türkiye ile aracın değişimi ile görüşmeler devam etmektedir. Ancak artık sürece inancım çok zayıfladı ve oyalandığımı hissetmeye başladım. Bu süreçte satış sonrası hizmetlerle ilgili de pek çok sorun yaşadım. Merak eden olursa onları da anlatabilirim. Ancak benim asıl merak ettiğim konu Peugeot ile ya da başka bir marka ile bu tarz sorunlar yaşayan oldu mu ve aracı değişti mi? Süreç ne kadar sürdü?
Umarım bundan sonra kimse bu tarz sorunlar yaşamaz ve herkes araçlarını güzel hatırlar.
Eylül ayının başında Nev Oto Tarabya yetkili bayisinden almış olduğum, modeli 308 GT olan aracımda bugüne kadar birçok üretim hatasıyla karşılaştım ve bu süreçte neredeyse ilk üç ay sürekli servise gitmek zorunda kaldım. Bu amaçla yaklaşık 1500 km yol yaptım ve şu an aracım 3000 km civarındadır. Fazla zamanınızı almadan hâlihazırda çözüme ulaşmamış ve çözüme ulaşan kusurları şu şekilde özetleyebilirim:
Çözüme Ulaşmayan Hatalar:
1. Araç kabin içine sigorta kutusu bölümünden su alıyor. Uzun süreli (5-8 saat arası) yoğun yağmur altında düz bir alanda park halinde kaldıktan sonra özellikle gaz ve fren yapıldığı esnada (araç sarsıldığında) sigorta kutusu tarafından su döküldüğünü farklı zamanlarda gözlemledim. Ayrıca sağ (yolcu) taraftan da soldaki kadar şiddetli olmasa da su aldığını kayıt altına aldım. Servis de su alma sorununu gözlemledi ve raporladı. Aracın sürüş güvenliğini tehlikeye atan bir kusur olduğu servis yetkilileri tarafından da kabul edildi. Bu problem sigortada kısa devre neticesi yangın çıkarma olasılığı veya sürüş esnasında aracın tüm elektrik desteğinin kaybolması neticesinde direksiyon, fren vb. sistemlerin çalışmasında problem çıkararak kazaya sebebiyet verme olasılığı yaratmaktadır. Bu sebeple can güvenliğini riske atan bir kusurdur ve aracın güvenli sürüşünü doğrudan engellemektedir. Geçen bu süreçte aracımı yağmurlu havalarda kullanamayarak ciddi mağduriyetler yaşadım.
Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 1 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)
Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 4 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)
Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 3 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)
Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 2 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)
Sıfır Peugeot 308-Yolcu Tarafı Su Alma (youtube.com)
2. İleri veya geri ilk kalkışlarda (özellikle geri) ön taraftan (konsol içinden) lakırtı veya zırıltı olarak tarif edilebilecek bir ses gelmektedir. Sorunun çözümü için muhtemelen konsolun tamamının sökülmesi gerekebileceği bilgisi verildi, ancak sorunun ne olduğu ile ilgili servisteki ustaların bir fikri oluşmadı.
Sıfır Peugeot 308-Konsol İçinden Gelen Ses (Geri Viteste) (youtube.com)
3. Sürücü güneşliğinin altında, tavan döşemesinde kabin içine doğru bir şişlik ve sertlik bulunmaktadır. Bu sebeple güneşlik açılıp kapatılırken döşemeye ciddi manada sürtmektedir. Serviste de bu şişliğin normal olmadığı teyit edildi ve öncelikle tavan döşemesinin sökülmesi gerektiği bilgisi verildi.
Sıfır Peugeot 308-Tavandaki Sert Çöküntü Sürücü Güneşliği Hizası (youtube.com)
4. Direksiyon simidinde 4 ayrı kozmetik kusur bulunmaktadır. Bir yerinde sivilce boyutunda bir şişlik varken başka bir yerinde de bir çukur bulunmaktadır. Ayrıca bir yerinde deride ele gelen damar benzeri (deri katlanma izi) bir kusur bulunmaktadır. Bunlara ek olarak tuş bölgesinin hizasında kalan arka tarafta deride diğer 308 örneklerinde gözlemlenmeyen bir potluk vardır. Servis onay vermem durumunda direksiyon simidimin garantiden değiştirilebileceği bilgisini verdi.
5. Aracın sağ arka çamurluğunda iç tarafa doğru boyada çapak bulunmaktadır. Sol ön (sürücü) kapı içinde boyada pütür (boya tozu) olarak tarif edilebilecek bir kusur vardır.
Sıfır Peugeot 308-Boya Kusuru (Sürücü Kapı İçi Boya Tozu) (youtube.com)
6. Aracın C sütununda yer alan iç siyah plastik parçaya flaş tutulduğunda garip lekelerin olduğunu fark ettim. Servisteki usta ne lekeleri olduğu konusunda bir fikir üretemedi ve o da ilginç buldu. Bu lekeler, aracın içi komple siyah olduğu için gün ışığında fark edilememektedir ve usta da lekelerin sadece ışık tutulduğunda fark edildiğine şahit oldu, durumu onayladı, neden kaynaklandığı hakkında bir fikir yürütemedi.
7. Direksiyon sisteminden de bazı çıtırtı sesleri gelmeye başladı ve bu sebeple de servise gittim. Bu seslerin anormal olma ihtimali olduğu ve bir sorun olup olmadığını ancak hava yastığı ve birkaç plastik parça sökülmeden söylenemeyeceği bilgisini aldım.
Çözüme Ulaşan Hatalar:
1. İlk alındığı gün bagajın sert kapanma problemiyle karşılaştım. Bagaj kilidinin tuttuğu metal parça vidaları gevşetilerek tekrar ayarlandı. Bu sorunu çözmem için toplamda 3 defa servise gitmem gerekti. İlk iki gidişimde servis normal bulsa da sonrasında gittiğim başka bir yetkili servis normal olmadığını söyleyerek ayarlama yaptı ve sorunum çözüldü.
2. Bagaj üstünde yer alan sağ fren lambası içine ciddi şekilde su aldığı için garantiden değişimi gerçekleşti.
3. Araç içi ambiyans aydınlatma, multimedya (ana ekran ve I-Toggle) ile ilgili yaşadığım problemler için yazılım güncellemesi yapıldı.
Sıfır Peugeot 308-Ambiyans Aydınlatma Çalışmaması (youtube.com)
Göründüğü üzere araçta major ve minor birçok sorun bulunmaktadır. 16.11.2023 tarihinden beri Peugeot Türkiye ile aracın değişimi ile görüşmeler devam etmektedir. Ancak artık sürece inancım çok zayıfladı ve oyalandığımı hissetmeye başladım. Bu süreçte satış sonrası hizmetlerle ilgili de pek çok sorun yaşadım. Merak eden olursa onları da anlatabilirim. Ancak benim asıl merak ettiğim konu Peugeot ile ya da başka bir marka ile bu tarz sorunlar yaşayan oldu mu ve aracı değişti mi? Süreç ne kadar sürdü?
Umarım bundan sonra kimse bu tarz sorunlar yaşamaz ve herkes araçlarını güzel hatırlar.