Hangisi daha iyi yol tutuyor ?

  • Focus MK1

    Kullanılan: 29 76.3%
  • Astra G

    Kullanılan: 9 23.7%

  • Kullanılan toplam oy
    38

barankaratas

Baran
Profesör
11 Mar 2020
377
765
1,895
ANKARA
Marka
Ford
Focus 1'e sahip oldum, Astra G'de uzun süre kullandım. Uzun yolda Astra üzmez bence. Focus 1 bana kütük gibi geliyordu.
 

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,809
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Diğer soruların cevapları zaten verilmiş. Astra uzun yol konforu olarak daha konforlu olacaktır muhtemelen. Ama daha go-kart hissiyatı istiyorsanız, his sizin için daha önemliyse, direksiyonu nereye çevirirsem oraya direkt kafasını çevirsin, herşeyi totomda ve avucumda hissedeyim derseniz Focus tercih sebebi olur.

Bu konulardan bağımsız, Astra'larda orta ekran mutlaka gider, çevremde duyduğum bazı saçma elektronik arızalar vs de var. Focus'larda da akışmetre kroniği vardır. Kondisyon olarak mekanik ve iç aksam hangisi içinize sinerse, memnun edecektir diye düşünüyorum.
 

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Bu sekilde fotograflara bakarak gorsel benzerlik ya da farkliliga gore suspansiyonun nasil calistigini ve neyi nasil ne derece yaptigini bilemezsiniz. Hangi suspansiyonlari kiyasliyorsaniz onlarin calisma sekli ve avantajlari hakkinda ureticinin belirttigi ya da bu ise merakli bilgi sahibi otomobil magazincilerinin arastirmalarini bulmaniz gerek. Ben de control blade'in calisma sekliyle ilgili yazdiklarimi kendi yorumuma gore yazmadim neticede. Double wishbone denen cift lades suspansiyon da bagimsizdir. Cogu aracta da ikizi gibi birbirine benzerler ama ayni surus karakterlerini sunmayabilir cunku ureticinin herhangi bir farkli yorumu, kurulumu isi bambaska noktaya getirebilir. Boyle fotograflardan bakarak farki yok farki var yorumu yapmak saglikli degil. Ancak kurulumda bariz bir fark varsa, ornegin yay ve amortisor konumlarinin farkliligi gibi, o zaman sinirli bir yorumda bulunulabilir. Size tavsiyem, bu gorsellerini attiginiz arac artik hangisiyse onun detaylarina bakmaniz. Zaten suspansiyonunda ekstra bir muhendislik varsa muhakkak internette bir yerde bununla ilgili bilgiler verilmistir. Hemen her marka rakiplerinden daha farkli bir teknolojiyle kurulum yapmissa bunu belirtir. Yoksa da zaten ekstra bilgi sunmazlar.

Ornek bu sekilde;

Bu anlatim da yabanci kaynaklardan cevrilmistir. Arastirdiginiz, kiyasladiginiz suspansiyonun dedigim gibi ekstra ve kendine has bir teknolijisi varsa muhakkak bu linktekine benzer aciklamalari vardir.
Araştırdığım kadarıyla control blade'in diğer bağımsızlardan en önemli farkı viraj dönüşleri esnasında süspansiyona binen yükün etkisiyle arka tekerlerin toe'larını değiştirerek passive rear wheel steering olayı sunması. Benim kıyasladığım araç S40, onda da teknik dokümanlarda arka süspansiyonla ilgili birebir aynı özelliklerden bahsediliyor. Aracın boyuna uzanan kolun bağlantı şekli ve inceliği sayesinde (zaten blade ismi de oradan geliyor) üzerine yük binince bir miktar esnemeye izin vererek açı değiştiriyor, olumlu yönde tabii ki.
Aralarındaki en bariz fark yayın konumu, onun haricinde prensipleri ve yerleşimi benzer sistemler (tabii detaya inilirse farklılıklar var, zaten multilink'in olayı da o, oldukça fazla kombinasyonda kurulum imkanı sunması). Bu durumda daha önce dediğim gibi bence control blade mevzusu, bu tipteki bağımsız süspansiyonlara Ford'un bir markalaştırma hamlesi. Çünkü C segmentte S40 Focus'tan önce 95'de üretime başladı bu süspansiyon ile, tabii Ford ile marka konumlandırması olarak (yani araca harcanabilecek geliştirme maliyeti olarak) fark mevcut o yüzden direkt bir "o ondan önce yaptı" kıyası olmuyor, zaten öyle bir kıyas mantıklı da değil.

Neticede bağımsız süspansiyon güzeldir, 4 kol ve üstü her sistem araç üreticisinin arabasına özendiğini gösterir bence. Sürüşte gerçekten başka oluyorlar, sofistike ama bir o kadar da içgüdüsel sistemler. Darısı diğer markaların başına (gerçi gittikçe azalıyorlar orası ayrı konu).
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Araştırdığım kadarıyla control blade'in diğer bağımsızlardan en önemli farkı viraj dönüşleri esnasında süspansiyona binen yükün etkisiyle arka tekerlerin toe'larını değiştirerek passive rear wheel steering olayı sunması. Benim kıyasladığım araç S40, onda da teknik dokümanlarda arka süspansiyonla ilgili birebir aynı özelliklerden bahsediliyor. Aracın boyuna uzanan kolun bağlantı şekli ve inceliği sayesinde (zaten blade ismi de oradan geliyor) üzerine yük binince bir miktar esnemeye izin vererek açı değiştiriyor, olumlu yönde tabii ki.
Aralarındaki en bariz fark yayın konumu, onun haricinde prensipleri ve yerleşimi benzer sistemler (tabii detaya inilirse farklılıklar var, zaten multilink'in olayı da o, oldukça fazla kombinasyonda kurulum imkanı sunması). Bu durumda daha önce dediğim gibi bence control blade mevzusu, bu tipteki bağımsız süspansiyonlara Ford'un bir markalaştırma hamlesi. Çünkü C segmentte S40 Focus'tan önce 95'de üretime başladı bu süspansiyon ile, tabii Ford ile marka konumlandırması olarak (yani araca harcanabilecek geliştirme maliyeti olarak) fark mevcut o yüzden direkt bir "o ondan önce yaptı" kıyası olmuyor, zaten öyle bir kıyas mantıklı da değil.

Neticede bağımsız süspansiyon güzeldir, 4 kol ve üstü her sistem araç üreticisinin arabasına özendiğini gösterir bence. Sürüşte gerçekten başka oluyorlar, sofistike ama bir o kadar da içgüdüsel sistemler. Darısı diğer markaların başına (gerçi gittikçe azalıyorlar orası ayrı konu).
Hangi model s40'tan bahsediyorsunuz bilemiyorum. 95-2004 arası üretilen modeller Volvo - Mitsubishi ortaklığında geliştirildi. 2004-2012 arasındaki modeller ise Ford ortaklığında geliştirildi. Bu yıllarda da zaten Focus'un c1 platformu kullanıldı. Eğer bahsettiğiniz araç bu yıllara ait bir modelse süspansiyonlarında da benzerlik, ortaklık görülmesi muhtemel.

Ford'dan önceki kasasında kullanılan süspansiyon modelini, ortaklıktan sonra muhakkak incelemiştir Ford mühendisleri. Hatta belki control blade'in üretimi, mühendisliği sırasında bu kurulumdan da yardım alınmış olabilir bilemiyorum. Neticede marka o kadar detaylı bilgi vermiyor. Süspansiyonun üretimi sırasında hangi noktada kimden ne kadar etkilendiklerini veya neye göre ürettiklerini belirtmiyorlar. Ama netice itibariyle dediğiniz gibi bu tarz çok bağlantılı gelişmiş bağımsızlar maliyetlerden, boyutlardan ötürü tercih edilmeyebiliyor. Bazı üreticiler artık daha az maliyetli olan double wishbone tipi bağımsız süspansiyonlara geçiyorlar eğer illa tam bağımsız yapma derdindelerse.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Focus 1 yol tutuş olarak astra g'den iyi. Zaten bu sınıfta yol tutuş olarak o yıllarda üretilen golf 5, 156 ve focus 1 en iyileridir. Golf 5 gerçi 2004 üretim başlangıcı ama benzer yıllar sayılır.
İkisi arasında seçim yapmak biraz zor açıkçası, benim de uzun zamandır aklımda olan arabalar. Piyasanın genel durumuna bakılınca astralar daha ucuza daha güzel örnekler gelebiliyor. Genel olarak da astra güzel araba, yol tutuş olarak focus kadar olmasa da ciddi iyi, bu konuda üzmez, yani bu durumda astra almak daha mantıklı gibi geliyor. Astranın ağırlığı biraz fazla ve bunun getirdiği tokluk da fazla, iç mekanı da açıkçası çok daha güzel bence.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Munferit, bt ve yazan başka üyeler olduysa onların dediği gibi bu yaştaki araçlara modelden çok araç özelinde, aracın durumuna dikkat ederek tercih yapılmalı.
Astra G sevdiğim bir araç, özellikle yüksek hız dengesi güzel. Uzun yol sık yapan birinin gönül rahatlığıyla tercih edebileceği bir araçtı. Focus 1'e bir kaç defa yolcu olarak bindim ve çevrem durduk yere 220 km/s ile tek el viraj kasmıyor, şehir içi sürüşlerinde yan koltukta otururken dikkatimi çeken bir durumla karşılaşmadığım için yorum yapamayacağım.
İyi durumda bir Astra G elegance'a şu an bile hayır demem, "iyi durumda" var mıdır orası biraz meçhul.

C segmentinde bağımsız süspansiyonlu olan focustan başka modellerde var derken size söylemiyorum ki bir önceki mesajımdan da belli sizin yazdıklarınızı okuyorum ben zaten yol tutuş dan bahsederken viraj giriş ve çıkış hızlarından bahsetmiyorum siz nasıl böyle anladınız ? Sizin anlatmak istediğinizi limitte limit dışında süspansiyonun geri dönüşlerini neler kattığını anlatmak istediğinizi anlıyorum bende yol tutuş diyerek hepsini katıyorum yani yol tutuş derken yolda ne kadar tutunursa o kadar iyidir en iyisi odur demek değildir benim için sizin bahsettikleriniz çok doğru benim baştan beridir demek istediğim savunduğum focus o kadar abartılacak kadar limitte limit dışında viraj performansı yok ama bu konuda başa oynayan modellerden ve bu segmentte çok daha iyi modeller var anlatmak istediğim budur sizinde en sonda yazdığınız gibi

Bu forumda Focus özelinde başlayıp bağımsız süspansiyonun övüldüğü çok oldu.
Son nesillerde ise Corolla bağımsıza, Focus torsiyona dönünce; her zaman bağımsızın iyi olmadığını, Focus'un torsiyonunun bile daha iyi olduğunu yine burada öğrendik(?). Her torsiyon kötü değil, her bağımsız iyi değil. Veya her araç Focus değil demek daha doğru olur. :D
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,022
7
51,356
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Munferit, bt ve yazan başka üyeler olduysa onların dediği gibi bu yaştaki araçlara modelden çok araç özelinde, aracın durumuna dikkat ederek tercih yapılmalı.
Astra G sevdiğim bir araç, özellikle yüksek hız dengesi güzel. Uzun yol sık yapan birinin gönül rahatlığıyla tercih edebileceği bir araçtı. Focus 1'e bir kaç defa yolcu olarak bindim ve çevrem durduk yere 220 km/s ile tek el viraj kasmıyor, şehir içi sürüşlerinde yan koltukta otururken dikkatimi çeken bir durumla karşılaşmadığım için yorum yapamayacağım.
İyi durumda bir Astra G elegance'a şu an bile hayır demem, "iyi durumda" var mıdır orası biraz meçhul.



Bu forumda Focus özelinde başlayıp bağımsız süspansiyonun övüldüğü çok oldu.
Son nesillerde ise Corolla bağımsıza, Focus torsiyona dönünce; her zaman bağımsızın iyi olmadığını, Focus'un torsiyonunun bile daha iyi olduğunu yine burada öğrendik(?). Her torsiyon kötü değil, her bağımsız iyi değil. Veya her araç Focus değil demek daha doğru olur. :D
Bağımsız için kötü örnek de vereyim konu biraz dağılmışken: Hyundai Accent :D Araba tutmuyor :'D
 

recruit

Tan
Asfalt Kurutucu
6 May 2020
65
23
670
38
Ankara
Marka
BMW
Focus mk1 e bağımsız süspansiyon teknolojisinde en büyük rakip BMW e36 3 serisi compact modellerinde olan bağımsız süspansiyon sistemi gibi gözüküyor bu arada e36 compact modeli 1993 de ilk çıktığında C segmentine yerleştirilmiş şu an ki 1 serisinin selefi ve gelişmiş bağımsız süspansiyona sahip diğer örneklerden farklı olarak
1610756699390.jpeg

1610756739356.gif
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Compact arka düzende E36 nın değil E30 un yapısını kullanıyor.

1610781425621.jpeg


Bu da Focus 1’in arka düzeni. Farkettiyseniz sağdan ve soldan bağlantı kolları geçiyor, BMW buna benzer gövdeye yatay şekilde kullanacağı bağlantı kollarını E36 da kullandı, E30 daki daha basit kaldı, dolayısıyla Compact’ın o konuda başarılı olduğunu düşünmüyorum. Zaten yol tutuş konusunda çoğu zaman Compact, Sedan Coupe ve diğerlerine göre eleştirilir.

1610781721174.png


Bu da E36 nın arka düzeni kırmızı bağlantı kollarına dikkat edin gövdeye paralel gidiyor, E30 da bunlardan yok, ayrıca Focus’un geometrisinde de bu paralel kollardan mevcut.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX

recruit

Tan
Asfalt Kurutucu
6 May 2020
65
23
670
38
Ankara
Marka
BMW
Compact arka düzende E36 nın değil E30 un yapısını kullanıyor.

Ekli dosyayı görüntüle 32861

Bu da Focus 1’in arka düzeni. Farkettiyseniz sağdan ve soldan bağlantı kolları geçiyor, BMW buna benzer gövdeye yatay şekilde kullanacağı bağlantı kollarını E36 da kullandı, E30 daki daha basit kaldı, dolayısıyla Compact’ın o konuda başarılı olduğunu düşünmüyorum. Zaten yol tutuş konusunda çoğu zaman Compact, Sedan Coupe ve diğerlerine göre eleştirilir.

Ekli dosyayı görüntüle 32862

Bu da E36 nın arka düzeni kırmızı bağlantı kollarına dikkat edin gövdeye paralel gidiyor, E30 da bunlardan yok, ayrıca Focus’un geometrisinde de bu paralel kollardan mevcut.
Doğru dediğiniz ama compactta kullanılan sistem önceki mesajlarda örneklediğim modellerden daha farklı bir süspansiyon sistemi o senelerde çok farklı bağımsız süspansiyon sistemleri varmış burdan herkes bunu öğrenmiş oldu o senelerde sadece C segmentte bağımsız sunan tek model olmadığını focus kullandığı sistem multlink diye adlandırılan şimdi bile aynı isimde ve sistemde kullanılan güncel bir sistem gariptir o dönem de yine aynı segmentte sunulan impreza ve lancer modellerinde de multlink bağımsız süspansiyon kullanıldığı yazan kaynaklar var sistem daha farklı görünüyor ona göre
1610789513065.jpeg
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Doğru dediğiniz ama compactta kullanılan sistem önceki mesajlarda örneklediğim modellerden daha farklı bir süspansiyon sistemi o senelerde çok farklı bağımsız süspansiyon sistemleri varmış burdan herkes bunu öğrenmiş oldu o senelerde sadece C segmentte bağımsız sunan tek model olmadığını focus kullandığı sistem multlink diye adlandırılan şimdi bile aynı isimde ve sistemde kullanılan güncel bir sistem gariptir o dönem de yine aynı segmentte sunulan impreza ve lancer modellerinde de multlink bağımsız süspansiyon kullanıldığı yazan kaynaklar var sistem daha farklı görünüyor ona göre
Ekli dosyayı görüntüle 32863

Doğrudur, ilk sayfalarda sonrasında ben dedim zaten *ilk son her neyse diye*. Focus ilktir ya da değildir, soruyu soran kişi için önem ifade etmiyor, başlıkta Astra ile kıyaslanması sorulmuş. Şahsi olarak bende önceden Focus 1 kullanıcısı ve Astra G yolcusu olarak fikrimi ilk sayfalarda belirttim.

Yukarıdaki mesajımda ise Compact özelinde konuştum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: recruit

ttsbmk1

Tamer Türk
Asfalt Kurutucu
15 Ocak 2021
4
17
545
Kastamonu
Marka
Ford
Merhabalar ilk önce farklı bir yorumla başlayayım ilk sayfada Astra'nın motoru Focus'un motorundan iyidir denmiş bu bir anlamda doğru çünkü 5.vites dişlisi Focus'un çok küçüktür motor gücü kolay çeviremez ara hızlanmalarda yetersiz kalabilir özellikle yüklüyken, fakat şu anlamda da iyi buluyorum 5.vites 3000 devirde 120 km hızla gidiyor bu durum diğer bir 1.6 5 ileri şanzımanlarda 100 110 arasıdır Focus'un şanzıman daha düşük devir yüksek hız mantığıyla tasarlanmış. Eğer performans kıyaslanacaksa ilk 3 vites özellikle astraya göre daha seri. Astra'nın 1.6 Ecotec motoru zamanının en iyi ara hızlanmalarından birine sahip 5.vites te bu yüzden astra rampalarda daha düzgün tırmanacaktır ancak 3000 devirde 105 gibi bi hızla ilerlediği için hızlanmak istediğinde daha fazla ses alacaktır.
Uzun yol konforu ise kişiden kişiye değişeceğini düşünüyorum Astra Focusa göre daha sessiz bir yalıtıma sahip bu konuda daha konforlu olabilir fakat Bana göre Focus un oturma pozisyonu, konsolu, genişliği daha uzun 5.vitesinden dolayı uzun yolda tercih edebilirim.
Asıl konu yol tutuş;
Tam olarak tecrübem yok okuduklarım ve söylenenlere göre de yorum yapacağım Astranın suspansiyonu focusa göre biraz daha sert deniyor bu yüzden astra daha az yana yatabilir fakat bu fikir vermeyebilir. Okuduğum şeylerden ve eski dergilere baktığımda ortak söylenen şeylerden biri astranın ani şerit değişimlerinde focusa göre daha sert yapısından dolayı daha stabil oluşuydu. Focus ise daha geniş iz açıklığı ve bağımsız suspansiyondan dolayı yüksek hızlarda ve keskin uzun virajlarda astraya göre daha stabil olduğu söyleniyordu
Bu arada limit olarak bakılacaksa yazıldığı gibi ikiside alt yapıya önem vermiş iki aracın suspansiyonları sert aralarında limit farkı olacaksa lastik çok önemli arabanın o an ki ağırlığı çok önemli. Kesin olmamak kaydıyla aralarında 1 2 km oynar Focusun daha geniş arka ön arka iz açıklığından uzun dingil mesafesinden ufacık da olsa yüksek limiti olduğunu zannediyorum.
 
Son düzenleme:

ttsbmk1

Tamer Türk
Asfalt Kurutucu
15 Ocak 2021
4
17
545
Kastamonu
Marka
Ford
Merhabalar ilk önce farklı bir yorumla başlayayım ilk sayfada Astra'nın motoru Focus'un motorundan iyidir denmiş bu bir anlamda doğru çünkü 5.vites dişlisi Focus'un çok küçüktür motor gücü kolay çeviremez ara hızlanmalarda yetersiz kalabilir özellikle yüklüyken, fakat şu anlamda da iyi buluyorum 5.vites 3000 devirde 120 km hızla gidiyor bu durum diğer bir 1.6 5 ileri şanzımanlarda 100 110 arasıdır Focus'un şanzıman daha düşük devir yüksek hız mantığıyla tasarlanmış. Eğer performans kıyaslanacaksa ilk 3 vites özellikle astraya göre daha seri. Astra'nın 1.6 Ecotec motoru zamanının en iyi ara hızlanmalarından birine sahip 5.vites te bu yüzden astra rampalarda daha düzgün tırmanacaktır ancak 3000 devirde 105 gibi bi hızla ilerlediği için hızlanmak istediğinde daha fazla ses alacaktır.
Uzun yol konforu ise kişiden kişiye değişeceğini düşünüyorum Astra Focusa göre daha sessiz bir yalıtıma sahip bu konuda daha konforlu olabilir fakat Bana göre Focus un oturma pozisyonu, konsolu, genişliği daha uzun 5.vitesinden dolayı uzun yolda tercih edebilirim.
Asıl konu yol tutuş;
Tam olarak tecrübem yok okuduklarım ve söylenenlere göre de yorum yapacağım Astranın suspansiyonu focusa göre biraz daha sert deniyor bu yüzden astra daha az yana yatabilir fakat bu fikir vermeyebilir. Okuduğum şeylerden ve eski dergilere baktığımda ortak söylenen şeylerden biri astranın ani şerit değişimlerinde focusa göre daha sert yapısından dolayı daha stabil oluşuydu. Focus ise daha geniş iz açıklığı ve bağımsız suspansiyondan dolayı yüksek hızlarda ve keskin uzun virajlarda astraya göre daha stabil olduğu söyleniyordu
Bu arada limit olarak bakılacaksa yazıldığı gibi ikiside alt yapıya önem vermiş iki aracın suspansiyonları sert aralarında limit farkı olacaksa lastik çok önemli arabanın o an ki ağırlığı çok önemli. Kesin olmamak kaydıyla aralarında 1 2 km oynar Focusun daha geniş arka ön arka iz açıklığından uzun dingil mesafesinden ufacık da olsa yüksek limiti olduğunu zannediyorum.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım