AÇIK 2023 Peugeot 308 GT-Üretim Hataları ve Araç Değişim Süreci

phdmscmakina

26LION35
Senkromeççi
16 Ocak 2024
17
13
70
31
İstanbul
Marka
Peugeot
Merhaba,

Eylül ayının başında Nev Oto Tarabya yetkili bayisinden almış olduğum, modeli 308 GT olan aracımda bugüne kadar birçok üretim hatasıyla karşılaştım ve bu süreçte neredeyse ilk üç ay sürekli servise gitmek zorunda kaldım. Bu amaçla yaklaşık 1500 km yol yaptım ve şu an aracım 3000 km civarındadır. Fazla zamanınızı almadan hâlihazırda çözüme ulaşmamış ve çözüme ulaşan kusurları şu şekilde özetleyebilirim:

Çözüme Ulaşmayan Hatalar:

1.
Araç kabin içine sigorta kutusu bölümünden su alıyor. Uzun süreli (5-8 saat arası) yoğun yağmur altında düz bir alanda park halinde kaldıktan sonra özellikle gaz ve fren yapıldığı esnada (araç sarsıldığında) sigorta kutusu tarafından su döküldüğünü farklı zamanlarda gözlemledim. Ayrıca sağ (yolcu) taraftan da soldaki kadar şiddetli olmasa da su aldığını kayıt altına aldım. Servis de su alma sorununu gözlemledi ve raporladı. Aracın sürüş güvenliğini tehlikeye atan bir kusur olduğu servis yetkilileri tarafından da kabul edildi. Bu problem sigortada kısa devre neticesi yangın çıkarma olasılığı veya sürüş esnasında aracın tüm elektrik desteğinin kaybolması neticesinde direksiyon, fren vb. sistemlerin çalışmasında problem çıkararak kazaya sebebiyet verme olasılığı yaratmaktadır. Bu sebeple can güvenliğini riske atan bir kusurdur ve aracın güvenli sürüşünü doğrudan engellemektedir. Geçen bu süreçte aracımı yağmurlu havalarda kullanamayarak ciddi mağduriyetler yaşadım.

Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 1 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)

Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 4 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)

Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 3 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)

Sıfır Peugeot 308-Sürücü Tarafı Su Alma 2 Sigorta Kutusu Tarafı (youtube.com)

Sıfır Peugeot 308-Yolcu Tarafı Su Alma (youtube.com)


2. İleri veya geri ilk kalkışlarda (özellikle geri) ön taraftan (konsol içinden) lakırtı veya zırıltı olarak tarif edilebilecek bir ses gelmektedir. Sorunun çözümü için muhtemelen konsolun tamamının sökülmesi gerekebileceği bilgisi verildi, ancak sorunun ne olduğu ile ilgili servisteki ustaların bir fikri oluşmadı.

Sıfır Peugeot 308-Konsol İçinden Gelen Ses (Geri Viteste) (youtube.com)

3. Sürücü güneşliğinin altında, tavan döşemesinde kabin içine doğru bir şişlik ve sertlik bulunmaktadır. Bu sebeple güneşlik açılıp kapatılırken döşemeye ciddi manada sürtmektedir. Serviste de bu şişliğin normal olmadığı teyit edildi ve öncelikle tavan döşemesinin sökülmesi gerektiği bilgisi verildi.

Sıfır Peugeot 308-Tavandaki Sert Çöküntü Sürücü Güneşliği Hizası (youtube.com)

4. Direksiyon simidinde 4 ayrı kozmetik kusur bulunmaktadır. Bir yerinde sivilce boyutunda bir şişlik varken başka bir yerinde de bir çukur bulunmaktadır. Ayrıca bir yerinde deride ele gelen damar benzeri (deri katlanma izi) bir kusur bulunmaktadır. Bunlara ek olarak tuş bölgesinin hizasında kalan arka tarafta deride diğer 308 örneklerinde gözlemlenmeyen bir potluk vardır. Servis onay vermem durumunda direksiyon simidimin garantiden değiştirilebileceği bilgisini verdi.

5. Aracın sağ arka çamurluğunda iç tarafa doğru boyada çapak bulunmaktadır. Sol ön (sürücü) kapı içinde boyada pütür (boya tozu) olarak tarif edilebilecek bir kusur vardır.

Sıfır Peugeot 308-Boya Kusuru (Sürücü Kapı İçi Boya Tozu) (youtube.com)

6. Aracın C sütununda yer alan iç siyah plastik parçaya flaş tutulduğunda garip lekelerin olduğunu fark ettim. Servisteki usta ne lekeleri olduğu konusunda bir fikir üretemedi ve o da ilginç buldu. Bu lekeler, aracın içi komple siyah olduğu için gün ışığında fark edilememektedir ve usta da lekelerin sadece ışık tutulduğunda fark edildiğine şahit oldu, durumu onayladı, neden kaynaklandığı hakkında bir fikir yürütemedi.
C Sütunu İç Plastik  Parça Lekeler.jpg

7. Direksiyon sisteminden de bazı çıtırtı sesleri gelmeye başladı ve bu sebeple de servise gittim. Bu seslerin anormal olma ihtimali olduğu ve bir sorun olup olmadığını ancak hava yastığı ve birkaç plastik parça sökülmeden söylenemeyeceği bilgisini aldım.

Çözüme Ulaşan Hatalar:

1.
İlk alındığı gün bagajın sert kapanma problemiyle karşılaştım. Bagaj kilidinin tuttuğu metal parça vidaları gevşetilerek tekrar ayarlandı. Bu sorunu çözmem için toplamda 3 defa servise gitmem gerekti. İlk iki gidişimde servis normal bulsa da sonrasında gittiğim başka bir yetkili servis normal olmadığını söyleyerek ayarlama yaptı ve sorunum çözüldü.

2. Bagaj üstünde yer alan sağ fren lambası içine ciddi şekilde su aldığı için garantiden değişimi gerçekleşti.

Arka Sağ Stop Su Alma 1.jpeg

3. Araç içi ambiyans aydınlatma, multimedya (ana ekran ve I-Toggle) ile ilgili yaşadığım problemler için yazılım güncellemesi yapıldı.

Sıfır Peugeot 308-Ambiyans Aydınlatma Çalışmaması (youtube.com)

Göründüğü üzere araçta major ve minor birçok sorun bulunmaktadır. 16.11.2023 tarihinden beri Peugeot Türkiye ile aracın değişimi ile görüşmeler devam etmektedir. Ancak artık sürece inancım çok zayıfladı ve oyalandığımı hissetmeye başladım. Bu süreçte satış sonrası hizmetlerle ilgili de pek çok sorun yaşadım. Merak eden olursa onları da anlatabilirim. Ancak benim asıl merak ettiğim konu Peugeot ile ya da başka bir marka ile bu tarz sorunlar yaşayan oldu mu ve aracı değişti mi? Süreç ne kadar sürdü?

Umarım bundan sonra kimse bu tarz sorunlar yaşamaz ve herkes araçlarını güzel hatırlar.
 

Ekli dosyalar

  • C Sütunu İç Plastik  Parça Lekeler.jpg
    C Sütunu İç Plastik Parça Lekeler.jpg
    2.4 MB · Görüntüleme: 0
  • Arka Sağ Stop Su Alma 1.jpeg
    Arka Sağ Stop Su Alma 1.jpeg
    225.7 KB · Görüntüleme: 0

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,233
45,835
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Çok geçmiş olsun hocam üzüldüm gerçekten. Tahmin ettiğim kadariyla sizin araciniza özel uretimsel, fabrikasyon bir sorun olduğu yönünde. Mesela aynı PSA grubunun üretimi olan 2023 Corsa aldım. Onda bir iki ufak kusur olsa da genelinde hiç sorun bulamadım. Muhtemelen şanssızlıktir ki size üretim hatalı araç denk gelmiş. Bence tüketici mahkemesinde hakkınızı aramalisiniz. Ben olsam o aracın bir sekilde degistirilmesini isterdim.
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,607
18,394
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Geçmiş olsun, bu ara Stellantis grubundaki araçlarda üretimden kaynaklı irili ufaklı bir sürü hata görülebiliyor. Özellikle Cezayir'de üretilen Corsa ve 208 lerde baya boya hatası gözüküyor ama sizin aracınızda kusur sadece boya hasarıyla kalmamış maalesef :( Umarım istediğiniz gibi olayı çözersiniz.

Forumda 308 sahibi olan @Ozgur Gunes de konuyu görürse kendi aracıyla da kıyaslayıp yorumlayabilir.
 

mete25

Panpa
4 Mar 2019
529
1,286
2,520
Ankara
Marka
BMW
Değişim gibi bir beklentiniz varsa konu mahkemeye taşınmadan bir netice almanız çok zor diyebilirim. Dediğiniz gibi oyalama amaçlı bir süreç yürütülecektir.
Bunun haricinde özellikle aracın su alması çok ciddi bir problem ve bir an önce çözüme kavuşturulması gerekiyor. Garanti kapsamında gerekli değişimlerin yapılmasına razılarsa hatalar bu şekilde çözüme kavuşturulabilir diye düşünüyorum.
Ayrıca meseleyi mahkemeye taşımayı düşünürseniz Avukat olarak yardımcı olabilirim.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Hocam merhabalar,
Ben 1-1.5 senedir biniyorum. Gösterdiğiniz hataların hiçbiri yok bende. Geçmiş olsun. Konuyu çoktan tüketici hakem heyetine taşımanız lazımdı bence. Süreç 4-5 ay sürüyor ama sonuç alınıyor.
 

phdmscmakina

26LION35
Senkromeççi
16 Ocak 2024
17
13
70
31
İstanbul
Marka
Peugeot
Hocam merhabalar,
Ben 1-1.5 senedir biniyorum. Gösterdiğiniz hataların hiçbiri yok bende. Geçmiş olsun. Konuyu çoktan tüketici hakem heyetine taşımanız lazımdı bence. Süreç 4-5 ay sürüyor ama sonuç alınıyor.

Bildiğim kadarıyla tüketici hakem heyeti malın fiyatından dolayı bakmıyor. Direkt mahkemeye gitmek gerekiyor. O da istinaf ve temyiz ile birlikte 4-5 sene sürüyor.
 

phdmscmakina

26LION35
Senkromeççi
16 Ocak 2024
17
13
70
31
İstanbul
Marka
Peugeot
Değişim gibi bir beklentiniz varsa konu mahkemeye taşınmadan bir netice almanız çok zor diyebilirim. Dediğiniz gibi oyalama amaçlı bir süreç yürütülecektir.
Bunun haricinde özellikle aracın su alması çok ciddi bir problem ve bir an önce çözüme kavuşturulması gerekiyor. Garanti kapsamında gerekli değişimlerin yapılmasına razılarsa hatalar bu şekilde çözüme kavuşturulabilir diye düşünüyorum.
Ayrıca meseleyi mahkemeye taşımayı düşünürseniz Avukat olarak yardımcı olabilirim.

Sizce mahkeme süresince bilirkişi raporu tutulduktan sonra, su alma problemi ile aracı kullanmak sürüş güvenliğini tehdit ettiği için garantiden sadece o sıkıntının tamiratını isteyebilir miyim? yoksa onarım hakkını kullanmış sayılır ve seçimlik haklarımdan değişim hakkımı kayıp mı ederim?

Eğer tamir ettirmek seçimlik hakkımı kaybettiriyorsa merak ettiğim bir konu motor veya şanzımanda sorun yaşayıp aracı yürümeyen birisi mahkemeye verdiği takdirde mahkeme süresince aracını kullanamaz mı?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,233
45,835
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hocam siz o aracı tamir ettirip kullanma seçeneğini bana kalırsa eleyin. Belli ki uretimsel hatalara sahip bir araç olduğundan zaman içinde başka problemler çıkarması da olası. Böyle bir şey yasanirsa mahkeme kararıyla aracı değiştirmek işi de sıkıntıya girebilir. Üstelik ileride bu aracı satacaginiz zaman bu da başınıza problem açabilir. Bence mahkeme sürecini başlatıp kendinizi nispeten garantiye almaya çalışın hem suanki sorunlarından hem de ileride çıkarması olası başka sorunlarından.
 

zbetk

Profesör
Beta Programı
2 Eki 2016
251
249
1,245
İstanbul
Marka
BMW
Çok geçmiş olsun öncelikle, su alma problemi ile ilgili araçta cam tavan vs. varsa giderlerini kontrol ettirin. Normal bir sunroof bakımı yapan yer dahi halleder, en azından bu seçeceği elemiş olursunuz.Araç sıfır bile alınmış olsa beklediği yerler neticesinde oluklar tıkanabiliyor. Aynı sorunu kendi aracımda yaşadım, giderlerin kapı birleşim yerlerinde bir tıkanıklık vardı ve direk bahsettiğiniz noktadan su geliyordu.

Tekrar geçmiş olsun, umarım bir an önce halledersiniz.
 

mete25

Panpa
4 Mar 2019
529
1,286
2,520
Ankara
Marka
BMW
Sizce mahkeme süresince bilirkişi raporu tutulduktan sonra, su alma problemi ile aracı kullanmak sürüş güvenliğini tehdit ettiği için garantiden sadece o sıkıntının tamiratını isteyebilir miyim? yoksa onarım hakkını kullanmış sayılır ve seçimlik haklarımdan değişim hakkımı kayıp mı ederim?

Eğer tamir ettirmek seçimlik hakkımı kaybettiriyorsa merak ettiğim bir konu motor veya şanzımanda sorun yaşayıp aracı yürümeyen birisi mahkemeye verdiği takdirde mahkeme süresince aracını kullanamaz mı?
Mağduriyetleriniz tamamen çözülene kadar değişim hakkınız saklı kalır. Problemlerin garanti vasıtasıyla çözümlenememiş olması da talebinizin kabul görmesi için elinizi güçlendirecektir. Şartlar imkan veriyorsa @Cenk hocamın da dediği gibi ileride başka sıkıntıların yaşanması muhtemel olduğundan mahkemeden değişim talep etmeniz yararınıza olacaktır.
 

phdmscmakina

26LION35
Senkromeççi
16 Ocak 2024
17
13
70
31
İstanbul
Marka
Peugeot
Çok geçmiş olsun öncelikle, su alma problemi ile ilgili araçta cam tavan vs. varsa giderlerini kontrol ettirin. Normal bir sunroof bakımı yapan yer dahi halleder, en azından bu seçeceği elemiş olursunuz.Araç sıfır bile alınmış olsa beklediği yerler neticesinde oluklar tıkanabiliyor. Aynı sorunu kendi aracımda yaşadım, giderlerin kapı birleşim yerlerinde bir tıkanıklık vardı ve direk bahsettiğiniz noktadan su geliyordu.

Tekrar geçmiş olsun, umarım bir an önce halledersiniz.

Aracımda cam tavan bulunuyor. Ancak ilk olarak kendim test ettim ve hem ön cam altındaki giderlerden hem de cam tavan giderlerinden su döktüğümde aracın altından su geldiğini gördüm. Aynı durum serviste de gözlemlendi. Hatta silecek kısmını söküp bile denedik ve kanallar suyu aracın altına kadar iletebildi.

Ancak serviste tavan kısmından su döküldüğünde aracın altından suyun hepsi akıyor gibi gelse de çok uzun süre döküldüğünde aracı gaz-fren yaparak sarstığımızda sağ taraftan birkaç damlama olduğunu fark ettik. Zaten kısa süreli yağmurlarda ya da araç yıkama gibi durumlarda içine henüz su almadı, dökülmedi. Servisteki ustalar tahliye kanallarında tıkanıklık olmadığını ama başka bir sıkıntı olabileceğini söyledi. Ayrıca su hemen dökülmüyor. Videolarda da belki fark edebilirsiniz, gaz-fren yaptığım (aracı sarstığım) anda su tam anlamıyla dökülüyor. Sürekli bir damlama ya da sürekli bir sızıntı gibi değil. Bundan dolayı zaten ustalar klasik alışılmış bir sorun olmadığını söylediler. Yani konsol içinde bir yerde birikme yapıyor gibi. Ancak servistekiler araç yeni olduğu için aracın konsolunun arkasında ne olduğunu da bilemiyorlar ve suyun birikebileceği bir yer var mı diye sorduğumda cevap veremiyorlar. Konsolun sökülüp bakılması gerektiğini dile getiriyorlar.

Cevabınız için teşekkür ederim, yine de aklımda tutacağım ve tıkanıklık üzerine de tekrardan soracağım.
 

phdmscmakina

26LION35
Senkromeççi
16 Ocak 2024
17
13
70
31
İstanbul
Marka
Peugeot
Mağduriyetleriniz tamamen çözülene kadar değişim hakkınız saklı kalır. Problemlerin garanti vasıtasıyla çözümlenememiş olması da talebinizin kabul görmesi için elinizi güçlendirecektir. Şartlar imkan veriyorsa @Cenk hocamın da dediği gibi ileride başka sıkıntıların yaşanması muhtemel olduğundan mahkemeden değişim talep etmeniz yararınıza olacaktır.

Peki hocam mahkeme süreci ortalama ne kadar sürecektir? İstinaf ve temyiz de dahil edildiğinde.
 
Son düzenleme:

mete25

Panpa
4 Mar 2019
529
1,286
2,520
Ankara
Marka
BMW
Peki hocam mahkeme süreci ortalama ne kadar sürecektir? İstinaf ve temyiz de dahil edildiğinde.
Tamamen bulunduğunuz şehirdeki iş yoğunluğuna bağlı. O yüzden bir şey söylemek zor. Genelde böyle durumlarda mağduriyet yaşayanlar yargılama sürecinin uzun olacağı düşüncesiyle işin peşini bırakabiliyor. Bu durum da dürüst olmayan bayi ve galerileri cesaretlendirebiliyor. (Aracı aldığınız bayiyi tenzih ederim.) Ancak sürecin uzamasının aleyhinize sonuç yaratmaması için gerekli önlemler alınır.
 

phdmscmakina

26LION35
Senkromeççi
16 Ocak 2024
17
13
70
31
İstanbul
Marka
Peugeot
Tamamen bulunduğunuz şehirdeki iş yoğunluğuna bağlı. O yüzden bir şey söylemek zor. Genelde böyle durumlarda mağduriyet yaşayanlar yargılama sürecinin uzun olacağı düşüncesiyle işin peşini bırakabiliyor. Bu durum da dürüst olmayan bayi ve galerileri cesaretlendirebiliyor. (Aracı aldığınız bayiyi tenzih ederim.) Ancak sürecin uzamasının aleyhinize sonuç yaratmaması için gerekli önlemler alınır.
Bir de ben 07.12.2023'te seçimlik hakkımı içeren bir ihtar çekmiştim ve 11.12.2023'te ellerine ulaştı ve 16.01.2024'te cevap vermeleri için yasal süre dolmuş olmalı. Ancak bir dönüş yok.

Hatta 12.01.2024 tarihinde firmayı arayıp hukuk departmanından benimle ilgilenen kişinin beni aramasını istemiştim ancak arayan soran olmadı. Bu firmadaki bir sıkıntı da sizinle ilgilenen müşteri temsilcisine ya da başka bir yetkiliye hemen ulaşamıyorsunuz. Önce çağrı merkezini arıyorsunuz ve görüşmek istediğinizi söylüyorsunuz. Sonra onlar sizi 2 gün içinde arıyorlar genelde, tabi onlar aradığında telefonu açmalısınız yoksa hakkınızı kaybediyorsunuz. Ancak bu sefer 4 gün geçmesine rağmen arayan olmadı.
 

mete25

Panpa
4 Mar 2019
529
1,286
2,520
Ankara
Marka
BMW
Bir de ben 07.12.2023'te seçimlik hakkımı içeren bir ihtar çekmiştim ve 11.12.2023'te ellerine ulaştı ve 16.01.2024'te cevap vermeleri için yasal süre dolmuş olmalı. Ancak bir dönüş yok.

Hatta 12.01.2024 tarihinde firmayı arayıp hukuk departmanından benimle ilgilenen kişinin beni aramasını istemiştim ancak arayan soran olmadı. Bu firmadaki bir sıkıntı da sizinle ilgilenen müşteri temsilcisine ya da başka bir yetkiliye hemen ulaşamıyorsunuz. Önce çağrı merkezini arıyorsunuz ve görüşmek istediğinizi söylüyorsunuz. Sonra onlar sizi 2 gün içinde arıyorlar genelde, tabi onlar aradığında telefonu açmalısınız yoksa hakkınızı kaybediyorsunuz. Ancak bu sefer 4 gün geçmesine rağmen arayan olmadı.
Anladım hocam. Dediğim gibi burdan bayinin insiyatifiyle değişim gibi bir sonuç almanız pek mümkün değil gibi görünüyor.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,034
7
51,368
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Geçmiş olsun. 0 km araçta böyle üretim kaynaklı hataları Opel'de de yaşadık, Ford'da da yaşadık.

2009 yılında Ford'da yaşadığımız sorunda öncelikli olarak anlaşma yoluna gidelim dedik, tabii ki anlaşamadık. Onun üzerine o zamanki hukuki hakları kullanarak önce ödemelerimizi durdurduk (ama artık bunu yapma hakkınız yok bilginiz olsun, kan alırlar :d ) devamında iş mahkemeye gitti, sonrasında da ilk duruşmadan 1 gün önce Ford Otosan anlaşma teklif etti, aracı alıp aynısının 2010 olanını vermeyi teklif etti. Ben etmezdim ama babam kabul etmişti o zaman.

2012'de de Opel aracı 0 km almıştık. O araç sizinki biri birden çok yerinden bombalar patlatıyordu. O konuda ne yaptıysak Opel Türkiye'ye diş geçiremedik. Meriva B ayıplı mal rezalet vb keyword'lerle forumda aratırsanız bence bulursunuz :') En sonunda 1,5 yıl sonra çareyi başka marka 0 aracı alırken takasa vermekte bulduk.

Bunlar kul yapımı, arada böyle örnekler maalesef çıkabiliyor. Burada faktörlerden biri markanın piyasadaki imajını koruma çabası ne kadar, malına ne kadar arka durabiliyor olduğu. Bunu nadiren Japon markalarında ve elit seviyedeki premium araçlarda görebilirsiniz. Diğerleri çok da umursamaz. Esas faktör ise yasaların tüketiciye ne kadar sahip çıktığı konusu. İşte esas burada patlıyoruz. Yani yaşadığınız sorunların temelinde muz cumhuriyetinde yaşıyor olmamız gerçeği var.

Bu kadar sorun yumağı bir aracı satabilirseniz satın, başka bir araç alın. Açıkçası yasal yaptırımlar bu haldeyken, markanın aracınızı alıp yenisini vermeyi kabul edeceğini hiç düşünmüyorum. Böyle bir şey olursa benim için büyük sürpriz olur.
 

zbetk

Profesör
Beta Programı
2 Eki 2016
251
249
1,245
İstanbul
Marka
BMW
Aracımda cam tavan bulunuyor. Ancak ilk olarak kendim test ettim ve hem ön cam altındaki giderlerden hem de cam tavan giderlerinden su döktüğümde aracın altından su geldiğini gördüm. Aynı durum serviste de gözlemlendi. Hatta silecek kısmını söküp bile denedik ve kanallar suyu aracın altına kadar iletebildi.

Ancak serviste tavan kısmından su döküldüğünde aracın altından suyun hepsi akıyor gibi gelse de çok uzun süre döküldüğünde aracı gaz-fren yaparak sarstığımızda sağ taraftan birkaç damlama olduğunu fark ettik. Zaten kısa süreli yağmurlarda ya da araç yıkama gibi durumlarda içine henüz su almadı, dökülmedi. Servisteki ustalar tahliye kanallarında tıkanıklık olmadığını ama başka bir sıkıntı olabileceğini söyledi. Ayrıca su hemen dökülmüyor. Videolarda da belki fark edebilirsiniz, gaz-fren yaptığım (aracı sarstığım) anda su tam anlamıyla dökülüyor. Sürekli bir damlama ya da sürekli bir sızıntı gibi değil. Bundan dolayı zaten ustalar klasik alışılmış bir sorun olmadığını söylediler. Yani konsol içinde bir yerde birikme yapıyor gibi. Ancak servistekiler araç yeni olduğu için aracın konsolunun arkasında ne olduğunu da bilemiyorlar ve suyun birikebileceği bir yer var mı diye sorduğumda cevap veremiyorlar. Konsolun sökülüp bakılması gerektiğini dile getiriyorlar.

Cevabınız için teşekkür ederim, yine de aklımda tutacağım ve tıkanıklık üzerine de tekrardan soracağım.
Bendeki sorun tam tarif ettiğiniz gibiydi. Az yağılarda yada araç yıkamada problem yok. Yoğun yağışta ise bende de tam sizde olan yerden su geliyordu. Giderin kapı eşiğine çıktığı yerde birikmişti toz toprak ve oradaki plastik parçayı söküp iyice temizlemiştik. Sizi araçtada toz kir olmasa bile belki conta gibi malzeme fazla sıkılmış olabilir ya da o parça tam olarak yerleştirilmediğinden debi arttığında içeri biriktiriyor olabilir. Suyun akmasından ziyade debi oradaki önemli nokta, hatta bana camın altındaki giderlerin de tıkanmış olabileceğini ve suyun birikerek içeri gelebileceği de söylenmişti ama basitçe kapı eşiğindeki giderler ile halletmiştik. Aklınızda bulunsun.
 

phdmscmakina

26LION35
Senkromeççi
16 Ocak 2024
17
13
70
31
İstanbul
Marka
Peugeot
Geçmiş olsun. 0 km araçta böyle üretim kaynaklı hataları Opel'de de yaşadık, Ford'da da yaşadık.

2009 yılında Ford'da yaşadığımız sorunda öncelikli olarak anlaşma yoluna gidelim dedik, tabii ki anlaşamadık. Onun üzerine o zamanki hukuki hakları kullanarak önce ödemelerimizi durdurduk (ama artık bunu yapma hakkınız yok bilginiz olsun, kan alırlar :d ) devamında iş mahkemeye gitti, sonrasında da ilk duruşmadan 1 gün önce Ford Otosan anlaşma teklif etti, aracı alıp aynısının 2010 olanını vermeyi teklif etti. Ben etmezdim ama babam kabul etmişti o zaman.

2012'de de Opel aracı 0 km almıştık. O araç sizinki biri birden çok yerinden bombalar patlatıyordu. O konuda ne yaptıysak Opel Türkiye'ye diş geçiremedik. Meriva B ayıplı mal rezalet vb keyword'lerle forumda aratırsanız bence bulursunuz :') En sonunda 1,5 yıl sonra çareyi başka marka 0 aracı alırken takasa vermekte bulduk.

Bunlar kul yapımı, arada böyle örnekler maalesef çıkabiliyor. Burada faktörlerden biri markanın piyasadaki imajını koruma çabası ne kadar, malına ne kadar arka durabiliyor olduğu. Bunu nadiren Japon markalarında ve elit seviyedeki premium araçlarda görebilirsiniz. Diğerleri çok da umursamaz. Esas faktör ise yasaların tüketiciye ne kadar sahip çıktığı konusu. İşte esas burada patlıyoruz. Yani yaşadığınız sorunların temelinde muz cumhuriyetinde yaşıyor olmamız gerçeği var.

Bu kadar sorun yumağı bir aracı satabilirseniz satın, başka bir araç alın. Açıkçası yasal yaptırımlar bu haldeyken, markanın aracınızı alıp yenisini vermeyi kabul edeceğini hiç düşünmüyorum. Böyle bir şey olursa benim için büyük sürpriz olur.

Kesinlikle haklısınız. Asıl pay yaşadığımız ülke ve vatandaşı yerine firmaların yanında olan hukuk yapımızda.
 

phdmscmakina

26LION35
Senkromeççi
16 Ocak 2024
17
13
70
31
İstanbul
Marka
Peugeot
Anladım hocam. Dediğim gibi burdan bayinin insiyatifiyle değişim gibi bir sonuç almanız pek mümkün değil gibi görünüyor.

Hocam yeni bir şey duydum ve merak ettim. Firma araç değişimi kararı verecek olursa gizlilik protokolü yapmak istiyormuş ve bu durumda yapılan sosyal medya paylaşımları tüketicinin aleyhine tazminat ödemesi için kullanılabiliyormuş. Doğruluk payı nedir acaba? Örneğin burada yaptığım paylaşım olur da firmadan değişim kararı çıkarsa beni zor durumda bırakabilir mi?
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım