Tofaş Şahin
Sürüş pozisyonu, her noktada sadeliği, onarım kolaylığı, motor sesi, görüş açıları, dönüş çapı, gereğinden fazla sürüş hissi, aşırı dayanıklı fren ve debriyaj balataları, ucuz parçası iyi yönleriydi. Kötü yönleri ise malum. =)
2003 Ford Fiesta 1.4i Ghia
Hayatım boyunca kullandığım arabalar arasında sürüş hissi olarak Mazda Mx-5 ile kafa kafaya ilk iki sırada yer alır. Ehliyeti aldığımda kullandığımız araba buydu. Çok fazla yol yaptık, kamyonetten öte hafriyat kamyonu gibi ağır yükler vurarak da kullandık. Normal dışı bir sürü senaryoyla sınadık, dayanıklılığı inanılmazdı. Direksiyon derisi 235k km'de soyulmadı, kadife döşemeleri sürücü tarafında azıcık pamuklanma dışında hiçbir deformasyon belirtisi göstermedi. İç trimler de aynı şekilde. Gevşeyen hiçbir yeri olmadı. Dönüş çapı 9,8m idi, şehir içinde büyük rahatlıktı. Bir tek performansı vasattı işte o kasaya o motor az geliyordu, bir 15-20 hp fazlası olsa iyiydi.
2009 ve 2010 Fiesta 1.4i TitaniumX
2009 defolu çıktı, uğraşıp iade ettik 2010 modelini aldık, o yüzden böyle yazdım. Eski kasadaki 1.4 motordan sonra buna olmuş dedik. Performans tam kıvamındaydı, tüketimi de çok çok iyiydi eskisine göre. Elektrikli direksiyona ilk geçişimizdi. İlk 1-2 ay otoyol sürüşlerinde çok tedirgin gittim. Eski arabadan sonra çok hissiz, yumuşak ve gereksiz çevik gelmişti. Alıştıktan sonra rahatlıyor insan tabii. Eski Fiesta'da sol ayağı dayayacak yer yoktu, yenisinde vardı. O büyük rahatlıktı. ABS ile başlayan, otm. klima, cc, elktrkli katlanan aynalar, karartılmış camlar gibi enteresan donanımlara far, yağmur, dikiz ayna karartması gibi sensörler de eklenince biz kafayı yedik. Ama iç mekan eskisindeki kadar dayanıklı değildi. Bu arabayı son güne insan gibi kullandık, eskisinden daha çok eskise de emsallerine göre temiz kaldı, en azından ona saygı duyarım.
Corsa C 1.2
İlk şahsi aracım. Alırken kriterlerim az yaksın, parçası makul fiyatlarda olsun, kliması olsun, içine sığabileyim (aile değil sadece ben, bekarım), perişan kondisyonda olmasın. Bunların hepsini karşılıyordu. Karşılığında beklentilerimin üstünde iyi tarafları var. Özellikle direksiyon kutusu değiştikten sonraki sürüş hisleri eski Fiesta'yı andırıyor. Ama onun dışında da genel karakter olarak ilk Fiesta'mıza çok benziyor. Araba sanıldığından çok daha oturaklı, virajlarda nereden istersem oradan kayıyor. Piyasaya çıktığı yıllarda yol tutuş konusunda sınıfında Fiesta1, Corsa2, Polo3 deniyordu. Hakikaten de zamanının iyilerinden. Masrafı yaşından beklenen dışında olmuyor. Yalıtımı sanırım baz donanım olması nedeniyle Şahin değilse de Doğan'a yakın, konforu ise gerisinde. Ekonomi sakin sürüşte dizelleri aratmıyor. Motor tabii ki güçsüz ama çok karakterli. Araba bazı noktalarda aşırı dayanıklı, bazı noktalarda ise aşırı narin. Bunları bilip kullandığım için 6 yıldır aramız gayet iyi. Şanzımanı iyi hoş da, bu eski Opel'lerin vites geçişlerini beğenmiyorum. Hızlı geçişlere pek izin vermiyor. Sürüş pozisyonu filan zayıf donanımdan kaynaklı vasat. Ama görüş açıları çok başarılı. Yalıtım da biraz zayıf olunca her şeyini duyup hissederek kullanmak mümkün.