BMW 3 KASA YADA 1 KASA HAKKINDA

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Korktuğumda arkadaşa anlatmak istedğimde buydu zaten güç ve duruş ama hayalimde hep bmw var arkadan itiş heyecanı falan o yüzden ikilemde kaldım .
Bu ülkede öyle risklere girilmez brocum hele altında mis gibi araban varken.. ha çok merak ediyosan kirala bi bmw 1.16 sür bakayım. Ben 3.20i 40. Yıl m pakete bindim birkaç kez. Leon 1.2 tsi la gazladık leonu geçti ama güç bela. Leon fr olsaydı banko bizi geçmişti...
 

yucelcan16

Taklacı Güvercin
4 Ara 2017
26
9
295
İlk çıktığı yıl M paket 1 serisine yolcu olarak binmiştim. Koltuklarıyla filan insanı direk olarak araba kullanmaya motive eden bir araçtı. Sonra kasası değişti, farklı versiyonları çıktı. Ben sadece showroom'da bindim, kullanmadım. Ama kullananlar sürüşüne hayran. Her ne kadar son yıllarda BMW farklı sebeplerden ötürü nefret ettiğim ve yenilerini asla almayacağım bir marka olsa da, sürüş makinası olarak bu kadar namı yürümüş bir markaya saygı duyarım.

Leon'u ise iyi bilirim. Bizde de var. Yazdığınıza dayanarak çok net söyleyebilirim ki, size acaba dedirten çevrenizdekiler zerre kadar arabadan anlamıyordur. İç mekandaki trim seslerine filan takılan biri olmadığımı belirterek tanıdığım bildiğim Leon Mk3 kasayı anlatayım: Sürüş sırasında altyapısı bir bütün olarak ızdırap çeken bir araba. Yol koşulları veya sürüş karakteri aracı biraz zorlamaya başladığı zaman, sürücüsüne "nolur artık sal beni" diye yalvaran bir şasi ve süspansiyon geometrisine sahip. O yüzden BMW'nin yanına yaklaşamaz.

Bu forumda defalarca yazmışımdır. Benim için güncel Leon C sınıfı değil, boyutları büyümüş bir B sınıfı araçtır. Baz donanım ve motor seçeneği de ancak sakin sürüş profiline sahip çocuklu aileler için fiyat/performans arabası olarak çok çok iyi bir seçenektir. Dönüş çapı iyi, iç mekan genişliği iyi, sakin sürüşte yakıt tüketimi iyi, Rapid'den daha iyi yol tutar, donanımı ve iç mekan kalitesi daha iyidir. Bu arabayı öyle değerlendiririm.

1 serisi ile Leon arasında kalıyorsanız Mk1 Cupra veya Mk2 Leon'u düşünerek arada kalın. Bakacaksanız eski kasalarına bakın. Yenileri ise 1 serisini geçtim, nasıl becermişlerse platform kardeşi Golf'ün bile eline su dökemiyor. Eğer BMW, altyapısı Leon'unki kadar beter bir araba yapmışsa onu da eleyin zaten. :)
İlk çıktığı yıl M paket 1 serisine yolcu olarak binmiştim. Koltuklarıyla filan insanı direk olarak araba kullanmaya motive eden bir araçtı. Sonra kasası değişti, farklı versiyonları çıktı. Ben sadece showroom'da bindim, kullanmadım. Ama kullananlar sürüşüne hayran. Her ne kadar son yıllarda BMW farklı sebeplerden ötürü nefret ettiğim ve yenilerini asla almayacağım bir marka olsa da, sürüş makinası olarak bu kadar namı yürümüş bir markaya saygı duyarım.

Leon'u ise iyi bilirim. Bizde de var. Yazdığınıza dayanarak çok net söyleyebilirim ki, size acaba dedirten çevrenizdekiler zerre kadar arabadan anlamıyordur. İç mekandaki trim seslerine filan takılan biri olmadığımı belirterek tanıdığım bildiğim Leon Mk3 kasayı anlatayım: Sürüş sırasında altyapısı bir bütün olarak ızdırap çeken bir araba. Yol koşulları veya sürüş karakteri aracı biraz zorlamaya başladığı zaman, sürücüsüne "nolur artık sal beni" diye yalvaran bir şasi ve süspansiyon geometrisine sahip. O yüzden BMW'nin yanına yaklaşamaz.

Bu forumda defalarca yazmışımdır. Benim için güncel Leon C sınıfı değil, boyutları büyümüş bir B sınıfı araçtır. Baz donanım ve motor seçeneği de ancak sakin sürüş profiline sahip çocuklu aileler için fiyat/performans arabası olarak çok çok iyi bir seçenektir. Dönüş çapı iyi, iç mekan genişliği iyi, sakin sürüşte yakıt tüketimi iyi, Rapid'den daha iyi yol tutar, donanımı ve iç mekan kalitesi daha iyidir. Bu arabayı öyle değerlendiririm.

1 serisi ile Leon arasında kalıyorsanız Mk1 Cupra veya Mk2 Leon'u düşünerek arada kalın. Bakacaksanız eski kasalarına bakın. Yenileri ise 1 serisini geçtim, nasıl becermişlerse platform kardeşi Golf'ün bile eline su dökemiyor. Eğer BMW, altyapısı Leon'unki kadar beter bir araba yapmışsa onu da eleyin zaten. :)
Harika bir yazı olmuş ço kötü değil ancak özellikle trim sesleri delirtiyor ve virajlarda acaba ne zaman kayacak önden diye bekliyorum burda kayarmı taklaya gelirmiyiz diye toparlıyor ama bende daha öncesinde 1.5 dci clio vardı belki abartmış olucam ama iyi yol tutardı hatta leondan da iyi siz daha bilgiliye benziyosunuz daha iyi bilirsiniz ama öyleydi sanki yakıt olarak bundan az yakan benzili varmı diye düşünüyorum sakin kullanımda evet yakıt güzel duruşu güzel ama eksileri fazla ben frenleri de begenmiyorum dediğiniz gibi golfe yaklaşamaz aradaki fiyat farkını binen anlar aracımı seviyorum ama - leri ile yani 1 serisi binmedim bilemiyorum sizden öğreniyorum teşekkürler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

yucelcan16

Taklacı Güvercin
4 Ara 2017
26
9
295
Bu ülkede öyle risklere girilmez brocum hele altında mis gibi araban varken.. ha çok merak ediyosan kirala bi bmw 1.16 sür bakayım. Ben 3.20i 40. Yıl m pakete bindim birkaç kez. Leon 1.2 tsi la gazladık leonu geçti ama güç bela. Leon fr olsaydı banko bizi geçmişti...
:) bro naptın be 170 hp araç ? düşündürdü şimdi bu dediğin acaba kasamı ağır kalıyor yoksa tork mu az geliyor ? ama 40. yıl paketide paket be abi gitmesin içinde otursam yeter o döşemeler harika :)
 

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
Ben öyle düşünmüyorum güzel abicim allaha şükür elimizde var dağlar kadarda fark yok bence ikiside c belkide leonda daha fazla donanım var ? cam tavan - cruse control falan yani fiyat farkıda fazla yok he tabiki bmw kalite yani ama bence o kadarda küçümseme sen yinede güç olarakta fazla küçümsediğin araç. Yani burda birşeyler öğrenmek için yazıyoruz . Varsa lenonun yada bmw 1 aracın anlat bana ?
kardeş bmw1 nire leon nire karşılaştırılacak araçlar değil
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve bt

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
Bu ülkede öyle risklere girilmez brocum hele altında mis gibi araban varken.. ha çok merak ediyosan kirala bi bmw 1.16 sür bakayım. Ben 3.20i 40. Yıl m pakete bindim birkaç kez. Leon 1.2 tsi la gazladık leonu geçti ama güç bela. Leon fr olsaydı banko bizi geçmişti...
bahsettiğin frın 0-100ü 8sn değil mi, nasıl geçecek diğeri 7.6sn
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve yaso

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Aynen yanlış anlaşılmasın FR 3.20 ed yi geçer.. 1.2 tsi ı bile zorla geçiyo 3.20 :)
 

yucelcan16

Taklacı Güvercin
4 Ara 2017
26
9
295
Peki alsam 1.16i hangi paket almam gerek m sport - urban line - sport - exclusive ?
 

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Karşılaştırmaya girmeyecem bazı arkadaşlar biraz hayale dalmış. Sadece şu son soruya cevap vereyim
Peki alsam 1.16i hangi paket almam gerek m sport - urban line - sport - exclusive ?
M sport güzel, direksiyon müthiş (standart direksiyon deri ama çok sert hiç yumuşak değil) ama M pakette 2. El temiz chiplenmemiş bulmak çok zor olur. Sport line sadece direksiyon kırmızı dikişli felan. Süspansiyon sertliği sorun olmazsa TEMİZLİĞİNDEN EMİN OLDUĞUNUZ M paket iyidir. Ama ben şahsi olarak lacivert urban paket seviyorum :D m Paket dışında diğerleri kozmetik. M de de direksiyon ve süspansiyon fark ediyor. Birde m ve sportta sport+ modu var onuda yazılımla açtırırsınız çok ahım şahım bi durum değil. Burada arabanın özelliğini değiştiren m paket var diğerlerinde sadece kozmetik farklar.
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,078
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
bmw 1 serisi benim icin cok ozeldir compact sinif arabalari severim, park yeri kolaydir kivraktir vs. ve bu sinifta arkadan itis olan tek arac olmasi ve yuksek guclere cok rahat ulasabilecek bir altyapida olmasi gercekten onu essiz yapiyor. (116i yi ufak modifiyelerle 200 beygirlere cikariyorlar) bekarsaniz ekonominiz elveriyorsa 1 serisini tavsiye ederim. compact sinif araclarin hicbiri virajda gaza bastiginizda bir bmwdeki gibi yuzunuzu guldurmeyecek. (gazci tayfa degilim ama cizgi kasarim)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TuncYcl

TuncYcl

Profesör
8 Eyl 2016
731
1,070
2,320
28
İstanbul
Marka
BMW
Ben konuyu takip edemedim ama, 1.16d manueldi ve Türkiye paketiydi, tek ekstrası sunroof olmasıydı.Kumaş koltuklu olduğu için ve BMW kumaş koltuğu kaliteli olsa da neden olduğunu bilmediğim şekilde çok kir tuttuğundan sürekli değişik desenlerde sanki ter izi gibi lekeler oluşturuyordu. (Son günlerine tekabül eden zamanda kuzenim de 1.16d almıştı aynı problem birebir onda da vardı).Şu an kullandığım araba ise spor paketli ve spor koltuklarla gelmiş, ekstra olarak Hi-Fi sistemi de almış alırken sahibi, ama nedense sipariş edip aldığı arabayı beyaz almış.Hi-Fi 1de olan düz Türkiye ses sistemin kat kat kaliteli, Markalısını hiç denemedim ama, baz ses sistemine nazaran farkı görüyor ve hak ettiği bu diyorsunuz.Koltuk meselesine dönersek bu koltukların ayarlı yan desteği var ama şiddetli savrulmada öyle çok yerinizde tutmuyor.Evet tamamen istemsiz savrulma. Tabi bu koltuk 1de de alınabilir ama 1 ve 3 farkı olmasa da değinmek istedim.Arka alan için yorum yaparsam zaten tüm BMWleri 4 kişilk olarak sayıyorum çünkü ortaya oturan arkadaşa cidden yazık :). Ama 1 için konuşursam ben 1.80 boyundayım ve arabayı kullanırken arkası cidden sıkışık oluyordu ülkede opsiyonu olsa 3 Kapısı net tercihim olur zaten kullanılmıyor arkası diye. Bu 3te de bu şekilde insanlar değil falan dese de arkası dizi öyle "aa sedana bindim" dedirtmiyor. Ama 4 serisinde grand coupe hakkında fikrim olmamakla, coupe de inmesi binmesi seyahat etmesi gayet rahat. He diyeceksin ki coupe spor araba aldım arkaya kim binecek yerden göğe kadar haklısın, çocukları halı sahaya götürmek için almadık .Kullanım için düşünürsek 3 veya 4 ü motor ne olursa olsun manuel alamıyorsunuz ki ben ilk haftalar cidden çok yadırgadım. Özellikle manuel aldığım araba bir anda süpriz olarak elden gidince baya koymuştu hazırlıksız bir şekilde otomatik kullanıcısı oldum. Bunu 1 ve 3 farkı olarak sayabilirsiniz sanırım, manuelin zevki çok güzel olduğu için 1 den gayet gücüne göre zevk alıyorsunuz. Ama manuel olmadı otomatik alırsanız da, otomatiği tamamen sürüş zevkine göre yapmışlar, M modunda sis vermedikçe vites değiştirmeden gerekli viteste tutarak size kontrol hissini veriyor. Ebatlar olarak karşıdan çok farklı olmasalar da 3 ve 4 çok daha uzun ilk başlarda park ederken fark olarak görüyorsunuz bu durumu onun dışında birinin geçtiği yerden diğeride geçiyor hissiyat olarak farksız. Zaten multimedyaları vs aynı olan arabalar, orta konsol vs bunları anlatmıyorum.Sadece 1 serileri 2014 7 aydan sonra mini makyaj görüp 2. nesil idrive a geçiyorlar(bluethoot müzik dinleme biraz daha yüksek çözünürlük, yazılım hp gösterme vs) bu özelliklerden bir tek arayacağınız BT müzik dinleme özelliği. Özel merak ettiğiniz bir şey varsa cevaplamak isterim ama anlat deyince de aklıma gelenler rastgele bu şekilde.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Bi tane technology paket 2014 model 116i al gec, leon ne ya, her bindigimde millet niye bu araba yerine bmw 1 almiyor diyorum. 1 in tek eksi yonu ic hacim, onun disinda her sey ideal ve insani simartiyor.

Arkadasim 170 lik 118i satiyor, urban line, cruise falan da var, dusunursen yardimci olurum. Arac 100 binde yalniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TuncYcl

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
Bi tane technology paket 2014 model 116i al gec, leon ne ya, her bindigimde millet niye bu araba yerine bmw 1 almiyor diyorum. 1 in tek eksi yonu ic hacim, onun disinda her sey ideal ve insani simartiyor.

Arkadasim 170 lik 118i satiyor, urban line, cruise falan da var, dusunursen yardimci olurum. Arac 100 binde yalniz.
170bg 118 mi varmış :confused:
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

TuncYcl

Profesör
8 Eyl 2016
731
1,070
2,320
28
İstanbul
Marka
BMW
1.18i adamdır, alınacak en güzel BMWlerden biri bence son yıllarda, net şaka makinası.
 

yucelcan16

Taklacı Güvercin
4 Ara 2017
26
9
295
Ben konuyu takip edemedim ama, 1.16d manueldi ve Türkiye paketiydi, tek ekstrası sunroof olmasıydı.Kumaş koltuklu olduğu için ve BMW kumaş koltuğu kaliteli olsa da neden olduğunu bilmediğim şekilde çok kir tuttuğundan sürekli değişik desenlerde sanki ter izi gibi lekeler oluşturuyordu. (Son günlerine tekabül eden zamanda kuzenim de 1.16d almıştı aynı problem birebir onda da vardı).Şu an kullandığım araba ise spor paketli ve spor koltuklarla gelmiş, ekstra olarak Hi-Fi sistemi de almış alırken sahibi, ama nedense sipariş edip aldığı arabayı beyaz almış.Hi-Fi 1de olan düz Türkiye ses sistemin kat kat kaliteli, Markalısını hiç denemedim ama, baz ses sistemine nazaran farkı görüyor ve hak ettiği bu diyorsunuz.Koltuk meselesine dönersek bu koltukların ayarlı yan desteği var ama şiddetli savrulmada öyle çok yerinizde tutmuyor.Evet tamamen istemsiz savrulma. Tabi bu koltuk 1de de alınabilir ama 1 ve 3 farkı olmasa da değinmek istedim.Arka alan için yorum yaparsam zaten tüm BMWleri 4 kişilk olarak sayıyorum çünkü ortaya oturan arkadaşa cidden yazık :). Ama 1 için konuşursam ben 1.80 boyundayım ve arabayı kullanırken arkası cidden sıkışık oluyordu ülkede opsiyonu olsa 3 Kapısı net tercihim olur zaten kullanılmıyor arkası diye. Bu 3te de bu şekilde insanlar değil falan dese de arkası dizi öyle "aa sedana bindim" dedirtmiyor. Ama 4 serisinde grand coupe hakkında fikrim olmamakla, coupe de inmesi binmesi seyahat etmesi gayet rahat. He diyeceksin ki coupe spor araba aldım arkaya kim binecek yerden göğe kadar haklısın, çocukları halı sahaya götürmek için almadık .Kullanım için düşünürsek 3 veya 4 ü motor ne olursa olsun manuel alamıyorsunuz ki ben ilk haftalar cidden çok yadırgadım. Özellikle manuel aldığım araba bir anda süpriz olarak elden gidince baya koymuştu hazırlıksız bir şekilde otomatik kullanıcısı oldum. Bunu 1 ve 3 farkı olarak sayabilirsiniz sanırım, manuelin zevki çok güzel olduğu için 1 den gayet gücüne göre zevk alıyorsunuz. Ama manuel olmadı otomatik alırsanız da, otomatiği tamamen sürüş zevkine göre yapmışlar, M modunda sis vermedikçe vites değiştirmeden gerekli viteste tutarak size kontrol hissini veriyor. Ebatlar olarak karşıdan çok farklı olmasalar da 3 ve 4 çok daha uzun ilk başlarda park ederken fark olarak görüyorsunuz bu durumu onun dışında birinin geçtiği yerden diğeride geçiyor hissiyat olarak farksız. Zaten multimedyaları vs aynı olan arabalar, orta konsol vs bunları anlatmıyorum.Sadece 1 serileri 2014 7 aydan sonra mini makyaj görüp 2. nesil idrive a geçiyorlar(bluethoot müzik dinleme biraz daha yüksek çözünürlük, yazılım hp gösterme vs) bu özelliklerden bir tek arayacağınız BT müzik dinleme özelliği. Özel merak ettiğiniz bir şey varsa cevaplamak isterim ama anlat deyince de aklıma gelenler rastgele bu şekilde.
Çok teşekkür ederim anlaşılır bir şekide anlatmışsınız zaten şuanda 1 serisine yeter gücüm eğlenceli şekilde yan verebiliyorsa yeterli :) virajlarda tebesüm varsa sıkıntı yok beni tek düşündüren 136 hp olması çok takmıyorum ama kasa ağır gelirmi diye korkmuyor değilim yakıt zaten leondan fazla yakar tahminim keyif alacaksam yakıtta 8 lt falansa değer yani yaksın 8.2 falan 8.5 falan sakin kullanımda zaten düşürebiliyorum genelde 7 falan yapabilirim heralde BURSA da :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım