FİAT LİNEA TARİH OLDU

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
TOFAŞ, 2007 yılından bu yana Bursa’da ürettiği Fiat Linea modeline 10 yıl sonra veda etti.
Bursa fabrikasında düzenlenen törenle Linea üretimi sonlanırken, son araç bantlardan alkışlarla eşliğinde indi. Balonlar ve kurdelelerle süslenen aracın üstündeki ‘Güle güle Linea’ yazıları da dikkat çekti. Ayrıca Tofaş ve İtalyan Fiat, dün Linea ismine de veda etmiş oldu. Çünkü 2. nesil Linea, Fiat tarafından Arjantin’de Cronos ismiyle üretilmeye başlandı.

170 MİLYON EURO YATIRIM
Bursa’da 170 milyon Euro yatırımla 2007 yılından bu yana üretilen ve yılda 60 bin adetlik üretim rakamlarına ulaşan Linea, 2012 yılında 25 milyon dolarlık bir yatırımla kapsamlı bir makyaj operasyonundan geçmişti. Türkiye’de özellikle filo şirketlerinin yoğun olarak talep ettiği Linea 10 yılda 500 bin adetlere yaklaşan bir üretime ulaştı. Tofaş’ın 3 modelden oluşan Fiat Egea Ailesi’ni üretmesi ve özellikle Avrupa’da büyük talep görmesi sonucu Linea son 2 yıldır biraz geri planda kalmıştı. Egea üretimini artırmak adına 2. jenerasyon Linea’nın G.Amerika’da üretilmesine karar verildi.

MINICARGO’DA BİTTİ
Tofaş, halihazırda Egea talebine yetişemediği için fabrikanın kapasitesini artırmış, Peugeot ve Citroen için geliştirdiği hafif ticari modellerinin (Minicargo) üretimini bitirmişti. Linea’nın da üretiminin bitmesiyle birlikte Tofaş, 450 bin adetlik kapasiteye çıkan Bursa’da otomobil olarak sadece Egea Ailesi’ni üretecek. Hafif ticari araçta ise Fiat Doblo ve Fiat Fiorino ile yoluna devam edecek.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
TOFAŞ, 2007 yılından bu yana Bursa’da ürettiği Fiat Linea modeline 10 yıl sonra veda etti.
Bursa fabrikasında düzenlenen törenle Linea üretimi sonlanırken, son araç bantlardan alkışlarla eşliğinde indi. Balonlar ve kurdelelerle süslenen aracın üstündeki ‘Güle güle Linea’ yazıları da dikkat çekti. Ayrıca Tofaş ve İtalyan Fiat, dün Linea ismine de veda etmiş oldu. Çünkü 2. nesil Linea, Fiat tarafından Arjantin’de Cronos ismiyle üretilmeye başlandı.

170 MİLYON EURO YATIRIM
Bursa’da 170 milyon Euro yatırımla 2007 yılından bu yana üretilen ve yılda 60 bin adetlik üretim rakamlarına ulaşan Linea, 2012 yılında 25 milyon dolarlık bir yatırımla kapsamlı bir makyaj operasyonundan geçmişti. Türkiye’de özellikle filo şirketlerinin yoğun olarak talep ettiği Linea 10 yılda 500 bin adetlere yaklaşan bir üretime ulaştı. Tofaş’ın 3 modelden oluşan Fiat Egea Ailesi’ni üretmesi ve özellikle Avrupa’da büyük talep görmesi sonucu Linea son 2 yıldır biraz geri planda kalmıştı. Egea üretimini artırmak adına 2. jenerasyon Linea’nın G.Amerika’da üretilmesine karar verildi.

MINICARGO’DA BİTTİ
Tofaş, halihazırda Egea talebine yetişemediği için fabrikanın kapasitesini artırmış, Peugeot ve Citroen için geliştirdiği hafif ticari modellerinin (Minicargo) üretimini bitirmişti. Linea’nın da üretiminin bitmesiyle birlikte Tofaş, 450 bin adetlik kapasiteye çıkan Bursa’da otomobil olarak sadece Egea Ailesi’ni üretecek. Hafif ticari araçta ise Fiat Doblo ve Fiat Fiorino ile yoluna devam edecek.
ALLAH RAZI OLSUN. BUGÜNE KADAR YAŞATTIKLARI GÖZ KANAMASI İÇİN HAKKIMI HELAL ETMİYORUM
 

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,813
1
4,140
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Amacının aracıydı, görevini de layığı ile yaptı diye düşünüyorum. Arabayı beğenip beğenmemek kişisel görüş, ben de pek haz etmesem de sonuçta üretildiği amaç ortadaydı. Albea da beğenilmezdi, ama taksiciler albea olsa şuan yine almak isterler, linea yı pek beğenmediler, şimdi aynı durum egea'da da olacaktır.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,059
7
51,435
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Linea iç mekan kalitesi olarak makyajına kadar çok kötüydü, dönüş çapı çok kötüydü, arka görüş açıları çok kötüydü. Ama tutup da motorlarına, yol tutuşuna filan sallayan varsa bilin ki ezbere konuşuyordur. Özellikle yüksek donanımında gayet rekabetçi bir arabaydı. Egea'ya sağlık diyelim...
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve thestig

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Linea iç mekan kalitesi olarak makyajına kadar çok kötüydü, dönüş çapı çok kötüydü, arka görüş açıları çok kötüydü. Ama tutup da motorlarına, yol tutuşuna filan sallayan varsa bilin ki ezbere konuşuyordur. Özellikle yüksek donanımında gayet rekabetçi bir arabaydı. Egea'ya sağlık diyelim...
Daha sene gecmemis olmasi lazim kaza yaptigimda 1 hafta sigortadan dizel manuel kombinasyonunu vermislerdi.4 bin kmde idi bana geldiginde. Motoruna kotu diyemem . Ic kalitesi vasat. Koltuklar rahatsiz. Ama bagaji genis en azindan. Bakirkoy sahilde 140 la bakalim napcak dedim hafiften serit degistiriyor gibi geldi ruzgarli havada. Direksiyon dusuk hizlarda agir . Buna karsilik yuksek hizlarda tedirgin etti garip sekilde direksiyon.yol tutusa hic girmiyorum sonucta gidip yol tutusu iyi bir c segmenti aractan inip b sedan la karsilastirmak haksizlik olur. Tabi lastigi neydi ne degildi bakmadim pek anlamiyorum o konulardan.ama tabiki beklentilerimi hic bir sekilde karsilamadi.kendi arabamla gittigim yollarin cogunu linea ile gittim hep daha fazla yoruldum.Bu arada bilmeyen vardir falan linea c segmentinde yer almiyor cok tartistim zamaninda milletle bu araci b segmenti ile karsilastirmak lazim. Butun bu soylediklerime ragmen bugun 40 milyara satsalar eve yedek araba olarak alirim.cunku arabanin hak ederi kesinlikle o. Benim gozumde ic hacim ve az yakmasi haric en ufak arti tarafi yok .
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve At

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Herkesin arabası lineadan iyi heralde
Beklentilere bagli birazda. Tam bir gorev arabasi. Parcasi ucuz az yakar ic hacim genis ama konfordu yol tutustu vs beklememek lazim.ne kadar ekmek o kadar kofte zamaninda bedavaya yakin fiyatlara sattilar keske alip atsaymisim kenara valla
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock ve At

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Beklentilere bagli birazda. Tam bir gorev arabasi. Parcasi ucuz az yakar ic hacim genis ama konfordu yol tutustu vs beklememek lazim.ne kadar ekmek o kadar kofte zamaninda bedavaya yakin fiyatlara sattilar keske alip atsaymisim kenara valla
Abi ben de öyle düşünüyorum. Ayrıca Allah aşkına ben 1998 Accentle bile gündelik kullanımımda hiçbir şikayetim yoktu. Çok abartırsan yol tutmuyor fren zayıf eyv. Ama parça ucuz bol sorunsuz bir araç, Linea da öyle. Millet sanırsın her gün piste giriyor vs gömmeyi çok seviyor, gidip arıza yapan araç alcağıma Linea alırım kafam rahat binerim.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,059
7
51,435
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Daha sene gecmemis olmasi lazim kaza yaptigimda 1 hafta sigortadan dizel manuel kombinasyonunu vermislerdi.4 bin kmde idi bana geldiginde. Motoruna kotu diyemem . Ic kalitesi vasat. Koltuklar rahatsiz. Ama bagaji genis en azindan. Bakirkoy sahilde 140 la bakalim napcak dedim hafiften serit degistiriyor gibi geldi ruzgarli havada. Direksiyon dusuk hizlarda agir . Buna karsilik yuksek hizlarda tedirgin etti garip sekilde direksiyon.yol tutusa hic girmiyorum sonucta gidip yol tutusu iyi bir c segmenti aractan inip b sedan la karsilastirmak haksizlik olur. Tabi lastigi neydi ne degildi bakmadim pek anlamiyorum o konulardan.ama tabiki beklentilerimi hic bir sekilde karsilamadi.kendi arabamla gittigim yollarin cogunu linea ile gittim hep daha fazla yoruldum.Bu arada bilmeyen vardir falan linea c segmentinde yer almiyor cok tartistim zamaninda milletle bu araci b segmenti ile karsilastirmak lazim. Butun bu soylediklerime ragmen bugun 40 milyara satsalar eve yedek araba olarak alirim.cunku arabanin hak ederi kesinlikle o. Benim gozumde ic hacim ve az yakmasi haric en ufak arti tarafi yok .
Kendim 1.6mjet full donanımlısını uzun süre, sana verilen gibi düşük donanımlıları çeşitli zamanlarda kullandım, çok kez yolculuk ettim. Yorması normal çünkü düşük hızlarda direksiyonu sert kalıyor ve düşük donanımlarda direksiyon ve koltuk ayarları kısıtlı.
Abi ben de öyle düşünüyorum. Ayrıca Allah aşkına ben 1998 Accentle bile gündelik kullanımımda hiçbir şikayetim yoktu. Çok abartırsan yol tutmuyor fren zayıf eyv. Ama parça ucuz bol sorunsuz bir araç, Linea da öyle. Millet sanırsın her gün piste giriyor vs gömmeyi çok seviyor, gidip arıza yapan araç alcağıma Linea alırım kafam rahat binerim.
Daha 1-2 ay önce yol tutuşunu beğendiğim kendi aracımla dönmeye cesaret edemeyeceğim, yeni nesil Leon, Fluence gibi arabalarla denemeyi düşünmeyeceğim bir yeri Linea ile yüklü olmamıza rağmen 170 ile döndük ve esp devreye girmeyecek kadar az kaydı. Daha düşük hızlarda zorlayıp beğendiğim yol tutuşuna o zaman büyük saygı duydum. Piste de girilebilir arabaymış onu da öğrendim :)
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Abi ben de öyle düşünüyorum. Ayrıca Allah aşkına ben 1998 Accentle bile gündelik kullanımımda hiçbir şikayetim yoktu. Çok abartırsan yol tutmuyor fren zayıf eyv. Ama parça ucuz bol sorunsuz bir araç, Linea da öyle. Millet sanırsın her gün piste giriyor vs gömmeyi çok seviyor, gidip arıza yapan araç alcağıma Linea alırım kafam rahat binerim.
Dedigim gibi benim icin tam bir gorev araci.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Kendim 1.6mjet full donanımlısını uzun süre, sana verilen gibi düşük donanımlıları çeşitli zamanlarda kullandım, çok kez yolculuk ettim. Yorması normal çünkü düşük hızlarda direksiyonu sert kalıyor ve düşük donanımlarda direksiyon ve koltuk ayarları kısıtlı.

Daha 1-2 ay önce yol tutuşunu beğendiğim kendi aracımla dönmeye cesaret edemeyeceğim, yeni nesil Leon, Fluence gibi arabalarla denemeyi düşünmeyeceğim bir yeri Linea ile yüklü olmamıza rağmen 170 ile döndük ve esp devreye girmeyecek kadar az kaydı. Daha düşük hızlarda zorlayıp beğendiğim yol tutuşuna o zaman büyük saygı duydum. Piste de girilebilir arabaymış onu da öğrendim :)
O zaman oturma pozisyonumu bulamamin nedeni ortaya cikti demektir emin degildim kendim yapamadim deyip birakmistim ben.
Arabada 2 kisi ben 140 ta korktum.normalde kullanim limitleri dusuk olan biride degilim ama yoldaki bozukluklarin arabanin dengesini etkiledigini gordum. Tipki zamaninda hayiflandigim micra gibi hafiften leylek hissi verdi sahilde. Agirligi nedir ne degildir bakmadim donanim farkliliklari vardir falan birsey diyemem. Belki araba 170 yapar doner ama bana o guveni vermedi kesinlikle.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,059
7
51,435
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
O zaman oturma pozisyonumu bulamamin nedeni ortaya cikti demektir emin degildim kendim yapamadim deyip birakmistim ben.
Arabada 2 kisi ben 140 ta korktum.normalde kullanim limitleri dusuk olan biride degilim ama yoldaki bozukluklarin arabanin dengesini etkiledigini gordum. Tipki zamaninda hayiflandigim micra gibi hafiften leylek hissi verdi sahilde. Agirligi nedir ne degildir bakmadim donanim farkliliklari vardir falan birsey diyemem. Belki araba 170 yapar doner ama bana o guveni vermedi kesinlikle.
Ağırlığı 1200kg civarları, hafif bir araba değil.
 

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,556
2,727
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Açıkçası şirketim olsa ve çalışanlarımın can güvenliği umurumda olmasa Linea bence en iyi araç olurdu.
Ancak ailemin güvenliği için üretiminin durdurulmuş olması sevindirici bir haber. Multijet motoruna, yedek parçasına vb. ekonomik artıları elbette var ancak tekrar ediyorum şahsen ben can güvenliği sağlamayacak(ya da tartışılacak seviyede sağlayacak) araca binmemeyi tercih ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: beys

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,059
7
51,435
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Açıkçası şirketim olsa ve çalışanlarımın can güvenliği umurumda olmasa Linea bence en iyi araç olurdu.
Ancak ailemin güvenliği için üretiminin durdurulmuş olması sevindirici bir haber. Multijet motoruna, yedek parçasına vb. ekonomik artıları elbette var ancak tekrar ediyorum şahsen ben can güvenliği sağlamayacak(ya da tartışılacak seviyede sağlayacak) araca binmemeyi tercih ederim.
Hocam güvenlik seviyesi üretim yılı ve satış fiyatı ile orantılı seviyede. Ucuz arabanın vasat güvenlik seviyesi oluyor maalesef. Yol tutuş ve motor ise bu vasat standartlarının çok üstündeydi. Ben iyi hatırlayacağım kendisini. :)
Bu arada aklıma geldi, herkes yedek parça ve ekonomik artısı diyor da, bu arabanın en zayıf noktalarından biri tampon tokalarıydı. En küçük darbede bile tampon sorunsuz esnerken tampon tırnakları kırılıp tamponu değişim gerektirecek hale getirirdi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım