SRS tipi hava yastıklarında güvenlik mantığı , hava yastığının emniyet kemerine EK bir güvenlik sistemi olmasıdır. Dünya üzerinde en benimsenen sistem de SRS sistemdir.
SRS : Supplementary Restraint System
Yani "İlave Sınırlama Sistemi". Bu da havayastığının diğer isimlerinden biridir. Bu ismin kullanılmasının "asıl" sebebi, sürücülere "Havayastığı, emniyet kemerine ek olarak geliştirilmiş bir güvenlik donanımıdır" kelimesini sürekli olarak hatırlatmaktır. Çünkü hepimizin bildiği gibi (özellikle Türk zekası bu konuda ileri seviyededir) havayastığı olan araçlarda bazı "akıllı" kullanıcılar, sırf havayastığı uyarı ışığı sönsün, rahatsız etmesin diyerek, emniyet kemerini takmakta ancak emniyet kemeri kendi üzerinden değil, koltuk üzerinden geçmektedir (!) yani sürücü emniyet kemeri takılmış koltuğa oturmaktadır (!)
Unutulmaması gereken şudur :
Günümüz araçlarında şu koruma sistemleri mevcuttur :
1. Emniyet Kemeri
2. Emniyet kemeri gergi kontrol sistemi
3. Havayastığı
Bu 3 donanım "AYNI ANDA ÇALIŞMAK ve KORUMAK ÜZERE" tasarlanmıştır. Yani birini devre dışı bıraktığınızda "koruma" faktörü ortadan kalkar.
koyu kısımları internetten bulduğum bir forum mesajından kopyaladım.
Ben de bir akrabamı emniyet kemerini arkadan geçirdiği için trafik kazasında kaybettim. amacı güvenlik olan bir sistemin kandırılması aslında ölümcül sonuçlar doğurabiliyor.