yurt dışında 2.ellere baktığımda küçük motorları bize göre daha fazla tercih ediyorlar. Acaba Türk insanı için küçük motor çekmez, yürümez, gitmez, fazla yakar gibi düşünceleri kafalarından atamadığı için mi durum böyle yoksa dizel her zaman iyidir güçlüdür, gidişi iyidir, az yakar gibi düşünceler mi var merak ediyorum. benzin - dizel baktığımızda motor parçaları için harcanan para benzinlide daha uygun oluyor diye biliyorum.
size göre dizel mi benzin mi daha mantıklı geliyor ? düşük hacim size mantıklı geliyor mu (1.0-1.2-1.3) yoksa (1.5-1.6) olsun yüksek olmasından mı yanasınız ?
örnek olarak :
ford focus : her iki motorda aşağı-yukarı aynı gücü üretiyor youtubede 1.0 motorların testi ve 2.eli daha fazla ama burada az.
1.5 ecoblue 120 beygir ortalama 4.8 - 5.4 30-40 kuruş yakar
1.0 ecoboost 125 beygir ortalama 7.8 - 8.4 50-55 kuruş yakar
peugeot 308 : aynı gücü üretiyorlar ve dizele gerek var mı dedirtiyor.
1.2 puretech 130 beygir 6.0 - 7.4 35-50 kuruş yakar
1.5 bluehdi 130 beygir 4.0 - 4.5 24-30 kuruş yakar
skoda scala : 2.el baktığımızda dizeller satışta bizim. 1.0 yakında düşerler.
1.0 tsi 115 beygir 5.0 - 8.1 32-53 kuruş yakar
1.6 tdi 115 beygir 4.0 - 5.7 24-35 kuruş yakar
size göre dizel mi benzin mi daha mantıklı geliyor ? düşük hacim size mantıklı geliyor mu (1.0-1.2-1.3) yoksa (1.5-1.6) olsun yüksek olmasından mı yanasınız ?
örnek olarak :
ford focus : her iki motorda aşağı-yukarı aynı gücü üretiyor youtubede 1.0 motorların testi ve 2.eli daha fazla ama burada az.
1.5 ecoblue 120 beygir ortalama 4.8 - 5.4 30-40 kuruş yakar
1.0 ecoboost 125 beygir ortalama 7.8 - 8.4 50-55 kuruş yakar
peugeot 308 : aynı gücü üretiyorlar ve dizele gerek var mı dedirtiyor.
1.2 puretech 130 beygir 6.0 - 7.4 35-50 kuruş yakar
1.5 bluehdi 130 beygir 4.0 - 4.5 24-30 kuruş yakar
skoda scala : 2.el baktığımızda dizeller satışta bizim. 1.0 yakında düşerler.
1.0 tsi 115 beygir 5.0 - 8.1 32-53 kuruş yakar
1.6 tdi 115 beygir 4.0 - 5.7 24-35 kuruş yakar