eski vs yeni karşılaştırma

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

spartacus

Elit Apaçi
22 Tem 2018
291
483
945
Marka
Alfa Romeo
arkadaşlar bu başlıkta daha önce kullanmış olduğum eski araçlarla yeni araçları kıyaslamak istiyorum. eski araçların birçok konuda yenilerle baş edebileceğini düşünüyorum. ve sizin de değerli görüşlerinizi bekliyorum. her ne kadar birebir denk olmasa da örneğin bir e46 güncel bir focus kadar iyi yol tutabiliyor mu gibi konuları bu başlık altında tartışabiliriz.

sahip olduğum ilk nesil otomatik mazda 3 ile golf 7 1.2 tsi dsg yi kıyaslayacak olursam bana mazda 3ün yol tutuşu golften bir çıt daha iyi gibi geldi. bunda mazda 3ün daha hisli olmasının etkisi olabilir. geri kalan her şeyde golf fersah fersah daha iyi diyebilirim.

MAZDA-3---Axela-Sedan-295_15.jpg

va8uhasy.jpg
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
2 litre atmosferik Mondeo.. Kendisi ilk arabamdır, araba kullanmayı öğrendiğim makinedir. Bu aracın viraj limitini kullandığım ve deneyimlediğim güncel otomobiller içinde bir tek B8 Passat'ta bulabildim. Viraj sevgim o günlerden gelir. Konforu ortalamadır, yalıtımı iyidir. Kadife koltuklarını ise hala özlerim. Bilmem kaç bin lira para verip alınan çoğu deri koltuktan bile daha kaliteli. Ne terletir ne üşütür. Oldukça sağlam, dokunma hissiyatı yumuşacık.

2018-07-25 21.59.33.jpg


Mondeo'dan sonra ki aracım 1.25 atmosferik Fiesta trend. Donanım olarak bomboş. Aracın en teknolojik kısmı analog klimasıydı. Zaten başka da bir şey yoktu. Yol tutuş olarak mondeo'dan sonra ciddi hayal kırıklığı yaşamıştım. Viraj limitleri onun yarısı etmez öyle diyeyim. 1.25 motor 100-120'ye kadar çok iyi, sonrasında pek yoktu. Güncel araçlar içinde en sevdiğim ve aradığım yönü muhteşem direksiyon tepkileriydi. Bazen düz yolda salak salak direksiyon çevirirdim. Çukur gelse de kaçmak için manevra yapsam falan dedirtirdi. Konforu gayet güzeldi. En azından bir bütün hissettirirdi.

DSC_2735(2).JPG


Citroen c4.. Fiesta ve Mondeo'dan sonra iç mekan malzeme kalitesi, donanımları falan en iyi olan aracımdı. Güncel bir çok marka ve modelde ve hatta 90'ların çoğu otomobili dahil kullanılan en kötü altyapılardan birine sahiptir herhalde. Fiesta'dan bu araca geçince sürüş adına beni hiç bir şey tatmin etmedi. Ne viraj döner, ne direksiyonu döner, ne konfor verir. Tek artısı yalıtımıdır. Onun haricinde hiç bir haltı beceremez açıkçası. Gece kulübünde kafan güzelken makyajlı gördüğün ve beğendiğin kadını, sabah yanında makyajsız görünce kaçmak gibi bir şey C4.

138833.jpg


2015 Focus.. Bu araç benim uzun süre kullandığım otomobiller içinde hemen hemen çoğu konuda ortalamayı tutturabilen ilk aracımdı diyebilirim. Konforu mondeo ile benzer, rüzgar yalıtımı c4 ile aynı, lastik yalıtımı biraz daha aşağıda, direksiyon tepkileri Fiesta ve Mondeo'dan sonra geliyor ama onlardan sonra hiç üzmedi denebilir. Deneyimlediğim uzun süreli, kısa süreli, eski ve yeni otomobiller içinde önden çeker olup da hepsinden farklı ve ilginç olan bir yanı var ki o da sürüş karakteri. Bu araç sanki arkadan itişmiş de sonradan önden çekere dönüştürülmüş gibi. Normalde yüksek hızda keskin bir viraja sert girdiğinde önden çekerler limiti aşınca kafadan açmaya başlar. Bunda tam tersine kafadan açacağını hissettiğin anda direksiyonu çok az şekilde sertçe viraj içine kırınca arkayı hafif açıp viraja oturuyor. Bunu 160 kmh hızda da yapıyor, 80 kmh hızda da. Sabit hızla dönemeyeceğinizi anladığınız her virajı bu şekilde savuşturuyorsunuz. İlginç bir önden çeker yani.

yqGlLa.jpg
 

spartacus

Elit Apaçi
22 Tem 2018
291
483
945
Marka
Alfa Romeo
2 litre atmosferik Mondeo.. Kendisi ilk arabamdır, araba kullanmayı öğrendiğim makinedir. Bu aracın viraj limitini kullandığım ve deneyimlediğim güncel otomobiller içinde bir tek B8 Passat'ta bulabildim. Viraj sevgim o günlerden gelir. Konforu ortalamadır, yalıtımı iyidir. Kadife koltuklarını ise hala özlerim. Bilmem kaç bin lira para verip alınan çoğu deri koltuktan bile daha kaliteli. Ne terletir ne üşütür. Oldukça sağlam, dokunma hissiyatı yumuşacık.

Ekli dosyayı görüntüle 14482

Mondeo'dan sonra ki aracım 1.25 atmosferik Fiesta trend. Donanım olarak bomboş. Aracın en teknolojik kısmı analog klimasıydı. Zaten başka da bir şey yoktu. Yol tutuş olarak mondeo'dan sonra ciddi hayal kırıklığı yaşamıştım. Viraj limitleri onun yarısı etmez öyle diyeyim. 1.25 motor 100-120'ye kadar çok iyi, sonrasında pek yoktu. Güncel araçlar içinde en sevdiğim ve aradığım yönü muhteşem direksiyon tepkileriydi. Bazen düz yolda salak salak direksiyon çevirirdim. Çukur gelse de kaçmak için manevra yapsam falan dedirtirdi. Konforu gayet güzeldi. En azından bir bütün hissettirirdi.

Ekli dosyayı görüntüle 14483

Citroen c4.. Fiesta ve Mondeo'dan sonra iç mekan malzeme kalitesi, donanımları falan en iyi olan aracımdı. Güncel bir çok marka ve modelde ve hatta 90'ların çoğu otomobili dahil kullanılan en kötü altyapılardan birine sahiptir herhalde. Fiesta'dan bu araca geçince sürüş adına beni hiç bir şey tatmin etmedi. Ne viraj döner, ne direksiyonu döner, ne konfor verir. Tek artısı yalıtımıdır. Onun haricinde hiç bir haltı beceremez açıkçası. Gece kulübünde kafan güzelken makyajlı gördüğün ve beğendiğin kadını, sabah yanında makyajsız görünce kaçmak gibi bir şey C4.

Ekli dosyayı görüntüle 14484

2015 Focus.. Bu araç benim uzun süre kullandığım otomobiller içinde hemen hemen çoğu konuda ortalamayı tutturabilen ilk aracımdı diyebilirim. Konforu mondeo ile benzer, rüzgar yalıtımı c4 ile aynı, lastik yalıtımı biraz daha aşağıda, direksiyon tepkileri Fiesta ve Mondeo'dan sonra geliyor ama onlardan sonra hiç üzmedi denebilir. Deneyimlediğim uzun süreli, kısa süreli, eski ve yeni otomobiller içinde önden çeker olup da hepsinden farklı ve ilginç olan bir yanı var ki o da sürüş karakteri. Bu araç sanki arkadan itişmiş de sonradan önden çekere dönüştürülmüş gibi. Normalde yüksek hızda keskin bir viraja sert girdiğinde önden çekerler limiti aşınca kafadan açmaya başlar. Bunda tam tersine kafadan açacağını hissettiğin anda direksiyonu çok az şekilde sertçe viraj içine kırınca arkayı hafif açıp viraja oturuyor. Bunu 160 kmh hızda da yapıyor, 80 kmh hızda da. Sabit hızla dönemeyeceğinizi anladığınız her virajı bu şekilde savuşturuyorsunuz. İlginç bir önden çeker yani.

yqGlLa.jpg
hocam çok güzel paylaşmışsınız. teşekkür ederim değerli yorumlarınız için. ben de fordları severim kendi adıma :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
hocam çok güzel paylaşmışsınız. teşekkür ederim değerli yorumlarınız için. ben de fordları severim kendi adıma :)
Ben teşekkür ederim hocam. Kısmetimiz oradan gitti diyebiliriz. Huyunu suyunu biliyoruz, yetkili servisleri tanıyoruz ediyoruz diye tercihler genellikle Ford'dan gitti denebilir. :)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,022
7
51,356
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Tofaş Şahin
Sürüş pozisyonu, her noktada sadeliği, onarım kolaylığı, motor sesi, görüş açıları, dönüş çapı, gereğinden fazla sürüş hissi, aşırı dayanıklı fren ve debriyaj balataları, ucuz parçası iyi yönleriydi. Kötü yönleri ise malum. =)
2003 Ford Fiesta 1.4i Ghia
Hayatım boyunca kullandığım arabalar arasında sürüş hissi olarak Mazda Mx-5 ile kafa kafaya ilk iki sırada yer alır. Ehliyeti aldığımda kullandığımız araba buydu. Çok fazla yol yaptık, kamyonetten öte hafriyat kamyonu gibi ağır yükler vurarak da kullandık. Normal dışı bir sürü senaryoyla sınadık, dayanıklılığı inanılmazdı. Direksiyon derisi 235k km'de soyulmadı, kadife döşemeleri sürücü tarafında azıcık pamuklanma dışında hiçbir deformasyon belirtisi göstermedi. İç trimler de aynı şekilde. Gevşeyen hiçbir yeri olmadı. Dönüş çapı 9,8m idi, şehir içinde büyük rahatlıktı. Bir tek performansı vasattı işte o kasaya o motor az geliyordu, bir 15-20 hp fazlası olsa iyiydi.
2009 ve 2010 Fiesta 1.4i TitaniumX
2009 defolu çıktı, uğraşıp iade ettik 2010 modelini aldık, o yüzden böyle yazdım. Eski kasadaki 1.4 motordan sonra buna olmuş dedik. Performans tam kıvamındaydı, tüketimi de çok çok iyiydi eskisine göre. Elektrikli direksiyona ilk geçişimizdi. İlk 1-2 ay otoyol sürüşlerinde çok tedirgin gittim. Eski arabadan sonra çok hissiz, yumuşak ve gereksiz çevik gelmişti. Alıştıktan sonra rahatlıyor insan tabii. Eski Fiesta'da sol ayağı dayayacak yer yoktu, yenisinde vardı. O büyük rahatlıktı. ABS ile başlayan, otm. klima, cc, elktrkli katlanan aynalar, karartılmış camlar gibi enteresan donanımlara far, yağmur, dikiz ayna karartması gibi sensörler de eklenince biz kafayı yedik. Ama iç mekan eskisindeki kadar dayanıklı değildi. Bu arabayı son güne insan gibi kullandık, eskisinden daha çok eskise de emsallerine göre temiz kaldı, en azından ona saygı duyarım.
Corsa C 1.2
İlk şahsi aracım. Alırken kriterlerim az yaksın, parçası makul fiyatlarda olsun, kliması olsun, içine sığabileyim (aile değil sadece ben, bekarım), perişan kondisyonda olmasın. Bunların hepsini karşılıyordu. Karşılığında beklentilerimin üstünde iyi tarafları var. Özellikle direksiyon kutusu değiştikten sonraki sürüş hisleri eski Fiesta'yı andırıyor. Ama onun dışında da genel karakter olarak ilk Fiesta'mıza çok benziyor. Araba sanıldığından çok daha oturaklı, virajlarda nereden istersem oradan kayıyor. Piyasaya çıktığı yıllarda yol tutuş konusunda sınıfında Fiesta1, Corsa2, Polo3 deniyordu. Hakikaten de zamanının iyilerinden. Masrafı yaşından beklenen dışında olmuyor. Yalıtımı sanırım baz donanım olması nedeniyle Şahin değilse de Doğan'a yakın, konforu ise gerisinde. Ekonomi sakin sürüşte dizelleri aratmıyor. Motor tabii ki güçsüz ama çok karakterli. Araba bazı noktalarda aşırı dayanıklı, bazı noktalarda ise aşırı narin. Bunları bilip kullandığım için 6 yıldır aramız gayet iyi. Şanzımanı iyi hoş da, bu eski Opel'lerin vites geçişlerini beğenmiyorum. Hızlı geçişlere pek izin vermiyor. Sürüş pozisyonu filan zayıf donanımdan kaynaklı vasat. Ama görüş açıları çok başarılı. Yalıtım da biraz zayıf olunca her şeyini duyup hissederek kullanmak mümkün.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım