Merhabalar, 2004 Ford Connect aracımı aldığımdan beri aynı sesi yaşadım, artık kabullenmeye başlamıştım. Aracımı 4 sene bu şekilde kullandım ve sonra geçen hafta havanın biraz soğuması ile sabah çalışmayan aracımın aküsünü değiştirdim. Aracımda şarj voltajını gösteren bir termometreli saat de mevcut. Bu sorunlu akü ile kullanırken şarj voltajını hep 14.7-14.8 volt olarak gösterirdi. 4 yılın sonunda debriyajdan ayağımı çekince gelen şlak sesi iyice çoğalmıştı. Yağ bakımını yaptırdığım mekanik ustası durumun kötü olduğunu connectlerde bu sorunun çok yaygın olduğunu belirterek yine de şanzıman yağını kontrol etti ve eksiklik bulamadı. Şanzımanın sökülüp bakılması gerektiğini ya da bu şekil kullanmaya devam etmemi söyledi. Gelelim çözüme... Yaklaşık 7 yıllık olan BOSCH marka 75 Amper aküyü söktüm ve yerine yerli malı DOPPİNG adlı 75 amper aküyü taktım ve ne oldu dersiniz? Tabi marş basmama sorunu kalmadı ama en önemlisi o gelen şlak sesi yoktu artık. Allah allah nasıl olur deyip bu sefer özellikle ayağımı hızlı çekiyorum ama istesem de o eski şlak sesini yaptıramıyorum. Hatta 1 den 3 e takıp hızlıca ayağımı çekiyorum yine yok normal kavrama yapıyor. Ustaya bu deneyimimi anlattım aynen dedi ki hiçbir alakası yok. Aküyü takarken birisi şanzımana bakmıştır falan dedi
Sonra biraz mantık yürütüp düzelmenin nedenini bulduğumu sanıyorum sizlerle paylaşayım, tabi ki yorumlarınızı da beklerim. Bu arada aküyü değiştirdikten sonra şarj voltajını gösteren voltmetrem 14.2 ile 14.4 volt arasında gösteriyordu. Şimdi akü bozuk olduğu için vites değiştirme esnasında akımı düşük olan akü motor boşa çıkınca şarj dinamosuna aşırı değilse de birazcık yükleniyor ve şarj dinamosu da gücünü motordan aldığı için o vites değiştirme sırasında motor gücü düşüyor, vites değiştirilip ayağınızı debriyajdan çektiğinizde o an için altınızda güçsüz bir motor var. Ve harekete geçerken şlak sesi ile bunu gösteriyor(Sanki aracı 2. vitesle iterek vurdurmak benzeri), kinetik enerjisi olduğu için stop etmeyip toparlıyor. Aküyü şarj etmek için gereken akım normal olarak çekildiği için şarj voltajı da normal değerlerde seyrediyor ve o sesten ESER yok. Denemesi eğer başka bir akünüz varsa bedava. Umarım herkese faydalı olur, bu deneyim internette hiçbir yerde yok belirteyim.
Sırf bu sorunu yaşayan connect sürücülerine faydalı olabilmek için bu siteye üye olup deneyimimi paylaşmak istedim, bilginize...