Fren Hidroliği Değişimi

Ömer.

Profesör
23 Ağu 2020
57
32
1,020
Malatya
Marka
Fiat
Herkese merhabalar. Birkaç ay önce aracımızın çoğu sıvısını yenilemek için için motor yağı, şanzıman yağı, direksiyon hidroliği ve fren hidroliği almıştım. Fren hidroliği değişimi için iki yere sorduğumda iki yer de makinelerinin olmadığını söyledi. Usta fren hidroliği kondisyon ölçümü yaptı hidroliğin içine bir alet sokarak, durumunun iyi olduğunu değişmeye gerek olmadığını söyledi. Ama ben hiç sanmıyorum ki yaklaşık 10 yaşında arabamızın hidroliği önceden değişmiş olsun. Usta gerek yok değişime deyince ben de "Amaan, neyse kalsın o zaman" diyerek yaptırmadım. Fren hidroliğini değiştirmek isteyen pek olmuyor galiba. Neyse, asıl soruma gelirsek:

Birkaç ay geçti ancak aldığım yağ duruyor elimde sonuçta. Ne yapsam diye düşünürken aklıma fren hidroliği deposundan sıvının bir kısmını çekip yerine yeni sıvıyı eklemek geldi. Böylece hava yapma meselesiyle de karşılaşmayacağımı düşünüyorum. Arabayla biraz dolaşıp geldikten sonra da işlemi elimdeki hidrolik bitene kadar tekrarlarım. Her seferinde yaklaşık %30'unu çeksem 3 seferde yaklaşık %60-70'ini yenilemiş olurum. Aklıma takılan konulardan biri ise eski ve yeni hidroğin etkileşimi nasıl olur. Benim aldığım yağ fabrikanın önerdiğinin aynısı ve içerik olarak Dot4. Araçta mevcut yağı da fabrikasyon varsayıyorum şu anda, herhalde o da Dot4'tür. Araç 0.5L yağ alıyor benim elimde de 0.5L yeni hidrolik var.

Sizce bu şekil bir işin sıkıntılı yönleri olur mu? Eski ve yeni yağın olası etkileşimi konusunda bilginiz var mı, çünkü sonuçta eski ve yeni yağ yaklaşık 70-30 karışık olacak? Siz ne tavsiye edersiniz?
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,651
1
5,175
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Fren hidroliği depodan çekilmez. Alttan boşaltılıp üstten eklenir. Yukarıdan değiştirirseniz ziyan edersiniz yağı. Zaten nemin biriktiği yer de en alt noktadır, fren kaliperleridir. Çünkü nem(su), yağdan ağırdır. Aynı zamanda kaynamaya en müsait yer de orasıdır.

Dolayısıyla hidrolik kondisyon cihazının rezervuar üzerinden ne ölçtüğünün de anlamı yok. Mühim olan aşağıda ne olduğu. Tanıdığım tecrübeli bir frenci var makine yüksek mühendisi. O söylerdi bu cihazla o noktadan neyi ölçüyorlar merak ediyorum diye :)
 

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,295
3,933
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Ben daha yeni değiştirdim benim aracımınki de minimum 3 senedir değişmemişti. Aşırı fark etti. Yorumumu hatta şurada görebilirsiniz.
LİNK

Bence öyle üstten çek yenisini ekle falan yapmayın. Direkt makinesi olan bir yerde değiştirin. Ben makineli yerde değiştirecektim fakat aşırı yüksek rakam teklif ettiği için vazgeçtim. Kendi ustamda eski usul değiştirdim. Hava boşluğuna dikkat ettik fazlaca bu yüzden hidoliği fazla almıştım bol bol da kullandık açıkçası. Yaklaşık 1 litre harcanmış oldu ama hava kalmadığından emin olmuş olduk.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ömer.

Ömer.

Profesör
23 Ağu 2020
57
32
1,020
Malatya
Marka
Fiat
Fren hidroliği depodan çekilmez. Alttan boşaltılıp üstten eklenir. Yukarıdan değiştirirseniz ziyan edersiniz yağı. Zaten nemin biriktiği yer de en alt noktadır, fren kaliperleridir. Çünkü nem(su), yağdan ağırdır. Aynı zamanda kaynamaya en müsait yer de orasıdır.

Dolayısıyla hidrolik kondisyon cihazının rezervuar üzerinden ne ölçtüğünün de anlamı yok. Mühim olan aşağıda ne olduğu. Tanıdığım tecrübeli bir frenci var makine yüksek mühendisi. O söylerdi bu cihazla o noktadan neyi ölçüyorlar merak ediyorum diye :)
Hocam hiç aklıma gelmemişti suyun altta kalacağı. Ben ölçülürken homojen diye düşündüm. Madem böyle bir gerçek var, niye hala bu şekilde ölüyorlar ilginç yani. Kendimizi kandırmaktan başka bir şey değil bu. Belki çok berbat kondisyondaki hidrolik anlaşılabilir. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. En doğrusu makineyle değiştirmek olacak sanırım.
Ben daha yeni değiştirdim benim aracımınki de minimum 3 senedir değişmemişti. Aşırı fark etti. Yorumumu hatta şurada görebilirsiniz.
LİNK

Bence öyle üstten çek yenisini ekle falan yapmayın. Direkt makinesi olan bir yerde değiştirin. Ben makineli yerde değiştirecektim fakat aşırı yüksek rakam teklif ettiği için vazgeçtim. Kendi ustamda eski usul değiştirdim. Hava boşluğuna dikkat ettik fazlaca bu yüzden hidoliği fazla almıştım bol bol da kullandık açıkçası. Yaklaşık 1 litre harcanmış oldu ama hava kalmadığından emin olmuş olduk.
Ben de gerçekten merak ediyorum değişince fark ne kadar olacak. Sizin de söylediğiniz gibi çok şaşıracağım galiba 🙂. Sizin için hayırlı olsun, güle güle kullanın. Yardımınız için de teşekkür ederim. Bu işten vazgeçtim, doğru bir yöntem değilmiş.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Hocam hiç aklıma gelmemişti suyun altta kalacağı. Ben ölçülürken homojen diye düşündüm. Madem böyle bir gerçek var, niye hala bu şekilde ölüyorlar ilginç yani. Kendimizi kandırmaktan başka bir şey değil bu. Belki çok berbat kondisyondaki hidrolik anlaşılabilir. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. En doğrusu makineyle değiştirmek olacak sanırım.

Ben de gerçekten merak ediyorum değişince fark ne kadar olacak. Sizin de söylediğiniz gibi çok şaşıracağım galiba 🙂. Sizin için de hayır
Hocam o kadar da şaşırmayabilirsiniz ama kesinlikle toparlayacaktır pedal tepkilerini
 

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Sadece üstten boşaltıp eklemeniz hiç bir şeyi değiştirmez çünkü fren sistemi bir direksiyon sistemi gibi devirdaimli çalışmaz. Fren sisteminde, kaliperler ile fren merkezi arasındaki hidrolik en son değişimde ne ise, hep aynı şekilde kalır(tabii mutlaka bir karışma oluyor fren kabıyla ama asıl olay kaliperlerde). Hidrolik kabın amacı ise balatalar aşınıp kaliper pistonları dışarı çıkmaya başlayınca, orada meydana gelen hacmi dolduracak yeni hidroliği temin etmektir.
Yani her bir tekerlekten ayrı ayrı değiştirmek şart :) .
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ömer.

Ömer.

Profesör
23 Ağu 2020
57
32
1,020
Malatya
Marka
Fiat
Sadece üstten boşaltıp eklemeniz hiç bir şeyi değiştirmez çünkü fren sistemi bir direksiyon sistemi gibi devirdaimli çalışmaz. Fren sisteminde, kaliperler ile fren merkezi arasındaki hidrolik en son değişimde ne ise, hep aynı şekilde kalır(tabii mutlaka bir karışma oluyor fren kabıyla ama asıl olay kaliperlerde). Hidrolik kabın amacı ise balatalar aşınıp kaliper pistonları dışarı çıkmaya başlayınca, orada meydana gelen hacmi dolduracak yeni hidroliği temin etmektir.
Yani her bir tekerlekten ayrı ayrı değiştirmek şart :) .
Bilmediğim yeni yeni bilgiler 🙂. Çok sağolun verdiğiniz bilgiler için.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım