Araç: Hyundai
Modeli: Accent Era 1,4 A/T
Yılı: 2012
KM'si: 45000
Artıları:
+ Ucuz
+ Geniş
+ Servisleri
Eksileri:
- Müsrif
- Şanzımanda tepki yavaş.
Hyundai Accen Era 1.4 Otomatik ...
Nedir bu araba, Neden bu otomobilden çevrede bir sürü var. Bu eski filo arabası, nasıl olduda benim hayatımın büyük bir kesiminde arac ihtiyacımı karşıladı.
Bu otomobil Uçar Otomotivin filo aracı olarak kiraladığı, Üç yılını bu şekilde geçirip 40000 km devirince bir galeri aracılığı ile sahibinden.com ilanı ile küzenime satılmıştı. İlk alımı sırasında 30000 tl fiyata sahip olmuştu.
İlk defa 2015 ilkbaharında kullandım bu arabayı. Çekmeköy'den, Samandıra üzerinden Tuzla'ya sürmüştüm. Araba kullandığım ilk Tork konverterli Klasik 4 ileri otomatik araba idi.
Teknik Olarak Hyundai Accent Era 1.4
1399 cc hacminde, silindir başına 3 subab teknolojisi olan SOCH motor, Euro4 emisyon uyumlu üretilmiş. Aracın 4 silindirli motoru, 6000 devirde 95 beygir güç üretirken 4700 devirde 125 nm bir tork üretebilmekte idi. 1188 kilo ağırlığındaki makine, beygir başına 15 kilo ağırlık dengesine sahipti. Dört ileri otomatik şanzımanı olan Era, eski nesil Tork konverterli aktarma organı ile gücü ön tekerlere iletiyordu. Çok ilginç bir şanzıman taşıyan motorun ilk üç vitesi normal, son vitesi anormal bir orana sahip Over drive dörtdüncü kademeye sahipti. Yalnız bu oranda devreye giren kilitli damper sahipti. Şehir içi tüketimi yükselten ilk üç vitese karşılık, uzun yolda 110 120 km hıza bile manuelden daha düşük tüketim vaad eden dördüncü oranı hep sınamak istemiştim.
Araba ilk 3 vitesde bir birine çok yakın değerler sahipti.
Birinci vites 2,846
İkinci vites 1.581
Üçüncü vites 1.0
Overdrive vites 0,635
Bu oranlara göre araba Over drive şanzıman oranı ile saate 240 kilometre hıza çıkabilirdi. Oysaki araba dip gaz yapıldığında, Üçüncü vitesin üstüne çıkmaya bile tenezzül etmiyordu. Saate son hızı 168 km olan araba, bu hıza ancak ve ancak üçün vitesde 6500 devir çevirerek ulaşabiliyordu.
Arabanın bir çok kez otobanda testini yaptım. Araba Over Drive vites oranını ilk zamanlar düzgün bir şekilde kullanamadım. Sandımki 80 90 km hızla gidersem az yakarım dedim. Oysaki bu hızla giderken motor yeterince tork üretemediği 2000 li devirlerde olduğundan, az bir eyim de bile vuruntu yaparak güç kaybediyor, hız bir şekilde kickdown yaparak Üçüncü vitese düşüyordu.
Overdrive şanzıman oranına baktığımızda , arabanın saate 80 km hızda 2000 devire yakın bir devir çeviriyordu. Eğer damper kilitlenirse bu değer yaklaşık 1850 devire düşüyordu. Rampa çıkarken çok hasas olan bu alanda damper ayrılıyor, önce devir artıyor, çok kısa bir gecikmeden sonra Üçüncü vitese düşüyordu. Bu aktivite açıkcası şanzımanı yormaktan öteye gitmiyordu pek. Yakıt tüketiminede pekte katkısı olmuyor, gereksiz bir uğraş ve yorucu bir ritim bozukluğundan öteye gitmiyordu. Grafik incelendiğinde, boş ağırlığı 1180 kilo artı 75 kilo sürücü ağırlığı olan arabanın, saate 80 km hızı tutması için gerekli gücü üretmediği ortaydaydı. Saate 80 kilometre hızda 1850 devir ceviren motor 20 beygir güç ve 90 nm torku 0,68 olan şanzıman oranı ile ön tekerlere göndermesi çekişe yetmiyordu. Tork konverterden kaynaklanan kayıp ve 0,68 oranın ardından lastiklere iletilen güç 12 beygirden ibarettir. Oysaki klasik otomobil bilgilerine göre saate 100 km hızı tutmak için bile 15 beygir gerekirken, 1250 kiloluk arabayı 80 km hızda tutmak için 12 beygir neye yeterdi. Hele bir hafif meyilde Üçüncü vites oranına düşmesi kaçınılmaz bir durumdu.
İnsan bir arabayı 100 200 km kullanmakla tanıyamıyor. Sadece sürerek bir şey öğrenilmiyor. Bunca zaman arabayı hep eleştirdim, hakkında kötü şeyler söyledim. Oysaki altındaki teknolojiyi bilmeden mok atmaktan başka bişey yapmamıştım. Arabayla 500 km yol yapıp motor güç eğrilerine ve şanzıman oranlarına baktığımda, aracı iyice tanımaya başladım.
Araba ilk öfkemi ne zaman kazandı derseniz, 2015 Ramazan ayında bir iftar yemeği aklıma geldi. 10 Temmuz 2015 tarihinde, Haliç kıyısındaki Movenpick otelindeki iftar yemeğine Accent era ile gittim. Çok berbat bir Cuma trafiğinde Küçükyalı'dan Kağıthane'ye devamında bir kaç yere uğramış toplamda 197 km yol yapmıştım. Bu sürede 22 litre benzin yakmış,100 km de 11 litre yakıt tüketerek nefretimi kazanmıştı. Daha 1 ay evvel 4,74 dizel tüketimi ile Fiesta ile 1000 kmden fazla yol yapmıştım. 30 litre benzini 4,76 liradan 144 Tl ye almış bir bünyeye 11 litre tüketim bana ağır gelmişti. 100 km yolda 52 tl benzin yakmak ne dedmek abi
Ben bu arabayı her aldığımda yıkatmak zorunda olmamda cabası. Onuda eklersem bana bayağı maliyet vardı.
Bu korkunç 52 liralık tüketim maliyetinden sonra, arabayı internette araştırmaya başladım. Motor grafiklerini, kullanıcı geri dönüşlerini okudum. 1.4 motorun yakıt tüketim değerlerini bir çok sitede inceledim. Arabayı ve tuhaf şanzıman oranlarını görünce, kafamda arac hakkında farklı bir düşünceler canlanmanya başladı. Teknik olarak basit bir otomobildi. Sadece 30000 tl lik bir otomobildi. Bu kadarlık arabadan bu kadarlık iş çıkar diyordu ustası. Ben buna inanmadım. Bir gün Sabiha Gökçen havalimanında, halamı almak için gittiğimde sağa çekip otlara uzanıp Era'ya baktım. "30000 tl az bir paramı" "1399 cc motor ve 95 beygirlik motor bu kadar çok yakmasımı gerekiyor." "Ben nerde hata yapıyorum."
Bazılarınız diyebilir, neden basit bir otomobile bu kadar odaklandın. Nedenmi odaklandım, çünkü kahrı bana ait bu arabanın. Bu otomobil Hypermil yapan bana büyük bir darbe vurmuştu. Beceriksiz olduğumu göstermişti. Accenti anlamamış olabilirmiydim. Başka era sahipleri , tüketimi mi aşırı bulmuşlardı. Hakklılardı, Paşaköy yolunda 7,78 litre yakıt tüketimini yakalamıştım. Bunu yaparken 80 km hız ve sık sık 3 ncü vitesde ilerliyerek yapmıştı. Kusurlu sürüşüm ve düşük devirde kullanma ısrarım şanzımanı yormasına rağmen 7,78 tüketim yakalamıştım. Bu kusurlu sürüşümü videoya bile çekmiştim.
Bu kusurlu bir sürüştü. Bunu anlamam uzun sürmedi. Motorun boğulma eğilimleri , sık sık vides düşürmeler, eğimde yaptığı vuruntular, Motor bana bir şey anlatıyordu.
1 Agustos 2015, İlk defa Semi otomatik robotize bir şanzımana sahip Grande Punto kullanma şansına eriştim. Bu tecrube bana Tork konverterinin ne kadar harika bir şey olduğunu, Era'nın 4 ileri şanzımanının ne kadar büyük bir özelik olduğunu göstermişti. İşte bu tecrube, Grande Punto'nun şanzıman davranışları, Motorun 3000 devirde 100 km hız yapıyor olması, Bu hızda 5,5 litre yakıt tüketimi bana çok önemli bir bilgi kazandırmıştı. Era malesef Team donanım seviyesinde idi. Bu sebeple Yakıt tüketim göstergesi yoktu. 1.4 Grande Punto ise yakıt tüketimi benzinli olmasına rağmen 3000 devirde 100 km hızla giderken 5,5 litre yakıyor olması, aslında benzinli bir makinede yüksek devirden kaçınmamam gerektiğini bana hatırlatmıştı. Dizel Fiestalar bana düşük devirde araç kullanmayı öğretmiş olsada, Torkları düşük benzinli otomobillerde bu durum ters tepiyordu. Hyundai 1.4 Accenti 3000 devirde 50 beygir güç üretiyordu. 110 nm torku ise gayet avantajlıydı. Dizel 1.5 Ford Fiestaların 2000 devirde yaptığını Hyundai 3000 devirde yapıyordu. Tork konverterli şanzıman ise bu gücü kudreti rampa çıkışlarında artırıyor fakat, hızdan feragat ettiriyordu.
Legodaki parçalar yavaş yavaş yerine oturmaya başlarken, bende düğün için evime eşyalar alıyordum. Arabanın 520 kilo taşıma kapasitesi vardı. 390 litre bagajda cabasıydı. Ben trafikten sakınarak Era'yı düğün alışverişlerimde kullanmak için sık sık ödünç aldım.
Era benim yeni yuvamın inşasında sık sık bana yardımcı oludu. 30 tl ye deposuna attığım benzin ile Tuzla - Çekmeköy Çekmeköy-Tuzla git gel yapıyordum. Hypermiling yapmak yerine akışına bırakmıştım. 30 tl yakıt ile yaklaşık 85 km yol yapıyordum. Arabayı 100 km hızın üstüne pek kullanmıyordum. Bana biraz daha az yakıt ekonomisi sağlar düşüncesi ile iyi yokuşlarda aracı Over Drive Switch kapatarak Üçüncü vitesde kompresyona sokuyordum. Bir müddet sonra Şanzımanı eskitmek istemediğim için bu uygulamadan da vazgeçtim. Hey gidi Accent Era. İnternette senin hakkında ne kadar çok kötü yorum varmış. Hep bir fren sorunundan bahsettiler senin için. Otomatik olmana rağmen motor fren sıkıntın olsada ben senin frenlerinle ilgili hiç şikayetci olmadım. Benim tek derdim seninle inanaılmaz yakıt tüketimi oldu hep. Onuda bir şekilde aşmayı başarmıştık seninle.
Depo ödünç aldığımda her zaman çeyrek seviyede olmaktaydı
Depo kapağını açıp 30 tl lik benzin alıyordum
30 tl karşılığı 6,79 litre kurşunsuz benzin.
30 liralık benzin bana 1 çeyrek benzin daha kazandırıyordu.
Gün sonunda 83,5 km yapmış, O 6,79 litrelik benzini tüketmiş oluyordum.
İlk Bakım...
Benim Küzenim Çok yoğun bir insandır. Bu sebebten ötürü arabanın tüm bakımları vergileri sigortaları benim tarafımdan çözülür. İşim nedeniyle Çumartesi ve Pazar tatil olarak gecirdiğimden bu arabanın ödünç almanın bir bedeli olarakta kahrını ben çekiyordum. Arabayı Şile otoyolu üzerinde Plazalar durağında bulunan Hyundai Çoşkun oto servisine götürdüm. Arabanın 45000 km bakımları yapılcaktı.
Lifte kaldırıldığında arabanın alt takımın son derece iyi durumda olduğu bilgisini verdiler.
Motor Yağı, filtreler değiştirildi.
Otomatik şanzımanlı olmasından dolayı, frenleri çabuk eskimişti. Ön kaliperler değiştirildi.
Tüm bu zaman boyunca bende, bekleme salonundaki kahvemi yudumlayarak gecirdim.
En son olarak Far ayarlarım yapıldı.
Arabam yıkantıldı, temizlendi ve bana 550 tl fatura ile teslim edildi.
Modeli: Accent Era 1,4 A/T
Yılı: 2012
KM'si: 45000
Artıları:
+ Ucuz
+ Geniş
+ Servisleri
Eksileri:
- Müsrif
- Şanzımanda tepki yavaş.
Hyundai Accen Era 1.4 Otomatik ...
Nedir bu araba, Neden bu otomobilden çevrede bir sürü var. Bu eski filo arabası, nasıl olduda benim hayatımın büyük bir kesiminde arac ihtiyacımı karşıladı.
Bu otomobil Uçar Otomotivin filo aracı olarak kiraladığı, Üç yılını bu şekilde geçirip 40000 km devirince bir galeri aracılığı ile sahibinden.com ilanı ile küzenime satılmıştı. İlk alımı sırasında 30000 tl fiyata sahip olmuştu.
İlk defa 2015 ilkbaharında kullandım bu arabayı. Çekmeköy'den, Samandıra üzerinden Tuzla'ya sürmüştüm. Araba kullandığım ilk Tork konverterli Klasik 4 ileri otomatik araba idi.
Teknik Olarak Hyundai Accent Era 1.4
1399 cc hacminde, silindir başına 3 subab teknolojisi olan SOCH motor, Euro4 emisyon uyumlu üretilmiş. Aracın 4 silindirli motoru, 6000 devirde 95 beygir güç üretirken 4700 devirde 125 nm bir tork üretebilmekte idi. 1188 kilo ağırlığındaki makine, beygir başına 15 kilo ağırlık dengesine sahipti. Dört ileri otomatik şanzımanı olan Era, eski nesil Tork konverterli aktarma organı ile gücü ön tekerlere iletiyordu. Çok ilginç bir şanzıman taşıyan motorun ilk üç vitesi normal, son vitesi anormal bir orana sahip Over drive dörtdüncü kademeye sahipti. Yalnız bu oranda devreye giren kilitli damper sahipti. Şehir içi tüketimi yükselten ilk üç vitese karşılık, uzun yolda 110 120 km hıza bile manuelden daha düşük tüketim vaad eden dördüncü oranı hep sınamak istemiştim.
Araba ilk 3 vitesde bir birine çok yakın değerler sahipti.
Birinci vites 2,846
İkinci vites 1.581
Üçüncü vites 1.0
Overdrive vites 0,635
Bu oranlara göre araba Over drive şanzıman oranı ile saate 240 kilometre hıza çıkabilirdi. Oysaki araba dip gaz yapıldığında, Üçüncü vitesin üstüne çıkmaya bile tenezzül etmiyordu. Saate son hızı 168 km olan araba, bu hıza ancak ve ancak üçün vitesde 6500 devir çevirerek ulaşabiliyordu.
Arabanın bir çok kez otobanda testini yaptım. Araba Over Drive vites oranını ilk zamanlar düzgün bir şekilde kullanamadım. Sandımki 80 90 km hızla gidersem az yakarım dedim. Oysaki bu hızla giderken motor yeterince tork üretemediği 2000 li devirlerde olduğundan, az bir eyim de bile vuruntu yaparak güç kaybediyor, hız bir şekilde kickdown yaparak Üçüncü vitese düşüyordu.
Overdrive şanzıman oranına baktığımızda , arabanın saate 80 km hızda 2000 devire yakın bir devir çeviriyordu. Eğer damper kilitlenirse bu değer yaklaşık 1850 devire düşüyordu. Rampa çıkarken çok hasas olan bu alanda damper ayrılıyor, önce devir artıyor, çok kısa bir gecikmeden sonra Üçüncü vitese düşüyordu. Bu aktivite açıkcası şanzımanı yormaktan öteye gitmiyordu pek. Yakıt tüketiminede pekte katkısı olmuyor, gereksiz bir uğraş ve yorucu bir ritim bozukluğundan öteye gitmiyordu. Grafik incelendiğinde, boş ağırlığı 1180 kilo artı 75 kilo sürücü ağırlığı olan arabanın, saate 80 km hızı tutması için gerekli gücü üretmediği ortaydaydı. Saate 80 kilometre hızda 1850 devir ceviren motor 20 beygir güç ve 90 nm torku 0,68 olan şanzıman oranı ile ön tekerlere göndermesi çekişe yetmiyordu. Tork konverterden kaynaklanan kayıp ve 0,68 oranın ardından lastiklere iletilen güç 12 beygirden ibarettir. Oysaki klasik otomobil bilgilerine göre saate 100 km hızı tutmak için bile 15 beygir gerekirken, 1250 kiloluk arabayı 80 km hızda tutmak için 12 beygir neye yeterdi. Hele bir hafif meyilde Üçüncü vites oranına düşmesi kaçınılmaz bir durumdu.
İnsan bir arabayı 100 200 km kullanmakla tanıyamıyor. Sadece sürerek bir şey öğrenilmiyor. Bunca zaman arabayı hep eleştirdim, hakkında kötü şeyler söyledim. Oysaki altındaki teknolojiyi bilmeden mok atmaktan başka bişey yapmamıştım. Arabayla 500 km yol yapıp motor güç eğrilerine ve şanzıman oranlarına baktığımda, aracı iyice tanımaya başladım.
Araba ilk öfkemi ne zaman kazandı derseniz, 2015 Ramazan ayında bir iftar yemeği aklıma geldi. 10 Temmuz 2015 tarihinde, Haliç kıyısındaki Movenpick otelindeki iftar yemeğine Accent era ile gittim. Çok berbat bir Cuma trafiğinde Küçükyalı'dan Kağıthane'ye devamında bir kaç yere uğramış toplamda 197 km yol yapmıştım. Bu sürede 22 litre benzin yakmış,100 km de 11 litre yakıt tüketerek nefretimi kazanmıştı. Daha 1 ay evvel 4,74 dizel tüketimi ile Fiesta ile 1000 kmden fazla yol yapmıştım. 30 litre benzini 4,76 liradan 144 Tl ye almış bir bünyeye 11 litre tüketim bana ağır gelmişti. 100 km yolda 52 tl benzin yakmak ne dedmek abi
Ben bu arabayı her aldığımda yıkatmak zorunda olmamda cabası. Onuda eklersem bana bayağı maliyet vardı.
Bu korkunç 52 liralık tüketim maliyetinden sonra, arabayı internette araştırmaya başladım. Motor grafiklerini, kullanıcı geri dönüşlerini okudum. 1.4 motorun yakıt tüketim değerlerini bir çok sitede inceledim. Arabayı ve tuhaf şanzıman oranlarını görünce, kafamda arac hakkında farklı bir düşünceler canlanmanya başladı. Teknik olarak basit bir otomobildi. Sadece 30000 tl lik bir otomobildi. Bu kadarlık arabadan bu kadarlık iş çıkar diyordu ustası. Ben buna inanmadım. Bir gün Sabiha Gökçen havalimanında, halamı almak için gittiğimde sağa çekip otlara uzanıp Era'ya baktım. "30000 tl az bir paramı" "1399 cc motor ve 95 beygirlik motor bu kadar çok yakmasımı gerekiyor." "Ben nerde hata yapıyorum."
Bazılarınız diyebilir, neden basit bir otomobile bu kadar odaklandın. Nedenmi odaklandım, çünkü kahrı bana ait bu arabanın. Bu otomobil Hypermil yapan bana büyük bir darbe vurmuştu. Beceriksiz olduğumu göstermişti. Accenti anlamamış olabilirmiydim. Başka era sahipleri , tüketimi mi aşırı bulmuşlardı. Hakklılardı, Paşaköy yolunda 7,78 litre yakıt tüketimini yakalamıştım. Bunu yaparken 80 km hız ve sık sık 3 ncü vitesde ilerliyerek yapmıştı. Kusurlu sürüşüm ve düşük devirde kullanma ısrarım şanzımanı yormasına rağmen 7,78 tüketim yakalamıştım. Bu kusurlu sürüşümü videoya bile çekmiştim.
Bu kusurlu bir sürüştü. Bunu anlamam uzun sürmedi. Motorun boğulma eğilimleri , sık sık vides düşürmeler, eğimde yaptığı vuruntular, Motor bana bir şey anlatıyordu.
1 Agustos 2015, İlk defa Semi otomatik robotize bir şanzımana sahip Grande Punto kullanma şansına eriştim. Bu tecrube bana Tork konverterinin ne kadar harika bir şey olduğunu, Era'nın 4 ileri şanzımanının ne kadar büyük bir özelik olduğunu göstermişti. İşte bu tecrube, Grande Punto'nun şanzıman davranışları, Motorun 3000 devirde 100 km hız yapıyor olması, Bu hızda 5,5 litre yakıt tüketimi bana çok önemli bir bilgi kazandırmıştı. Era malesef Team donanım seviyesinde idi. Bu sebeple Yakıt tüketim göstergesi yoktu. 1.4 Grande Punto ise yakıt tüketimi benzinli olmasına rağmen 3000 devirde 100 km hızla giderken 5,5 litre yakıyor olması, aslında benzinli bir makinede yüksek devirden kaçınmamam gerektiğini bana hatırlatmıştı. Dizel Fiestalar bana düşük devirde araç kullanmayı öğretmiş olsada, Torkları düşük benzinli otomobillerde bu durum ters tepiyordu. Hyundai 1.4 Accenti 3000 devirde 50 beygir güç üretiyordu. 110 nm torku ise gayet avantajlıydı. Dizel 1.5 Ford Fiestaların 2000 devirde yaptığını Hyundai 3000 devirde yapıyordu. Tork konverterli şanzıman ise bu gücü kudreti rampa çıkışlarında artırıyor fakat, hızdan feragat ettiriyordu.
Legodaki parçalar yavaş yavaş yerine oturmaya başlarken, bende düğün için evime eşyalar alıyordum. Arabanın 520 kilo taşıma kapasitesi vardı. 390 litre bagajda cabasıydı. Ben trafikten sakınarak Era'yı düğün alışverişlerimde kullanmak için sık sık ödünç aldım.
Era benim yeni yuvamın inşasında sık sık bana yardımcı oludu. 30 tl ye deposuna attığım benzin ile Tuzla - Çekmeköy Çekmeköy-Tuzla git gel yapıyordum. Hypermiling yapmak yerine akışına bırakmıştım. 30 tl yakıt ile yaklaşık 85 km yol yapıyordum. Arabayı 100 km hızın üstüne pek kullanmıyordum. Bana biraz daha az yakıt ekonomisi sağlar düşüncesi ile iyi yokuşlarda aracı Over Drive Switch kapatarak Üçüncü vitesde kompresyona sokuyordum. Bir müddet sonra Şanzımanı eskitmek istemediğim için bu uygulamadan da vazgeçtim. Hey gidi Accent Era. İnternette senin hakkında ne kadar çok kötü yorum varmış. Hep bir fren sorunundan bahsettiler senin için. Otomatik olmana rağmen motor fren sıkıntın olsada ben senin frenlerinle ilgili hiç şikayetci olmadım. Benim tek derdim seninle inanaılmaz yakıt tüketimi oldu hep. Onuda bir şekilde aşmayı başarmıştık seninle.
Depo ödünç aldığımda her zaman çeyrek seviyede olmaktaydı
Depo kapağını açıp 30 tl lik benzin alıyordum
30 tl karşılığı 6,79 litre kurşunsuz benzin.
30 liralık benzin bana 1 çeyrek benzin daha kazandırıyordu.
Gün sonunda 83,5 km yapmış, O 6,79 litrelik benzini tüketmiş oluyordum.
İlk Bakım...
Benim Küzenim Çok yoğun bir insandır. Bu sebebten ötürü arabanın tüm bakımları vergileri sigortaları benim tarafımdan çözülür. İşim nedeniyle Çumartesi ve Pazar tatil olarak gecirdiğimden bu arabanın ödünç almanın bir bedeli olarakta kahrını ben çekiyordum. Arabayı Şile otoyolu üzerinde Plazalar durağında bulunan Hyundai Çoşkun oto servisine götürdüm. Arabanın 45000 km bakımları yapılcaktı.
Lifte kaldırıldığında arabanın alt takımın son derece iyi durumda olduğu bilgisini verdiler.
Motor Yağı, filtreler değiştirildi.
Otomatik şanzımanlı olmasından dolayı, frenleri çabuk eskimişti. Ön kaliperler değiştirildi.
Tüm bu zaman boyunca bende, bekleme salonundaki kahvemi yudumlayarak gecirdim.
En son olarak Far ayarlarım yapıldı.
Arabam yıkantıldı, temizlendi ve bana 550 tl fatura ile teslim edildi.
Son düzenleme: