Ülkemizde LPG taktırmak gerçekten çok külfetli bir şey. Çoğu arabaya takılan tesisat kelimenin tam anlamıyla leş, yani o kötü takılmış LPG tesisatı size denk gelirse canınız bol bol yanacaktır. Fsi motor zaten tüpe uyum konusunda biraz hassas, buna dikkat ederek takılmış mı acaba bu önemli.
Öte yandan uzun süre LPG'de binilmişse motor yönünden de size geri dönüşler olacaktır. Bobin-buji-buji kablosu-subaplar gibi gibi.
Yani işin özü burada kararı verecek olan sizlersiniz. Eski arabaya binecekseniz marka model ne olursa olsun her an bir şeylerin bozulabileceğini düşünerek yaşamalı ve ona göre de gerek bütçe gerekse sabır konusunda hazırlıklı olmalısınız, ustanızın olması yani tanıdık birilerinin olması da hem yapılacak işçilik hem de ufak bir arızada bile büyük bir şey gibi gösterilip kandırılma olanağınızın düşmesini sağlar. Keza eski araba bakarken de gerçekten mekanik olarak diri olmasına özen gösterin, bunun içinde şasi, yürüyen aksam, motor vs vs diye gider. Kaporta ve iç mekan gibi unsuları ikinci plana bırakın çünkü sizi yarı yolda bırakacak olan mekanik aksam olur, kaporta çok kolay iş nasılsa.
Eğer ben bunlara hazır değilim, ben binip gideyim, arızalarla ustalarla uğraşamam diyorsanız direkt olarak gidip yeni ve kilometresi düşük araba alıp hayatınıza devam edin. İşte bu noktada insanlar arasında ayrım başlıyor, kimisi eski arabalara binip kondisyonu yükseltip üst segmente binmeyi tercih ederken kimisi de yeni model arabalara binmeyi tercih ediyor.