KAPALI Astra K 1.6T AT vs Civic HB Sport 1.5T CVT

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Başlıkta belirttiğim 2 araç arasında kalmış bulunmaktayız, biraz önce civic sedan RS test ettim, gerçekten beklentimin çok üzerindeydi arabanın gidişi, epey ısıttı kendini bana kereta :D

Astra K 1.4T 150 otomatik arkadaşımda var. Güzel keyifli otomobil fakat Civic kadar hevesli gelmedi bana.

Biraz önce Opal ile görüştüm. 1.6T 200 hp otomatik OPC Line Nisan ayı içerisinde gelecekmiş, fiyatta yardımcı oluruz dediler. Opc Line, dynamic paket ile tamamen aynı, ekstra olarak 18" jant, opc line body kit ve çift egzoz çıkışı var.

Civic HB Sport 1.5 182 hp CVT ise Sedan RS ile donanım olarak neredeyse aynı. Eksikleri deri koltuk ve sunroof ki ben en nefret ettiğim iki şey zaten o. Fiyatta inmeye niyetleri yok gibi. 100.900 liste fiyatı var.

CVT şanzıman beni çok şaşırttı, hiç bir şekilde performansı baltalamıyor, fakat bulduğum video her şeyin hissiyat olmadığını gösterdi:

Civic 0-100 8.1 saniye, 100-200 23 saniye
Astra 0.100 7.2 saniye, 100-200 18 saniye

Astra'nın yakıt tüketimini hakkında kafamda bir ortalama belirleyemiyorum çünkü otomatiğin hiç test videosu yok. Eren Tekin manuel versiyon için 8.5 sakin kullanım, gazlamalı 12 demiş. Sizce otomatik değerleri buna yakın olur mu?

Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
2 araba da sürüş olarak çok iyi zevkler ve renkler devreye girecektir artık :)
Opel in yakıt verileri diğer firmalardan farklı olarak WLTP sistemi ile ölçülüyor ve değer olarak 6-10 arası yaktığını söyleniyor zaten 1.6 sidi insignia sende kullanmıştın ondan farklı yakacağını sanmıyorum. http://www.opel.com.tr/tools/yeni-yakit-tuketim-degerleri.html

0-100 değerleri de diğer firmalar genelde boş ağırlık+sürücü (75 kilo) ile ölçerken opellerde boş ağırlık+sürücü (75 kilo)+125kg ile ölçülüyor bu da zaten ağır olan şanzıman ile birleşince rakiplerinden yavaş gözüküyor.
 

tesla

Profesör
3 Şub 2017
358
453
1,095
civice gereksiz tapmaya gerek yok sonucta compact sınıf bir araç, megan 308 civic astra olsun aralarında ahım şahım ne fark olcak sanki apexten apexe koşuluyo hergün. sürüş deneyimlerini yılda 3-5 gün anca denk gelirde zorlarsınız. mantıklı olan, ve içinde kendinizi hangisinde iyi hissediyorsanız onu alın. valla testlerde civic te astrada aynı aralıkta tüketime sahip ben olsam cvt falan yada yalıtımı kötü civicle uğraşmam direkt astrayı alır geçerim hocam. daha rafine daha tok araca binerdim
 
  • Beğeni
Tepkiler: @gulec

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,324
46,008
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Vallahi son olarak tercihimi kısa ve net şekilde toparlayayım.
150'lik astra vs 180'lik civic ikileminde cvt şanzımanı sürücü beğeniyorsa civic'i alırım.
200'lük astra vs 180'lik civic ikileminde düşünmeden astra alırım.
160'lık çift turbolu dizel üniteyi fazla yakmasın, yakıtı beni üzmesin, çok gazlayan biriyim benzinle başa çıkamam dersem alırım.
Tasarım konusu görecelidir ama astra'nın tasarımını daha sade ve oturaklı buluyorum.
 

Mamlamoz

Asfalt Kurutucu
10 Eyl 2016
15
12
595
Astraya 4bin tllik siyah deri koltuk opsyonuda ekletirseniz ön arka koltuk ve direksyon isitmada geliyor 200hp ve son hizi 235 km hondada 200 le sınırlandırılmış tabiki ilerde yazılımla muhtemelen açarlar bence astrayi bekleyip bir test surusu yapin.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

SerkanErdem

Profesör
24 Eki 2016
139
65
1,035
37
Istanbul
Bu iki arabayi cok kiyasliyorduk. Benim tercihim Civic olurdu. CVT sanziman bazilari ne kadar sevmiyorsa da, sonucta hala sorunsuz tam otomatik sanziman ve bu modelde baya gelistirilmis. 6 yil garantiyi veriyorlar, az degil, hiz limiti de ona gore belirlediler ve tum ulkelerde oyle, Japonlar dikkat ediyorlar bu konuda.
Opelin durumu da belli degil, Peugeout satin aldi, nedenleri ve gelecekte nasil ilerliyecekleri belli degil.
Ama tabi Opeli de test yapmanizda fayda var, icinizde kalmasin diye.
Ama Civic HBin tasarimi ben daha cok seviyorum, bu arada bagaj hacmi da civicin daha yuksek. ;)
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Başlıkta belirttiğim 2 araç arasında kalmış bulunmaktayız, biraz önce civic sedan RS test ettim, gerçekten beklentimin çok üzerindeydi arabanın gidişi, epey ısıttı kendini bana kereta :D

Astra K 1.4T 150 otomatik arkadaşımda var. Güzel keyifli otomobil fakat Civic kadar hevesli gelmedi bana.

Biraz önce Opal ile görüştüm. 1.6T 200 hp otomatik OPC Line Nisan ayı içerisinde gelecekmiş, fiyatta yardımcı oluruz dediler. Opc Line, dynamic paket ile tamamen aynı, ekstra olarak 18" jant, opc line body kit ve çift egzoz çıkışı var.

Civic HB Sport 1.5 182 hp CVT ise Sedan RS ile donanım olarak neredeyse aynı. Eksikleri deri koltuk ve sunroof ki ben en nefret ettiğim iki şey zaten o. Fiyatta inmeye niyetleri yok gibi. 100.900 liste fiyatı var.

CVT şanzıman beni çok şaşırttı, hiç bir şekilde performansı baltalamıyor, fakat bulduğum video her şeyin hissiyat olmadığını gösterdi:

Civic 0-100 8.1 saniye, 100-200 23 saniye
Astra 0.100 7.2 saniye, 100-200 18 saniye

Astra'nın yakıt tüketimini hakkında kafamda bir ortalama belirleyemiyorum çünkü otomatiğin hiç test videosu yok. Eren Tekin manuel versiyon için 8.5 sakin kullanım, gazlamalı 12 demiş. Sizce otomatik değerleri buna yakın olur mu?

Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?
1.6 t ve civic sport radarımda ancak CVT kesinlikle almam. test ettim gitmiyor. bana göre gitmiyor yani. tatmin olmadım. astra test aracı gelirse ona da bakacağım. bu arada hb 100k olacak ise çok iyiymiş şahsen deri koltuk ve sunroof için 9k vermek saçmalık
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
@Renard işte dediğin hız olayı göreceli :) ben aracı sürerken beklentimi epey düşük tuttum, belki bana o yüzden iyi gelmiş olabilir, levorg'a göre bariz iyi gidiyordu bence, ama 180 olmasa da 170 hp derim ben civic e, yakıtıda astra ya göre bariz düşük olacak gibi duruyor civic in, birde cvt nin vites geçişleri elbette yavaş ama opel'in tork konv. nün yavaşlığı kadar rahatsız etmedi beni. Genel anlamda 100 bin versem civic e hiç üzülmem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Opel Tork konvertörlü şanzıman kullandığı için rahat rahat tork ve beygir değerleri kastırmış. Honda CVT kullanmasaydı eminim ki Civic'in değerleri bambaşka bir seviyede olurdu. Sırf şu olay bile Honda'ya sinir olma sebebi
İkisi arasında kalsam muhtemelen Astra'yı seçerdim
Civic RS'de CVT problemi patlayacak, DSG problemlerinin önüne geçecek atın fava bekleyin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: @gulec ve alfhonso

OzcanSAHAN

Taklacı Güvercin
11 Ocak 2017
47
37
295
@Renard işte dediğin hız olayı göreceli :) ben aracı sürerken beklentimi epey düşük tuttum, belki bana o yüzden iyi gelmiş olabilir, levorg'a göre bariz iyi gidiyordu bence, ama 180 olmasa da 170 hp derim ben civic e, yakıtıda astra ya göre bariz düşük olacak gibi duruyor civic in, birde cvt nin vites geçişleri elbette yavaş ama opel'in tork konv. nün yavaşlığı kadar rahatsız etmedi beni. Genel anlamda 100 bin versem civic e hiç üzülmem.

CVT'nin vites geçişleri sürekli değişken kasnak yapısı var, nasıl bir yavaşlama söz konusudur? A4 multitronic B8'de kullanıyorum gayet seri ve sıfır sarsıntı...
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Astra her ne kadar motor olarak daha iyi olsa da Civic tercih ederdim. Hem 4 kapılı ve daha konforlu bir araç. Tasarımı da çok iyi. Özellikle koyumsu gri rengi çok güzel duruyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
CVT'nin vites geçişleri sürekli değişken kasnak yapısı var, nasıl bir yavaşlama söz konusudur? A4 multitronic B8'de kullanıyorum gayet seri ve sıfır sarsıntı...
Sizi zf ve dsg kullanmaya davet ediyorum. Bu konuda benim hislerimi bir kenara bırakın:
Cvt rs: 8.1 sn 0 100 220nm tork
Manuel rs: 7.1sn 0 100 240nm tork

Cvt aktarması zayıf bir şanzıman. Sarsıntısızlığı benim şahsi olarak umrunda değil.
 

sunake

Profesör
8 Eyl 2016
269
371
1,445
Hocam arabanin adi RS, CVT var. Yani manueli satista olsa dusunmeden alin diyecegim de, maalesef. Hem scooter kullanir gibi araba kullanacagim, hem de performansimdan ve surus zevkimden kesecekler. Yoh yeaaaa
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve Porsche

OzcanSAHAN

Taklacı Güvercin
11 Ocak 2017
47
37
295
Sizi zf ve dsg kullanmaya davet ediyorum. Bu konuda benim hislerimi bir kenara bırakın:
Cvt rs: 8.1 sn 0 100 220nm tork
Manuel rs: 7.1sn 0 100 240nm tork

Cvt aktarması zayıf bir şanzıman. Sarsıntısızlığı benim şahsi olarak umrunda değil.

Ne alaka?! CVT vs Manuel vites, manuel viteste devir bandını kendin ayarlayabilirsin ve 0-100 turminüt dereceni kendin belirlersin. Tüm otomatik şanzımanlar optimum ayarlarla işlemlerini yapar. Race mod programlı bir otomatik şanzımanla 0-100 ünü kıyaslayabilirsin, örnek porsche'un PDK'sı... CVT'de kademe yok, sonsuz orantılıdır mekanik olarak sistem hızlı hareket eder ve bu işi motorun oluşturacağı torkla hareket eder. Özet olarak CVT kademe aktarmıyor... Yukarıda verdiğin örnekle iki araç arasında 1 sn fark var ve bu kayıp kademe yazılımıyla alakalıdır, ve 1 sn çok iyi fark...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım