Ford Focus (mk1) Sport Trend 2.0i 16v
Model Yılı:2000
Kasa Tipi: Tek kapı
Yakıt Türü: Benzin/LPG
Aktarma: Manuel
Öncelikle aracı tercih etme sebebimden başlamak istiyorum;
Bir çok farklı segmentte otomobil sahibi olmuş birisi olarak, bir kaç ekonomik problemle karşılaştığımdan ötürü elimde kalan maddi imkanla bir otomobil almam gerekiyordu, yaşayanınız varsa bilirki üst segment veya daha yeni model araçlara binmiş kişiler için maddi manevi eskiye dönüş biraz yüz ekşitir ve zorluk yaşatır, böyle bir dönemde f/p olarak en uygun olabileceğini düşündüğüm bu modeli almayı uygun buldum.
Aracı 2018 Şubat ayında 181.000 km'de satın aldım, geçen 1 buçuk yıllık süre zarfından sonra aracım suan 235.000 km'de. Hatrı sayılır bir yol yaptım ve deneyimleme şansım oldu .
Bu modeller Genelde 4 kapı modellerine nazaran daha ucuz fiyatlarda alınıp satıldığı için kullanıcı kitlesi tarafından çok yorulmuş, ayarsızca aksesuar taarruzuna uğramış, heryeri ellenmiş, yolda koltuk değnekleriyle yürüyen araçları görüyoruz ancak benim şansıma spor yay dahi takılmamış, amerikan park dahi yapılmamış bir araç denk geldi bende bunu bozmadan yola devam etmek istedim.
Teknik özelliklerine başlayacak olursam;
Araç 2.000cc benzinli atmosferik bir motora sahip, bu motor Ford'un Mondeo MK2'de kullandığı, sorunsuz ve dönemine göre verimli sayılabilecek bir motor.
130 hp güç, 178 n/m tork gücüne sahip klasik bir atmosferik. Fabrika verisi 0-100 hızlanmasını 9,3 saniyede tamamlıyor. Yakıt olarak şehir içi dikkatsiz kullanımda 11lt/100 km, şehir dışı 120-130 bandında 8lt/100km yakıt sarfiyatına sahip.(benzin)
Üretildiği dönem düşünüldüğünde aynı segmentteki diğer marka araçların 2.0lt motorlarına göre kağıt üzerinde daha cansız ve verimsiz bir motor olduğu görülüyor ancak gerek problemsizlik gerek parça bulunabilirliği sebebiyle ve 1.6lt ile 2.0lt araçların toplumda yanlış bilinenin aksine sarfiyat farkının gözle görülmeyecek derecede az oluşundan bu motoru tercih ettim.
Aracın en sevdiğim özellikleri motorun karakteristik sesi, sanki Cold Air İntake uygulanmışcasına, yüksek devirde çok güzel bir homurtuya sahip ve bu insanın hoşuna gidiyor. 2. olarak ise aracın şanzıman oranları; araç 50km/h süratle dahi giderken 5. viteste yol alabiliyor ve gaza bastığınızda kendini çok kolay toparlayarak yola koyuluyor. Aynı şey yokuşlardada geçerli, İzmir-Ankara arası çok sık yolculuk yapıyorum ve güzergahı bilen arkadaşlar için söyleyecek olursam, Uşak ve Afyon rampalarında araba dolu dahi olsa normal bir süratte seyrederken 4. vitese düşürmeme dahi gerek kalmıyor, bu da otomatik vites bir araç kullanımına benzer bir rahatlık sunuyor. Tabi bunun bir dezavantajı devir saati 3.000d/d gösterirken aracımızın hızı 110 km/h civarında oluyor buda yakıt tüketiminin biraz daha aşağı çekilmesine engel oluyor.
Donanım Özellikleri;
Manuel Sunroof,
Klima,
ABS,
ESP (gerçek esp)
4 tekerlekte disk fren,
gibi özellikler bulunuyor. Bunlardan benim için en çarpıcısı ESP. Aracı alırken vites çercevesinin yanındaki esp tuşunu sadece Vectra B veya eski BMW'lerin ASC'si gibi antipatinaj maksatlı sanmıştım ancak sonradan deneyimlediğimde güncel araçlarımızdak kullanılan ESP sistemi olduğunu farkettim ve açıkcası şaşırdım. Bu modellerdeki Ford'un üst segmenti Mondeo'da dahi sunmadığı ESPyi bu modelde opsiyon olarabu modelde bir arabaya şaşırtıcı limitler kazandırıyor.
Araçta herhangi bir trim sesi, koltuklarında aşınma, kapı kollarında ve kartonlarında gevşeme gibi yaş belirtileri yok. Malzeme kalitesi kapılarda ve göğüslükte sert plastik üzeri yumuşak ince kaplama. Görsellik ve dokunma hissinden ziyade uzun ömürlülük düşünülmüş.
Arka oturma alanı tek kapı bir araç olmasına rağmen çoğu HB 4 kapıdan daha geniş.
Aracım sevmediğim kısmı ise dış tasarımı Normalde HB 4 kapı ile Tek kapı araçlar arasında bir tasarım farkı gözetilir. Daha coupe formatında bir tasarım yapılır ve daha sportifleştirilir ancak Ford bu modelinde resmen 4 Kapı HB modelinin arka iki kapısını söküp yerini macunla kapatmış gibi bir izlenim veriyor. Bu sebeple bu aracı Kamyonet (van) zannedenler dahi mevcut.
Söz gelimi, tavsiye eder miyim? Bu model yılında ve bu rakamlara bir araç alınacaksa kesinlikle ama kesinlikle tavsiye ederim. Kullanırken bana 20 bin liralık bir arabaya biniyormuş hissini yaşatmadı, performans olarakta sokakta genelde araçların %90'ı 1.6 Turbo Dizel veya 1.6 atmosferik araçlardan oluştuğunu düşünürsek, sizi asla ama asla üzmeyecektir.
Zamandan geriye doğru akarak tüm sahip olduğum araçlara ait takipçi testi konuları açacağım, umarım faydalı olmuştur. Teşekkür ederim.
(foruma ilk konu açışım, eksik ve hatalı bir düzende açmış isem uyarmanızı isterimki bir dahaki konuda daha dikkatli davranabileyim)
Model Yılı:2000
Kasa Tipi: Tek kapı
Yakıt Türü: Benzin/LPG
Aktarma: Manuel
Öncelikle aracı tercih etme sebebimden başlamak istiyorum;
Bir çok farklı segmentte otomobil sahibi olmuş birisi olarak, bir kaç ekonomik problemle karşılaştığımdan ötürü elimde kalan maddi imkanla bir otomobil almam gerekiyordu, yaşayanınız varsa bilirki üst segment veya daha yeni model araçlara binmiş kişiler için maddi manevi eskiye dönüş biraz yüz ekşitir ve zorluk yaşatır, böyle bir dönemde f/p olarak en uygun olabileceğini düşündüğüm bu modeli almayı uygun buldum.
Aracı 2018 Şubat ayında 181.000 km'de satın aldım, geçen 1 buçuk yıllık süre zarfından sonra aracım suan 235.000 km'de. Hatrı sayılır bir yol yaptım ve deneyimleme şansım oldu .
Bu modeller Genelde 4 kapı modellerine nazaran daha ucuz fiyatlarda alınıp satıldığı için kullanıcı kitlesi tarafından çok yorulmuş, ayarsızca aksesuar taarruzuna uğramış, heryeri ellenmiş, yolda koltuk değnekleriyle yürüyen araçları görüyoruz ancak benim şansıma spor yay dahi takılmamış, amerikan park dahi yapılmamış bir araç denk geldi bende bunu bozmadan yola devam etmek istedim.
Teknik özelliklerine başlayacak olursam;
Araç 2.000cc benzinli atmosferik bir motora sahip, bu motor Ford'un Mondeo MK2'de kullandığı, sorunsuz ve dönemine göre verimli sayılabilecek bir motor.
130 hp güç, 178 n/m tork gücüne sahip klasik bir atmosferik. Fabrika verisi 0-100 hızlanmasını 9,3 saniyede tamamlıyor. Yakıt olarak şehir içi dikkatsiz kullanımda 11lt/100 km, şehir dışı 120-130 bandında 8lt/100km yakıt sarfiyatına sahip.(benzin)
Üretildiği dönem düşünüldüğünde aynı segmentteki diğer marka araçların 2.0lt motorlarına göre kağıt üzerinde daha cansız ve verimsiz bir motor olduğu görülüyor ancak gerek problemsizlik gerek parça bulunabilirliği sebebiyle ve 1.6lt ile 2.0lt araçların toplumda yanlış bilinenin aksine sarfiyat farkının gözle görülmeyecek derecede az oluşundan bu motoru tercih ettim.
Aracın en sevdiğim özellikleri motorun karakteristik sesi, sanki Cold Air İntake uygulanmışcasına, yüksek devirde çok güzel bir homurtuya sahip ve bu insanın hoşuna gidiyor. 2. olarak ise aracın şanzıman oranları; araç 50km/h süratle dahi giderken 5. viteste yol alabiliyor ve gaza bastığınızda kendini çok kolay toparlayarak yola koyuluyor. Aynı şey yokuşlardada geçerli, İzmir-Ankara arası çok sık yolculuk yapıyorum ve güzergahı bilen arkadaşlar için söyleyecek olursam, Uşak ve Afyon rampalarında araba dolu dahi olsa normal bir süratte seyrederken 4. vitese düşürmeme dahi gerek kalmıyor, bu da otomatik vites bir araç kullanımına benzer bir rahatlık sunuyor. Tabi bunun bir dezavantajı devir saati 3.000d/d gösterirken aracımızın hızı 110 km/h civarında oluyor buda yakıt tüketiminin biraz daha aşağı çekilmesine engel oluyor.
Donanım Özellikleri;
Manuel Sunroof,
Klima,
ABS,
ESP (gerçek esp)
4 tekerlekte disk fren,
gibi özellikler bulunuyor. Bunlardan benim için en çarpıcısı ESP. Aracı alırken vites çercevesinin yanındaki esp tuşunu sadece Vectra B veya eski BMW'lerin ASC'si gibi antipatinaj maksatlı sanmıştım ancak sonradan deneyimlediğimde güncel araçlarımızdak kullanılan ESP sistemi olduğunu farkettim ve açıkcası şaşırdım. Bu modellerdeki Ford'un üst segmenti Mondeo'da dahi sunmadığı ESPyi bu modelde opsiyon olarabu modelde bir arabaya şaşırtıcı limitler kazandırıyor.
Araçta herhangi bir trim sesi, koltuklarında aşınma, kapı kollarında ve kartonlarında gevşeme gibi yaş belirtileri yok. Malzeme kalitesi kapılarda ve göğüslükte sert plastik üzeri yumuşak ince kaplama. Görsellik ve dokunma hissinden ziyade uzun ömürlülük düşünülmüş.
Arka oturma alanı tek kapı bir araç olmasına rağmen çoğu HB 4 kapıdan daha geniş.
Aracım sevmediğim kısmı ise dış tasarımı Normalde HB 4 kapı ile Tek kapı araçlar arasında bir tasarım farkı gözetilir. Daha coupe formatında bir tasarım yapılır ve daha sportifleştirilir ancak Ford bu modelinde resmen 4 Kapı HB modelinin arka iki kapısını söküp yerini macunla kapatmış gibi bir izlenim veriyor. Bu sebeple bu aracı Kamyonet (van) zannedenler dahi mevcut.
Söz gelimi, tavsiye eder miyim? Bu model yılında ve bu rakamlara bir araç alınacaksa kesinlikle ama kesinlikle tavsiye ederim. Kullanırken bana 20 bin liralık bir arabaya biniyormuş hissini yaşatmadı, performans olarakta sokakta genelde araçların %90'ı 1.6 Turbo Dizel veya 1.6 atmosferik araçlardan oluştuğunu düşünürsek, sizi asla ama asla üzmeyecektir.
Zamandan geriye doğru akarak tüm sahip olduğum araçlara ait takipçi testi konuları açacağım, umarım faydalı olmuştur. Teşekkür ederim.
(foruma ilk konu açışım, eksik ve hatalı bir düzende açmış isem uyarmanızı isterimki bir dahaki konuda daha dikkatli davranabileyim)
Ekli dosyalar
-
70607159_2950646401689566_1943119491919511552_n.jpg732.2 KB · Görüntüleme: 0
-
70371807_2658782017682191_2695525331850231808_n.jpg724.3 KB · Görüntüleme: 0
-
70791968_1247788902082637_5345087362512715776_n.jpg638.5 KB · Görüntüleme: 0
-
70029720_1007438206314636_6452779824950804480_n.jpg743.2 KB · Görüntüleme: 0
-
70328117_946601975685658_7708863175537459200_n.jpg715.6 KB · Görüntüleme: 0
-
70939945_422542811719031_8801520061278846976_n.jpg762.7 KB · Görüntüleme: 0
-
70987059_372735270294776_7794490710157164544_n.jpg350.5 KB · Görüntüleme: 0
-
70505289_2381033162004231_4948558045962567680_n.jpg599.1 KB · Görüntüleme: 0
-
71082877_435732863704293_1956941843434307584_n.jpg672.7 KB · Görüntüleme: 0