Valla müthiş. Elinize sağlık sanırım parça temini yurt dışından. Bizim için imkansıza yakın işler
Valla helal olsun
corsa d tr grubunda arka camı elektrikli bile yapan var corsaların kaderi bu
Hocam afl yazınız da dahil olmak üzere bu yazıdan sonra kendimi ne kadar "cahil" hissettiğimi anlatamam. Tebrik ediyorum başka söyleyecek sözüm yok.Öncelikle aracımda orjinalde ESP olmadığını bilmenizi isterim..Parça katalog ile haşır neşir olduktan sonra ESP'li araç ile ESP'siz araç arasından hangi parça farklılıklarının olduğunu buldum. Genel olarak fren merkezi (eskisi ile bir fark göremedim aynı parça no vardı ) fren servosu(bunda da göremedim ancak vardır bir bildikleri de dedim belki içindeki farklı bir aksam olabilirdi.) ABS ünitesi esp destekli, en son olarak yaw rate sensoru ve fren merkezi hortumlarını aldım. Bunların hepsi söktürüp yerlerine yeni aldığım parçaları taktırdım. Sonra göstege panelinde abs esp ve el freni ikazı yandı. Zannedersem programlamam gerek dedim lakin öyle değildi. Aracı ESP'li olarak göstersem de o üç ışığı söndüremedim. Anladım ki abs'nin de programlanması gerekti. Bunu 4 tane abs beyni alarak anlamış oldum) Arkadaşlar bu da benim deneyimimdir kesinlikle böyle işlere kalkışmadan önce aracınızın özelliklerine göre bir abs beyni alın çünkü abs beynine sizin aracınızın motor ve şasisine göre yazılım atılmaktadır. Siz benzinli istediğiniz özelliklere sahip bir ABS beyni aldığınızda çalışmayacaktır. Mesela siz AVT kodlu beyin aldınız ve aracınız benzinli..Taktınız çalışmadı büyük ihtimalle dizelden sökme bir araçtan da olabilir. O yüzden ABS beyni alırken aynı motordan sökülme olduğuna dikkat ediniz.Hatta aynı şanzıman..Çünkü opel'in diyagramlarına baktığımda Z13DTH ile Z13DTJ(benim araç) 'i aynı can bus hattına bağlamışlar..Ben de uyguna Z13DTH manuel 6 vites beyin aldım ancak yine aynı sorun daha sonra önceden hazırlandığım için Z13DTJ den çıkma aynı parça kodlu bir araçtan çıkma şase numarası buldum ve MDI sayesinden bunun yazılımını, Z13DTH'den çıkma aracın içine yükledim bir nevi yazılım attım.Programlamadan sonra whoola tüm ışıklar söndü..O an anlamış oldum..Programlar şasesi spor olsa bile seçebiliyordu...Tüm testler yapıldı espli bir araç nasılmış anlamış oldum Zamp gibi yola tuttuğunu görünce çok mutlu oldum. İşin güzel yanı uğraştığınız şeyin başarılı olması hiçbir zaman pes etmedim sonuna kadar geldim..
Gelelim HSA ve DDS dediğimiz yokuş kalkış ve lastik arıza göstergesinin nasıl eklediğime..Araştırmalarım sonucu bunun da sadece beyinle halledilebileceğini anladım. Ama önümde büyük bir engel olan Z13DTJ motor vardır. Çünkü 200.000 şase numarasını denediğim halde bir türlü HSA ve DDS sistemini destekleyen Z13DTJ bir araba bulamadım. Ben de pes ettim sonunda ta ki bosna hersekten bir arkadaş yabancı forumdan bana mesaj atana kadar..Elinde z13DTJ motor bir şase numarası olduğunu söylüyordu..İlk önce inanmadım imkansız dedim..Gerekli kontrolleri yaptıktan sonra doğru olduğunu gördüm.Ancak bu şase numarası 2007 modeldendi yani makyajsız kasa..benimki 2012 model.. Parça katalog undan bu şase numarasını girip hangi abs beyninin kullanıldığına baktım. Başladım internette dolaşmaya bir tane 50 pound a stokta kalmış bir ürün vardı ingiltereden sıfır ürün sipariş ettim..1 haftaya geldi..Ancak göze aldığım bir sorun vardı..Opel 2009' dan itibaren abs soketi değiştirmişti. Biliyorsunuz corsa d üretimleri 2007'de başladı.Yani soketler uyuşmuyordu..Ben de eski orjinalden çıkma ABS soketimi kestim nasıl olsa işe yaramıyordu çıkmacılara gitsem bozuk olanlara bile yüksek fiyatlar teklif ediyorlardı. Ben de kendi abs soketimi ortadan ikiye bıçkı ile kestim ve oradan soketi çıkardım..Daha sonra kablolama yaparak abs soketler arasından dönüştürücü yaptım. Çünkü iki soketin can bus düzenleri yani soket pinlerinin giriş yerleri farklıydı bu yüzden ikisi arasından bir dönüştürücü yaptım bunu herhalde dünyada kimse uğraşmamış olabilir çünkü daha görmedim interneti baz olarak söylüyorum Sonra bu dönştürüyü taktım ve MDI'ı aldım mdi servislerin kullandığı teşhis diagnostic aletidir bu arada..MDI ile sıfır beyne bosna hersekteki arkadaşın gönderdiği şase numarasıyla yazılım attım ve tüm hataları sildikten sonra kalibret ettim abs beynini ve sonuç yine whoollaaa yokuşta duruyor hatta geriyor taktığınızda arkaya doğru bir eğim varsa geri vitesde de çalışıyordu. Aracın lastiğini indirdim belli bir kilometreden sonra da patlak arızasını verdi. Tabii ki bunların çalışmadı için aracın gövde kontrol modülünün de değişmesi gerekiyordu. Allahtan yağmur sensörü için hollandadan sipariş verdiğim gövde kontrol modülü DDS i destekliyordu eski bcm desteklemiyormuş geçen öğrendim Daha sonra da lastiğin patlamasını resetlenmesi için tuş takımını değiştirdim ve reset tuşu için gerekli tesisatı araca geçtim Biraz uzun oldu ama bir tutorial niteliğinde bir yazı oldu..yapmak isteyenler içinde bir nevi klavuz olmuştur umarım..
.
estağfurullah tşk ederim.geç oldu ama yeni mesaj iletisi uyarısı gelmeyince konunun kapandığını zannettimHocam afl yazınız da dahil olmak üzere bu yazıdan sonra kendimi ne kadar "cahil" hissettiğimi anlatamam. Tebrik ediyorum başka söyleyecek sözüm yok.
Ben sana dedim yardım edeyim diye bunu birçok defa konuştuk..Sen bile yapabilirsin benim 5 sene oldu unuttum bile işlemi SAdece pinlerin yerleri değişecek o kadar..usb için de pin takacaksın elin biraz yatkınsa yapabilirsin istanbulda yaptıranlar oldu bir araştırayım nerede yaptırmışlar..Hocam istanbulda mısın Bende touch and connect var ancak usb yi bağlayamadım. elektirikçiye gittim bön bön baktı, multimedyacıya gittim anlamadı.
Benim için biraz takıntı oldu o..Mesela lastik patladığında tachodaki ekrana değil de direk o ekran gözüme çarpıyor hemen yazıyor mesela lastiğin havası inmiş diye işte sırf hataları görebilmek için o ekranı taktım. mesela gündüz farını arızalı yazıyor o yüzden o ekran güzel..CID ekranlar vardı aslında o daha mantıklı geliyor bana hem navi vardı ancak bulmak sıkıntılıydı..Böyle emek verilmiş araçları seviyorum. Tek sevmediğim nokta konsolda iki farklı ekran takılı olması.
Benim için biraz takıntı oldu o..Mesela lastik patladığında tachodaki ekrana değil de direk o ekran gözüme çarpıyor hemen yazıyor mesela lastiğin havası inmiş diye işte sırf hataları görebilmek için o ekranı taktım. mesela gündüz farını arızalı yazıyor o yüzden o ekran güzel..CID ekranlar vardı aslında o daha mantıklı geliyor bana hem navi vardı ancak bulmak sıkıntılıydı..
Merhaba dostum müthiş emek nasıl bir azim hayretle okudum Tebrikler.sadece şunu sormak istiyorum 2011 2.0 CDTI Insignia otomatik yokuş kalkış desteğini aktif etmenin eklemenin bir yolu varmıdır.bazilarinda var bazılarında yokÖncelikle aracımda orjinalde ESP olmadığını bilmenizi isterim..Parça katalog ile haşır neşir olduktan sonra ESP'li araç ile ESP'siz araç arasından hangi parça farklılıklarının olduğunu buldum. Genel olarak fren merkezi (eskisi ile bir fark göremedim aynı parça no vardı ) fren servosu(bunda da göremedim ancak vardır bir bildikleri de dedim belki içindeki farklı bir aksam olabilirdi.) ABS ünitesi esp destekli, en son olarak yaw rate sensoru ve fren merkezi hortumlarını aldım. Bunların hepsi söktürüp yerlerine yeni aldığım parçaları taktırdım. Sonra göstege panelinde abs esp ve el freni ikazı yandı. Zannedersem programlamam gerek dedim lakin öyle değildi. Aracı ESP'li olarak göstersem de o üç ışığı söndüremedim. Anladım ki abs'nin de programlanması gerekti. Bunu 4 tane abs beyni alarak anlamış oldum) Arkadaşlar bu da benim deneyimimdir kesinlikle böyle işlere kalkışmadan önce aracınızın özelliklerine göre bir abs beyni alın çünkü abs beynine sizin aracınızın motor ve şasisine göre yazılım atılmaktadır. Siz benzinli istediğiniz özelliklere sahip bir ABS beyni aldığınızda çalışmayacaktır. Mesela siz AVT kodlu beyin aldınız ve aracınız benzinli..Taktınız çalışmadı büyük ihtimalle dizelden sökme bir araçtan da olabilir. O yüzden ABS beyni alırken aynı motordan sökülme olduğuna dikkat ediniz.Hatta aynı şanzıman..Çünkü opel'in diyagramlarına baktığımda Z13DTH ile Z13DTJ(benim araç) 'i aynı can bus hattına bağlamışlar..Ben de uyguna Z13DTH manuel 6 vites beyin aldım ancak yine aynı sorun daha sonra önceden hazırlandığım için Z13DTJ den çıkma aynı parça kodlu bir araçtan çıkma şase numarası buldum ve MDI sayesinden bunun yazılımını, Z13DTH'den çıkma aracın içine yükledim bir nevi yazılım attım.Programlamadan sonra whoola tüm ışıklar söndü..O an anlamış oldum..Programlar şasesi spor olsa bile seçebiliyordu...Tüm testler yapıldı espli bir araç nasılmış anlamış oldum Zamp gibi yola tuttuğunu görünce çok mutlu oldum. İşin güzel yanı uğraştığınız şeyin başarılı olması hiçbir zaman pes etmedim sonuna kadar geldim..
Gelelim HSA ve DDS dediğimiz yokuş kalkış ve lastik arıza göstergesinin nasıl eklediğime..Araştırmalarım sonucu bunun da sadece beyinle halledilebileceğini anladım. Ama önümde büyük bir engel olan Z13DTJ motor vardır. Çünkü 200.000 şase numarasını denediğim halde bir türlü HSA ve DDS sistemini destekleyen Z13DTJ bir araba bulamadım. Ben de pes ettim sonunda ta ki bosna hersekten bir arkadaş yabancı forumdan bana mesaj atana kadar..Elinde z13DTJ motor bir şase numarası olduğunu söylüyordu..İlk önce inanmadım imkansız dedim..Gerekli kontrolleri yaptıktan sonra doğru olduğunu gördüm.Ancak bu şase numarası 2007 modeldendi yani makyajsız kasa..benimki 2012 model.. Parça katalog undan bu şase numarasını girip hangi abs beyninin kullanıldığına baktım. Başladım internette dolaşmaya bir tane 50 pound a stokta kalmış bir ürün vardı ingiltereden sıfır ürün sipariş ettim..1 haftaya geldi..Ancak göze aldığım bir sorun vardı..Opel 2009' dan itibaren abs soketi değiştirmişti. Biliyorsunuz corsa d üretimleri 2007'de başladı.Yani soketler uyuşmuyordu..Ben de eski orjinalden çıkma ABS soketimi kestim nasıl olsa işe yaramıyordu çıkmacılara gitsem bozuk olanlara bile yüksek fiyatlar teklif ediyorlardı. Ben de kendi abs soketimi ortadan ikiye bıçkı ile kestim ve oradan soketi çıkardım..Daha sonra kablolama yaparak abs soketler arasından dönüştürücü yaptım. Çünkü iki soketin can bus düzenleri yani soket pinlerinin giriş yerleri farklıydı bu yüzden ikisi arasından bir dönüştürücü yaptım bunu herhalde dünyada kimse uğraşmamış olabilir çünkü daha görmedim interneti baz olarak söylüyorum Sonra bu dönştürüyü taktım ve MDI'ı aldım mdi servislerin kullandığı teşhis diagnostic aletidir bu arada..MDI ile sıfır beyne bosna hersekteki arkadaşın gönderdiği şase numarasıyla yazılım attım ve tüm hataları sildikten sonra kalibret ettim abs beynini ve sonuç yine whoollaaa yokuşta duruyor hatta geriyor taktığınızda arkaya doğru bir eğim varsa geri vitesde de çalışıyordu. Aracın lastiğini indirdim belli bir kilometreden sonra da patlak arızasını verdi. Tabii ki bunların çalışmadı için aracın gövde kontrol modülünün de değişmesi gerekiyordu. Allahtan yağmur sensörü için hollandadan sipariş verdiğim gövde kontrol modülü DDS i destekliyordu eski bcm desteklemiyormuş geçen öğrendim Daha sonra da lastiğin patlamasını resetlenmesi için tuş takımını değiştirdim ve reset tuşu için gerekli tesisatı araca geçtim Biraz uzun oldu ama bir tutorial niteliğinde bir yazı oldu..yapmak isteyenler içinde bir nevi klavuz olmuştur umarım..
.
@sakrodasMerhaba dostum müthiş emek nasıl bir azim hayretle okudum Tebrikler.sadece şunu sormak istiyorum 2011 2.0 CDTI Insignia otomatik yokuş kalkış desteğini aktif etmenin eklemenin bir yolu varmıdır.bazilarinda var bazılarında yok
@sakrodas Merhaba dostum müthiş emek nasıl bir azim hayretle okudum Tebrikler.sadece şunu sormak istiyorum 2011 2.0 CDTI Insignia otomatik yokuş kalkış desteğini aktif etmenin eklemenin bir yolu varmıdır.bazilarinda var bazılarında yokÖncelikle aracımda orjinalde ESP olmadığını bilmenizi isterim..Parça katalog ile haşır neşir olduktan sonra ESP'li araç ile ESP'siz araç arasından hangi parça farklılıklarının olduğunu buldum. Genel olarak fren merkezi (eskisi ile bir fark göremedim aynı parça no vardı ) fren servosu(bunda da göremedim ancak vardır bir bildikleri de dedim belki içindeki farklı bir aksam olabilirdi.) ABS ünitesi esp destekli, en son olarak yaw rate sensoru ve fren merkezi hortumlarını aldım. Bunların hepsi söktürüp yerlerine yeni aldığım parçaları taktırdım. Sonra göstege panelinde abs esp ve el freni ikazı yandı. Zannedersem programlamam gerek dedim lakin öyle değildi. Aracı ESP'li olarak göstersem de o üç ışığı söndüremedim. Anladım ki abs'nin de programlanması gerekti. Bunu 4 tane abs beyni alarak anlamış oldum) Arkadaşlar bu da benim deneyimimdir kesinlikle böyle işlere kalkışmadan önce aracınızın özelliklerine göre bir abs beyni alın çünkü abs beynine sizin aracınızın motor ve şasisine göre yazılım atılmaktadır. Siz benzinli istediğiniz özelliklere sahip bir ABS beyni aldığınızda çalışmayacaktır. Mesela siz AVT kodlu beyin aldınız ve aracınız benzinli..Taktınız çalışmadı büyük ihtimalle dizelden sökme bir araçtan da olabilir. O yüzden ABS beyni alırken aynı motordan sökülme olduğuna dikkat ediniz.Hatta aynı şanzıman..Çünkü opel'in diyagramlarına baktığımda Z13DTH ile Z13DTJ(benim araç) 'i aynı can bus hattına bağlamışlar..Ben de uyguna Z13DTH manuel 6 vites beyin aldım ancak yine aynı sorun daha sonra önceden hazırlandığım için Z13DTJ den çıkma aynı parça kodlu bir araçtan çıkma şase numarası buldum ve MDI sayesinden bunun yazılımını, Z13DTH'den çıkma aracın içine yükledim bir nevi yazılım attım.Programlamadan sonra whoola tüm ışıklar söndü..O an anlamış oldum..Programlar şasesi spor olsa bile seçebiliyordu...Tüm testler yapıldı espli bir araç nasılmış anlamış oldum Zamp gibi yola tuttuğunu görünce çok mutlu oldum. İşin güzel yanı uğraştığınız şeyin başarılı olması hiçbir zaman pes etmedim sonuna kadar geldim..
Gelelim HSA ve DDS dediğimiz yokuş kalkış ve lastik arıza göstergesinin nasıl eklediğime..Araştırmalarım sonucu bunun da sadece beyinle halledilebileceğini anladım. Ama önümde büyük bir engel olan Z13DTJ motor vardır. Çünkü 200.000 şase numarasını denediğim halde bir türlü HSA ve DDS sistemini destekleyen Z13DTJ bir araba bulamadım. Ben de pes ettim sonunda ta ki bosna hersekten bir arkadaş yabancı forumdan bana mesaj atana kadar..Elinde z13DTJ motor bir şase numarası olduğunu söylüyordu..İlk önce inanmadım imkansız dedim..Gerekli kontrolleri yaptıktan sonra doğru olduğunu gördüm.Ancak bu şase numarası 2007 modeldendi yani makyajsız kasa..benimki 2012 model.. Parça katalog undan bu şase numarasını girip hangi abs beyninin kullanıldığına baktım. Başladım internette dolaşmaya bir tane 50 pound a stokta kalmış bir ürün vardı ingiltereden sıfır ürün sipariş ettim..1 haftaya geldi..Ancak göze aldığım bir sorun vardı..Opel 2009' dan itibaren abs soketi değiştirmişti. Biliyorsunuz corsa d üretimleri 2007'de başladı.Yani soketler uyuşmuyordu..Ben de eski orjinalden çıkma ABS soketimi kestim nasıl olsa işe yaramıyordu çıkmacılara gitsem bozuk olanlara bile yüksek fiyatlar teklif ediyorlardı. Ben de kendi abs soketimi ortadan ikiye bıçkı ile kestim ve oradan soketi çıkardım..Daha sonra kablolama yaparak abs soketler arasından dönüştürücü yaptım. Çünkü iki soketin can bus düzenleri yani soket pinlerinin giriş yerleri farklıydı bu yüzden ikisi arasından bir dönüştürücü yaptım bunu herhalde dünyada kimse uğraşmamış olabilir çünkü daha görmedim interneti baz olarak söylüyorum Sonra bu dönştürüyü taktım ve MDI'ı aldım mdi servislerin kullandığı teşhis diagnostic aletidir bu arada..MDI ile sıfır beyne bosna hersekteki arkadaşın gönderdiği şase numarasıyla yazılım attım ve tüm hataları sildikten sonra kalibret ettim abs beynini ve sonuç yine whoollaaa yokuşta duruyor hatta geriyor taktığınızda arkaya doğru bir eğim varsa geri vitesde de çalışıyordu. Aracın lastiğini indirdim belli bir kilometreden sonra da patlak arızasını verdi. Tabii ki bunların çalışmadı için aracın gövde kontrol modülünün de değişmesi gerekiyordu. Allahtan yağmur sensörü için hollandadan sipariş verdiğim gövde kontrol modülü DDS i destekliyordu eski bcm desteklemiyormuş geçen öğrendim Daha sonra da lastiğin patlamasını resetlenmesi için tuş takımını değiştirdim ve reset tuşu için gerekli tesisatı araca geçtim Biraz uzun oldu ama bir tutorial niteliğinde bir yazı oldu..yapmak isteyenler içinde bir nevi klavuz olmuştur umarım..
.
Arkadaşlar corsa ile insginia hem teşhis versiyonları bakımından hem de yapı bakımından farklı araçlar artık opel'i bıraktım şimdilik yeni aracımla ilgileniyorum Ama genel olarak mantık şu insigniada nasıl buna bakmak gerek. Aracınızda eğer esp varsa bu kolay büyük ihtimalle vardır. ARacın sadece abs beyninin değişip yazılım atılması gerekir. Unutmayın ABS beyni her aracın özelliklerine göre yazılır ki siz de ABS beyninin sizin aracın özelliklerine göre yokuş kalkış destekli bir araçtan sıfırlanıp takılması gerekir Ya da sıfır alınıp yokuş kalkış destekli bir aracın şase koduyla yazılım atılır.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.