F20 Project

sinan

Yönetici
Yönetici
Admin
8 Eyl 2016
417
4,117
4,095
37
İstanbul
güle güle kullan, 1 serisi bile olsa arkadan çekiş bambaşka. Jantları ben orijinal renginden seviyorum. Siyaha siyah jantı kaybetmiş. Pistte yüklü 116 daha önce bobin yakmıştı sanırım yükleyince zayıf taraf oraları oluyor.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
güle güle kullan, 1 serisi bile olsa arkadan çekiş bambaşka. Jantları ben orijinal renginden seviyorum. Siyaha siyah jantı kaybetmiş. Pistte yüklü 116 daha önce bobin yakmıştı sanırım yükleyince zayıf taraf oraları oluyor.
sanırım jant meselesine artık açıklama yapmam gerekli :)
genel olarak siyah jant sevmem. Ne A4'te ne 850 T5'te ne Cupra'da siyah jant kullanmadım. Abime beyaz renk f30'u için geceleri havada gider gibi gözüküyor,detayları öldürüyor diye siyah jant almasını engelleyip füme/siyah detaylı jant aldıran da benim :) bu arabada bilerek siyah jant tercih ettim. jantlar 17 inc, ufak duruyor ancak siyah olunca kendini kaybettirdiği için küçük oluşu göze batmıyor. ferric grey kullansaydım 18inc'ten aşağı tercih etmezdim. farklı renk jant kullanılsaydım hem bir çok yerde jant rengi detay kullanmak isteyecektim hem de original dahi almasam masrafım oldukça artacaktı. original 18inc bahsetmiyorum bile.. bunları hep planladım.

buji de problem bobin de. kombini düzgün yapmak gerekiyor. Herşeyi kabul etmiyor. BMW'ci adam sanayiyi sever ;)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Kim? ve inzfatih

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Ben epeydir bu soguk-sicak buji isini arastiriyodum, arkadaslarla konusurken ozet olarak aydinlandim, sizce de dogru mu bir danisayim cunku sonraki bakimda soguk buji takmayi dusunuyorum, daha soguk bujiler uzerindeki isiyi cok daha hizli tahliye edebiliyor fakat omru kisa oluyor, gorsel ile de boyle anlatilmis:

Ekli dosyayı görüntüle 11838

Su an bosch zr7si332 kullaniyorum, zr5si332 modeline gececegim, uyumluluk konusunda ve iki bakimda bir degistirdigim surece sorun yasar miyim?
bildiğim kadarıyla her bujinin bir soğukluk derecesi var. markaya göre ciddi farklılıklar oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

Erhan Tekin

Profesör
4 Kas 2016
338
539
1,645
35
ADIYAMAN
Marka
Seat
Hayırlı olsun.Neler olmuş neler bayağı uzak kalmışız :) Siyah jantları bir ben beğendim heralde...Kırmızı cuprayı özleyecez :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

tuneman

Elit Apaçi
23 Şub 2018
168
128
785
Marka
BMW
rakamlar karışmış olmasın. stok 0.7 basıyor diye biliyorum. superchips 1.5'a çıkarıyor. RSA 1.1, 1.2'den çok basmadığını iletti. bir yanlışlık olmasın? ben mi karıştırıyorum?
Aynen stok 0,7 fakat superchips sitesinde 218 beygir gibi gözüksede , btg şuan için kısık yanı 1.0 1.1 peak yapıyorlar,oda 190 beygir civarı heralde,316i ye yaptırdım bilgi bu yönde,yağ soğutucumuz olmamasıda nedeni deniyor.bilgim bu yönde 218 beygir hevesim kursağımda kaldı arabayı alırken superchips sitesine bakıp herşeyi aynı 218 yaparım diye almıştım,
Bu arada sizin eski konudaki ve ozgür arkadaşımızın yazdığı bilgilerdende yeteri kadar yararlandım.Foruma üye yeni olduğum için anca katılabildim, konuşmalara konuyuda yakından takip ediyorum.
ve bu 3. cü altyapısı motorlu arabam oldu 207 rc lemans ve minicooper 175 hp lik otomatik sahibiydim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Kim?

tuneman

Elit Apaçi
23 Şub 2018
168
128
785
Marka
BMW
Motor yağına gelirsek mobilin sitesindede hem 170 hemde 136 lık için 5w30 önerilmiş,siz 0w-40 almışsınız tercih sebebini merak ediyorum artı ve eksi olarak siz ve diğer arkadaşlar bilgi paylaşırsa sevinirim.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Motor için önerilenler arasında 0w40 da var 5w30 da. Kitapçığında yazıyor olmalı. Arabayı satın aldığımda 5w30 vardı. Mobil1 0w 40 koyunca çalışmasındaki sarsıntı yok oldu. Abimin superchips tune arabasında da mobil1 0w40 kullanıyoruz. Tam sentetik bir yağ. Motora faydası olacağına inandığımız için koyduk. Maslak abarth servisteki ustalarımız da aynı fikirde. Bu tarz şeyleri deneyerek öğrenmek en iyisi, aradaki farkları gözlemleme şansı oluyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: tuneman ve RYAN7R

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Aynen stok 0,7 fakat superchips sitesinde 218 beygir gibi gözüksede , btg şuan için kısık yanı 1.0 1.1 peak yapıyorlar,oda 190 beygir civarı heralde,316i ye yaptırdım bilgi bu yönde,yağ soğutucumuz olmamasıda nedeni deniyor.bilgim bu yönde 218 beygir hevesim kursağımda kaldı arabayı alırken superchips sitesine bakıp herşeyi aynı 218 yaparım diye almıştım,
Bu arada sizin eski konudaki ve ozgür arkadaşımızın yazdığı bilgilerdende yeteri kadar yararlandım.Foruma üye yeni olduğum için anca katılabildim, konuşmalara konuyuda yakından takip ediyorum.
ve bu 3. cü altyapısı motorlu arabam oldu 207 rc lemans ve minicooper 175 hp lik otomatik sahibiydim.
Şuan bildiğim kadarıyla rsa da 200hp 300nm değerlerini uyguluyor. Elbette burada tekere aktarılanları konuşmuyoruz. Onun için güvenilirliğine inanılan bir dynoya çıkarmak gerekir. 190 200hp civarı bence yeterli. 136hp 220nm ile ciddi fark var. Gidişte de var sadece sayılarda değil :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve tuneman

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
https://i.hizliresim.com/BAabpD.jpg

Bu arada, dyno kağıdımı göstereyim, stock hp mantıklı da stock torkun 270 olması imkansız gibi bence. Mustang dyno ile ölçüldü.

Benim yazılımda en sevdiğim tarafı 2000-2500 devire kadar stock ile aynı olması, bütün güç lineer bir şekilde dağıtılmış, o yüzden arabanın ciğeri üstlerde iyice açılıyor, çoğu yazılımcı bunu alta yayıp üstü boş bırakıyor. Ben özellikle üstlerde ciğerinin sönmemesini istemiştim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tuneman

tuneman

Elit Apaçi
23 Şub 2018
168
128
785
Marka
BMW
Şuan bildiğim kadarıyla rsa da 200hp 300nm değerlerini uyguluyor. Elbette burada tekere aktarılanları konuşmuyoruz. Onun için güvenilirliğine inanılan bir dynoya çıkarmak gerekir. 190 200hp civarı bence yeterli. 136hp 220nm ile ciddi fark var. Gidişte de var sadece sayılarda değil :)

https://i.hizliresim.com/BAabpD.jpg

Bu arada, dyno kağıdımı göstereyim, stock hp mantıklı da stock torkun 270 olması imkansız gibi bence. Mustang dyno ile ölçüldü.

Benim yazılımda en sevdiğim tarafı 2000-2500 devire kadar stock ile aynı olması, bütün güç lineer bir şekilde dağıtılmış, o yüzden arabanın ciğeri üstlerde iyice açılıyor, çoğu yazılımcı bunu alta yayıp üstü boş bırakıyor. Ben özellikle üstlerde ciğerinin sönmemesini istemiştim.
Sanki superchipste o yönde altlarda torkta artış daha az gibi,devir verdikçe yayıyor,yolu buldumu uzuyor,136 hp den sonra fark çok fazla,sadece ngk platinum taktım,ve 225 45 18 m405 jant taktım.ölçümlerimde 7 li saniyelerde sıfır yüz, yüksek hız fırsatım omadı daha 180 max denk geldi havalarbiraz düzelsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

tuneman

Elit Apaçi
23 Şub 2018
168
128
785
Marka
BMW
Merak ettiğim,standart 320ied ile test ,çip dönüşünde bi 420d denk geldi arkasından bastım gidemedi biraz takip ettim trafik vardı,sonra apaçi makaslarına başladı bıraktım.,1 ile 3 serisinde hernekadar kilo farkı olsada son süratte aerodinamik olarak 3 daha başarılı gözüküyor verilerde ,1 serisinin daha güçlü olursa dengeler gibi sanki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

tuneman

Elit Apaçi
23 Şub 2018
168
128
785
Marka
BMW
Buarada özgür arkadaşın yazısınıda okudum yağlarla ilgili,motul dan 5-30 a geçince yaşadığı mutluluk beni motuldan soğuttu,
bide sanki o yazıdan anladığım, yağ için tercih yüksek ısıda dayanıklılıkmı, yoksa ilk çalışırken az yaktırma motora az zarar vermemi,ikisini 0-40 mobil dengelerse bende deneyeceğim.
standart superchipsten sonra bu projedeki exostlu custom yazılımlı araç nasıl sonuç verecek ,düşük devir tork yakıt tüketimi gibi merak ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Renard

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Merak ettiğim,standart 320ied ile test ,çip dönüşünde bi 420d denk geldi arkasından bastım gidemedi biraz takip ettim trafik vardı,sonra apaçi makaslarına başladı bıraktım.,1 ile 3 serisinde hernekadar kilo farkı olsada son süratte aerodinamik olarak 3 daha başarılı gözüküyor verilerde ,1 serisinin daha güçlü olursa dengeler gibi sanki.

Vallahi ben A5 2.0 TFSI 211 veya 225lik ile kapışmıştım, yetişememişti. 1 boy falan arkamdan geliyordu. 420d ile de yürüdüm, araya direk koyuyorduk saymak için :) şu anki kısılmış yazılımımla bile 1 boy falan önünde gidiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tuneman

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Vallahi ben A5 2.0 TFSI 211 veya 225lik ile kapışmıştım, yetişememişti. 1 boy falan arkamdan geliyordu. 420d ile de yürüdüm, araya direk koyuyorduk saymak için :) şu anki kısılmış yazılımımla bile 1 boy falan önünde gidiyorum.
senin yazılım epey bir kısılmış belli :) direkten bir boya ciddi fark var
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
senin yazılım epey bir kısılmış belli :) direkten bir boya ciddi fark var

118i ile denk yürüsün yeter dedim, şu an 1 boy falan önde yürüyor 118i den, ama kafam rahat. Yaşadığım sıkıntı aslında doğru buji-bobin seçimiyle çözülürdü de zaten 16” jantla falan çok dengesiz olmuştu, şu an gayet ideal bir güçte.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tuneman ve Renard

tuneman

Elit Apaçi
23 Şub 2018
168
128
785
Marka
BMW
Benimde arkadaşta 118i mpaket 170 lik var havalar kurusun deneme düşünüyorum,ozaman anlarız artık, 17 jantlı onun arabasıda.
benimde orjinal 16 larla araba dengesizdi 18 jantlarla tam uydu gibi.
 

tuneman

Elit Apaçi
23 Şub 2018
168
128
785
Marka
BMW
Vallahi ben A5 2.0 TFSI 211 veya 225lik ile kapışmıştım, yetişememişti. 1 boy falan arkamdan geliyordu. 420d ile de yürüdüm, araya direk koyuyorduk saymak için :) şu anki kısılmış yazılımımla bile 1 boy falan önünde gidiyorum.
Benim araba 1,0 1.1 peak ise 190 beygir gibi sonuçmu çıkıyor şimdi.
birde 135 335 intercooler bizim arabalarda artı eksi bişeyler katarmı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

tuneman

Elit Apaçi
23 Şub 2018
168
128
785
Marka
BMW
hondada var 1,5 180 midir o.Benim araba 316i gerçi sadece kilo farkı var,bar basıncımız aynımıdır 1.0-1.1.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım