Merhabalar
Uzun zamandır forumu takipteyim, uzun ve detaylı bir konuyla başlamak nasip oldu. Konu biraz uzun ve aşırı detaylı olabilir, okuyanlara ve fikir verenlere şimdiden çok teşekkür ediyorum.
2021 yılında bir Corolla Hatchback 1.2 Turbo benzinli sıfır olarak aldım. 2 yıldır stok olarak kullanıyordum, sportif gözüken bir araba olmasına rağmen aşırı derecede süspansiyon ve lastik yanağından kaynaklı, konforluydu. Şimdilerde hem biraz görünüş hem de sürüşü keyiflendirmek adına arabaya giriştim.
İlk etapta bijon aralığı fabrika çıkışıyla birebir aynı mat siyah CMS jantları tercih ettim. Bilinen bir otomobil tamir-bakım-jant lastik satışı yapan yerden hem jantlarımı hem lastiklerimi sıfır olarak aldım. Michelin Primacy 205 55 16dan Bridgestone Turanza 6 225 45 17'lere geçtim. Jantlarda tabi 16dan 17'ye geçti.
Ardından Bursa'daki Sinan Abi'nin de devamlı önerdiği yere giderek önlere 2 arkalara 3 olarak spacer taktırdım. Orjinal haliyle görünüşüne hiç yakışmayacak şekilde tekerler çok içeride duruyordu. Bu şekilde bence tam kararında oldu.
En son olarak da tavan ve far önü tampon bölgesinde kalan kısıma piano black bir folyo kaplattım Maslak sanayii'de. Hem piano black hem araç kaplamasına normalde sıcak bakan biri değilim, fakat araç standart haliyle çok fazla şirket arabası kalıyordu, lütfen yanlış anlaşılmasın.
Ve apaçiliğimi de yaparak brembo yazılı plastik kaliperleri de taktırdıktan sonra, aracımın güncel vaziyeti budur:
Araba üzerinde çok fazla yan sanayi değişiklik yapmayı kesinlikle sevmem fakat şimdiye kadar yaptıklarım açıkçası hoşuma gitti. Normalde orjinalciyim fakat bu araç kaydadeğer bir süre bende kalacak, araç değiştirmeyeceğim. Bu yüzden biraz hareket getirmek istedim.
Önemli bir detay olarak kesinlikle görünüş ve güç modifikasyonları yaparken güvenli noktada kalmak istiyorum. Hiçbir şeyin ne polis tarafında ne de muayene tarafında problem çıkarmaması en birincil önceliğim. Bunu göz önüne alarak şimdiye kadar yaptıklarımı ve yapmayı düşündüklerime dair her türlü fikre ve tavsiyeye tamamen açığım. Şu olur, olmaz. Şunu yapmışsın ama çoktan problem yaşayacak duruma gelmişsin gibi her türlü yoruma tamamım.
Yine şimdiye kadar yaptıklarımla ilgili vermem gereken detaylar:
Spacerlar, jantı değiştirdiğimde bu CMS jantlara uygun olan bijonlar ile, sözün özü halihazırdaki bijonlar ile takıldı. Spacer dolayısıyla ekstra bijon takılmadı.
Aracın etiketinde 15 ve 16 inç jantların lastik basıncı gözüküyor. Aracın üzerindeki jantlar malum artık 17.
Ve aracın kaplaması yalnızca tavan ve önde küçük bir alanda olduğu için yüzde 30'u geçmediğini varsayarak muayene ve polis tarafında yine problem olmayacağını düşünüyorum.
Bu durumlar göz önüne alındığında, kaplamalar konusunda olur, lastikler şuan çamurluğa sürtmüyor ve çamurluktan daha dışarda değil ama, muayene durumu trafik kontrolü durumu nasıl olur, spacerlar bazı kişilerin dediği gibi aracın alt aksamında problem yaşatıp, hızlı aşınmaya, kırılıp ciddi kaza yapılmasına sebep olurmu gibi konularda yine her türlü fikri duymak isterim.
Gelecek planları arasında da, yine dediğim gibi derdimin güvenli ve yasal sınırlar içinde kalmak olduğunu ve aracın 1.2 Turbo Benzinli, CVT olduğunu göz önüne alırsak:
Açık hava filtresi veya kapalı stok filtrenin faydası/zararı/bu arabaya takılmasının bir işe yarayıp yaramayacağı,
Henüz 2 yıllık ve garantisi devam eden, oynama yapmayıp servise gitmeye devam ederse daha 8 yıl daha garantisi devam edecek bir araca, soft bir yazılım yapılmasının yine faydası/zararı/bu arabada bir işe yarayıp yaramayacağı/değip değmeyeceği,
Çok hafif, çevreye kesinlikle rahatsızlık vermeyecek, yalnızca benim keyif alacağım tok, kalın ve az bir ses almak için son susturucu iptali ve tekrardan yeni bir kazan yapılmasının (polis-muayene problem çıkmaması için) faydaları/zararları.(yöntem profesyonel birine araç gösterilerek fikir olarak alındı). Örneğin
konularında da kesinlikle her bilgisi olan her sesten fikir ve tavsiye bekliyorum. Kullandığım jargonda değip değmeyeceği gibi sözlerimde kesinlikle benim düşünceme göre yorum yapılabileceğini biliyorum, fakat kişisel olarak zevk ve deneyimlere göre yorum yapabilirsiniz. Her türlü yorum çok değerli.
Çok uzun ve detaylı oldu. Tekrardan okuyan-yazan herkese teşekkür ediyorum.
Ek: Aracın gerçek anlamda doğrudan araca ait Türkiye'de hiçbir parçası yok. Lip kit, difüzör, tam uyumlu spor yay, tam oturan aynı boyutta logo kaplamak için bir parça dahi yok.
Ek: Hafızası zayıf biri olduğumdan yeni yeni detaylar aklıma geliyor. Logo ''plastidip''lemek hakkında da deneyimi fikri olandan mutlaka destek bekliyorum. Tavsiye edilir mi, çabuk dökülür mü vb.
Uzun zamandır forumu takipteyim, uzun ve detaylı bir konuyla başlamak nasip oldu. Konu biraz uzun ve aşırı detaylı olabilir, okuyanlara ve fikir verenlere şimdiden çok teşekkür ediyorum.
2021 yılında bir Corolla Hatchback 1.2 Turbo benzinli sıfır olarak aldım. 2 yıldır stok olarak kullanıyordum, sportif gözüken bir araba olmasına rağmen aşırı derecede süspansiyon ve lastik yanağından kaynaklı, konforluydu. Şimdilerde hem biraz görünüş hem de sürüşü keyiflendirmek adına arabaya giriştim.
İlk etapta bijon aralığı fabrika çıkışıyla birebir aynı mat siyah CMS jantları tercih ettim. Bilinen bir otomobil tamir-bakım-jant lastik satışı yapan yerden hem jantlarımı hem lastiklerimi sıfır olarak aldım. Michelin Primacy 205 55 16dan Bridgestone Turanza 6 225 45 17'lere geçtim. Jantlarda tabi 16dan 17'ye geçti.
Ardından Bursa'daki Sinan Abi'nin de devamlı önerdiği yere giderek önlere 2 arkalara 3 olarak spacer taktırdım. Orjinal haliyle görünüşüne hiç yakışmayacak şekilde tekerler çok içeride duruyordu. Bu şekilde bence tam kararında oldu.
En son olarak da tavan ve far önü tampon bölgesinde kalan kısıma piano black bir folyo kaplattım Maslak sanayii'de. Hem piano black hem araç kaplamasına normalde sıcak bakan biri değilim, fakat araç standart haliyle çok fazla şirket arabası kalıyordu, lütfen yanlış anlaşılmasın.
Ve apaçiliğimi de yaparak brembo yazılı plastik kaliperleri de taktırdıktan sonra, aracımın güncel vaziyeti budur:
Araba üzerinde çok fazla yan sanayi değişiklik yapmayı kesinlikle sevmem fakat şimdiye kadar yaptıklarım açıkçası hoşuma gitti. Normalde orjinalciyim fakat bu araç kaydadeğer bir süre bende kalacak, araç değiştirmeyeceğim. Bu yüzden biraz hareket getirmek istedim.
Önemli bir detay olarak kesinlikle görünüş ve güç modifikasyonları yaparken güvenli noktada kalmak istiyorum. Hiçbir şeyin ne polis tarafında ne de muayene tarafında problem çıkarmaması en birincil önceliğim. Bunu göz önüne alarak şimdiye kadar yaptıklarımı ve yapmayı düşündüklerime dair her türlü fikre ve tavsiyeye tamamen açığım. Şu olur, olmaz. Şunu yapmışsın ama çoktan problem yaşayacak duruma gelmişsin gibi her türlü yoruma tamamım.
Yine şimdiye kadar yaptıklarımla ilgili vermem gereken detaylar:
Spacerlar, jantı değiştirdiğimde bu CMS jantlara uygun olan bijonlar ile, sözün özü halihazırdaki bijonlar ile takıldı. Spacer dolayısıyla ekstra bijon takılmadı.
Aracın etiketinde 15 ve 16 inç jantların lastik basıncı gözüküyor. Aracın üzerindeki jantlar malum artık 17.
Ve aracın kaplaması yalnızca tavan ve önde küçük bir alanda olduğu için yüzde 30'u geçmediğini varsayarak muayene ve polis tarafında yine problem olmayacağını düşünüyorum.
Bu durumlar göz önüne alındığında, kaplamalar konusunda olur, lastikler şuan çamurluğa sürtmüyor ve çamurluktan daha dışarda değil ama, muayene durumu trafik kontrolü durumu nasıl olur, spacerlar bazı kişilerin dediği gibi aracın alt aksamında problem yaşatıp, hızlı aşınmaya, kırılıp ciddi kaza yapılmasına sebep olurmu gibi konularda yine her türlü fikri duymak isterim.
Gelecek planları arasında da, yine dediğim gibi derdimin güvenli ve yasal sınırlar içinde kalmak olduğunu ve aracın 1.2 Turbo Benzinli, CVT olduğunu göz önüne alırsak:
Açık hava filtresi veya kapalı stok filtrenin faydası/zararı/bu arabaya takılmasının bir işe yarayıp yaramayacağı,
Henüz 2 yıllık ve garantisi devam eden, oynama yapmayıp servise gitmeye devam ederse daha 8 yıl daha garantisi devam edecek bir araca, soft bir yazılım yapılmasının yine faydası/zararı/bu arabada bir işe yarayıp yaramayacağı/değip değmeyeceği,
Çok hafif, çevreye kesinlikle rahatsızlık vermeyecek, yalnızca benim keyif alacağım tok, kalın ve az bir ses almak için son susturucu iptali ve tekrardan yeni bir kazan yapılmasının (polis-muayene problem çıkmaması için) faydaları/zararları.(yöntem profesyonel birine araç gösterilerek fikir olarak alındı). Örneğin
konularında da kesinlikle her bilgisi olan her sesten fikir ve tavsiye bekliyorum. Kullandığım jargonda değip değmeyeceği gibi sözlerimde kesinlikle benim düşünceme göre yorum yapılabileceğini biliyorum, fakat kişisel olarak zevk ve deneyimlere göre yorum yapabilirsiniz. Her türlü yorum çok değerli.
Çok uzun ve detaylı oldu. Tekrardan okuyan-yazan herkese teşekkür ediyorum.
Ek: Aracın gerçek anlamda doğrudan araca ait Türkiye'de hiçbir parçası yok. Lip kit, difüzör, tam uyumlu spor yay, tam oturan aynı boyutta logo kaplamak için bir parça dahi yok.
Ek: Hafızası zayıf biri olduğumdan yeni yeni detaylar aklıma geliyor. Logo ''plastidip''lemek hakkında da deneyimi fikri olandan mutlaka destek bekliyorum. Tavsiye edilir mi, çabuk dökülür mü vb.
Son düzenleme: