Fiesta 1.0 EcoBeast

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
10
Beğeni puanı
22
Puanları
295
Yaş
27
Konum
Tekirdağ
Severek kullandığım aracım, 2013 model Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 5 ileri manuel. Aracın ilk sahibiyim gerek motor sesi gerek yol tutuş karakteri sebebiyle oldukça memnun kaldım bugüne kadar. Araba kullanmayı öğrendiğim araç bu olduğu için şanslı hissediyorum, oldukça hisli bir araç olduğunu düşünüyorum. Hem kenarda bir anı olarak durması adına hemde sizlerle paylaşmak adına konuyu açıp fotoğraf ve videolarını eklemek istedim.

Araç espsiz olarak gelen son modellerden, titanium x donanımına sahip.

Araç üzerinde yaptığım değişiklikleri sıralamak gerekirse;

Zetec S arka difüzör
Tek taraftan çift çıkış egzoz
Orta susturucu iptali
Stage 1 Yazılım
Okuma, ayak ve plaka lambaları led dönüşümü+Sinyaller canbus led dönüşüm
Carplay+Geri görüş kamerası

IMG_2145.jpg

IMG_20200324_185737.jpg


Stock 0-100 hızlanma değeri, son hız olarak gpste 183 görebildim (gps eğim düze yakın)
Screenshot_20190912-013520.jpg

Dyno'da stage 1 yazılım sonrası elde edilen değerler
IMG-20200122-WA0002.jpg


OBD Gps ölçümüm ve multimedya sistemim(ölçüm yine gps eğim düze yakın alanda test edildi)
Başlıksız-1.jpg


Küçük bir sticker tasarımıyla final

IMG_20200410_201211.jpg





Yorumlarınızı bekliyorum, vaktinizi ayırdığınız için teşekkürler.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
9,921
Beğeni puanı
24,234
Puanları
5,320
Konum
İzmir
Yazılım + 1,0 acayip boostlu motorların öncülerinden olan motorla bu kadar sağlıklı ve temiz verilerle yürüyor oluşunu görmek hoş oldu. İyi sürüşler kazasız belasız keyifle. Yalnız o rs mavi kaliperleri görünce dayanamadım güldüm şimdiden affet.d
 

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
10
Beğeni puanı
22
Puanları
295
Yaş
27
Konum
Tekirdağ
Yazılım + 1,0 acayip boostlu motorların öncülerinden olan motorla bu kadar sağlıklı ve temiz verilerle yürüyor oluşunu görmek hoş oldu. İyi sürüşler kazasız belasız keyifle. Yalnız o rs mavi kaliperleri görünce dayanamadım güldüm şimdiden affet.d

Yazılım konusunda şüphelerim vardı fakat doğru ellerde oldukça iyi bir iş çıkmış oldu, kaliper olayı çok anlık gelişmişti; şu boya tutar bu boya tutmaz diye duyarken, paslı gözükmemesi için boyamıştım o boya hala atmadı :)
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
24,660
Beğeni puanı
64,567
Puanları
6,820
Yaş
34
Konum
Denizli
1.0 ecoboost bilinçli ellerde ne güzel hale gelmiş :)


Maşallahı var aracınızın, kazasız belasız sürüşler diliyorum
 

arjin

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
260
Beğeni puanı
202
Puanları
1,145
Konum
İstanbul
Yazılım konusunda ben olumlu düşünmüyorum maalesef.Blok 140 olanla aynı diye biliyorum ancak özellikle yağ ve motor suyu soğutması bu güç için yetersiz olacaktır ara gazlama da sıkıntı olmaz büyük ihtimalle ancak otoban gazlamaları ve yokuşlarda ciddi bir termal stres binecektir motora şahsen ben yokuşta yada otoban da çok mu ısındı diye aklımı kurcalayacağına stock binmeyi tercih ederim ama yarış serisi yağlarla ve motor suyu sıcaklığını sürekli takiple sağlıklı binilebilir gibi.Bu arada detaylı bakmadım ama turbo ve pistonların 140 ile aynı olduğunu varsayıyorum
 

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
10
Beğeni puanı
22
Puanları
295
Yaş
27
Konum
Tekirdağ
Yazılım konusunda ben olumlu düşünmüyorum maalesef.Blok 140 olanla aynı diye biliyorum ancak özellikle yağ ve motor suyu soğutması bu güç için yetersiz olacaktır ara gazlama da sıkıntı olmaz büyük ihtimalle ancak otoban gazlamaları ve yokuşlarda ciddi bir termal stres binecektir motora şahsen ben yokuşta yada otoban da çok mu ısındı diye aklımı kurcalayacağına stock binmeyi tercih ederim ama yarış serisi yağlarla ve motor suyu sıcaklığını sürekli takiple sağlıklı binilebilir gibi.Bu arada detaylı bakmadım ama turbo ve pistonların 140 ile aynı olduğunu varsayıyorum

Çok nadir istisnalar hariç yazılım hertürlü daha fazla stres demek motor için dediklerinize katılıyorum. Biraz ihtiyaçlar doğrultusunda karar vermek lazım, benim için sonucu keyifli oldu. Ben yüksek süratlarda gezen biri değilim, özellikle araç segmenti dolayısıyla yüksek hızda olmak epek konforsuz ve güven vermiyor. Daha çok sık bakımlar ve kontrolleri ihmal etmeyip uygun koşullarda 0-100 , 80-120, 100-160 süreler almayı, virajlı yollarda aracı biraz sert kullanmayı seviyorum.

Araçta, 140hp olan versiyonla fark olarak turboda kullanılan materyalde alaşım farkı ve şanzımanda fark gözüküyor. Egzoz sıcaklığını araç ekranından obd yoluyla takip edebildiğim için turbo sıcaklığı kontrol edilebilir bir faktör. Fakat şanzıman konusuna gelirsek, bilinçsiz kullanımla epey hızlı kavrama bitebilir, bu şanzımanlar özellikle torka olan hassasiyetleriyle meşhurlar ama stock 140lık araçlarda farklı bir şanzıman kullanılıyor. Özellikle kalkış gibi tam yükteki durumlarda kavramanın aksadığını gözlemleyebiliyorum ona göre dikkat etmeye çalışıyorum. Benzer uygulama yapacaklara faydalı olabilir okumayı ihmal etmeyin.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,719
Beğeni puanı
6,483
Puanları
4,070
Yaş
36
Konum
İzmir
bu kadar çok yazılım ve modifiye düşmenı olmayın arkadaşlar :)

Bir tane yağ sıcaklık sensörü ve EGT sensörü taksanız, bu sıcaklıklar hep gözünüzün önünd eolursa, kafanız kesinlikle daha rahat olur.

Bir de özellikle IAT'yi takip edin. Sıcak havalarda falan gazladıkça IAT artıyorsa sıkıntı yaratabilir. Ona da intercooler'ı büyüterek çare bulursunuz.
 

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
10
Beğeni puanı
22
Puanları
295
Yaş
27
Konum
Tekirdağ
bu kadar çok yazılım ve modifiye düşmenı olmayın arkadaşlar :)

Bir tane yağ sıcaklık sensörü ve EGT sensörü taksanız, bu sıcaklıklar hep gözünüzün önünd eolursa, kafanız kesinlikle daha rahat olur.

Bir de özellikle IAT'yi takip edin. Sıcak havalarda falan gazladıkça IAT artıyorsa sıkıntı yaratabilir. Ona da intercooler'ı büyüterek çare bulursunuz.

Değerleri görünce kafa rahat oluyor, iat ciddi manada yükselmeye özellikle 160km hızlardan sonra başlıyor, denemeler hariç pek uğradığım bir hız değil :)
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,719
Beğeni puanı
6,483
Puanları
4,070
Yaş
36
Konum
İzmir
Değerleri görünce kafa rahat oluyor, iat ciddi manada yükselmeye özellikle 160km hızlardan sonra başlıyor, denemeler hariç pek uğradığım bir hız değil :)
araçtaki cooler yapısı nasıl, yerine ne takılabilir hiç bilmiyorum. Ama universal olarak aliex'ta falan satılan yaklaşık 6lt ölçülerindeki bir cooler takarsan çok rahat edersin.

Stock cooler ile gaza bastıkça iat artarken, büyük cooler ile gaza bastıkça iat düşer. İmkan varsa, muhakkak değerlendir derim.
 

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
10
Beğeni puanı
22
Puanları
295
Yaş
27
Konum
Tekirdağ
araçtaki cooler yapısı nasıl, yerine ne takılabilir hiç bilmiyorum. Ama universal olarak aliex'ta falan satılan yaklaşık 6lt ölçülerindeki bir cooler takarsan çok rahat edersin.

Stock cooler ile gaza bastıkça iat artarken, büyük cooler ile gaza bastıkça iat düşer. İmkan varsa, muhakkak değerlendir derim.

Araçta orjinal orjinal coolerında problem oluşmuştu araç stockken, onu yenisiyle yenileyince sonra giremedim o işe. Aslında güzel bir cooler ve downpipela 160hp gibi değer çıkıyor deniyor. Kısmet olursa neden olmasın :)
 

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
10
Beğeni puanı
22
Puanları
295
Yaş
27
Konum
Tekirdağ
Youtube görüntü formatına daha uygun bir video hazırladım, ilk mesajı düzenleyemiyorum, burada dursun.
 

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
10
Beğeni puanı
22
Puanları
295
Yaş
27
Konum
Tekirdağ
Aracımın bakımını,

Shell Helix Ultra 5w20 yağ
Ford Hava Filtresi
Ford Yağ Filtresi
Ford Otosan Polen Filtresi
Ford Motorcraft 3x Buji

İle tamamladım, aracın z rotu ve termostat kütüğünün değişmesi gerekiyor. Şimdilik bu eksiklikleri kaldı
IMG_20201003_133244.jpg
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım