BMW E46 Compact 3.16ti

mete25

Panpa
4 Mar 2019
526
1,283
2,520
Ankara
Marka
BMW
Merhabalar, yaklaşık 2 yıl boyunca birlikte güzel vakit geçirdiğimiz Xsara ile artık yollarımızı ayırmanın vakti gelmişti. Sahip olduğum süreç içerisinde kondisyonunu yukarılara çıkarmak amacıyla pek çok işi elimden geldiğince kendim, gelmediğinde ise sanayide ustaların başında dikilerek yaptırdım. Bu kadar emeğin sonunda içimize sinen bir araç halini almıştı ve piyasasına göre iyi bir fiyata alıcısını bulmuşken buna rağmen aile içerisinde kalması kararlaştırıldı. Ben ise artık sürekli yol yapacak bir görev aracının ötesinde konfor ve kalite hissi daha yukarıda olan, arkadan itişli bir araç peşindeydim. Koşullar göz önünde bulundurulduğunda aslında en başından beri aklımda olan ve doğru zamanı beklediğim tek bir model vardı.

BMW E46 3er Compact
2004 model ve henüz 132.000 km'de bir 3.16ti!
WhatsApp Image 2023-02-25 at 20.23.08.jpeg

BMW camiasının üvey evladı compact serisinin ikinci jenerasyonu olan bu araç, aslında birçok otomobil severin gözüne pek de hitap etmemesinin yanı sıra, 2 (belki de 1) kapısının eksik oluşu ile kullanışlılık açısından da kafalarda soru işaretleri bırakıyordu. Bu durum benim gibi arabaya nerdeyse hiçbir zaman 2+ kişiyle binmeyen ve apaçi elinde canı alınmamışına pek rastlanılmayan, biraz düzgün bir kozmetiğe sahip olduğunda ise fiyatı katlanan piyasa koşullarında, e46 kasa bmw arayan birisi için bulunmaz bir fırsat haline geliyordu.
Aslında benim için formül şu şekildeydi:
1- 3.18 veya 3.16 farketmeksizin M paket olmalıydı.
2- M paket olmayacak ise 1.8 (avrupa) motorlu 3.16 veya 3.18 olmalıydı.
3- Ancak düşük kilometreli ve temiz bir araç bulunmuş ise paket ve motor konusundaki tercihlerim ikinci planda kalmalıydı.
Formülün hangi basamağında kaldığımızı tahmin edebilirsiniz diye umuyorum :)

Şu Ana Kadar Yapılanlar & Planlananlar

Aracı henüz sadece birkaç yüz kilometre kadar kullanma fırsatım oldu. Bu sürecin yarısını sebebini sonradan tespit edeceğim bir-iki problemi çözmeye çalışarak geçirdim. OBD cihazı ile arıza kodlarını okuttuğumuzda katalitik konvertör öncesi o2 sensörünün ölçüm yapmadığını tespit ettik ve Bosch marka yeni o2 sensörü takmak için lifte kaldırdığımızda basınç regülatörlü benzin filtremizin hava hortumunun yerinden çıkmış olduğunu gördük ve onardık. Bu müdahale sonrası aracın çalışması daha stabil hale geldi. Bunların yanında Mann hava filtresi değişimi, akışmetre temizliği, 2 adet bagaj amortisörü değişimi, 4 adet NGK bujiler, derecesi yetersiz gelen antifirizin Motul auto cool expert ile komple değişimi, yerinden kalkan arka cam fitlinin yerine yapıştırılması, seviyesi azalmış olan direksiyon hidroliğinin tamamlanması, rot balans ayarı gibi işlemleri de yaptım ve yaptırdım. Nispeten acil bulduğum işlemleri tamamladığımdan dolayı bundan sonraki işlemleri bu başlık altında kendin yap şeklinde paylaşarak aracın günlüğü haline getirmeye niyetliyim. Sırada benzin ve polen filtresinin değişimi var ancak bunları yağ bakımı ile birlikte aradan çıkarma niyetindeyim. Aracın boyası ise ilgiye muhtaç olduğunu fazlasıyla belli eder durumda. Havaların ısınmasıyla beraber pasta cila işlemleri ile puslu ve çizikli yüzeyden kurtulacağımız gün için sabırsızlanıyorum.

Araç İncelemesi ve Sürüş Özellikleri

Araca bindiğim anda ilk gözlemim göründüğünden çok daha büyük ve ağır bir gövdenin içindeymişim hissiyatı oldu. Direksiyonun ağırca oluşu bu hissiyatı destekler nitelikte. Pedalların hissiyatı güzel ve rahat. Vites oranları ise ciddi derecede kısa ayarlanmış. Bu durum aracın çevikliğine her ne kadar katkıda bulunmakta ise de dezavantajını uzun yolda 100 km/h ile 3000 dd - 190 km/h ile 6000 dd ile gittiğinizde yakıt tüketimi ile (muhtemelen) görüyorsunuz. Aracın motoruna geldiğimiz zaman, şehrin trafik temposuna ayak uydurmak için bir nebze devirli kullanmak zorunda kalıyorsunuz. Zira atmosferik motorun düşük devirleri kasanın ağırlığına oranla bir tık yetersiz kalmakta. Bu noktada bilmeyenler için araçta bulunan N40 kodlu motorun, hacme göre vergi alınan ülkeler için özel olarak, N42 kodlu motordan 200cc çalarak 25 nm tork çalarak ve bir miktar yakıt sarfiyatı ekleyerek tasarlanan daha verimsiz bir versiyonu olduğunu eklemem gerek. Hacme göre vergi sistemine olan sitemimi de böylece belirtmek istedim. Tüm bunlara rağmen orta devirlerden itibaren ise tatmin edici bir şekilde artan çekiş sunuyor. Viraj performansı ise bu aracın artı noktalarından birini oluşturmakta. Araçtaki 195/65/15 ebadındaki lastiklere rağmen virajlarda sizi 4 teker üzerinde değil, arasında olduğunuz hissi ile güvende ve mutlu hissettiriyor. İyi ayarlanmış ön-arka ağırlık dağılımı ve arkadan itişin sunduğu ağırlık transferi imkanı ile virajlara girmek bir keyif haline geliyor. Bu durumda kaputu açtığınızda karşılaştığınız motorun olabildiğince kabine ve aşağıya gömülü olma durumunun etkin rol oynadığını düşünüyorum. Radyatörle motor arasında bir 4 silindirin daha rahatlıkla sığacağı kadar yer var. :)
WhatsApp Image 2023-02-25 at 20.23.11.jpeg

Aracın yol bozukluklarına verdiği tepkiler ve suspansiyon konforuna gelecek olursak, kısa-keskin bozukluklardaki rafinelik ve izolasyon beklediğim seviyede olsa da dalgalanma tarzı bozukluklarda bir 5 serisinin içinde olmadığınızı hatırlatır nitelikte sert tarafta. Yüksek süratteki yalıtım konusunda bir miktar rüzgar ve devir çeviren motorun sesiyle muhatap olduğunuzu söyleyebilirim ama bu rahatsız edici seviyelerde değil. Yükselen hızla birlikte ise bu sesler beklentinin daha aşağısında artıyor. Rolanti dışında 4 silindirli motordan herhangi bir vibrasyon hissetmek de pek mümkün değil.

WhatsApp Image 2023-02-25 at 01.15.11.jpeg


Şimdilik elimde olan fotoğraflar ve tecrübelerim ile yazımı destekleyerek aracımı sizlerle tanıştırmak istedim. Bay ahtapot ile birlikte uzun bir süre bu aracın içinde gülümseyeceğimizi düşünüyorum. Sonraki aşamada konuyu daha özenilmiş fotoğraflar ile destekleyerek konuyu sürdüreceğim.

Görüşmek üzere...
 

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
30 Nis 2018
456
1,064
2,695
Ankara
Marka
BMW
Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim. Araç ilk fotoğrafından dahi çok yıpranmadığını belli ediyor. Anlattıklarınızdan da sizi çoktan mutlu ettiği belli güle güle kullanın.

316ti bahsettiğiniz gibi 1300kg'lara ulaşan değerlerle sınıfında en ağır modellerden. Yakıt tüketimi de buna bağlı olarak C sınıfı sedanlar ile aynı oluyor. Ancak ağır ve net direksiyon, compact bir araç olmasına rağmen bağımsız arka süspansiyon ve tabi ki arkadan itiş kendine özgü bir karakter ve mutluluk katıyor.

N40 motorun, N42 motordan tek farkı 200cc değil yalnız onu belirtelim. N42 motorda Valvetronic yani değişken valf kaldırma varken, N40 motorda bu teknoloji yok. Bu da alt devirlerdeki tork dağılımı etkileyerek daha hantal kalmasına, şehir içi düşük devir sürüşlerde daha hissiz ve yakıt tüketiminin fazla olmasına sebep oluyor. Zaten BMW ne zaman hacim küçültse bu tarz problemler oluşuyor. N20B20'den N20B16'ya geçişte de aynı şeyler olmuştu. Ancak tabi ki unutmamak lazım N40 bir DOCH motor ve VANOS sistemi mevcut.

Ayrıca bu motorlarda soğutma sistemine dikkat etmenizi önereceğim. Benim de N46 motorlu bir aracım vardı, çok düşük km'de ve çok düzgün kullanılmış bir araç almama rağmen, soğutma sistemini devir-daim dahil komple değiştirmeden ağız tadıyla binememiştim. Sistem genel olarak basınçlı çalışır ve zayıflayan bir hortum olursa hemen oradan kaçırmaya başlar, hatta patlama yapar tüm suyu boşaltır yolda bırakır. Yedek su deposunun altından yanından bir yerlerden elbet bir gün kaçırma yapar ve oradan sisteme hava yaptırır, dikkat etmezseniz kötü sonuçlar doğurabilir. Herhangi bir sorun yaşarsanız lütfen özelden iletişime geçin uzun uzun konuşalım.
 
Son düzenleme:

mete25

Panpa
4 Mar 2019
526
1,283
2,520
Ankara
Marka
BMW
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

Dediğiniz gibi VVT, BMW deki adıyla VANOS N40 kodlu motorda mevcutken VVL (Valvetronic) sistemi mevcut değil. Açıkcası ben aracın motor kodunu ancak aracı aldıktan sonra öğrenmiş oldum. Aracın model yılı itibariyle hem N40 hem N45 kodlu motorun mevcut olma ihtimali vardı. Ancak 19 yaşında bir araç alırken bazı şeyleri seçme imkanı zaten bulunmadığından benim için farketmiyordu. Zaten bildiğim kadarıyla N42 ve N46 kodlu motor da bu kasalarda çok nadiren bulunabildiğinden böyle bir şeyin denk gelmesi sürpriz olurdu. Performans açısından değerler zaten aşağı noktalarda olduğundan 150 Nm ile 175 Nm arasında tatmin edici bir fark olacağına inanıyorum. Öte yandan araştırmalarım sonucu Valvetronic sisteminin bir miktar arıza potansiyelini de içinde barındırdığını biliyorum. Hal böyleyken aracın performansından pek de şikayetçi sayılmam. Zira yüksek devirlere çıkmadıkça önceki aracım olan tek vanoslu e34'e yakın bir gidişi olduğunu düşünüyorum.

Aracın sıvı seviyelerini çok şükür ki kontrol etmeyi alışkanlık haline getirmiş birisiyim. Zaten 5 yıldan eski bir araç sahibi olan herkesin sağlıklı bir araca binmek için bu alışkanlığı kazanmış olması gerektiğini düşünüyorum. Bahsettiğiniz soğutma sisteminin durumundan dolayı radyatör suyu kontrollerini daha da sıklaştıracağım.

Şimdiye kadar uzun aşağı eğimli rampalarda su sıcaklığının düştüğünü gözlemledim. Ancak ilk marştan ısınıncaya kadar olan süre bana makul geliyor. Belki termostat değiştirmek gerekebilir. Bunun haricinde de çözemediğim bir durum olursa mutlaka sizinle iletişime geçeceğim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
@mete25 hayırlı uğurlu olsun bizde de geçmişte N42B20 facelift 318i vardı bu motorun neredeyse aynısı sadece hacmi düşük seninkinin.

Bizdeki de yine benzinli lpgsiz 130 binkm de bir örneğiydi fakat sensörü ve plastik parça kullanımı bol olan bir motor BMW ustaları çok fazla sevmese de yüksek devirde zırıldayan güzel bir sesi vardı diye hatırlıyorum.

Allah kaza bela vermesin, arkadan itişli olduğu için benimde özel olarak merak ettiğim araçlardan, Ankara’ya geldiğinde bir görüşelim :). Bende bizim makyajsız 320i E46 gelirim sedanıyla compactını birlikte mıncıklarız 😅.

Tasarım ve üvey evlat bakımından bakacak olursak ben E46 compactı gerek kalite gerek tasarım gerekse yürüyen vs olarak daha çok beğeniyorum, hatta bu kasa 3 compact ismiyle değil de direk 1 serisi ismiyle çıksa daha çok iş yapar ve satardı :) .

Çok iyi yapmışsın almakla zamanında bende çok istedim compactları nasip Sierrayaymış. Zaten lpg takmayacağını biliyorum, sensörlerine plastik o ringlerine vs dikkat etsen yeter ki dikkat edeceğinden de şüphem yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

mete25

Panpa
4 Mar 2019
526
1,283
2,520
Ankara
Marka
BMW
Ben haftasonları genelde buluşmak için uygun oluyorum. İki E46' yı bir arada incelemek güzel olacaktır. Birkaç güzel poz yakalarız herhalde bu konuda sana güveniyorum :) Ayrıca alt takım takozlar vs. parçaların durumu hakkında da karşılaştırarak bilgi sahibi olmuş oluruz. Sadece geçen bahar düzenlediğimiz buluşma etkinliğinde yediğimiz fırtınadan sonra güneşli ve sakin bir gün olmasını tercih ediyorum :D

Sıralı 6 M50 den sonra motor sesi konusunda bir beklentim oluşmamıştı zaten, hal böyleyken tatmin olmak daha kolay oluyor. Doğrusu çok da aramıyorum, arkadan itiş olsun sürüş keyfi versin, optimum seviyede bakımları eksiksiz ve düzgün olsun daha çok bunlarla ilgilenmeyi seviyorum. Bakımla alakalı bazı şeyleri zamana yaymak gerekiyor, süre içinde ben de gördüğüm eksikleri giderip mekanik anlamda aracı kusursuz bir hale getirmeye çalışıyorum.

Dikkat edilmesi gereken plastik O-ringler demişken bunlar tam olarak hangi parçalardır ve sağlıklı kalması için neler yapılabilir konusunda bilgim yok maalesef, önerilere açığım. @Mt.Akina
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Ben haftasonları genelde buluşmak için uygun oluyorum. İki E46' yı bir arada incelemek güzel olacaktır. Birkaç güzel poz yakalarız herhalde bu konuda sana güveniyorum :) Ayrıca alt takım takozlar vs. parçaların durumu hakkında da karşılaştırarak bilgi sahibi olmuş oluruz. Sadece geçen bahar düzenlediğimiz buluşma etkinliğinde yediğimiz fırtınadan sonra güneşli ve sakin bir gün olmasını tercih ediyorum :D

Sıralı 6 M50 den sonra motor sesi konusunda bir beklentim oluşmamıştı zaten, hal böyleyken tatmin olmak daha kolay oluyor. Doğrusu çok da aramıyorum, arkadan itiş olsun sürüş keyfi versin, optimum seviyede bakımları eksiksiz ve düzgün olsun daha çok bunlarla ilgilenmeyi seviyorum. Bakımla alakalı bazı şeyleri zamana yaymak gerekiyor, süre içinde ben de gördüğüm eksikleri giderip mekanik anlamda aracı kusursuz bir hale getirmeye çalışıyorum.

Dikkat edilmesi gereken plastik O-ringler demişken bunlar tam olarak hangi parçalardır ve sağlıklı kalması için neler yapılabilir konusunda bilgim yok maalesef, önerilere açığım. @Mt.Akina
CCV Valfi, Vanos O-ringleri gibi parçalar aklımda kalmıştı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

mete25

Panpa
4 Mar 2019
526
1,283
2,520
Ankara
Marka
BMW
Hoşuma giden birkaç fotoğraf çekindik. Bunlarla beraber mevcut durumu ve planları paylaşmak da istedim. Bir sonraki yağ bakımımızla beraber sürüş konforunu arttıracağını ve/veya müdahale edilmesi gerektiğini düşündüğüm noktalar için bazı parçaları sipariş verdim. Aracı vitese takınca ve bazı diğer senaryolarda hafiften gelen vurma sesi ve boşluk mevcuttu. Bunu şanzıman takozlarını değiştirmekle başlayarak gidermeye çalışacağız. Yağ bakımı ile kullanılacak malzemeler:

Motul x-cess 5-40
Mann yağ filtresi
Hengst yakıt filtresi (basınç regülatörünü içinde barındırdığından hayli tuzlu geldi)
Lemförder şanzıman takozları
Motul motylgear 75-90 (diferansiyel için)
Motul motylgear 75-80 (şanzıman için)
Liqui Moly mos2 anti friction dişli aşınma önleyici (şanzıman ve diferansiyel yağına katılacak)

Şanzıman ve diferansiyelde kullanılması gereken yağ miktarını tam olarak tespit edebilmiş değilim. Dolayısıyla 2'şer litre alınıp işi garantiye alacağım. Şuanda sadece daha yüksek viskozite değerine sahip bir yağ kullanacağım için havaların biraz daha ısınmasını bekliyorum. Piyasada doğru sertifikalara sahip 5-30 yağ bulamadığım için 5-40 kullanmaya karar verdim. Kilometresi itibariyle sorun yaşamayacağımı düşünüyorum. Daha önce bahsettiğim uzun yokuş aşağı inişlerinde soğutma sıvısı göstergesinin inmesi konusunda ise şimdilik bir aksiyon almak istemiyorum. Zira antifirizimiz daha yeni değişti ve havaların ısınmasıyla bu problem daha az hissedilecektir. İlk çalıştırmadan itibaren araç hızlıca ısındığı için ertelemekte bir sakınca görmüyorum.



20230324_184451.jpg

20230324_184450.jpg

IMG_20230324_212048.jpg
 

mete25

Panpa
4 Mar 2019
526
1,283
2,520
Ankara
Marka
BMW
Heyecanla beklediğim bakım günü sonrası başlığımızı güncellemenin vakti geldi. Süreci 3 aşama olarak bölüp sizlere aktarmak istiyorum. Öncelikle neden bakıma girmeye ihtiyaç duyduk bunlardan bahsedeyim:

Tespit ettiğim bakım ihtiyaçları:

İlk soğuk çalıştırmadan itibaren yaklaşık 1 dakika kadar gelen metal sesi, araba konusunda zaten takıntılı olan beni son zamanlarda iyice tedirgin etmeye başlamıştı. N40 kodlu motorda zincirin zaman içinde uzaması, paletlerin kırılarak istenmeyen senaryoların yaşanmasını müsait hale getiriyordu. 19 yıllık zincir paletlerimde de bu durumun yaşanmaması için bir sebep bulamadığımdan bir an evvel değişim yapılması gerektiğine kanaat getirdim. Çünkü eninde sonunda yapılması gereken bir işlem için risk almaya gerek yoktu.
Bunun yanında önceki mesajımda bahsettiğim sıvı değişimleri ve bilinçsiz kullanıcılar tarafından genellikle atlanan yakıt filtresinin değişimi vardı. Uzun zamandır değişmeyen filtrenin tıkanmaya başlamış olabileceği ve ilk marştaki rolanti devrine yavaş tırmanmanın sebebi olabileceğinin yanı sıra yakıt pompasının da daha rahat çalışacağını öngörüyordum. Nitekim ne zamandır aracın üzerinde olduğunu bilmesek de eski filtre 2015 üretimiydi.
Bir diğer konu ise aktarmada hissettiğim ufak tefek boşlukların sürüş zevkini baltalaması meselesiydi. Ayağımı gazdan çektiğim anda aracın ileri geri kasılması veya düşük viteslerde motor freni esnasında debriyaja bastığımda şaftın çalkalandığı hissi tam anlamıyla tatsız hislerdi. Bunlar düşündükçe kafamda büyüyen problemlerdi, sürüş esnasında birçok kullanıcının farkına bile varmayacağını düşünüyorum. Gelelim bakım gününe..

Yapılanlar:
IMG_20230413_003259.jpg

Aktarma konusunda benim tahminim şaft takozunun ters takılmış olabileceği veya iyice aşınarak bahsettiğim hislere sebebiyet veriyor oluşuydu. Ancak aracı lifte aldığımızda ilk tespitlerimiz akslardaki boşluk ve diferansiyel takozundaki yırtılmalar oldu ve bu noktalara müdahale ettik. Yan sanayi aks takımı yaklaşık 2500-TL civarı tutuyordu ancak kalitesi konusundaki şüphelerim ve belli belirsiz bir boşluk için böyle bir meblağ harcamak istemediğimden orijinal aksları tamire vermek daha mantıklı gözüktü ve akslarımızı sökerek şaşmazda bu işi yapan dükkana götürdük. Boşluğun tamiri için 3000-TL istendi. Akslar sökülmüşken biraz el mahkum şekilde kabul ettim. İyi mi oldu kötü mü oldu, ne kadar sağlam oldu, bunların cevabı şimdilik yok. Ancak orijinal aksları saklayıp parçacıdan bir takım yan sanayi aks istemediğimize sanırım bir nebze pişmanım. Şaft takozu ise başta sağlam gözükmesine rağmen çektiğim fotoğraf ile yırtılmaların başladığını farkettik. Ancak parçacının normalin yaklaşık 2 katı fiyat vermesi sebebiyle bu parçanın değişimini bir sonraki bakıma erteledim. Şanzıman takozlarında da bir problem gözükmese de değişimlerini sağladık. 2. Fotoğrafta eski şanzıman takozları ve değişim sırası bekleyen şaft takozu görülmekte.
IMG_20230410_093910.jpg

IMG_20230410_094415.jpg

IMG_20230410_115415.jpg

Üst kapağı açtığımızda ise usta egzantrik millerinin tertemiz olduğunu ve yağ bakımlarının aksatılmamış olduğunu söyledi. Bu durum, hiçbir parçası eksik olmayan zincir paletleriyle beraber beni en çok mutlu eden anlardan birisiydi :D Yeni zincir takımımızı koyup sente ayarı yapıldıktan sonra yeni üst kapak contamızla beraber motoru da kapattık.
IMG_20230410_144215.jpg

IMG_20230413_001841.jpg

İşlemler sonrası izlenimlerim:

1,5 günlük çalışma sonrası direksiyonun başına geçince ne kadar doğru noktalara müdahale ettiğimizi anlamış oldum. Araç şuan bakım öncesindeki haline göre çok farklı hissetiriyor. Gaza basıp bırakma anındaki boşluk tamamen yok olmuş durumda ve hiçbir esneme olmadan gücü direkt yola aktarabiliyor olduğumu hissediyorum. Şaft takozunu da değiştiğimizde optimum seviyeye ulaşmış oluruz diye düşünüyorum.
Motor kendini salmamış zincirle beraber daha sıkı ve güçlü hissettiriyor ancak eski haline göre rolantide daha vibrasyonlu çalıştığını hissediyorum. Belki bir süre kullandıktan sonra zincir hafif salındığında daha az vibrasyon alınır veya kullandığım 5-40 viskoziteli yağ ile alakalıdır bilemiyorum. İlk soğuk marştaki metal sesi ise hala var ancak 5 saniye gibi kısa bir süre duyulup kesilmekte.
Beni en çok şaşırtan ve gece gündüz kadar fark yaratan değişiklik ise şanzıman yağı değişimi sonrası vites geçişleri oldu. Zaten son derece yumuşak olan vites geçişleri ilk gün eskisine göre pamuk gibi yumuşamış ve vites değişimlerini daha da zevkli hale getirmişti. İkinci gün sabahında ise şanzıman yağı soğukken viteslerin eskisine göre ciddi anlamda sert geçtiğini gördüm. Kullandığım yağın ortam sıcaklığından etkilenmesi söz konusu. Ancak vites yollarındaki pürüzsüz hissiyat ve vites konumlarındayken topuzunun sıkılığı eskisine göre kullanımı daha zevkli hale getirdiğini söyleyebilirim. Yabancı forumlarda soğuk iklimlerde manuel şanzıman yağını atf ile karıştırarak kullandıklarını ve daha yumuşak vites geçişleri elde ettikleri yazılmıştı ancak ben aynı amaca hizmet eden katkı kullandığımdan yumuşak vites geçişlerini kışın da koruyacağımı düşünüyordum. Rahatsız edici bir durum olursa başka bir çözüm düşünülebilir ama ben yine de soğuktaki sertliğe rağmen memnunum diyebilirim.
Aracı aldıktan sonra ise uslu durduğu için ödül maması olarak yıkayıp cilaladık. :)
IMG-20230413-WA0000.jpg
 
Son düzenleme:

AaronG

Aaron
Senkromeççi
18 May 2023
6
13
70
38
Zonguldak
Marka
BMW
@mete25 hayırlı olsun, güle güle kullan kardeşim; senin gibi kıymet bilen ellerde üvey evlat bile olsa sevilecek hale gelir, eminim. Ki, bence çok yakışıklı duruyor, bu jant kapaklarıyla bile. (her zaman orijinalciyim, özellikle böyle temiz almış ikonik araçlarda)


Bende Ekim 2022'den beri 130k kmde aldığım, Japanrot kırmızı, manuel, 2004 - 318 ti, N46B20, Compact kullanıcısıyım. Ve sana olduğu gibi ellenmemiş bir E46 denk geldi ve bize nasip oldu.
Üniversite zamanlarında bende çirkin ördek yavrusu gibi görüyorken, şu an o kadar gözüme hoş gelen bir araç oldu ki, dönüp dönüp bakmadan edemiyorum, E46 hayranlığımın da bunda etkisi vardır :). Garajımda onunla oyalanmaktan keyif alıyorum.

Burada haberleşir, bilgi alışverişi yaparız inşallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX ve mete25

mete25

Panpa
4 Mar 2019
526
1,283
2,520
Ankara
Marka
BMW
@mete25 hayırlı olsun, güle güle kullan kardeşim; senin gibi kıymet bilen ellerde üvey evlat bile olsa sevilecek hale gelir, eminim. Ki, bence çok yakışıklı duruyor, bu jant kapaklarıyla bile. (her zaman orijinalciyim, özellikle böyle temiz almış ikonik araçlarda)


Bende Ekim 2022'den beri 130k kmde aldığım, Japanrot kırmızı, manuel, 2004 - 318 ti, N46B20, Compact kullanıcısıyım. Ve sana olduğu gibi ellenmemiş bir E46 denk geldi ve bize nasip oldu.
Üniversite zamanlarında bende çirkin ördek yavrusu gibi görüyorken, şu an o kadar gözüme hoş gelen bir araç oldu ki, dönüp dönüp bakmadan edemiyorum, E46 hayranlığımın da bunda etkisi vardır :). Garajımda onunla oyalanmaktan keyif alıyorum.

Burada haberleşir, bilgi alışverişi yaparız inşallah.
Teşekkür ederim, siz de daha yeni almış sayılırsınız size de hayırlı olsun diyelim. Elimden geldiğince her şeyi 4/4 lük yapmaya gayret ediyorum. Ben de her zaman aracın orijinaline sadık kalmaya özen gösteren biriyim. Jant kapaklarımın görselliğiyle alakalı bir problemim yok ancak gerek yol tutuş gerekse fren limitleri bu denli yukarıda bir araca 195/65/15 ebadında lastik takmak hakaret gibi geliyor bana. Bu sebeple ilerleyen dönemlerde aklımdaki 3 jant modelinden birini alarak 205/55/16 veya 205/50/17 ebadına geçme planım var. Allah nasip ederse yine burada paylaşıyor olurum.

Ben de bu kasanın hakkını verebilecek motorun 3.18 lerdeki 143 beygirlik makine olduğunu düşünüyorum. Muhtemelen güçle beraber diferansiyel veya şanzıman oranı da sizinkinde daha uzun tutulmuştur. Böylelikle uzun yolda daha rahat bir sürüş sunacaktır. Benim en muzdarip olduğum konu budur diyebilirim.

Sizin aracınızı da forumda görmekten mutluluk duyarım. Buradan haberleşip iletişimde kalalım lütfen. Selamlar :)
 

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,048
1
1,135
2,570
Ankara
Marka
BMW
Teşekkür ederim, siz de daha yeni almış sayılırsınız size de hayırlı olsun diyelim. Elimden geldiğince her şeyi 4/4 lük yapmaya gayret ediyorum. Ben de her zaman aracın orijinaline sadık kalmaya özen gösteren biriyim. Jant kapaklarımın görselliğiyle alakalı bir problemim yok ancak gerek yol tutuş gerekse fren limitleri bu denli yukarıda bir araca 195/65/15 ebadında lastik takmak hakaret gibi geliyor bana. Bu sebeple ilerleyen dönemlerde aklımdaki 3 jant modelinden birini alarak 205/55/16 veya 205/50/17 ebadına geçme planım var. Allah nasip ederse yine burada paylaşıyor olurum.

Ben de bu kasanın hakkını verebilecek motorun 3.18 lerdeki 143 beygirlik makine olduğunu düşünüyorum. Muhtemelen güçle beraber diferansiyel veya şanzıman oranı da sizinkinde daha uzun tutulmuştur. Böylelikle uzun yolda daha rahat bir sürüş sunacaktır. Benim en muzdarip olduğum konu budur diyebilirim.

Sizin aracınızı da forumda görmekten mutluluk duyarım. Buradan haberleşip iletişimde kalalım lütfen. Selamlar :)
mete hocam selam, konuşmuştuk sizinle özel servis için hatırlarsınız.

gittiniz mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

mete25

Panpa
4 Mar 2019
526
1,283
2,520
Ankara
Marka
BMW
mete hocam selam, konuşmuştuk sizinle özel servis için hatırlarsınız.

gittiniz mi?
Selamlar hocam, 13 Nisanda paylaştığım triger bakımını sizinle konuştuğumuz yerde yaptık. Ustamın işini elinden geldiğince özenerek yapmasını iyi niyetini ve fiyat konusunda yardımcı olmasını çok takdir ettim ancak lift noktalarına dikkat edilmemesi ve torklama değerlerine dikkat edilmeyip vanos saplamalarının kas gücünün yettiğince torklanması, üst kapak açıkken conta izlerinin zımparalanması gibi detaylar belki de benim titizliğimden kaynaklı olarak biraz canımı sıkmış olsa da önceki gitmiş olduğum servislere kıyasla daha memnun kaldığımı söyleyebilirim.
 

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,048
1
1,135
2,570
Ankara
Marka
BMW
Güzel günlerde kullanın hocam, eğer bir daha gitmeyi düşünürseniz bana haber verin.
Önceden arayıp detaylıca daha dikkatli yapılması için ricacı olayım
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

mete25

Panpa
4 Mar 2019
526
1,283
2,520
Ankara
Marka
BMW
Tekrardan merhabalar,
Aracı aldıktan sonra yapılacaklar arasına eklediğim bir diğer konu ise frenlerdi. Fren esnasında direksiyondaki titremenin yanı sıra yaptığım kontrollerde arka balataların da bittiğini gözlemlemiştim. Fren hidroliğinin ise ne durumda olduğuyla alakalı bilgim yoktu. Dolayısıyla tüm bunları gidermek için 4 teker için balata takımı değişimi, 4 disk torna ve fren hidroliği değişimi işlemlerini tamamladık. Arkalarda textar marka balataları meyle ile, önlerde jurid marka balataları bosch ile değiştirdik. Kutudaki kalite algısı olarak meyle nin bosch dan daha çok güven verdiğini söyleyebilirim.
WhatsApp Image 2023-05-26 at 23.17.04 (3).jpeg
WhatsApp Image 2023-05-26 at 23.17.04 (4).jpeg

WhatsApp Image 2023-05-26 at 23.17.03 (2).jpeg
WhatsApp Image 2023-05-26 at 23.17.04 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-05-26 at 23.17.04 (2).jpeg
WhatsApp Image 2023-05-26 at 23.17.03.jpeg

Fren hidroliği değişimi dolum ağzına makine bağlanarak yapıldı. Tekerlere uzatılan hortum ile eski yağ alınıyor sanırım. Bunun pek takipçisi olamadım. İşlemler sonrasında fren pedalında biraz yumuşama hissettim ancak bunun normal olduğu söylendi. Frenle ilk temas esnasında ise direksiyonda bir titreşim mevcut. Biraz sürdükten sonra bu durum ortadan kalkığını hissettim veya diskler ısındığında ortaya çıkan bir durum da olabilir. Eğer düzelmez ise önlere bir takım disk borcumuz olacak gibi..
Son 2 fotoğraf bonus.
WhatsApp Image 2023-05-26 at 23.17.04.jpeg
WhatsApp Image 2023-05-26 at 23.17.03 (1).jpeg
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,039
3
4,934
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Tekrardan merhabalar,
Aracı aldıktan sonra yapılacaklar arasına eklediğim bir diğer konu ise frenlerdi. Fren esnasında direksiyondaki titremenin yanı sıra yaptığım kontrollerde arka balataların da bittiğini gözlemlemiştim. Fren hidroliğinin ise ne durumda olduğuyla alakalı bilgim yoktu. Dolayısıyla tüm bunları gidermek için 4 teker için balata takımı değişimi, 4 disk torna ve fren hidroliği değişimi işlemlerini tamamladık. Arkalarda textar marka balataları meyle ile, önlerde jurid marka balataları bosch ile değiştirdik. Kutudaki kalite algısı olarak meyle nin bosch dan daha çok güven verdiğini söyleyebilirim.
Ekli dosyayı görüntüle 42240Ekli dosyayı görüntüle 42241
Ekli dosyayı görüntüle 42242Ekli dosyayı görüntüle 42243
Ekli dosyayı görüntüle 42244Ekli dosyayı görüntüle 42245
Fren hidroliği değişimi dolum ağzına makine bağlanarak yapıldı. Tekerlere uzatılan hortum ile eski yağ alınıyor sanırım. Bunun pek takipçisi olamadım. İşlemler sonrasında fren pedalında biraz yumuşama hissettim ancak bunun normal olduğu söylendi. Frenle ilk temas esnasında ise direksiyonda bir titreşim mevcut. Biraz sürdükten sonra bu durum ortadan kalkığını hissettim veya diskler ısındığında ortaya çıkan bir durum da olabilir. Eğer düzelmez ise önlere bir takım disk borcumuz olacak gibi..
Son 2 fotoğraf bonus.
Ekli dosyayı görüntüle 42246Ekli dosyayı görüntüle 42247

Hayırlı olsun hocam,diskte torna şahsen ben tercih etmezdim ancak diskler çok kötü durumda değilse torna ile ömrünü belli bir miktar daha uzatabiliyoruz,dolayısıyla yeni disk almış gibi olmayacak ancak idare edecektir diye düşünüyorum.Fren hidroliğinin makineyle değişmesi konusunu iyi yapmışsınız,çoğu yerde bu makine yoktur ve pompalama usülüyle değişim yapılır,çoğu zamanda bu duruma üşenildiği için ya az pompalanıp borulardaki eski hidrolik kalır,ya da sadece haznedeki hidrolik çekilip yenisi doldurulur.O yüzden makineyle değişim bence çok daha iyi olmuş.Diskleri değiştirecekseniz mutlaka balataları da değiştirin,arkalar da diskse onlara da aynısını yapın komple fren sistemi yenilenmiş ve çok daha güvenli hale gelmiş olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

mete25

Panpa
4 Mar 2019
526
1,283
2,520
Ankara
Marka
BMW
Hayırlı olsun hocam,diskte torna şahsen ben tercih etmezdim ancak diskler çok kötü durumda değilse torna ile ömrünü belli bir miktar daha uzatabiliyoruz,dolayısıyla yeni disk almış gibi olmayacak ancak idare edecektir diye düşünüyorum.Fren hidroliğinin makineyle değişmesi konusunu iyi yapmışsınız,çoğu yerde bu makine yoktur ve pompalama usülüyle değişim yapılır,çoğu zamanda bu duruma üşenildiği için ya az pompalanıp borulardaki eski hidrolik kalır,ya da sadece haznedeki hidrolik çekilip yenisi doldurulur.O yüzden makineyle değişim bence çok daha iyi olmuş.Diskleri değiştirecekseniz mutlaka balataları da değiştirin,arkalar da diskse onlara da aynısını yapın komple fren sistemi yenilenmiş ve çok daha güvenli hale gelmiş olur.
Teşekkür ederim hocam. Ben balata değişimlerinde yüzeyin zamanla camlaşması ve seviye farkları oluşmasından dolayı disklerin de tornaya girmesi gerektiğini düşündüğümden eğiklik olmasa dahi bu işlemi zaten yaptıracaktım. Sıfır disk takımı bugün yaklaşık 2.500-TL gibi bir fiyata denk geliyor. Hal böyle olunca da olabildiğince eldekinin yüzeyini temizletip devam etmek durumunda kalıyoruz. Yüzeyde çatlaklar olsaydı veya ustam tornaya uygun olmadığını söyleseydi o zaman mecburen alınacaktı. Ama bu tarz bir ibare olmadığından tornayı uygun gördük. Benim sürüş tarzım ise tahrik edilmediğim sürece freni olabildiğince az kullanıp ekonomi kasmak üzerine olduğundan bu takım ile uzun süre sorunsuz devam edilir diye düşünüyorum. Disk+balata değişiminin bir arada yapılması gerektiği konusunda da aynı kanaatteyim.

Mete hocam Bosch ses yaptı mı?
Hocam balatalar takılalı herhalde bir 100-200 kilometre ancak olmuştur o yüzden şuan gelmediğini söylemem bir ölçüt oluşturmaz sanırım. Eğer bir ötme duyarsam sizin için buraya not ederim.
 

AaronG

Aaron
Senkromeççi
18 May 2023
6
13
70
38
Zonguldak
Marka
BMW
Teşekkür ederim, siz de daha yeni almış sayılırsınız size de hayırlı olsun diyelim. Elimden geldiğince her şeyi 4/4 lük yapmaya gayret ediyorum. Ben de her zaman aracın orijinaline sadık kalmaya özen gösteren biriyim. Jant kapaklarımın görselliğiyle alakalı bir problemim yok ancak gerek yol tutuş gerekse fren limitleri bu denli yukarıda bir araca 195/65/15 ebadında lastik takmak hakaret gibi geliyor bana. Bu sebeple ilerleyen dönemlerde aklımdaki 3 jant modelinden birini alarak 205/55/16 veya 205/50/17 ebadına geçme planım var. Allah nasip ederse yine burada paylaşıyor olurum.

Ben de bu kasanın hakkını verebilecek motorun 3.18 lerdeki 143 beygirlik makine olduğunu düşünüyorum. Muhtemelen güçle beraber diferansiyel veya şanzıman oranı da sizinkinde daha uzun tutulmuştur. Böylelikle uzun yolda daha rahat bir sürüş sunacaktır. Benim en muzdarip olduğum konu budur diyebilirim.

Sizin aracınızı da forumda görmekten mutluluk duyarım. Buradan haberleşip iletişimde kalalım lütfen. Selamlar :)
N46B20 bendeki; 2 litrelik motor, 1.6 ya göre çok daha yeterli ama insan oğlunun gözü hep yukarılarda :). Bende bazen 2.5 litre/ 6 silindir hayali kurmuyor değilim :) . Motor olarak memnunum, şanzıman oranları olarak ne yazık ki aynı kaderi paylaşıyoruz, Bmw nasıl böyle mantıksız birşey yapar anlaşılır gibi değil. Aracım manuel ve muhtemel aynı şanzıman kutusuna sahibiz: çok kısa, 210'larda bitiyor maalesef, şehir içi için iyi tabi.
Bu arada bende senin izinden gidip eksiklerini tamamlamaya çalışıyorum olabildiğince; motor mekaniğinin yanı sıra arka silecek motorunu da elden geçirdim, bizim araçlarda kroniktir; senin ki ne durumda? Yardım lazımsa edindiğim tecrübeleri aktarabilirim.
(bu arada en baştan beri compact sahibibir otomobil sever olarak yakın gördüğüm, yaşça da küçük olduğunu düşündüğüm için tekil zamir kullanarak hitap ediyorum; rahatsızlık veriyorsa bsöyleyebilirsin, bana da aynı şekilde istersen hitap edebilirsin.)
Kazasız, keyifli sürüşler dilerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

mete25

Panpa
4 Mar 2019
526
1,283
2,520
Ankara
Marka
BMW
N46B20 bendeki; 2 litrelik motor, 1.6 ya göre çok daha yeterli ama insan oğlunun gözü hep yukarılarda :). Bende bazen 2.5 litre/ 6 silindir hayali kurmuyor değilim :) . Motor olarak memnunum, şanzıman oranları olarak ne yazık ki aynı kaderi paylaşıyoruz, Bmw nasıl böyle mantıksız birşey yapar anlaşılır gibi değil. Aracım manuel ve muhtemel aynı şanzıman kutusuna sahibiz: çok kısa, 210'larda bitiyor maalesef, şehir içi için iyi tabi.
Bu arada bende senin izinden gidip eksiklerini tamamlamaya çalışıyorum olabildiğince; motor mekaniğinin yanı sıra arka silecek motorunu da elden geçirdim, bizim araçlarda kroniktir; senin ki ne durumda? Yardım lazımsa edindiğim tecrübeleri aktarabilirim.
(bu arada en baştan beri compact sahibibir otomobil sever olarak yakın gördüğüm, yaşça da küçük olduğunu düşündüğüm için tekil zamir kullanarak hitap ediyorum; rahatsızlık veriyorsa bsöyleyebilirsin, bana da aynı şekilde istersen hitap edebilirsin.)
Kazasız, keyifli sürüşler dilerim.

Hocam istediğiniz gibi hitap edebilirsiniz gerçekten hiç problem değil :) Bu başlık altında yaptığım paylaşımlarla faydalı olabiliyorsam ne mutlu..

Bu kasanın 143 lük makine ile beraber alınması gerektiğini düşünüyordum hep. Bana göre bu araç için tam olması gereken değerlere sahip bir motor. Hatta bir gün fırsatını bulup deneyimlemeyi çok istiyorum. Öte yandan bu motorla birlikte şanzıman oranlarının benimkiyle birebir aynı tutulması tam anlamıyla talihsizlik olmuş. Zira benim aracım da tam 6.500 dd'da 210 diyerek gençlerin önünü açıyor ancak benimkiyle düz yolda 210 pek mümkün olmadığı gibi şehir içinde de daha uzun bir şanzımanla pek yürümeyeceğinden daha anlaşılabilir ve kabullenebilir bir durum ortaya çıkıyor. Belki sizin araca farklı bir diferansiyel takılarak her vitesin daha uzun olması sağlanabilir ancak buna yönelik bir araştırma yapmadığımdan uyumluluk ve mümkünlük açısından pek de emin olmadığımı söylemeliyim.

Arka silecek benim aracımda da çalışmıyor. Yaptığım araştırmalar sonucu bizim araçlarda silecek motorunun zamanla su almasına bağlı olarak işlevini kaybetmesine bağlı bir problem yaşanıyor. Anlaşılan o ki bmw mühendisleri, belki de o dönemdeki hatchback deneyimsizliğinden kaynaklı olarak bu noktaya pek kafa yormamış.
Şahsen ben aracın yapılması gereken daha önemli işleri olduğundan ve döşemeleri söküp takmakla uğraşmak istemediğimden böyle kabul ettim. Zaten aracın formundan dolayı arka camda kir çamur birikmiyor, sedan araçlar gibi hızla beraber arka camdaki sular daha çok süzülme eğilimi gösteriyor. Ancak benim silecek aracın kitapçıklarındaki konumunun aksi yönde takılı kalmıştı. Bunu da sizin mesajınız sonrası cesaret edip elimle olması gereken doğru konumuna aldım. Aslında iptal etmeyi düşünmüştüm daha öncesinde ama her neyse, orijinaline sadık kalalım. Fotoğraf ekleyeyim :)

IMG_20230606_081401.jpg
 

mete25

Panpa
4 Mar 2019
526
1,283
2,520
Ankara
Marka
BMW
Birkaç gün önce aklımda kalan son eksiklikleri de giderip artık aracıma gönül rahatlığıyla binebilmek için sanayiye gittim. Uzun yokuş inişlerinde soğutma sıvısı sıcaklığının düşmesi şikayetimden dolayı termostatın değişimi ve hafif yırtılmaların başlamış olduğu şaft takozunun değişimi için (mücadele ettim) desem yeridir. Daha önce gitmiş olduğum bir dükkandı ancak bir kez daha gider miyim bu bir soru işareti. Gelelim gün içinde başımıza gelenlere.

Öncelikle gitmeden önce antifirizim yeni olduğu için tekrar kullanmak istediğimi belirttim. Uygun olduğunu aracın altına koyulabilecek tepsilerinin olduğu söylendi. Bu arada yanımda yaklaşık 5 litre kadar kullanılmamış antifirizim vardı ancak yetmeme ihtimaline karşı yine de çıkan antifirizin alınmasını istiyordum. Bu sırada başka bir usta liftlerin dolu olduğunu, aracın altının kapalı olduğunu, akan antifirizi alamayacağını, söyleyerek yerde sökmeye yeltendi. Benim vaktim var, lifte alın diyerek buna müsade etmedim. Sonrasında 1 saatlik bir beklemenin ardından araç lifte alınarak termostat sökülmeye başlandı. Söküldükten sonra 19 yıllık termostatın bmw logolu olması üzerine usta, baş ustaya, ustam bu orijinal çıktı napalım? Şeklinde komik bir soru yöneltti. Ben, Febinin 3/2 fiyatında oluşu ve tanınmış marka olduğundan Magnetti Marelli marka termostat almıştım. Değişimini sağladık. Yanlış conta kullanıldığından 2 kez antifiriz doldurulup boşaltılmak zorunda kaldık. Bu arada eski termostat ilk günkü gibi pırıl pırıldı. Fotoğrafını çekmeyi unutmuşum ancak herhangi bir kir pas bulunmuyordu. Yeni antifiriz doldurulurken 2 kez söylememe rağmen elimdeki sıfır antifiriz yerine araçtan çıkan antifirizin doldurulmasından başlanılması sonucu elimde yine 1 litre kadar kullanılmamış antifiriz kaldı.

Şaft takozuna gelelim. Aracı henüz kaldırılmadan ''boşa almışsın" şeklinde bir yorumla hevesimin kırılması girişiminde bulunuldu. Araç kaldırıldığında da şanzımana bağlanan civatalar uzun süre yerinden sökülemedi. Ben bunun daha çok beceriksizlikten ileri geldiği kanaatindeyim. Keşke şaftı komple indirip rahat çalışsaydık şeklindeki konuşmaların sabrımın sınırlarını zorladığını belirtmem gerekir. Yeni takoz takılırken ustanın yön kontrolü yapmadığını görünce kontrol etmek istedim. Şaft takozu değişimi yapılırken tek dikkat edilmesi gereken konudan haberdar olmadı gibi, kontrol ettiğim için canının sıkıldığını belli eder şekilde bakıyordu o sıra. Bu işlemde takoz üzerindeki ok işaretlerinin yönü ters takıldığında takozun formu sebebiyle erken yırtılmalara ve silkelemelere sebep olma durumları söz konusu. Takılma yönünü gösteren fotoğrafı buraya ekliyorum.
images (9).jpeg
Böylelikle uzun uğraşlar sonucu bu işlem de bitirilip araç indirildi. Gelelim işlem sonrası izlenimlerime..
İlk sürüşten itibaren şaft takozunun esnemesinin ortadan kaybolduğunu hissedebildim. Yokuş aşağı gaz kesme halinde çok ufak bir boşluk hala mevcut ancak bu kadarının 19 yaşındaki bir araç için kabul edilebilir olduğunu ve daha fazla üzerinde durulmaması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü probleme sebep olabilecek akslar ve takozlara zaten müdahale edilerek boşluk çoğunlukla giderilmiş hale geldi. Malzemelerin ve memnuniyetsiz bekleyişimizin fotoğrafını ekliyorum;
IMG-20230606-WA0004.jpg

Eski şaft takozumuz
IMG-20230606-WA0005.jpg

IMG-20230606-WA0006.jpg


Termostat değişimi sonrasında soğutma sıvısı sıcaklığının uzun yokuş aşağı inişlerinde düşmesi problemi ise aynen devam etmekte. Bu konuda başka neyin kontrol edilmesi gerektiği konusunda fikirlerinize ihtiyacım var. Fotoğraf şu şekilde
IMG_20230606_070027.jpg
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım