Özellikle yurt dışı üretim araçlarda OEM aküler ciddi şekilde yüksek kalite standartlarında üretiliyor. Belki arabaların stokta bekleme ihtimaline karşı da böyle üretiliyor olabilir. Birinci sebep bu kalite farkı.Arabanin uzerinde gelen aku energizer gibi birseydi birgun ibreler sona gitti geldi vag grubu diye aha dedim sizlere omur degistireyim. Uzun lafin kisasi merak ettigim konu su 6 sene boyunca far sensoru vs tipteki seyler acik sekilde gezmeme ragmen aku bitmedi. Simdi uzerinde (5 ay oldu galiba gerci taktirali) servisin degistirdigi mutlu var 2 sene deniyor hadi bana 3 sene.bu fark neden dolayi olur ?
İkinci sebep ise, araba yıllanıp yaşlandıkça arabanın şarj dinamosu, V kayışı, gergi kasnağı vb. şarj sistemleri de yaşlanıyor ve doğal olarak ilk günkü performansında kalmıyor. Biraz onun da etkisi oluyor. Ben son akü değişimimde arıza yapıp eski aküyü yiyen bu parçaların tümünü değiştirmiştim, 2 yıllık akü hala ilk günkü gibi çalışıyor, aydınlatmaları oynatmadan marş basıyor. (haftaya aniden biterse rezil olurum o ayrı )
Bu arada Energizer nasıldır diye merak ediyordum. Zamanında akümü yenilerken tereddütte kalmıştım. Mazda'ya oem olarak takılıyorsa benim için yeterli referanstır