Hocam arıza videolarına bakarak araba almaya kalkarsanız hiçbir arabayı alamazsınız. Yutubda fordundan fiatına, vwsinden bmwsine bütün markaların böyle hatalı imal edilmiş araba videoları dolu. Onu geçtim bence bu araç %99 ihtimalle ilk alındığından gayet sorunsuzdu fakat sonradan opel ustacıklarının veya kullanıcı yüzünden bu hale geldi.
1.4 T ünitenin lpg ile kullanımı hakkında bir fikrim yok o yüzden 1.6 atmosferik üniteyi oyladım
Sadece 1.6 atmosferiklerde magnezyum sibob kullanmalarını anlamadım. Yüksek sıcaklıklara nasıl dayanmıyor acaba magnezyum 650 °C de erimeye başlıyor tekerler o kadar ısınıyo muydu ya ? Hadi lastikler eridi sonra siboblar eridi desek lastikçiler tanesini 10-20 liradan değiştiriyor 2-3 bin çok fazla değil mi..
Lpg'li Cruze'de arkadaş direk değişti. 2 sene kadar önce 500-600 civarı hatırlıyorum. Tekrar değişmesi gerektiği dönemlerde de arabayı direk sattı, Clio 0.9 aldı
Arkadaşlar tüm cevaplar için hepinize çok teşekkür ederim. Videoyu izledikten sonra içim karardi farklı bir araç mı baksam diye düşünmedim değil
.
Videodaki söylenenlerin altına imzamı atarım. Aynı jenerasyon (hatta orta konsolları, direksiyonu, göstergeleri filan birebir aynı) Meriva'mız vardı. Elektronik arızalarının sebebi hiçbir şekilde bulunamadı. Yetkili servisleri sıra sıra gezdi, ne tespitini yapabildiler, ne onarımını. Yolda giderken şalter kapatan, seyir helindeyken elektrikle elektronikle bütün ilişkisini kesen bir arabaydı. Sert girilen bir virajda hiçbir yere çarpmadan rot başı çıkmıştı, tekerlekler birbirine bu şekilde /\ bakar vaziyette çekiciyle götürülmüştü. Arka süspansiyonunda bir yerlerde geometri bozuktu, 5000 km'de bir lastikler iç taraftan anormal aşınıp telleri çıkardı. Servise götürüldüğünde tabii ki kullanıcı hatası dendi. Yapacak hiçbir şeyimiz kalmadı, 0 km Leon alırken takasta kullanıldı. Alana Allah sabır versin dedik kendi kendimize.
Opel'in yetkili servislerini sorarsanız zaten apayrı bir film. Forumda benim mesajlarım Opel servis diye aratın, böyle uzun uzun anılarımı bulacaksınız.
Bunlar dışında 2 tane Astra J gördüm. Biri aracını yeni almış İstanbul Pendik ATM bayiinden, Maltepe'de Ziebart'ta karşılaştım. Boya korumaya mı seramik kaplamaya mı artık neyse getirmiş, arabanın boyalı olduğunu gözümün önünde öğrendi. Ben de baktım, hakikaten de kötü boyalıydı sol taraftan. Bir iş arkadaşımda da 1.4T vardı. 1 yıl boyunca ön tekerleklerden birinden 130-140'tan sonra gelen korkutucu bir tıkırtı sesinin çözümünü arıyordu, henüz hiçbir servis çözüm üretememişti. Sonrasında işten ayrıldım, arabanın akıbetini bilmiyorum.
Astra alacaksanız H kasadan sonrasına hiç bakmayın derim.
Edit: Opel'in motorlarında LPG'yi asla düşünmeyin. Araba kesinlikle kısa süre içerisinde can sıkıcı bir şey halini alacaktır. LPG diyorsanız Corolla'ya Civic'e Elantra'ya bakın.