Herkese merhabalar. Birkaç ay önce aracımızın çoğu sıvısını yenilemek için için motor yağı, şanzıman yağı, direksiyon hidroliği ve fren hidroliği almıştım. Fren hidroliği değişimi için iki yere sorduğumda iki yer de makinelerinin olmadığını söyledi. Usta fren hidroliği kondisyon ölçümü yaptı hidroliğin içine bir alet sokarak, durumunun iyi olduğunu değişmeye gerek olmadığını söyledi. Ama ben hiç sanmıyorum ki yaklaşık 10 yaşında arabamızın hidroliği önceden değişmiş olsun. Usta gerek yok değişime deyince ben de "Amaan, neyse kalsın o zaman" diyerek yaptırmadım. Fren hidroliğini değiştirmek isteyen pek olmuyor galiba. Neyse, asıl soruma gelirsek:
Birkaç ay geçti ancak aldığım yağ duruyor elimde sonuçta. Ne yapsam diye düşünürken aklıma fren hidroliği deposundan sıvının bir kısmını çekip yerine yeni sıvıyı eklemek geldi. Böylece hava yapma meselesiyle de karşılaşmayacağımı düşünüyorum. Arabayla biraz dolaşıp geldikten sonra da işlemi elimdeki hidrolik bitene kadar tekrarlarım. Her seferinde yaklaşık %30'unu çeksem 3 seferde yaklaşık %60-70'ini yenilemiş olurum. Aklıma takılan konulardan biri ise eski ve yeni hidroğin etkileşimi nasıl olur. Benim aldığım yağ fabrikanın önerdiğinin aynısı ve içerik olarak Dot4. Araçta mevcut yağı da fabrikasyon varsayıyorum şu anda, herhalde o da Dot4'tür. Araç 0.5L yağ alıyor benim elimde de 0.5L yeni hidrolik var.
Sizce bu şekil bir işin sıkıntılı yönleri olur mu? Eski ve yeni yağın olası etkileşimi konusunda bilginiz var mı, çünkü sonuçta eski ve yeni yağ yaklaşık 70-30 karışık olacak? Siz ne tavsiye edersiniz?
Birkaç ay geçti ancak aldığım yağ duruyor elimde sonuçta. Ne yapsam diye düşünürken aklıma fren hidroliği deposundan sıvının bir kısmını çekip yerine yeni sıvıyı eklemek geldi. Böylece hava yapma meselesiyle de karşılaşmayacağımı düşünüyorum. Arabayla biraz dolaşıp geldikten sonra da işlemi elimdeki hidrolik bitene kadar tekrarlarım. Her seferinde yaklaşık %30'unu çeksem 3 seferde yaklaşık %60-70'ini yenilemiş olurum. Aklıma takılan konulardan biri ise eski ve yeni hidroğin etkileşimi nasıl olur. Benim aldığım yağ fabrikanın önerdiğinin aynısı ve içerik olarak Dot4. Araçta mevcut yağı da fabrikasyon varsayıyorum şu anda, herhalde o da Dot4'tür. Araç 0.5L yağ alıyor benim elimde de 0.5L yeni hidrolik var.
Sizce bu şekil bir işin sıkıntılı yönleri olur mu? Eski ve yeni yağın olası etkileşimi konusunda bilginiz var mı, çünkü sonuçta eski ve yeni yağ yaklaşık 70-30 karışık olacak? Siz ne tavsiye edersiniz?