Corolla Hatchback Modifiye Macerası

Arda

Arda
Takipçi
20 Eki 2023
3
13
20
25
İstanbul
Marka
Toyota
Merhabalar

Uzun zamandır forumu takipteyim, uzun ve detaylı bir konuyla başlamak nasip oldu. Konu biraz uzun ve aşırı detaylı olabilir, okuyanlara ve fikir verenlere şimdiden çok teşekkür ediyorum.

2021 yılında bir Corolla Hatchback 1.2 Turbo benzinli sıfır olarak aldım. 2 yıldır stok olarak kullanıyordum, sportif gözüken bir araba olmasına rağmen aşırı derecede süspansiyon ve lastik yanağından kaynaklı, konforluydu. Şimdilerde hem biraz görünüş hem de sürüşü keyiflendirmek adına arabaya giriştim.

İlk etapta bijon aralığı fabrika çıkışıyla birebir aynı mat siyah CMS jantları tercih ettim. Bilinen bir otomobil tamir-bakım-jant lastik satışı yapan yerden hem jantlarımı hem lastiklerimi sıfır olarak aldım. Michelin Primacy 205 55 16dan Bridgestone Turanza 6 225 45 17'lere geçtim. Jantlarda tabi 16dan 17'ye geçti.

Ardından Bursa'daki Sinan Abi'nin de devamlı önerdiği yere giderek önlere 2 arkalara 3 olarak spacer taktırdım. Orjinal haliyle görünüşüne hiç yakışmayacak şekilde tekerler çok içeride duruyordu. Bu şekilde bence tam kararında oldu.

En son olarak da tavan ve far önü tampon bölgesinde kalan kısıma piano black bir folyo kaplattım Maslak sanayii'de. Hem piano black hem araç kaplamasına normalde sıcak bakan biri değilim, fakat araç standart haliyle çok fazla şirket arabası kalıyordu, lütfen yanlış anlaşılmasın.

Ve apaçiliğimi de yaparak brembo yazılı plastik kaliperleri de taktırdıktan sonra, aracımın güncel vaziyeti budur:

WhatsApp Görsel 2023-10-19 saat 17.44.57_02ebf928.jpg


WhatsApp Görsel 2023-10-19 saat 17.44.57_8955a16b.jpg



Araba üzerinde çok fazla yan sanayi değişiklik yapmayı kesinlikle sevmem fakat şimdiye kadar yaptıklarım açıkçası hoşuma gitti. Normalde orjinalciyim fakat bu araç kaydadeğer bir süre bende kalacak, araç değiştirmeyeceğim. Bu yüzden biraz hareket getirmek istedim.

Önemli bir detay olarak kesinlikle görünüş ve güç modifikasyonları yaparken güvenli noktada kalmak istiyorum. Hiçbir şeyin ne polis tarafında ne de muayene tarafında problem çıkarmaması en birincil önceliğim. Bunu göz önüne alarak şimdiye kadar yaptıklarımı ve yapmayı düşündüklerime dair her türlü fikre ve tavsiyeye tamamen açığım. Şu olur, olmaz. Şunu yapmışsın ama çoktan problem yaşayacak duruma gelmişsin gibi her türlü yoruma tamamım.

Yine şimdiye kadar yaptıklarımla ilgili vermem gereken detaylar:

Spacerlar, jantı değiştirdiğimde bu CMS jantlara uygun olan bijonlar ile, sözün özü halihazırdaki bijonlar ile takıldı. Spacer dolayısıyla ekstra bijon takılmadı.

Aracın etiketinde 15 ve 16 inç jantların lastik basıncı gözüküyor. Aracın üzerindeki jantlar malum artık 17.

Ve aracın kaplaması yalnızca tavan ve önde küçük bir alanda olduğu için yüzde 30'u geçmediğini varsayarak muayene ve polis tarafında yine problem olmayacağını düşünüyorum.

Bu durumlar göz önüne alındığında, kaplamalar konusunda olur, lastikler şuan çamurluğa sürtmüyor ve çamurluktan daha dışarda değil ama, muayene durumu trafik kontrolü durumu nasıl olur, spacerlar bazı kişilerin dediği gibi aracın alt aksamında problem yaşatıp, hızlı aşınmaya, kırılıp ciddi kaza yapılmasına sebep olurmu gibi konularda yine her türlü fikri duymak isterim.

Gelecek planları arasında da, yine dediğim gibi derdimin güvenli ve yasal sınırlar içinde kalmak olduğunu ve aracın 1.2 Turbo Benzinli, CVT olduğunu göz önüne alırsak:

Açık hava filtresi veya kapalı stok filtrenin faydası/zararı/bu arabaya takılmasının bir işe yarayıp yaramayacağı,

Henüz 2 yıllık ve garantisi devam eden, oynama yapmayıp servise gitmeye devam ederse daha 8 yıl daha garantisi devam edecek bir araca, soft bir yazılım yapılmasının yine faydası/zararı/bu arabada bir işe yarayıp yaramayacağı/değip değmeyeceği,

Çok hafif, çevreye kesinlikle rahatsızlık vermeyecek, yalnızca benim keyif alacağım tok, kalın ve az bir ses almak için son susturucu iptali ve tekrardan yeni bir kazan yapılmasının (polis-muayene problem çıkmaması için) faydaları/zararları.(yöntem profesyonel birine araç gösterilerek fikir olarak alındı). Örneğin

konularında da kesinlikle her bilgisi olan her sesten fikir ve tavsiye bekliyorum. Kullandığım jargonda değip değmeyeceği gibi sözlerimde kesinlikle benim düşünceme göre yorum yapılabileceğini biliyorum, fakat kişisel olarak zevk ve deneyimlere göre yorum yapabilirsiniz. Her türlü yorum çok değerli.

Çok uzun ve detaylı oldu. Tekrardan okuyan-yazan herkese teşekkür ediyorum.

Ek: Aracın gerçek anlamda doğrudan araca ait Türkiye'de hiçbir parçası yok. Lip kit, difüzör, tam uyumlu spor yay, tam oturan aynı boyutta logo kaplamak için bir parça dahi yok.

Ek: Hafızası zayıf biri olduğumdan yeni yeni detaylar aklıma geliyor. Logo ''plastidip''lemek hakkında da deneyimi fikri olandan mutlaka destek bekliyorum. Tavsiye edilir mi, çabuk dökülür mü vb.
 
Son düzenleme:

zbetk

Profesör
Beta Programı
2 Eki 2016
251
249
1,245
İstanbul
Marka
BMW
Aracınızı güzel günlerde kullanın.

Sinan Abi'nin dediği yer neresi tam olarak? FG Spacer mi?

Araç resimlerde çok tatlı duruyor. MaşAllah diyelim öncelikle. Jantta güzel oturmuş bence. Ama 17" olması ve standart ebatlarında bu ölçünün olmamasının mutlaka - yönü olacaktır. Ebat büyütülüyorsa ben hafiflik konusunda iddialı jantlar takılması gerektiğini düşünüyorum. Bu yakıt, ses ve alt takımların yıpranmasına kadar etki edecektir. Bir önceki aracımda aynı durumu yaşadım. Devamlı bir Z rot değişimi yapıyordum. Süspansiyon sistemi de az yanaklı lastikler için olmadığı için yok gibi bir şeydi. 😁

Ek olarak spacer takmakta alt takım mukavemetlerini bir miktar etkileyecektir ama bunda sizin kullanım şekliniz, bulunduğuz şehir ve asfalt kaliteleri de çok önemli etken olacaktır. Uzun vadede etkisi olur mutlaka ama ben kendi adıma doğru spacerlar takıldığında bariz problem yaşayan biri ile henüz karşılaşmadım. Aksine iyi bir yay ile aracın yol tutuşuna katkı sağlayacaktır.

Bu aralar aracın görünümünde cam tavan gibi durduğu için üst taraf yarım kaplanan bir kaç video gördüm. Ama burada kesinlikle polis abilerin insafına kalmış bir durum var, hele ki 120N'lerin orijinal egzoz sistemli hallerinin bırakın cezayı direk bağlandığını düşünürsek, egzoz ve kaplama olayı tamamen şans işi bana göre. Egzoz için eğer eğilip bunda susturucu yok der ise geçmiş olsun, hiç bir şey yapamazsınız. Hatta Batuhan Kalkın'ın orijinal arabasını da egzoz sebebi ile bağlamışlardı. (Sahi Batuhan'ın forumdaki nicki ney ya?) Video çekerek direk muayeneye gitmişti o süreç ne oldu sormak lazım. Bu ve bunun gibi örnekler dolayısı ile egzoz işi tamamen şans, he ses nasıl çıkar ne kadarı sizi tatmin eder orası sizin bilebileceğiniz bir şey.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Arda

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,033
7
51,368
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Güle güle kullanın.
Plastik kaliper dediğiniz şey kapaksa bence direkt sökün. Frenlerin ısınmasına olumsuz etkisi olacaktır. Hiç yok yere başınıza iş çıkarmasın.
 

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
897
1,653
2,320
İst.
Marka
Ford
Tam bir kullanıcı arabası. Kazasız, belasız.

Kaliper kapaklarından acilen kurtulun, h&r yay öneririm Corolla'nın o yumuşaklığını alır.

Kaplamaları kimse fark etmez aynı aracın cam tavanının görüntüsüne benzer olduğundan. Y.dışında remap yapan gördüm, manueldi. Takribi 146 hp~245 nm değerler elde ediliyor. (cvt için tork farklı olabilir) Dp yazılımcıyla konuşulup halledilir fakat susturucu iptali önermem, custom son susturucu sipariş edilebilir (remus vs.).

Bunun haricinde gözüme bijonlar takıldı; siyah renge boyanmalı bütünlük açısından. Araç görünüş olarak çok güzel tam bir altın oranda, en ufak bir eklenti tadını bozabilir. Sade bir yay ve imkan varsa ilerde lansman jantıyla nokta olur:

thynl6fqijimqv1xp1f1.jpg
 

Arda

Arda
Takipçi
20 Eki 2023
3
13
20
25
İstanbul
Marka
Toyota
Yorumlar ve görüşler için çok teşekkür ediyorum. İyi dilekleriniz için çok sağolun.

Forum kullanmayı pek bilmediğimden tam işlevsel alıntılayarak vb yanıt veremiyor olabilirim.

Aracın dolu paketi olan Flame X'Pack'ler 17 jantla geliyor Corolla Sedan'da da gördüğümüz 4 senedir klasikleşmiş Corolla jantı ile yani. Hatta bu durumu geç farkettim ama aracım 16 jantla geliyor olmasına rağmen bagaj altında 17 jant lastik yedeği vardı. Sözün özü aslında 17yle gelen bir araç. Hafiflik konusunda da tabi tam değerlere bakmadım bakamadım ama fabrika çıkışı 17 Corolla jantından az da olsa daha hafiftir muhtemelen CMS'nin bu orjinal jantları. Spacerlar'da bildiğim kadarıyla alüminyum olduğundan umarım ciddi problem yaşatacak kadar bir ağırlık transferi- mukavemet problemleri olmaz.

Evet spacerları taktırdığım yer FG Spacer bu arada.

Görünüş olarak da evet içten içe ben de katılıyorum tam tadında olduğuna ve başka yapılabilecek hareketlerin bozabileceğine. O konuda hemfikiriz. Bijon rengini ilk etapta CMS yazısıyla aynı renkte olduğu için hem de tüm o mat siyahlık içerisinde biraz kontrast olsun diye o renkte bırakmanın iyi olabileceğini düşündüm ama bir de siyahla görüp denemek lazım tabii.

Süspansiyon sistemindeki değişiklikler hakkında son derece kararsızım. Araç stok iken yani 16 inç jant lastiklere sahip iken aşırı derecede konforluydu. Şimdi tabi biraz sertleşip g20 kıvamına geldi. Süspansiyonlarda değişiklik olmadığından yine yaylanıyor tabi ama keskin bozukluklarda ince kasislerde falan eskisine göre taş gibi. Eğer bu sertliğe alışabilirsem ve biraz daha sertlik tamam beni rahatsız etmez diyebilirsem süspansiyon modifikasyonlarına da girmeyi düşünüyorum. Her konuyu denemeye açığım tek derdim yasal sınırları aşmamak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

Arda

Arda
Takipçi
20 Eki 2023
3
13
20
25
İstanbul
Marka
Toyota
Tam bir kullanıcı arabası. Kazasız, belasız.

Kaliper kapaklarından acilen kurtulun, h&r yay öneririm Corolla'nın o yumuşaklığını alır.

Kaplamaları kimse fark etmez aynı aracın cam tavanının görüntüsüne benzer olduğundan. Y.dışında remap yapan gördüm, manueldi. Takribi 146 hp~245 nm değerler elde ediliyor. (cvt için tork farklı olabilir) Dp yazılımcıyla konuşulup halledilir fakat susturucu iptali önermem, custom son susturucu sipariş edilebilir (remus vs.).

Bunun haricinde gözüme bijonlar takıldı; siyah renge boyanmalı bütünlük açısından. Araç görünüş olarak çok güzel tam bir altın oranda, en ufak bir eklenti tadını bozabilir. Sade bir yay ve imkan varsa ilerde lansman jantıyla nokta olur:

Ekli dosyayı görüntüle 43940

Forumda yeni olduğumdan özel mesaj iletemiyorum. Araştırma yaptım fakat bir çıkar yol bulamadım. HR yaylarda bu araç için Türkiye'de satan şuanda yok gördüğüm kadarıyla. Orjinal sitesinden sipariş vermeyi düşünüyorum fakat 150 Euro üstü siparişler gümrükte takılıyormuş diye bir muhabbet dolaşıyor. En iyi yolu nasıl olur bu işin tavsiyeniz var mıdır?
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Forumda yeni olduğumdan özel mesaj iletemiyorum. Araştırma yaptım fakat bir çıkar yol bulamadım. HR yaylarda bu araç için Türkiye'de satan şuanda yok gördüğüm kadarıyla. Orjinal sitesinden sipariş vermeyi düşünüyorum fakat 150 Euro üstü siparişler gümrükte takılıyormuş diye bir muhabbet dolaşıyor. En iyi yolu nasıl olur bu işin tavsiyeniz var mıdır?
Muhabbet dolaşmasından ziyade kanuna göre 150$€ üstü siparişlerinizde büyük bir ithalat masrafı ile karşı karşıya olacaksınız. HR parçaları getiren Türkiye temsilcisi vs. gibi bir yer varsa oradan özel sipariş istemek daha mantıklı olabilir yada gidip gelen biri ile getirmek.
Rahmi abinin buna benzer bir parça getirme deneyimi var şuradan inceleyebilirsiniz:
 
  • Beğeni
Tepkiler: Arda
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım