öncelikle geçmiş olsun. tahrik hatasının sebebi genelde bobindir ancak tek sebebi budur elbette diyemeyiz. siz aracı makinaya bir bağlayın. ayrıca aracınız 2014 öncesi olduğu için tüm soğutma ve yağ borularını kontrol ettirmenizde fayda var. bu araçlarda pek çok sızıntı olabiliyor. allah korusun takip edilmez ise ciddi sorunlara sebep olabilir. detaylıca baktırın gerekirse revize ettirin. biz 2013 model n13'ü 42000km de aldık. soğutma sıvısı borularda kaçaklar vardı. hepsini komple yenilettik yanlış hatırlamıyorsan 3000 3500 civarı bir para tuttu. motor sağlam hiç korkmayın birşey olmaz ancak derdini tasasını iyi anlayıp zamanında müdahale etmek gerekir
bu motorlar da yüksek sıkıştırmalı olduğunda diğer yüksek sıkıştırmalılar gibi (mercedes'in 1.6'sı,2.0 tsi,1.8 tsi, 1.4 tsi turbo/kompressor vs vs) yağ eksiltme/buharlaşma/yakma durumu sık sık yaşanabiliyor. babamın stok 170'lik n13'ü bile her bakıma götürüldüğümde aşağı yukarı 500ml eksikle lifte çıkıyor. yazılımlı olunca da en fazla 1lt eksiltme oluyor zaten.biliyorsunuz kullanıcı ile baya alakalı bir durum bu. fazla sıkıştırılan arabanın yağı da fazla eksiliyor.
tekrar geçmiş olsun ben ciddi bir sorun olduğunu düşünmüyorum. haber verirsiniz bize de
@CaliKaan