Ford ve yeni nesil direksiyon sistemi..

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Focus Mk4 casus çekimlerde rastlanan BOSCH imzalı UYARI yazısı, mekanik bağlantılar içermeyen direksiyon sisteminin geliştirme aşamasında olduğunu gösteriyor.

Focus 4 ile görecek miyiz bilemiyorum ama ilerde Ford'da bu sistemi göreceğimiz kesin denilebilir.

Nedir bu yeni nesil direksiyon sistemi?

Direksiyon ve ön tekerlekler arasında aktarma mili olmayan bir sistemdir. Direksiyonu çevirme açınızı kablolar aracılığıyla tespit edilir ve tekerlekleri kontrol eden bir motora iletilir bu da yönlendirmeye sağlar.

Neden ihtiyaç duyulur?

Temelde insansız araçlar için gerekli diyebiliriz.

Normalde nasıl işliyordu?

Direksiyon simidi > Direksiyon mili > Direksiyon kutusu > Rot mili > Tekerlek

Bu sistemde ya hidrolik destek ya elektrik desteği ya da her ikisi de sunuluyor. Bu sistemler elektronik sistemlerle desteklense dahi bir tehlike anında mekanik yönlendirme imkanı sunuyor. Yeni sistemde bu mümkün olmayacak. (Nissan çözüm bulmuş, aşağıda açıkladım.)

Akünüz bitti arabayı yönlendirmeniz gerekiyor örneğin, eskiden yönlendirme yapılabilirken şimdi yönlendirme mümkün olmayacak. (Nissan çözüm bulmuş, aşağıda açıkladım.)

NOT

Merak edenler için şuan bu sistemi kullanan araç mevcut; Infiniti Q50. Eğer bu sistem Focus mk4 ile devreye girerse ikinci araç olacak.

Ne kazandıracak?

Hareket hızına bağlı olarak, tekerin dönüş hızı ve direksiyon hareket oranı değişebilecek. Örneğin park esnasında çok az hareketle, tekeri tamamen döndürmüş olacaksınız.

Konvansiyonel sistemi göre daha hızlı yönlendirme mevcut, gecikme olmayacak.

Klasik sistemde yol bozukken teker düz gidemez ufak ufak sağa ve sola hareket eder, yeni sistemde teker mümkün olduğunca düz hareket edecek ve yol tutuşa katkı sağlayacak. Ayrıca direksiyonda herhangi bir titreşim hissetmeyeceksiniz.

Sağa veya sola eğimli yola ilerlediğinizi düşünün, klasik sistemde tekerlekler sürekli eğimli yöne doğru hareket etmeye çalışır, yenisinde direksiyon düz tutulması yeterli olacak. Ayrıca yan rüzgardan en az şekilde etkilenir.

Otonom sürüş için gerekli tüm özellikler daha verimli çalışır.

Riskler ve Kayıplar

Bu yeni nesil direksiyon teknolojisinin yüksek güvenilirliği birden fazla ECU ile sağlanıyor. Tek bir ECU'nun arızalanması durumunda başka bir ECU hemen anında kontrol altına alacak ve güç kaynağının kesintiye uğradığı gibi ekstrem şartlar altında yedek kavrama, direksiyon simidini ve tekerlekleri mekanik olarak bağlayarak güvenli yolculuk etmeyi garantiliyor.

Yukarda bahsettiğim tehlike anındaki açığı Nissan bu şekilde çözüyor, Ford ne yapacak onu bekleyip göreceğiz.

Yoldan alınan geri bildirimler kaybolacak. Ford'un geleneklerine ne kadar uygun olduğu da tartışmaya açık.

Kaynak : https://www.focusclubtr.com/topic/14637-tamamen-elektronik-kontrollü-direksiyonlu-focus-mk4-mü-geliyor/
 
Son düzenleme:

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,810
1
4,133
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Hocam başıma birşey gelmeyecekse şu fikrimi paylaşmak isterim: Ford'un Fiesta Mk6'daki direksiyonu kadar hisli ve net direksiyonu ben bugüne kadar hiçbir arabada kullanmadım. Focus Mk2-2,5 direksiyonu da hidrolikti ve çok hisliydi.

Sonrasında çıkan hiçbir Ford'u bu konuda beğenemiyorum. İlk çıktığı 2009'dan beri Fiesta'nın güncel kasasını da kullanıyoruz. Herkesin hayran olduğu EPAS sistemli Fiesta'yı ben hala çok beğenemiyorum. Aynı durum Focus için de geçerli. Mk3'te çok hissiz dediler, Mk3,5'ta makyajla toparlandı dediler, ben yine beğenemedim. EPAS'ı ne kadar ayarlasalar da hidrolik direksiyon kadar net ve hisli olamıyor. Tüketim ve maliyet açısından tabii ki gelişme oldu, hatta şehir içi konforu ve yumuşaklığı da çok fark etti. Ama benim gözümde his olarak gerilemiş durumda.

Eğer Ford ilerde geliştireceği sistemlerde de bu çizgide "ilerleme"ye devam ederse, benim gözümde ciddi gerileme anlamına gelir.


Bahsettiğiniz her iki araca da sahip olmuş(fiesta mk6.5 ve focus2.5) ve hali hazırda mk2.5 kullanan birisi olarak dediklerinize çok katılıyorum. Ancak diğer markalara kıyasladığımızda spor denilen otomobiller ayarında yine de direksiyon hissiyatı ile birlikte çok orantılı bir konfor olduğunu söyleyebilirim.
Dediğim gibi hiç bir zaman tam mekanik kadar zaten hisli olamaz ancak zaten günden güne sürüş zevki otonom kullanımın da artmasıyla köreliyor. Buna rağmen emsal araçlar ile karşılaştırırsak Ford yine bu konuda ar-ge'si ile öne çıkacaktır ve kısmen de olsa daha zevkli bir sürüş sağlayacaktır diye ümit ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

kaansoysal

Profesör
19 Eki 2016
415
514
1,645
32
Mersin
Güzelliği cok keskin bir direksiyon olur bozuk yollarda dirksiyon elde karıncalanma yapmaz otonom kontrolü kolaylaştırir hatta tehlike anında araba kontrolü tamamen surücüden alabilir ama bunları ben severmiyim tartişilır sebebi ise henüz elektrikli direksiyona bile tam alısamadım önden kayerken direksiyon deli gibi titreyecek biraz sert olacak öyle yaglı pide gibi elden kaymıyacak arkadaş
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım