AÇIK Focus 3 yedek su kabı su yükseltmesi

ozanckl

Profesör
28 Nis 2019
202
1
306
1,385
31
Marka
Ford
Merhabalar.2013 model 1.6 tdci 95 lik focus sahibiyim. Araç su eksiltiyor görünüyor ama kapağı açtığım zaman genleşme kabına tekrar doluyor. Suyun renginde veya yağın renginde anormal bir durum yok. Antifiriz var. Usta conta yanık olabilir veya eli kulağında dedi kafam karıştı çünkü yağın ve suyun rengi normal. Sorun neyden kaynaklı olabilir ?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,229
45,823
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kapağı açınca basınç farkından dolayı seviyenin tekrar yükselmesi normal. Bunun dışında euro 5 psa ünitesi olan bu tdci motorlarda conta yanığı kroniktir. Aynı motorun 115'lik olanında geçtiğimiz yaz benim de başıma geldi. Motor suyu belli aralıklarla düzenli düzensiz su eksiltiyordu. Hava soğukken, motor soğukken, motoru zorlamıyorken uzunca müddet eksiltme yapmıyor. Ama hava sıcaksa, motor sıcaksa veya devir çevire çevire kullandığınızda eksiltme artıyordu. Bende de suyun rengi normaldi, yağın da öyle. Kaçak testleri yapıldı ama motor civarında altında herhangi bir damlama bulunamadı. Öyle olunca contadan kaçırıp egzozdan atabilir diye sıvı conta testi yapıldı ve başlangıç seviyesinde conta yanığı tespit edildi. Başlangıç seviyesindeyken motor suyunda renk farkı olmuyor, yağda da öyle.

Yapacağınız şey belli. Önce termostat, hortumlar vs motor etrafında ve altında gözle kontrol gerçekleştirilecek. Buralarda bir şey çıkmazsa sıvı conta testine sokacaksınız. Orada zaten conta olup olmadığı belli olur.
 
Son düzenleme:

ozanckl

Profesör
28 Nis 2019
202
1
306
1,385
31
Marka
Ford
Kapağı açınca basınç farkından dolayı seviyenin tekrar yükselmesi normal. Bunun dışında euro 5 psa ünitesi olan bu tdci motorlarda conta yanığı kroniktir. Aynı motorun 115'lik olanında geçtiğimiz yaz benim de başıma geldi. Motor suyu belli aralıklar düzenli düzensiz su eksiltiyordu. Hava soğukken, motor soğukken, motoru zorlamıyorken uzunca müddet eksiltme yapmıyor. Ama hava sıcaksa, motor sıcaksa veya devir çevire çevire kullandığınızda eksiltme artıyordu. Bende de suyun rengi normaldi, yağın da öyle. Kaçak testleri yapıldı ama motor civarında altında herhangi bir damlama bulunamadı. Öyle olunca contadan kaçırıp egzozdan atabilir diye sıvı conta testi yapıldı ve başlangıç seviyesinde conta yanığı tespit edildi. Başlangıç seviyesindeyken motor suyunda renk farkı olmuyor, yağda da öyle.

Yapacağınız şey belli. Önce termostat, hortumlar vs motor etrafında ve altında gözle kontrol gerçekleştirilecek. Buralarda bir şey çıkmazsa sıvı conta testine sokacaksınız. Orada zaten conta olup olmadığı belli olur.
Çok teşekkürler döner dönmez ilk iş test yaptıracağım. Arabayı sat kurtul dedi usta keyfim kaçtı. Araç 390 xxx km de
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,229
45,823
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Çok teşekkürler döner dönmez ilk iş test yaptıracağım. Arabayı sat kurtul dedi usta keyfim kaçtı. Araç 390 xxx km de
Usta doğru söylüyor. Aracın km'si de oldukça fazla. Sizinki iyi bile dayanmış. Ben o kadar iyi bakmama rağmen 150 bin km'de verdi conta arızasını. Maalesef conta arızası çok masraflı olabiliyor. İlerlemişse masraf da artıyor. Rektefiyeden sonraki en sıkıntılı motor işlemlerinden biri ne yazık ki. Silindirlere kadar motor komple iniyor. Üst kapak açılıyor. Triger, devirdaim vs hepsi sökülüyor. Bunlar sökülünce bir daha takılamadığı için yenileri takılıyor. Bildiğiniz ağır bakım gibi. Üst kapak taşlanmak için contacıya gönderiliyor. Eğer kaçak çoksa, silindir yüzeylerine fazla zarar vermişse komple motor bloğu da contacıya gidip taşlanması gerekiyor. Yani size tavsiyem aracı bu sürede kullanacaksanız çok nazik, zorlamadan kullanın ve bir an önce servise gidin.

Ben aracı satacağım için temiz işlem yapılmasını istedim ki benden sonraki alıcı sorun yaşamasın. Dolayısıyla ben de yaşamayayım. Dışarıda da usta tanımıyordum. Zaten güvenemedim de o yüzden yıllardır bildiğim yetkili serviste yaptırdım. Benim gittiğim yetkili servis devlet araçlarına baktığı ve sürekli rektefiye, conta tamiri, motor tamiri yaptığı için tecrübeliydi. Geçen yaz 59 bin lira tuttu masrafım. Dışarıda kesinlikle daha uygun fiyatlara yapılabiliyor ama dediğim gibi başım ağrısın istemedim. Neticede aracı sattım ve alıcı 6 aydır kullanıyor herhangi bir sorun yaşamadan çok şükür.
 
Son düzenleme:

ozanckl

Profesör
28 Nis 2019
202
1
306
1,385
31
Marka
Ford
Usta doğru söylüyor. Aracın km'si de oldukça fazla. Sizinki iyi bile dayanmış. Ben o kadar iyi bakmama rağmen 150 bin km'de verdi conta arızasını. Maalesef conta arızası çok masraflı olabiliyor. İlerlemişse masraf da artıyor. Rektefiyeden sonraki en sıkıntılı motor işlemlerinden biri ne yazık ki. Silindirlere kadar motor komple iniyor. Üst kapak açılıyor. Triger, devirdaim vs hepsi sökülüyor. Bunlar sökülünce bir daha takılamadığı için yenileri takılıyor. Bildiğiniz ağır bakım gibi. Üst kapak taşlanmak için contacıya gönderiliyor. Eğer kaçak çoksa, silindir yüzeylerine fazla zarar vermişse komple motor bloğu da contacıya gidip taşlanması gerekiyor. Yani size tavsiyem aracı bu sürede kullanacaksanız çok nazik, zorlamadan kullanın ve bir an önce servise gidin.

Ben aracı satacağım için temiz işlem yapılmasını istedim ki benden sonraki alıcı sorun yaşamasın. Dolayısıyla ben de yaşamayayım. Dışarıda da usta tanımıyordum. Zaten güvenemedim de o yüzden yıllardır bildiğim yetkili serviste yaptırdım. Benim gittiğim yetkili servis devlet araçlarına baktığı ve sürekli rektefiye, conta tamiri, motor tamiri yaptığı için tecrübeliydi. Geçen yaz 59 bin lira tuttu masrafım. Dışarıda kesinlikle daha uygun fiyatlara yapılabiliyor ama dediğim gibi başım ağrısın istemedim. Neticede aracı sattım ve alıcı 6 aydır kullanıyor herhangi bir sorun yaşamadan çok şükür.
Arabayla çok gereksiz duygusal bağ kurup satmakta zorlanıyorum ama biraz maddiyat düşünüp elden çıkarmak lazım yeni model düşük km almak için
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,229
45,823
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Arabayla çok gereksiz duygusal bağ kurup satmakta zorlanıyorum ama biraz maddiyat düşünüp elden çıkarmak lazım yeni model düşük km almak için
Tercih meselesi bunlar tamamen. Eldeki araç yüksek maliyetler çıkarmaya başlayınca eğer bütçe varsa satmak daha mantıklı geliyor bana. Yeni alacağınız araçla da duygusal bağlar kurulabiliyor. Şimdiden geçmiş olsun hocam. Süreci takip ediyor olacağım.
 

ozanckl

Profesör
28 Nis 2019
202
1
306
1,385
31
Marka
Ford
Tercih meselesi bunlar tamamen. Eldeki araç yüksek maliyetler çıkarmaya başlayınca eğer bütçe varsa satmak daha mantıklı geliyor bana. Yeni alacağınız araçla da duygusal bağlar kurulabiliyor. Şimdiden geçmiş olsun hocam. Süreci takip ediyor olacağım.
Teşekkürler. Bütçe yok ama mecburen bütçe oluşturmak durumundayım. 6.5 senedir kahrımızı çekti sağolsun
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,229
45,823
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Onu halletmeden satmam zaten. Ağlayanın parası gülene yar olmaz. Kendime sövdürtmem
Haklısınız hocam ama o anlamda demedim. Eğer arıza contaysa tamiri teferruatlı oluyor. Önce şu iş bir aradan çıksın. Duruma ve bütçeye göre ya araçla devam edersiniz ya da satarsınız ama bu sonraki iş anlamında söyledim.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,030
7
51,360
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Merhabalar.2013 model 1.6 tdci 95 lik focus sahibiyim. Araç su eksiltiyor görünüyor ama kapağı açtığım zaman genleşme kabına tekrar doluyor. Suyun renginde veya yağın renginde anormal bir durum yok. Antifiriz var. Usta conta yanık olabilir veya eli kulağında dedi kafam karıştı çünkü yağın ve suyun rengi normal. Sorun neyden kaynaklı olabilir ?
Sistemde basıncı oynatan pis bir durum var ama tam yerini tespit etmek buradan zor. Yukarıda @Cenk aynı motorda conta ızdırabını taze tecrübe etmiş biri olarak bir şeyleri anlatmış.
Eğer conta çıkmazsa bile o kilometredeki dizel bir motor için ben de ustanız gibi "sat kurtul" tavsiyesini verebilirim. Ana başlıktaki "Sorunlar ve Çözümleri" kısmının bendeki çözümü direkt bu aracı satmak olur =)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,229
45,823
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yukarıda @Cenk aynı motorda conta ızdırabını taze tecrübe etmiş biri olarak bir şeyleri anlatmış.
Kesinlikle ızdırap doğru kelimedir. Ama ben şanslıydım ki ilerlemeden fark ettim. Bazıları o kadar şanslı olmuyor. Conta hasarı fazla olup silindirleri mahveden, hatta motor bloğu çatlatıp sandık motor almak zorunda kalanlar bile vardı. Tabi bu noktaya gelesiye kadar neredeydin diye de sorarlar adama. Çünkü blok çatlatacak hale gelene kadar su kabında köpürmeler, sarımtırak yağ karışmış su rengi, motor çalışmasında düzensizlikler vs bir ton belirtisi oluyor. Ama başlangıç seviyesinde belli belirsiz su eksiltme dışında bir tepki vermiyor. O noktada yakalayabilmek için düzenli soğutma suyu seviyesi kontrolü şart. Sıfır aldığım araçta bile her binişimde mutlaka kontrol ediyorum.
 

ozanckl

Profesör
28 Nis 2019
202
1
306
1,385
31
Marka
Ford
Su deposunda eksilme vardı. Suyu tamamladım pazar günü. Kapak biraz içime sinmedi. Şu anda su eksiltmesi yok. Takipteyim.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım