@ozmetano
Motorun durumu önemli. Genel motor içi ve pistonlardaki kurum durumu önemli. Kurumdan piston kilitleyen N13 biliyorum. Bugünün parasıyla en az 15.000₺ gibi bir tutar söz konusu olur rektefiyesi. Üst ve alt bloğun temizlenmesi, taşlanması, pistonların temizliği, segmanların yenilenmesi vs vs vs motoru sök tak işçiliği....
Turbonun durumu da önemli, bariz ıslık sesi vs varsa pal kontrol edilmeli. Hasar oluşmuşsa sıfırı 10.000₺ tutar.
Triger zinciri hakkında bu zamana kadar herhangi bir problem ya da değişim duymadım, karşılaşmadım. Ama V kayışını aracı kullanın ya da kullanmayın 4 senede bir değiştirmeniz lazım.
Şanzıman yağının en geç 80.000 - 120.000 km arasında ya da 8. senesinde değiştirilmesi gerekiyor. ZF orijinal yağı kullanılmalı ve prosedürlere uygun bir şekilde değiştirilmeli. Bunun üstündeki kilometrelerde değiştirildiği zaman araçta ilerlememe, D'de durmasına rağmen N'deymiş gibi tepkisiz kalması, türbin sorunları, yağı uygun vites oranında dolduramama sorunu ve buna bağlı manuel vitesteki yarım debriyaj tepkisi gibi nedenlere sebep olabilir. Ama illa olacak diye bir kural yok.
Maddi açıdan büyük sorun yaratabilecek parçalar bunlar.
Bunun dışında çalışan ve belirli görevleri olan her parçanın bir ömrü ve değişim aralığı vardır. Ustanız akıllı olacak ki çıkabilecek sorunların kendini belli etmesini beklemenin daha iyi olacağını söylemiş. Arıza çıkartana kadar bekleyince masrafı çok daha büyük oluyor ne yazık ki. Bu durumda marka model farketmeksizin aynı şekilde sonuçlanır.
Şanzıman sorununu belli edene kadar kullanılırsa ve sonuçta komple değişimi gerekirse ne yapacağız?
Motor yatak sarsa ne yapacağız? Değiştirilmemiş bir V kayışı kopsa ve subapları bitirse bunun hesabını kim verir?
Turbo geri dönülemez bir sorun çıkartsa ne olacak?
Bu sorunların ücretini ustanız ödemeyecek. Daha neyin ne zaman değiştirilmesi gerektiğini bilmeyen, resmen bitmesini bekle öyle yaparız diyen bir ustanız var. Uzak durun.