Ehlliyet sınavına gireceklere tavsiye

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Konuşma şeklin ve tanımlamaların çok ciddiyetsizce bence bu forumda daha olgun hareketlerde bulunan bi kitle var diye düşünüyorum. Gözetmen arkadaşlardan birinin “manita” dediğin kişiyşe mesajlaşma macerası ve ortalama 10dakika süren bir sınavda arkada uyuduğunu söylediğin bir diğer gözetmen :/ Yevmiye için gelen memur tayfa yakıştırman. Toplumun sürücü olmak için geçtiği rotaya ve bakış açısındaki sadece o an sınav geçme düşüncesi sonrası trafikte yaşananlar şaşırtmıyor.
Gerçekleri olduğu gibi aktarmakta suç olmuş, bundan sonra döşüyorum yalan yanlış kurguları. :D

Forum olgun fakat düşündüğün kadar ciddi değil, sadece duyar yemekten sıkıldığı için kimse içinden geçenleri istediği şekilde yazmıyor, beni de baydınız aralarına katılacağım. :( Üniversite ortamında çok var bu duyar olayı, o gençlerin abileri babaları sizler olmalısınız; saygılarımı sunmuyorum çünkü çocuklarınız da bayıyor. :)

Üstteki bir memur abimin söylediğine göre on iki saat için iyi para veriliyormuş. Ben olsam hiç düşünmem giderim, keşke bizimkiler de gitse; para lazım bu vakitte, ülkenin hali harap. İşini doğru yapan adamın alnından öperim, fakat kıl insan çok. İdealist dediğim onlar, durumu kurtarmayıp kuralcı davrananlar; gıcıklık başka bir şey değil, madalya takacaklar sanki. Gördüğümüz duyduğumuz olaylardan o da ha, heybeden hikaye yazmıyoruz anlatsak uzun sürer şimdi. :)

İki buçuk sene oldu çok net hatırlamasam da benim kurulumdaki hocalar tatlı insanlardı. Kendilerine bir şey dediğim yok, sadece olanı anlattım. Sınav 30 dakika bu arada.

Toplumun sürücü olarak geçtiği rotada kimse bir şey öğrenmiyor merak etmeyin. Sürücü kursu hocalarının bile bir çoğu sürücülükten bihaber. Bana hiçbir şey katmadı aldığım eğitim, zaten bildiğim şeylerdi. Hiç bilmeyen birine de teorik bilgiden başka bir şey katmaz. Türkiye trafiği kurallara göre değil senaryolara göre şekilleniyor, önce kendini sonra durumu kurtarmak için hareket etmek lazım. Kuralcı bir adam olarak iki buçuk senedir aktif bir şekilde araç kullanıyorum, kullanmadığım araçlar var fakat kullanamayacağım araç yok; dürüst olmak gerekirse şu ana kadar trafikte yaptığım hareketlerin on tanesinden belki de beşi kuralların dışındaydı fakat ne birilerini tedirgin ettim ne de bir korna veya selektör yedim şu vakte kadar, yaya geçidinde yayalara yol verilmesi için girdiğim şiddetli aksiyonlar hariç hiç bir tartışmaya da girmedim. Evet, kuralların dışına çıktım fakat durumu kurtardım. Günün sonunda herkes mutlu. :)

İçerikten faydayı sağlayıp çekilmek lazım, böyle hem beni hem kendinizi yoruyorsunuz. Her yediğim duyardan sonra denizleri tuzlamak için ağlayan hamsiler gibi yatağımda ağlıyorum. Yirmi bir yaşındayım bırakın da çıkma teklifimi reddeden kızlar ağlatsın beni, zaten gençlerin umudu sıfırı tüketmiş bir de duyar yedirip şişirmeyin. :D
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,289
1
9,442
4,970
kocaeli
Gerçekleri olduğu gibi aktarmakta suç olmuş, bundan sonra döşüyorum yalan yanlış kurguları. :D

Forum olgun fakat düşündüğün kadar ciddi değil, sadece duyar yemekten sıkıldığı için kimse içinden geçenleri istediği şekilde yazmıyor, beni de baydınız aralarına katılacağım. :( Üniversite ortamında çok var bu duyar olayı, o gençlerin abileri babaları sizler olmalısınız; saygılarımı sunmuyorum çünkü çocuklarınız da bayıyor. :)

Üstteki bir memur abimin söylediğine göre on iki saat için iyi para veriliyormuş. Ben olsam hiç düşünmem giderim, keşke bizimkiler de gitse; para lazım bu vakitte, ülkenin hali harap. İşini doğru yapan adamın alnından öperim, fakat kıl insan çok. İdealist d*********r (nasıl verdim sansürün beline, yanlış anlaşılmaz inşallah. :D) dediğim onlar, durumu kurtarmayıp kuralcı davrananlar; gıcıklık başka bir şey değil, madalya takacaklar sanki. Gördüğümüz duyduğumuz olaylardan o da ha, heybeden hikaye yazmıyoruz anlatsak uzun sürer şimdi. :)

İki buçuk sene oldu çok net hatırlamasam da benim kurulumdaki hocalar tatlı insanlardı. Kendilerine bir şey dediğim yok, sadece olanı anlattım. Sınav 30 dakika bu arada.

Toplumun sürücü olarak geçtiği rotada kimse bir şey öğrenmiyor merak etmeyin. Sürücü kursu hocalarının bile bir çoğu sürücülükten bihaber. Bana hiçbir şey katmadı aldığım eğitim, zaten bildiğim şeylerdi. Hiç bilmeyen birine de teorik bilgiden başka bir şey katmaz. Türkiye trafiği kurallara göre değil senaryolara göre şekilleniyor, önce kendini sonra durumu kurtarmak için hareket etmek lazım. Kuralcı bir adam olarak iki buçuk senedir aktif bir şekilde araç kullanıyorum, kullanmadığım araçlar var fakat kullanamayacağım araç yok; dürüst olmak gerekirse şu ana kadar trafikte yaptığım hareketlerin on tanesinden belki de beşi kuralların dışındaydı fakat ne birilerini tedirgin ettim ne de bir korna veya selektör yedim şu vakte kadar, yaya geçidinde yayalara yol verilmesi için girdiğim şiddetli aksiyonlar hariç hiç bir tartışmaya da girmedim. Evet, kuralların dışına çıktım fakat durumu kurtardım. Günün sonunda herkes mutlu. :)

İçerikten faydayı sağlayıp çekilmek lazım, böyle hem beni hem kendinizi yoruyorsunuz. Her yediğim duyardan sonra denizleri tuzlamak için ağlayan hamsiler gibi yatağımda ağlıyorum. Yirmi bir yaşındayım bırakın da çıkma teklifimi reddeden kızlar ağlatsın beni, zaten gençlerin umudu sıfırı tüketmiş bir de duyar yedirip şişirmeyin. :D
Bir yanda öğrencinin Umudu-Hayalleri-Sınav harcı ...
Diğer bir yanda yönetmelik , kurul , müfettişler ...

Ne yapsın bu öğretmenler !

Rahat olsalar , ehliyeti kasaptan mı aldınız diyeceğimiz bir sürü insan yollara çıkıyor . Sıkı olsalar idealist oluyorlar :)
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Bir yanda öğrencinin Umudu-Hayalleri-Sınav harcı ...
Diğer bir yanda yönetmelik , kurul , müfettişler ...

Ne yapsın bu öğretmenler !

Rahat olsalar , ehliyeti kasaptan mı aldınız diyeceğimiz bir sürü insan yollara çıkıyor . Sıkı olsalar idealist oluyorlar :)
Salsınlar bence. Öğrenemeyen adam zaten öğrenemiyor. :D Bu kadar kasap rahat adamlar yüzünden çıkmadı ya. Bizimkiler sıkıntılı.
Öğretmenler iyidir; maaşına, iznine laf edenleri ıslak liple dövmek lazım. :D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,223
45,812
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ekli dosyayı görüntüle 30481

Fakat Güzel Kaldık... o kadar hatasız kullanan insana 1-2 milimetre için komisyon başkanı ile komisyon üyesi birbirine girsin sonuç komisyon başkanının ısrarına rağmen tolerans kullanmasınlar. Benden önceki arkadaşı da L parkta çizgiye çıkmaması gerekirken milimetre değdi diye aynı adam bıraktırmış hocadan duyduğum kadarıyla. İnşallah bir dahaki sınavda halden anlayan İNSAN bir komisyon üyesine denk gelirim, insanları bırakmaktan zevk alan bir varlığa değil...
Üzdü ama sıkma canını. Bir sonraki sefer muhakkak yaparsın. Bu başlıkta da daha önce demiştim park mevzusu en sıkıntılı konu. Diğerleri her türlü hallediliyor ama park konusunda ciddi arıza çıkarıyorlar. Kusursuza yakın parklarda bile en ufak hatada tolerans göstermeyebiliyorlar. Oysa park konusu zaten hata yaparak, sürekli tekrar ederek zaman içinde kusursuzlaştırılabilecek bir tecrübe. Tüm eğitmenler lütfen şahsi algılamasın ama park konusunda bu derece kılı kırk yarmalarının ve en ufak hatada bırakmalarının sebebinin 2.defa sınava girsinler de tekrar ücret ödesinler anlayışından olduğunu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Üzdü ama sıkma canını. Bir sonraki sefer muhakkak yaparsın. Bu başlıkta da daha önce demiştim park mevzusu en sıkıntılı konu. Diğerleri her türlü hallediliyor ama park konusunda ciddi arıza çıkarıyorlar. Kusursuza yakın parklarda bile en ufak hatada tolerans göstermeyebiliyorlar. Oysa park konusu zaten hata yaparak, sürekli tekrar ederek zaman içinde kusursuzlaştırılabilecek bir tecrübe. Tüm eğitmenler lütfen şahsi algılamasın ama park konusunda bu derece kılı kırk yarmalarının ve en ufak hatada bırakmalarının sebebinin 2.defa sınava girsinler de tekrar ücret ödesinler anlayışından olduğunu düşünüyorum.
Bir dahakine hallederiz inşallah vardır bir hayır... Son cümleye sonuna kadar katılıyorum, kendisinin de tek manevrada yaptığım kadar yanaşamayacağını da iddia ediyorum zira sağ arka lastiğin en sol kısmının son 1-2 milimetresi dışarıda kalmıştı. Komisyon başkanı o kadar da güzel hatasız gelmiştin elim bırakmaya varmıyor dedi ama arkadaki arkadaş sağolsun soruşturma korkusundan(!) hiç oralı bile olmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

TuncYcl

Profesör
8 Eyl 2016
731
1,070
2,320
28
İstanbul
Marka
BMW
Bunun taktigi falan yok araba kullanmayi, yolu okumayi ogrenin gidin. Her gun ayni yolda bambaska dinamiklerle gidiyoruz sizle beraber ayni insanlar cikip ayni seritlerde gitmiyor. Ilk okulda size sozluk verip her kelimenin nasil okundugunu ogretmiyorlar 29 harfle tum sozlukte kelimeleri okumayi ogretiyorlar.
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,289
1
9,442
4,970
kocaeli
Çokça görüşler belirtilmiş , tecrübeler paylaşılmış ama direksiyon sınavından henüz çıkmış biri olarak bende gözlemlerimi aktarsam olur herhalde :)

Sınava İzmit'te girdim , farklı parkurlarda da sınava giren gözetmenler/ustaöğreticiler ve diğerleri tarafından Türkiye'nin en zor parkurlarından biri olduğu söyleniyor . Tabiki ben parkurların hepsi hakkında bilgi sahibi değilim ama Kocaeli'nin ilçeleri arasındaki en zor parkur olduğunu biliyorum . Biraz anlatmak gerekirse , Toplu konutların oluşturduğu bir mahalleden sürüşe başlıyoruz Hyundai - Brisa gibi bir çok büyük fabrikaların önünden geçiyor oluşturdukları yoğunluğa şahit oluyoruz . Mesai saati başlamak üzere olan işçilerin kimisi araçları ile kimisi servisleri ile geliyor . Banttan inmiş , kalite kontrolleri yapılmış lastikler - araçlar; tırlar-kamyonlar ile taşınıyor ... 25M geri manevra - ani fren - paralel park ve yokuş kalkış testlerinin yapıldığı yerler güzel ayarlanmış ama benim şuana kadar gördüğüm L park yerleri ile buradakinin hiç alakası yok . Araç yoğunluğu fazla olan bir cadde ile ona bağlı bir sokağın kesişiminden oluşan bir alan L park alanı olarak gösterilmiş renkli parke taş üstüne güya çizgiler çizmişler ... Etrafta yamuk yumuk kaldırımlar , güya 90derece dönüyoruz ...
Neyse parkurun zorluğunu anlatıp kendiminde bu zorluklara rağmen başarılı olduğunu belirtip kendimi övdükten sonra , sınava henüz girmemiş olanlara yönelik naçizane tavsiyelerde bulunmaya çalışayım .

1- Eğitimlerin tamamında ve sınavda da aynı ayakkabıyı giymeye çalışın , mümkünse ince tabanlı ; pedalları iyice hissedebileceğiniz bir ayakkabı olsun .

2- Nasıl olsa biliyorum , her halükarda geçerim havalarına girmeyin . Çok iyi araba kullansanız bile Ustaöğreticinizden mutlaka öğreneceğiniz şeyler vardır , en iyi şekilde yararlanmaya çalışın .

3- Son direksiyon dersiniz ile sınavınızın arası uzun olmasın ve bu süreçte farklı araçlar kullanmayın . (örnek vermek gerekirse bizim linea ile sanderonun pedal tepkileri çok farklı) Hem aracı , hem manevra yaptığınız noktalara dair önemli ve küçük detayları unutabilirsiniz . Gerekirse sınavdan önce aynı araç ve kendi hocanızdan özel ders almakta aklınızda bulunsun .

4- Komisyon ile muhabbeti fazla abartmayın , dikkat dağınıklığına sebep olabilir .

5- Mutlaka X yerde hata yaparım demeyin , hata yaparım derseniz mutlaka yaparsınız . Bunun yerine o alana özel çalışın .

6- Sınavınızın bitmesine neden olacak hatalar haricinde bir hata yapmamışsanız , yaptığınız hataya takılıp kalmayın bu sizin başka hatalar da yapmanıza sebep olacaktır .

7- Komisyona , çok bilgili olduğunuzu veya araba konusunda tam bir cahil olduğunuzu söylemeyin . Aşırı özgüvenli gözükmeyin , olumsuz etki yapabilir .

8- Sürüşte ; ne kullanmayı yeni öğrenen hanım ablalar gibi iki elinizle ve var gücünüzle direksiyona sarılın ne de 40 yıllık usta şoförler edasıyla sürmeye çalışın . Hareketleriniz , sürüşünüz güven versin .


Birde kendi düştüğüm hatayı aktarayım , bunca zamandır (trafik yoğunluğu az olan hatta olmayan alanlarda da olsa) araba kullanıyor olmamdan dolayı kendimi girdiğim ilk sınavda geçmek zorunda hissettim , sanki geçemesem dalga konusu olacakmışım gibi (olabilirdi de :)) ama böyle bir konuda kimin ne dediği umrunuzda olmasın . İlk seferde alana madalya takmıyorlar , ikincide alanı cezalandırmıyorlar . Ben kendimi bu konuda çok sıktığımı farkettim . Sınav yaklaştıkça aşırı bir stresle karşılaştım , kalbim bir değişik atmaya başlamıştı . Hiç gerek yok böyle şeylere .

Herkese kazasız belasız , cezasız sürüşler diliyorum .
 
Son düzenleme:

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Bugün halihazırda ikinci sınavımı başarı ile atlatmış biri olarak döktüreyim bi kaç satır. Bilenler bilir özlüce bulvarının cumartesi öğleden sonra trafiği baya sağlamdır. Sağda kafelerin park yerleri olduğu için girip çıkanlar bayağı şişirir ortaya. Trafik aşırı yoğundu, buna rağmen sınavım 25 dk gibi bir süre aldı. Kaput ve bagajda komisyon sadece antifriz ve stepneyi sordu, önceki komisyon her şeyini anlattırmıştı ( uyuz herif 😐) sonra araç içine geçtik ve göstergeleri, kaç vites olduğunu ve dörtlü flaşörün yerini sordu ve o kilit cümle geldi "Hazır olduğunda çıkabilirsin". Sürüşte gayet rahattım o zamana kadar heyecanımı atmıştım bilr. (yapım gereği çok sakin olduğumu söylerler ) yokuş kalkış vs hallettik geldik paralel parka, komisyon başkanı reis arabayı düzeltmeme bile müsaade etmeden tamam bu park yeterli devam et diye parkı okeyledi, İlk sınavdakiyle hemen hemen aynı parkı yaptım hatta bu sınav araba çizgiyi geçti düzeltecektim fakat komisyon başkanı iki teker de geçmiş yeterli dedi. Geçen sefer demek ki komisyon üyesinin uyuzluğuna kalıp, 2. sınava girdik boş yere, her neyse gelgelelim sınavla ilgili kilit noktalara;

1. Sınavda ne aşırı rahat olun ne de aşırı stresli, rahatlık da stres de hatayı getirir, ortası tatlı bir heyecan iyidir.
2. Komisyona iyi kullandığınızı hissettirin ama 40 yıllık şöförmüş gibi değil de kurallar çerçevesinde, sakin, pürüzsüz bir sürüş yapın onlar zaten iyi bir sürücü olduğunuzu anlayacaklardır.
3. komisyon sizinle zaten yeteri kadar muhabbet ediyor, fazlasına gerek yok.
4. Komisyonun rahat olması biraz şans işi ama bu sınav gelen komisyon o kadar rahattı ki resmen arkadaşlarımla gezmeye çıkmış gibi hissettim, bunu şunun için yazıyorum sınavda olduğunuzun farkında olun ama tek başınıza geziyormuş gibi düşünün.
5. Yukardaki arkadaşın da söylediği gibi ayakkabı seçimi önemli, derslerde hangi ayakkabıyı giydiyseniz sınavda da onu giyin.
6. Heyecandan bacaklarınız titreyebilir özellikle sol ayağınız titrer gibi olursa debriyajı bırakırken stop etmemesi için gaz vermekten çekinmeyin kimse ne kadar gaz verdiğinize karışamaz.

7. Hız sınırı işinde güvenli bir sürüş yapıyorsanız kimse kaçla gittiğinizi takmıyor öyle ki 50 lik yolda 50 ile giderken komisyon biraz daha hızlanabilirsin dedi!?

Sıcağı sıcağına aklıma gelenler bunlar. Her şeyden önemlisi kendinize güvenin ama bu güven aşırıya kaçmasın, önceki sınav da bu sınav da "Yapacağım!" modunda girdim fakat geçen sınav bazı elimizde olmayan sebeplerden dolayı(!) kaldık Hayırlısı buymuş yapacak bir şey yok. Sınava Girecek arkadaşlara başarılar, geçenlere Tebrikler, Kalanlara ise kolaylıklar diliyorum. Unutmayın kimse trafikte %100 kusursuz şoför değil...
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım