@Iskender™ çok güzel ve faydalı bir bilgi olmuş önce ben hesaplamamı yapayım sonra da sorularımı sorayım.
1997 Renault Clio 1.4 RT
75 ps 8 v 107 nm
5750rpm*107nm tork/7120=
86.4
1.sorum aracımda herhangi bir elektronik beyin vs mevcut değil, bu kısıtlama fabrika tarafından tamamen mekanik bir şekilde mi gerçekleşmiştir?
2.sorum bir kaç atmosferik aracı daha hesapladım genellikle 9-11 bg arası veriyor, yazılıma değecek cinsten bir kayıp değil gibi gözüküyor, soruya gelecek olursam eski aracımız atmosferikti ve hesapladığım zaman tamı tamına 25 bg kısılma görüyorum, bu motorun çok verimli/sağlam/ince mühendislikle hazırlanmış olduğunu ya da dayanıklı olduğunu gösterir mi yoksa tamamen pazarlama stratejisi olabilir mi?Teşekkürler.
2.soruya muhattap araç, 2003 BMW 318i 2.0
143 ps 16v 200nm
6000rpm*200nmtork/7120=
168 ps
Bu motor daha sonradan 150 bg'lik versiyonuyla BMW 120i ve E90 318i' de kullanıldı.Bu sebepten bana sanki pazarlama stratejisi gibi geliyor.Ama yine de yanıtları bekliyorum.Bilgi için teşekkürler çok faydalı olmuş.Yalnız o 25 ps'i ve 170 küsür bg'i gördükten sonra ulan keşkem yazılım atsaydık dediğim doğrudur.