AÇIK Ford Ranger kötü bir heves mi olur?

newhidalgo

Elit Apaçi
30 Haz 2019
60
13
970
23
Marka
Volkswagen
Merhaba, pek fazla araç kullanan birisi değilim ancak kullandığım zamanlar için ford ranger düşünüyorum bütçem yüksek değil 2009-2013 arası otomatik ranger bakıyorum sizce sadece kötü bir heves mi olur?
Yakıt olarak sorun olacağını sanmıyorum dediğim gibi pek fazla araç kullanmıyorum özellikle yazın şehir içi genellikle motor kullanmaktayım.
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Uzun yıllardır babamın işi gereği şirket aracı olan pick-up'u kullanmaktayız. Eksilerini saymamı isterseniz:
  • Uzun yolculuk iyi modellerde bile yorucu. Özellikle arka yaşam alanları çok dar ve koltuklar dik. Makaslı araçlar olduğu için boşken sürekli bir zıplama oluyor. Binek araç ile yol gitmeye alıştıysanız canınız sıkılabilir.
  • Hız limitleri binek araçlara göre düşük olduğu için ceza yeme durumları sandığınızdan fazla oluyor. Her sene muayene, 1.köprüden geçer geçmez gibi muhabbetler de var tabii. 4x4 alırsanız binek gibi 4x2 alıranız ticari (uygun) bir mtv'ye sahipler.
  • Yürütme maliyetleri yüksek tek problem yakıt değil. Alacağınız araç 4x4 mü bilmiyorum ancak bir çok ekstra parça maliyeti bununla beraber ağırlıklarından dolayı şehiriçi dur kalkta daha fazla yıpranma oluyor.
  • 4x2 olan modeli düşünüyorsanız arkası boşken tutuşun az yolduğu zeminlerde özellikle virajlı rampalarda yolda kalabiliyorsunuz. Zamanında 4x2 (Arka kilit yoktu.) kullanırken salak saçma yerlerde uğraştığımızı hatırlıyorum hatatat
Şimdilik aklıma gelen bunlar. Olumlu yanları yok değil ancak evin tek aracı olacaksa büyük şehirde yaşıyorsanız pek tavsiye edeceğim bir tür değil. Düzenli olarak dağ taş gezmeyi-memlekete gidip gelmeyi severim, sürekli bir şeyler taşırım belki karavan alır çekerim gibi düşünceleriniz varsa daha mantıklı hale gelebilir.

Bu sonradan yükseltilmiş, instagram story'si atılmak için yapılmış dümenden arazi araçlarına itibar etmeyin. Bir çoğu leş kalitede ürünlerden yapılmış olup kocaman lastikleriyle yolda giderken aks keserek takla atıp canınızdan olma ihtimaline sahip araçlar.
 

itsemron

Emre
Takipçi
3 Nis 2024
3
1
20
25
Balıkesir
Marka
Ford
Uzun yıllardır babamın işi gereği şirket aracı olan pick-up'u kullanmaktayız. Eksilerini saymamı isterseniz:
  • Uzun yolculuk iyi modellerde bile yorucu. Özellikle arka yaşam alanları çok dar ve koltuklar dik. Makaslı araçlar olduğu için boşken sürekli bir zıplama oluyor. Binek araç ile yol gitmeye alıştıysanız canınız sıkılabilir.
  • Hız limitleri binek araçlara göre düşük olduğu için ceza yeme durumları sandığınızdan fazla oluyor. Her sene muayene, 1.köprüden geçer geçmez gibi muhabbetler de var tabii. 4x4 alırsanız binek gibi 4x2 alıranız ticari (uygun) bir mtv'ye sahipler.
  • Yürütme maliyetleri yüksek tek problem yakıt değil. Alacağınız araç 4x4 mü bilmiyorum ancak bir çok ekstra parça maliyeti bununla beraber ağırlıklarından dolayı şehiriçi dur kalkta daha fazla yıpranma oluyor.
  • 4x2 olan modeli düşünüyorsanız arkası boşken tutuşun az yolduğu zeminlerde özellikle virajlı rampalarda yolda kalabiliyorsunuz. Zamanında 4x2 (Arka kilit yoktu.) kullanırken salak saçma yerlerde uğraştığımızı hatırlıyorum hatatat
Şimdilik aklıma gelen bunlar. Olumlu yanları yok değil ancak evin tek aracı olacaksa büyük şehirde yaşıyorsanız pek tavsiye edeceğim bir tür değil. Düzenli olarak dağ taş gezmeyi-memlekete gidip gelmeyi severim, sürekli bir şeyler taşırım belki karavan alır çekerim gibi düşünceleriniz varsa daha mantıklı hale gelebilir.

Bu sonradan yükseltilmiş, instagram story'si atılmak için yapılmış dümenden arazi araçlarına itibar etmeyin. Bir çoğu leş kalitede ürünlerden yapılmış olup kocaman lastikleriyle yolda giderken aks keserek takla atıp canınızdan olma ihtimaline sahip araçlar.
Selamlar yorumunuz tam da ben böyle bir konu hakkında fikir ararken denk geldi. Bir mahzuru yok ise size bir kaç soru yöneltmek isterim, öncesinde kısa bir durumu açıklayayım.

Kia sorento araç bakıyordum hem arazide hem de normal yollarda rahat rahat kullanırım diye. Çünkü kupayı yükseltip büyük lastik takabilme şansımız vardı ve yerden de yeteri kadar yüksekte idi araç. Amacım ise arada bi hafta sonları falan belki kamp yapıp ormanda falan öyle gezmek/tozmak idi bu yüzden suv araştırıyordum ve sorento çok iyi denk gelmişti. Fakat sonradan yakıt tüketimi ve araçla ilgili problemleri duyunca vazgeçmek zorunda kaldım.

Bu yüzden biraz daha bütçeyi arttırıp başka araçlara bakmaya başladım ve 4x4 tucson (2022 öncesi kasa)'u beğendim fakat bir taraftanda f150 dönüştürülmüş ranger falan mı baksam diye düşünmüyor değilim. Hem görüntü hem arazi olarak gayet benim hayli hayli işimi görür fakat hem yakıt hem vergi konusu da ayrı bir muamma ve şehir içi/şehir dışı konfor olarakta çok yorarsa bir anlamı olur mu bilemiyorum.

Sorento tarzı bir araç olsa ve yakıt tüketimi de bir tık az olsa 1 saniye düşünmem gider direkt onu alırdım çünkü her türlü isteği karşılayabilen bir araç benim gözümde (en azından dışarıdan öyle duruyor)

Bir tavsiyeniz olur mu, belki bilmediğim bir araç önerirsiniz bu anlattıklarımdan yola çıkarak, çok mutlu olurum :)
 

nıneleven

Profesör
9 Nis 2021
613
726
1,820
Tekirdağ
Marka
Porsche
Uzun yıllardır babamın işi gereği şirket aracı olan pick-up'u kullanmaktayız. Eksilerini saymamı isterseniz:
  • Uzun yolculuk iyi modellerde bile yorucu. Özellikle arka yaşam alanları çok dar ve koltuklar dik. Makaslı araçlar olduğu için boşken sürekli bir zıplama oluyor. Binek araç ile yol gitmeye alıştıysanız canınız sıkılabilir.
  • Hız limitleri binek araçlara göre düşük olduğu için ceza yeme durumları sandığınızdan fazla oluyor. Her sene muayene, 1.köprüden geçer geçmez gibi muhabbetler de var tabii. 4x4 alırsanız binek gibi 4x2 alıranız ticari (uygun) bir mtv'ye sahipler.
  • Yürütme maliyetleri yüksek tek problem yakıt değil. Alacağınız araç 4x4 mü bilmiyorum ancak bir çok ekstra parça maliyeti bununla beraber ağırlıklarından dolayı şehiriçi dur kalkta daha fazla yıpranma oluyor.
  • 4x2 olan modeli düşünüyorsanız arkası boşken tutuşun az yolduğu zeminlerde özellikle virajlı rampalarda yolda kalabiliyorsunuz. Zamanında 4x2 (Arka kilit yoktu.) kullanırken salak saçma yerlerde uğraştığımızı hatırlıyorum hatatat
Şimdilik aklıma gelen bunlar. Olumlu yanları yok değil ancak evin tek aracı olacaksa büyük şehirde yaşıyorsanız pek tavsiye edeceğim bir tür değil. Düzenli olarak dağ taş gezmeyi-memlekete gidip gelmeyi severim, sürekli bir şeyler taşırım belki karavan alır çekerim gibi düşünceleriniz varsa daha mantıklı hale gelebilir.

Bu sonradan yükseltilmiş, instagram story'si atılmak için yapılmış dümenden arazi araçlarına itibar etmeyin. Bir çoğu leş kalitede ürünlerden yapılmış olup kocaman lastikleriyle yolda giderken aks keserek takla atıp canınızdan olma ihtimaline sahip araçlar.
Reis afsız yorumlamış 😅
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Selamlar yorumunuz tam da ben böyle bir konu hakkında fikir ararken denk geldi. Bir mahzuru yok ise size bir kaç soru yöneltmek isterim, öncesinde kısa bir durumu açıklayayım.

Kia sorento araç bakıyordum hem arazide hem de normal yollarda rahat rahat kullanırım diye. Çünkü kupayı yükseltip büyük lastik takabilme şansımız vardı ve yerden de yeteri kadar yüksekte idi araç. Amacım ise arada bi hafta sonları falan belki kamp yapıp ormanda falan öyle gezmek/tozmak idi bu yüzden suv araştırıyordum ve sorento çok iyi denk gelmişti. Fakat sonradan yakıt tüketimi ve araçla ilgili problemleri duyunca vazgeçmek zorunda kaldım.

Bu yüzden biraz daha bütçeyi arttırıp başka araçlara bakmaya başladım ve 4x4 tucson (2022 öncesi kasa)'u beğendim fakat bir taraftanda f150 dönüştürülmüş ranger falan mı baksam diye düşünmüyor değilim. Hem görüntü hem arazi olarak gayet benim hayli hayli işimi görür fakat hem yakıt hem vergi konusu da ayrı bir muamma ve şehir içi/şehir dışı konfor olarakta çok yorarsa bir anlamı olur mu bilemiyorum.

Sorento tarzı bir araç olsa ve yakıt tüketimi de bir tık az olsa 1 saniye düşünmem gider direkt onu alırdım çünkü her türlü isteği karşılayabilen bir araç benim gözümde (en azından dışarıdan öyle duruyor)

Bir tavsiyeniz olur mu, belki bilmediğim bir araç önerirsiniz bu anlattıklarımdan yola çıkarak, çok mutlu olurum :)
Selamlar,
F150 dönüşüm işine gerçekten hiç sıcak bakmıyorum, onun yerine yukarıda yazdıklarıma istinaden pick-up ihtiyacınızı net olarak kesinleştirdiyseniz Navara (2015+ 2.3dci) bütçeye uygun bir araç olabilir. Yakıt tüketimi ve konfor konusunda sınıfında iyi bir araç, ağır hizmet amaçlı kullanılmayacaksa işinizi görecektir. Ne kadar ağır araziye girmeyi düşünüyorsunuz bilmiyorum ancak illa ki öyle büyük yükseltmeler dönüşümler yapmaya gerek yok sonuçta profesyonel olarak bu işi yapmayacaksınız. Güzel bir lastik(belki jant), öne ufak bir vinç ve bir kaç aksesuarla sade görünüm altında işlevsel bir araç oluşturabilirsiniz.
Araziye yönelik ne kadar yatırım yaparsanız potansiyel maliyet artışı, konfor ve günlük kullanım-uzun yol kabiliyetiniz o kadar azalacaktır özellikle pick-up gibi araçlarda.


Yakıt tüketimi, düşük yürütme maliyeti olan güncel bir 4x4 SUV olarak benim aklıma Dacia Duster geliyor. AT lastik ile 4x4 işlevi de ihtiyaçlarınızı karşılayacaktır (CRV'den çok daha iyidir.). Belki görsel olarak heybetli bir araç değil lüks ve gösteriş olarak sizin isteklerinizi pek karşılamayacak ancak hafif ve nispeten ufak bir araç olması sebebiyle arazide daha rahat hareket edecektir. Aksesuar ve ekipmanı da piyasada oldukça yaygın, servis maliyetleri düşük. Günlük kullanım gerektiğinde de işinizi görecektir, bütçenizi düşündüğümde ekonomik yönden de en mantıklısı o görünüyor.

Bahsettiğiniz model yılına yakın Tucson'lar hakkında yaygın olarak özellikle arazi şartlarında şanzıman ısınma uyarısı alındığı ile ilgili şikayet var araştırmanızı öneririm.
 

itsemron

Emre
Takipçi
3 Nis 2024
3
1
20
25
Balıkesir
Marka
Ford
Selamlar,
F150 dönüşüm işine gerçekten hiç sıcak bakmıyorum, onun yerine yukarıda yazdıklarıma istinaden pick-up ihtiyacınızı net olarak kesinleştirdiyseniz Navara (2015+ 2.3dci) bütçeye uygun bir araç olabilir. Yakıt tüketimi ve konfor konusunda sınıfında iyi bir araç, ağır hizmet amaçlı kullanılmayacaksa işinizi görecektir. Ne kadar ağır araziye girmeyi düşünüyorsunuz bilmiyorum ancak illa ki öyle büyük yükseltmeler dönüşümler yapmaya gerek yok sonuçta profesyonel olarak bu işi yapmayacaksınız. Güzel bir lastik(belki jant), öne ufak bir vinç ve bir kaç aksesuarla sade görünüm altında işlevsel bir araç oluşturabilirsiniz.
Araziye yönelik ne kadar yatırım yaparsanız potansiyel maliyet artışı, konfor ve günlük kullanım-uzun yol kabiliyetiniz o kadar azalacaktır özellikle pick-up gibi araçlarda.


Yakıt tüketimi, düşük yürütme maliyeti olan güncel bir 4x4 SUV olarak benim aklıma Dacia Duster geliyor. AT lastik ile 4x4 işlevi de ihtiyaçlarınızı karşılayacaktır (CRV'den çok daha iyidir.). Belki görsel olarak heybetli bir araç değil lüks ve gösteriş olarak sizin isteklerinizi pek karşılamayacak ancak hafif ve nispeten ufak bir araç olması sebebiyle arazide daha rahat hareket edecektir. Aksesuar ve ekipmanı da piyasada oldukça yaygın, servis maliyetleri düşük. Günlük kullanım gerektiğinde de işinizi görecektir, bütçenizi düşündüğümde ekonomik yönden de en mantıklısı o görünüyor.

Bahsettiğiniz model yılına yakın Tucson'lar hakkında yaygın olarak özellikle arazi şartlarında şanzıman ısınma uyarısı alındığı ile ilgili şikayet var araştırmanızı öneririm.
Eğer bütçeyi denkleştirebilirsem tucson un yeni kasası çok hoşuma gidiyor özellikle iç tarafı, onlarda o tarz bir ısınma problemi yok sanırım. (Ki zaten o kadar da bi arazide zorlayacağımı düşünmüyorum yani gideceğim yere daha rahat girsin yerden bir tık yüksek olsun, gerektiğinde de 4x4 ile istediğim yere tırmanıp çıkayım şu anlık yeter gibi)

Şöyle bir problem var pick-up kullanmamı gerektirecek kadar bir arazi aracına ihtiyacım olmaz sanırım diye düşünüyorum emin olmamakla beraber tabii, bunu da zamanla öğreneceğim sanırım. O yüzden yerden biraz yüksek olsa sorento gibi benim ihtiyacımı her türlü görür gibi bu konuda tucson maalesef en alçak suvlar da başı çekiyor sanırım.

Duster evet biraz modifiye edince bir şeye benziyor fakat onlara hiç bulaşmak istemiyorum arkadaşım da sandero stepway vardı kışın kapıdan soğuk geliyor diyordu o kadar yalıtım vs. kötü idi. Pek hoşuma giden bir araç değil, tabii ki duster bir kaç gömlek daha üstündür fakat kanım ısınamıyor o arabalara bir türlü.

Nasipse tucson ile bir deneyim yaşayacağım gibi gözüküyor, teşekkürler hocam. Baktım gerçekten dağ orman beni daha çok sarıyor, o zaman satıp bir pick-up araca geçmeyi düşünebilirim. Şu anlık tercihimi şehir içi suvu denilen tucson dan yana kullanayım :)

İyi forumlar :)
 

keremkarakaya

Kerem Karakaya
Elit Apaçi
8 Eyl 2016
93
45
970
İstanbul
Marka
Opel
Merhaba, pek fazla araç kullanan birisi değilim ancak kullandığım zamanlar için ford ranger düşünüyorum bütçem yüksek değil 2009-2013 arası otomatik ranger bakıyorum sizce sadece kötü bir heves mi olur?
Yakıt olarak sorun olacağını sanmıyorum dediğim gibi pek fazla araç kullanmıyorum özellikle yazın şehir içi genellikle motor kullanmaktayım.
SUV almak daha mantıklı.
Madem bu kadar eski bir araç alacaksınız, yakıtın dert olmayacağını düşünüyorsunuz; VW Touareg'lere bakılabilir. Aktif olarak 2021 model Nissan Navara kullanıyorum. Geçmişten günümüze gerek Nissan'ın gerek Ford'un pick-up modellerini tecrübe edebildim ama ne yazık ki keyif alınacak modeller değiller. Manevra kabiliyeti, konforsuzluk maalesef keyfin önüne geçiyor.
2.5TDI veya 3.0TDI Touareg hepsinden daha konforlu olacaktır.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,030
7
51,361
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Çok yakın arkadaşım yıllardır SsangYong Actyon Sports (Tapir burun) 4x4 pickup kullanıyor. Hiç abartmıyorum, X class'tan sonra bindiğim en medeni pickup. Arkada yaprak yay değil, helezon yay bulunuyor, bu nedenle süspansiyon konforu pickup gibi değil. Ha, arka yaşam alanı yine pickup gibi ama emsallerine göre iyi olduğunu söylüyorlar. Bir de enine geniş bir araç. Bu da ayrı bir tipsizlik katıyor :d . Araç merdiven şasili, 4x4 Lo modu da var. Dağdan kar üstünde kasada tam yük + 5 kişi ile inerken işimizi çok iyi görmüştü, hatırlıyorum.
Motoru 2.0 dizel Mercedes motoru. Çok farklı marka modellerden sarf malzemeleri bulunabiliyor. (Mercedes enjektör, trnst Connect mazot filtresi, starex ön balata, getz arka balata gibi gibi)

Markanın bir de Rexton modeli var. Bu pickup'ın aynısının SUV hali. Altyapı yine aynı merdiven şasi, bu sefer içinde deri döşemelerle filan kalite yükseliyor, arka koltukların eğimi medeniyete evriliyor vs.vs. 4x4 ile tam otomatik şanzıman geliyor. Koreli olup kalite ve sorunsuzluğu fiyat/performans avantajıyla sunuyor. Pickup kardeşi kadar olmasa da gerçekten tipsiz bir araç kabul ediyorum, ama yeni nesil kırılgan SUV'lere içi ısınmayanlar için pickup'tan daha mantıklı ve underrated olduğu için uygun fiyatlı bir seçenek. Sorento'lara baktıysanız bunları da incelemenizi öneririm.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım